معرفی و دانلود کتاب پیاده‌ها

عکس جلد کتاب پیاده‌ها
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیاده‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیاده‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیاده‌ها

در کتاب پیاده‌ها مخاطب داستان زندگی پرفرازونشیب جان لوییس، فعال مدنی فقید اهل آمریکا، خواهید بود. مطالعه‌ی این اثرِ مصورِ پرفروش که با همکاری لوییس و اندرو آیدین به نگارش درآمده، بر اطلاعات شما در باب تاریخ جنبش حقوق مدنی سیاه‌پوستان خواهد افزود. گفتنی است که کتاب پیش رو، پس از انتشار در سال 2013، جایزه‌ی معتبر «رابرت اف. کندی» را برای خالقین خود به ارمغان آورد.

درباره کتاب پیاده‌ها

کتاب پیاده‌ها (March) اثری مصور است که در آن تاریخِ یکی از مهم‌ترین جنبش‌های اجتماعی سده‌ی بیستم، از زبان یکی از رهبران پرنفوذ آن، روایت شده است. جنبش اجتماعی عظیمی که با عنوان «جنبش حقوق مدنی سیاه‌پوستان» شناخته می‌شود، در سال 1955، با هدف الغای قوانین تبعیض‌آمیز نژادی در آمریکا آغاز گردید و به سال 1968، با نیل به دستاوردهای قانونی چشمگیر در زمینه‌ی حقوق اقلیت‌های قومی و نژادی، به پایان رسید. این جنبش که یکی از درخشان‌ترین فصل‌های تاریخ معاصر جهان را رقم زده، بیش از همه با مبانی خشونت‌پرهیز و مسالمت‌آمیز خود به یاد آورده می‌شود. مبانی‌ای که رئوس آن توسط رهبر شهیر و پرآوازه‌ی جنبش، یعنی مارتین لوتر کینگ، تدوین و تنظیم گشت.

آرای مارتین لوتر کینگ در باب حقوق بشر و شیوه‌های احقاق آن، از بسیاری جهات به آرای گاندی، رهبر معنوی و سیاسی اهل هندوستان، شباهت دارد. لوتر کینگ، همچون گاندی بزرگ، بر این باور بود که اقلیت‌های تحت ستم، برای دستیابی به حقوق انسانی خود، چاره‌ای جز همراه ساختنِ اکثریت جامعه با خواسته‌ها و مطالبات خویش ندارند؛ این مهم، چنان‌که لوتر کینگ به درستی تشخیص داده بود، تنها با شیوه‌ی مبارزه‌ی خشونت‌پرهیز محقق می‌شود. زیرا چنان‌که یک گروه اجتماعیِ مبارز، برای مثال سیاه‌پوستان آمریکاییِ سده‌ی بیستم، در مسیر تلاش برای احقاق حقوق اساسی خویش دست به اقدامات خشونت‌آمیز بزنند، عملاً زمینه را برای سرکوب هرچه شدیدتر خواسته‌های خویش از سوی گروه حاکم فراهم می‌سازند. اما اگر برعکس، مطالبات خویش را به مدنی‌ترین شیوه‌های ممکن مطرح ساخته و از این طریق، این مطالبات را به گوش معمولی‌ترین افراد جامعه نیز برسانند، دست حاکم و قانون‌گذار را برای سرکوب یا نادیده گرفتن خواسته‌های خویش می‌بندند؛ و این درست همان کاری بود که فعالین مدنی سیاه‌پوست، به رهبری مارتین لوتر کینگ در سرآغازِ نیمه‌ی دوم قرن بیستم به انجام رساندند.

در کتاب پیاده‌ها، چنان‌که در سطور ابتدایی مطلب خویش گفتیم، مخاطب حکایتی رمان‌گونه خواهید بود که ضمنِ آن، تاریخ جنبش حقوق مدنی سیاه‌پوستان، به شیواترین شکل ممکن روایت شده است. راوی این کتاب، جان لوییس، خود یکی از رهبران بزرگ جنبش مذکور بود. تلاش او در کتاب پیش رو بر آن بوده که در عین نقل حوادث مهمی که در طول حیات جنبش حقوق مدنی سیاه‌پوستان به وقوع پیوسته و بر روند این جنبش تأثیر نهادند، فرازونشیب‌های گوناگونِ زندگی خویش را نیز روایت کند. او این پروژه‌ی جذاب را به یاری مشاور و همکار خود، اندرو آیدین، به انجام رسانده است.

