معرفی و دانلود کتاب صوتی سپیدارهای آن سوی دوله تو: خاطرات ناصر حیدری چترباز نیروی مخصوص ارتش

عکس جلد کتاب صوتی سپیدارهای آن سوی دوله تو: خاطرات ناصر حیدری چترباز نیروی مخصوص ارتش
قیمت:
۳۵۰۰۰ 24500 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سپیدارهای آن سوی دوله تو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سپیدارهای آن سوی دوله تو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سپیدارهای آن سوی دوله تو: خاطرات ناصر حیدری چترباز نیروی مخصوص ارتش

شنیدن کتاب صوتی سپیدارهای آن سوی دوله تو فرصت بی‌‌نظیری‌ست برای آشنایی با یکی از رزمندگان و آزادگان گران‌قدر هشت سال دفاع مقدس. فاطمه بهبودی در این اثر، با نگارش خاطرات ناصر حیدری چترباز مخصوص ارتش در دوران جنگ تحمیلی، مستندی معتبر و ارزشمند از اوضاع‌و‌احوال جبهه‌های نبرد و زندان‌های رژیم بعث ارائه کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی سپیدارهای آن سوی دوله تو

ناصر حیدری، متولد سال 1340، از چتربازان ارتش ایران بود که به مدت 103 ماه در جبهه‌های جنگ حضور داشت. گفتنی است این رزمنده نخستین‌بار در هفده‌سالگی به‌‌عنوان چترباز مخصوص ارتش، برای سرکوب غائله‌ی کردستان پا به میدان‌ نبرد گذاشت. اکنون خاطرات ایشان به همت فاطمه بهبودی در کتاب صوتی سپیدارهای آن سوی دوله تو جمع‌آوری شده و نه‌تنها ما را با زندگی و روحیات یکی از قهرمانان ملی آشنا می‌کند، بلکه تصویری دقیق را از جزئیات صحنه‌های جنگ، چگونگی عملیات‌ و حقایق زندان‌های عراق در اختیارمان قرار می‌دهد.

نگاه تیزبین راوی که گاه رگه‌هایی از لطافت شاعرانه به خود می‌گیرد، بیش از پیش بر جذابیت و تأثیر این کتاب می‌افزاید. در این اثر نبرد و عشق و زندگی شانه‌به‌شانه‌ی هم حرکت می‌کنند. پشت میله‌های زندان دخترکی سیه‌مویی را می‌بینید که خیره به اسرای ایرانی با چهره‌ی سیاه جنگ روبه‌رو می‌شود و یا دست‌های مهربان آفتاب را لمس می‌کنید که از درون زندان هم بخشندگی خود را نثار رزمندگان می‌کند.

ناصر حیدری که در سال 1358 توسط نیروهای کومله و دموکرات اسیر شده بود، سرانجام توانست در 14 تیر 1359 از چنگال ایشان بگریزد. او پس از فرار از دست دموکرات‌ها، مجدداً خود را به مناطق عملیاتی رساند تا بار دیگر حافظ جان و مال و آرامش هم‌وطنانش باشد.

شنیدن کتاب صوتی سپیدارهای آن سوی دوله تو به مخاطب کمک می‌کند تا با اندیشه و جهان‌بینی قهرمانان این مرزوبوم آشنا شود و چه بسا با الگوگیری از زندگی ایشان، خود قهرمان آینده‌ی این سرزمین باشد. اثر حاضر را انتشارات سوره‌ی مهر به مرحله‌ی چاپ رسانده است. کتاب صوتی سپیدارهای آن سوی دوله تو را با خوانش داوود حیدری از سوی گروه فرهنگی سماوا می‌شنوید.

کتاب صوتی سپیدارهای آن سوی دوله تو برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان ژانر خاطره و زندگینامه، به‌ویژه روایت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، مخاطبان کتاب صوتی سپیدارهای آن سوی دوله تو هستند.

با فاطمه بهبودی بیشتر آشنا شویم

فاطمه بهبودی، زاده‌ی 1357، نویسنده و داستان‌نویس ایرانی است و از پژوهشگران حوزه‌ی ادبیات به شمار می‌رود. او که در رشته‌ی کتابداری تحصیل کرده، به‌زودی وارد دنیای ادبیات شد و نویسندگی، به‌خصوص مستندنگاری را از سر گرفت. «بوی اردیبهشت» و «برای شب‌های بی‌ستاره» عنوان کتاب‌های دیگر او هستند.

در بخشی از کتاب صوتی سپیدارهای آن سوی دوله تو می‌شنویم

نگهبان با فریاد که بلند شید، تنبلی بسه، ما را به خط کرد. دستامون رو بستن و به طرف ضلع جنوب‌غربی زندان راهمون انداختن. خورشید به درختان نور می‌پاشید و دستای بلندش رو به بدن‌های نمور ما می‌رسوند. بوی زهم رطوبت جنگل انرژی زندگی به تن و جونم سرازیر می‌کرد. به صدای ریختن آب و نوازش سنگ‌ها سرم رو چرخوندم. نگاه زن‌های لب رودخونه به طرف ما برگشت.

