معرفی و دانلود کتاب تاویل رویا

عکس جلد کتاب تاویل رویا
قیمت:
64500 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاویل رویا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاویل رویا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاویل رویا

زیگموند فروید در کتاب تاویل رویا به معرفی و شرح نظریه خود درباره تعبیر خواب و ذهن نا‌هوشیار فرد می‌پردازد. او سعی دارد به رمزگشایی خواب پرداخته و با توجه به نظریه‌های گذشتگان و پژوهش‌های خود پرده از راز خواب‌های ما بردارد.

رویا و خواب از نظر فروید خاستگاه تحقق آرزوها و امیال سرکوب شده انسان است. او خواب را پلی به درون ناخودآگاه انسان در نظر می‌گیرد. در کتاب تاویل رویا (The interpretation of dreams) فروید ابتدا به بررسی نظریه‌های گذشتگان می‌پردازد و بعد نظریه خود را عنوان می‌کند. خواب به‌ واقع تصاویر و ماجراهایی است که در ناخودآگاه انسان توسط ذهن ساخته ‌و پرداخته می‌شود و مبنای اصلی آن را امیال، خواسته‌ها و آرزوهای ما تشکیل می‌دهد و ناخودآگاه از این طریق ما را به آرامش می‌رساند؛ اما چنانچه این خواب و رویا با آرزوهای ما در تضاد باشد آن‌گاه کابوس پدید می‌آید.

بیش از یک قرن پیش فروید با نوشتن کتاب تاویل رویا، برای تفسیر خواب و رویا، که پیش از آن موضوع حدس و گمان‎‌های عوامانه و سطحی بود، پایه و اسلوبی علمی و نظام‌مند فراهم کرد و گامی بزرگ در زمینه‌ی جست و جوی علمی در ذهن انسانی و فهم پدیده‌ها و مسائل ذهنی برداشت. با این حال در آغاز کتاب پیش از ارائه نظریه خویش، یعنی تلقی خواب دیدن به منزله‌ی تحقق آرزو، سابقه تحلیل علمی رویا‌ها را به تفصیل بررسی کرد که آن نیز نمونه‌ای از کار دقیق پژوهش‌گرانه و ارج‌شناسی تلاش‌های دیگران به‌ شمار می‌آید.

زیگموند فروید (Sigmund Freud) در این کتاب از دو روش برای تحلیل رویا استفاده می‌کند، یکی روش تداعی رویا، یعنی آنکه در آن سعی می‌کند رویای خود را به خاطر آورده و آن را بازگو کند و دوم روش تفسیر نمادها این همان روش قدیمی است که خواب‌گزارها از آن استفاده می‌کردند.

فروید با آثار خود و به ویژه تأویل رؤیا توانست در دوره‌ی یکه‌تازی پوزیتیویست‌ها ثابت کند که انگیزه‌های اعمال و افکار انسان در موارد بسیاری خارج از حوزه‌ی آگاهی او هستند. نویسنده در تأویل رؤیا با طرح این معنا که زبان ناخودآگاهی انسان همان نمادهای رؤیاهای او، و هر رؤیایی تحقق آرزوی اوست، جزو معدود اندیشمندانی شد که گذشته از نقدهای کارل گوستاو یونگ تا اندیشمند فرانسوی ژاک دریدا، توانست افقی همیشگی به روی درک معنای پر رمز و راز انسان بگشایند.

پژوهشگران زندگی پژوهشی فروید را به سه مرحله تقسیم می‌کنند. در مرحله اول تحقیقات او بیشر جنبه بالینی دارد که نتیجه آن آثاری است مانند «تاویل رویا»، در دوره دوم بیشتر به مباحث فرهنگی پرداخته است و در سومین دوره تأملات او فلسفی و فرا روانشاختی می‌شوند. تاویل رویا شامل هفت فصل با عناوین نوشته‌های علمی در باب مسائل رویا، شیوه تاویل رویا، رویا به مثابه تحقق آرزو، تحریف در رویاها، موضوع و منابع رویاها، عمل رویا و روان‌شناسی فرآیندهای رویا است.

فروید به عنوان بنیان‌گذار روانکاوی بیش از هر کس دیگری در تاریخچه روانشناسی مورد تحسین قرار گرفته است. اصطلاح «روانکاوی» و نام «فروید» مفاهیمی آشنا برای بیشتر افراد است. به طوری که روانشناسی علمی و شیوه‌های عملی روان درمانی با نام فروید آغاز می‌شود. او روان‌کاوی را وسیله‌ای برای کاهش اضطراب و روان رنجوری بشر می‌دید. هم‌چنین فروید به خاطر نظریه‌هایش به طرز بی‌رحمانه‌ای از او انتقاد شده است. کتاب آسیب‌شناسی روانی زندگی روزمره از مشهورترین آثار فروید است.