کتاب پیاده‌ها نخستین بار در سال 2013، ذیل سه مجلد جداگانه به انتشار رسید، و خیلی زود به عنوان اثری دست‌اول در باب یکی از مهم‌ترین برهه‌های تاریخ معاصر ایالات متحده‌ی آمریکا، مورد تقدیر و توجه مخاطبین عام و خاص واقع گشت. از نکات جذاب و بدیع این اثر، همراهیِ روایت تاریخی - اتوبیوگرافیکِ جان لوییس با تصویرپردازی‌های درخشانی است که کتاب پیاده‌ها را، صرف نظر از محتوای آن، به یکی از عناوین تحسین‌برانگیز حوزه‌ی آثار مصور (کمیک) بدل نموده‌اند.

ترجمه‌ی فارسی کتاب پیاده‌ها به قلم محمد جباری فراهم آمده است. این اثر به مجموعه‌ی «روایت مصورِ» نشر اطراف تعلق دارد.

جوایز و افتخارات کتاب پیاده‌ها

  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی ویل آیزنر (ویژه‌ی کتاب‌های مصور)
  • برنده‌ی جایزه‌ی کورتا اسکات کینگ
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب ملی آمریکا
  • برنده‌ی جایزه‌ی رابرت اف. کندی
  • نامزد دریافت جایزه‌ی هاروی
  • نامزد دریافت جایزه‌ی لینکلن
  • برنده‌ی جایزه‌ی YALSA
  • برنده‌ی جایزه‌ی والتر
  • برنده‌ی مدال سیبرت
  • و...

نکوداشت‌های کتاب پیاده‌ها

  • کتاب پیاده‌ها، بی‌تردید یکی از بهترین آثار سال است. (Publishers Weekly)
  • شاید بتوان کتاب پیاده‌ها را بهترین داستان تاریخ در باب حقوق مدنی دانست. من آن را متنی مقدس به شمار می‌آورم! (Mashable)
  • کتاب پیاده‌ها یکی از مهم‌ترین و برترین آثار مصوری‌ست که تا به امروز خلق شده است؛ داستانی فوق‌العاده در باب یک زندگی شگفت‌انگیز، و اثباتی بر این واقعیت که جوانان می‌توانند به یاری نیروی خود جهان را تغییر دهند. من هر بار از قدرتِ نهفته در این کتاب کمیک شگفت‌زده می‌شوم. (Raina Telgemeier)
  • یک دستاورد باورنکردنی. کتاب پیاده‌ها اثری خواندنی در باب جنبش حقوق مدنی سیاه‌پوستان آمریکایی، و نقش پررنگ جان لوییس در این جنبش است.

کتاب پیاده‌ها مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار تاریخی و جامعه‌شناختی، و دوست‌داران متون اتوبیوگرافیک، مخاطبین اصلی کتاب مصور پیاده‌ها، اثر تحسین‌شده‌ی جان لوییس و اندرو آیدین، به شمار می‌روند.

با نویسندگان کتاب پیاده‌ها بیشتر آشنا شویم

جان لوییس (متولد سال 1940 و متوفی به سال 2020) سیاستمدار باسابقه‌ی آمریکایی بود که اغلب ایام عمر خویش را صرف مبارزه برای احقاق حقوق رنگین‌پوستان در ایالات متحده نمود. این عضو سابق حزب دموکرات، نماینده‌ی کنگره‌ی آمریکا در ایالت جورجیا و رئیس کمیته‌ی SNCC بود. جان لوییس (John Lewis) را در زادگاهش به عنوان یکی از رهبران قدیمی جنبش مدنیِ مبارزه علیه نژادپرستی در سده‌ی بیستم می‌شناسند. محبوبیت او در بین فعالین مدنی و اجتماعی، پهلو به محبوبیت مارتین لوتر کینگِ بزرگ می‌زند.

اندرو آیدین (Andrew Aydin)، نویسنده‌ی کتاب‌های مصور و مشاور سابق جان لوییس است. او در سال 1983 به دنیا آمده و در دانشگاه ایالتی جورج تاون تحصیل کرده است. عمده‌ی شهرت وی مرهون همکاری‌اش با جان لوییس در راستای نگارش اتوبیوگرافی مصور او با عنوان «پیاده‌ها»ست.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفا قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیاده‌ها
نویسنده،
مترجممحمد جباری
ناشر چاپینشر اطراف
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات560
زبانفارسی
شابک978-600-98019-8-5
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیاده‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پیاده‌ها

برای دریافت کتاب پیاده‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.