دختر کم‌سن‌و‌سالی که کوزه‌ی آب رو پر می‌کرد، بلند شد. با دستای خیس موهای مشکی رو پشت گوش گیر داد و به ما خیره شد. پسربچه‌ای رمه رو پای رودخونه می‌برد. نگهبان برای زن‌ها دست تکون داد. فکر کردم چه خوشی‌ای از این بالاتر که هر روز خونواده‌شون رو می‌بینن. با دیدن زن‌ها ترس از وجودم تبخیر شد و جای اون رو حس خوب امنیت گرفت.

دموکرات‌ها می‌خواستن به کمک نیروی اسرا، زندان دیگه‌ای توی دوله تو بسازن. ما رو تقسیم کردن. عده‌ای رو گذاشتن کوه رو بتراشن، چند نفری سنگ‌های ناهموار و سنگین رو بشکنن، گروهی سنگ‌ها رو از توی زمین بیرون بکشن و جماعتی قلوه‌سنگ‌ها رو دو سه کیلومتری کشان‌کشان ببرن تا به محل ساختمون برسن.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
معرفی و مقدمه
65 دقیقه
فصل اول
56 دقیقه
فصل دوم
61 دقیقه
فصل سوم
62 دقیقه
فصل چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سپیدارهای آن سوی دوله تو: خاطرات ناصر حیدری چترباز نیروی مخصوص ارتش
نویسنده
راویداوود حیدری
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی
۳۵۰۰۰ 24500 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سپیدارهای آن سوی دوله تو

حمید جریستانی
۱۴۰۲/۶/۴
در حالی که عازم مأموریت هستم تمام این کتاب را گوش دادم. تمام فصل آخر را به پهنای صورت اشک ریختم. قهرمانان گمنام نیروهای مخصوص ارتش دلاورمردانی که بی ادعا برای این آب و خاک جوانی دادند. خاطرات بسیار شیوا و دلنشین و جذاب است نویسنده محترم بسیار زیبا قلم زده است و احساس‌ها از داخل زندان وقتی فلش بک به زده می‌شود گذشته ملموس و محسوس است. صدای خواننده متن با لهجه‌های زیبای ایرانی که کاملا مسلط است حس دیگری می‌دهد. دم همه گرم برای تهیه این اثر ارزشمندادای احترام می‌کنم به پیشگاه همه شهدای نوهد
بابک شیدایی
۱۴۰۲/۴/۲۸
فرازی از زندگی شیر مرد ارتشی رو می‌شنوید که هزاران بار در خور احترام و تعظیم و دستبوسی هستند. شیرمرد ارتش ایران دکتر ناصرحیدری...
همه چی عالی بود. ولی متمایزترین و برجسته‌ترین نکته از کتاب رو می‌تونم صداقت در گفتار رو عنوان کنم. شخص اول داستان به هیچ عنوان در مورد خودش قهرمانپروری نکرده. اگر و صد
ترسیده نوشته ترسیدم البته این شکنجه و هر لحظه منتظر اعدام بودن ترس داره.
عمری با عزت برای این شیرمرد آرزومندم
علی نوروزی
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
واقعا جزو آن دسته از کتاب‌هایی بود که جذابیت فوق العاده‌ای برای خواننده داره. مخصوصا برای شخص بنده که یکی از شهدای موضوع این کتاب رزمنده دلیر وطن جهانگیر کاظمی همشهری بنده هم هست که نحوه شهادتش برای من بسیار غم انگیز بود.
sarbaz cyberi
۱۴۰۲/۱/۶
با اینکه خاطرات دوران اسارت هست، ولی روند داستان از هیجان نمیفته و آدم همش منتظره ببینه چطور آزاد میشه راوی.
به طور کلی دید خوبی در مورد ظلم‌ها و رذالت کومله دموکرات در قائله کردستان به آدم میده
یاد شهدا بخبر، راهشان پررهرو
هادی باقری
۱۴۰۲/۵/۱۶
کمتر کتابی رو اینجوری دیدم که از اول تا آخر از هیجان نیفته. ساده، روان و بدون اضافات. و یکی از بهترین کتابخوانی‌ها رو گوینده محترم داشتند. و چه تسلطی به همه لهجه‌ها دارند. چقدر به روند داستان کمک کردند.
محمد جمالی
۱۴۰۲/۲/۲۲
ماجرای اسارت و فرار یه چترباز نیروی مخصوص به دست کوموله نجاسته
با خوندن یا شنیدن این کتاب به قساوت قلب و نجاست بودن این حزب کثیف پی می‌برید
و اعمال غیر انسانی که گوشه‌ای از خباثت این گروهک بی شرفه رو متوجه میشید
عیسی زاده
۱۴۰۲/۷/۲۶
خیلی‌ها از جونشون مایه گذاشتند برای ما، بدون منت؛ هر چند واقعا منتشون روی سر ماست. اینجا مجاهدت یک ارتشی در برابر انحراف گروهی از خود ایرانی هاست.
مهدی خاکی
۱۴۰۲/۸/۱۲
با سلام زنده و جاوید باد مردانی که از جان خود میگذشتن برای دفاع از سرزمین و ناموس خود.
مصطفی جنانی
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
کتابی جذاب و هیجان انگیز با خوانش بسیار خوب
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سپیدارهای آن سوی دوله تو

برای دریافت کتاب صوتی سپیدارهای آن سوی دوله تو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.