در بخشی از کتاب تاویل رویا می‌خوانیم:

اظهارنظر هوشمندانه‌ی استریکر توجه ما را به این واقعیت جلب کرده است که نمی‌توانیم با همان احساس بیزاری‌ای که پس از بیداری محتوای رؤیا را از ذهن‌مان دور می‌ریزیم، از نمود عواطف در رؤیاها نیز خلاص شویم «اگر در رؤیاهایم از سارقان واهمه دارم، این سارقان مسلماً خیالی‌اند، اما ترس و واهمه از آن‌ها واقعی است»؛ و همین مسئله در زمانی که در رؤیایم غرق شادی و شعف می‌شوم نیز صادق است. به گواهی احساسات ما، عاطفه‌ای که در رؤیا تجربه می‌شود، به هیچ‌وجه از احساسی با شدت برابر در زندگی واقعی دون‌تر و بی‌ارزش‌تر نیست، و رؤیا بر حق خود برای پذیرفته شدن به مثابه بخشی از تجارب روانی واقعی ما پافشاری می‌کند، و این کار را به واسطه‌ی محتوای عاطفی‌اش انجام می‌دهد، نه با محتوای فکری‌اش. در حالت بیداری ما این دو را هم‌ارز یکدیگر نمی‌دانیم، چون نمی‌دانیم که چگونه یک عاطفه را، جز در پیوند با محتوایی فکری، ارزیابی کنیم. اگر یک عاطفه و یک ایده به لحاظ ماهیت یا شدت‌شان هماهنگی و هم‌خوانی نداشته باشند، قضاوت ما در حالت بیداری مخدوش و مغشوش خواهد شد.

این واقعیت که در رؤیاها، محتوای فکری همیشه نتیجه‌ای عاطفی در پی ندارد، نتیجه‌ای که ما در افکار بیداری‌مان آن را پیامد ضروری آن محتوا می‌دانیم، همواره مایه‌ی شگفتی بوده است. اشترومپل اعلام کرد که ایده‌ها در رؤیاها از ارزش‌های روانی‌شان عاری می‌شوند. اما تعداد مواردی که در آن‌ها عکس این امر صادق است به هیچ‌وجه کم نیست؛ یعنی در مواقعی که با تجلّی پُر شدت ‌و حِدّت عاطفه در محتوایی روبه‌رو می‌شویم که در آن هیچ زمینه و دلیلی برای نمود چنین عاطفه‌ای وجود ندارد. من در رؤیا ممکن است در موقعیتی هولناک، خطرناک، یا انزجار برانگیز باشم، و ممکن است در عین حال هیچ احساس ترس یا انزجاری را تجربه نکنم؛ از دیگر سو، گاهی از چیزهایی بی‌خطر هراسان می‌شوم، و گاه نیز مسائل بچگانه موجب شادی و نشاطم می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

زیگموند فروید، نگاهی به زندگی و آرای او
مقدمه
پیش‌گفتار
فصل اول: نوشته‌های علمی در باب مسائل رؤیا (تا سال 1900)
فصل دوم: شیوه‌ی تأویل رؤیا
فصل سوم: رؤیا به مثابه تحقق آرزو
فصل چهارم: تحریف در رؤیاها
فصل پنجم: موضوع و منابع رؤیاها
فصل ششم: عمل رؤیا
فصل هفتم: روان‌شناسی فرآیندهای رؤیا
فهرست اصطلاحات
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاویل رویا
نویسنده
مترجمسهیل سمی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات528
زبانفارسی
شابک978-600-6895-55-0
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
64500 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاویل رویا

X Y
۱۳۹۸/۵/۲۷
ترجمه افتضاح... واقعا این متون تخصصی نیاز به خلاقیت مترجم هم داره نه اینکه فقط ترجمه تحت اللفظی کنه. با این که خودم پایه روانشناسی دارم مجبورم چند بار یه جمله رو بخونم تا از توش معنی دربیارم... اصلاراضی نیستم.
الهام رستگار
۱۴۰۲/۶/۳۰
نسبت به زمان خودش خب خیلی نظریه جالبی داشته و خیلی مصمم مستمر روش کار کرده اما برای خواننده پیچیدگی خاصی داره. به نظرم در مورد نظریه‌های فروید خواندن خلاصه‌ها بهتره
افسون آهوان
۱۳۹۹/۴/۲۲
ترجمه‌ی کتاب اصلا قابل قبول نیست. استفاده از الفاظ سنگین به حدی زیاد است که اجازه‌ی تمرکز روی مفهوم متن را نمیدهد.
Sina Newa
۱۳۹۹/۱/۱۵
برای فهمیدن کتاب‌های فروید قبل هر چی باید زندگی نامه فروید به اسم "شورذهن" اگه اشتباه نکنم نوشته اروین استون بود خونده بشه، بعد خوندنش کامل تونستم کتاب‌های فروید رو بخونم
Pouya KT
۱۴۰۱/۶/۸
فروید در این کتاب درباره چگونگی شکل‌گیری رویاها تجربیاتش رو بیان می‌کنه و نظریه خوابش رو ارائه می‌ده
arash lavasani
۱۴۰۰/۱/۲
فروید همیشه از لایه‌هایی از درون پرده گشایی میکنه که میتونه کلید طلایی رسیدن ما به خواسته هامون باشه. عالی بود.
شیما داورزنی
۱۳۹۹/۴/۱۱
کتاب خوبی بود. به خواندنش می‌ارزد. مقدمه‌اش رو حتما بخوانید که از خود کتاب دوست داشتنی تره
Key One
۱۳۹۹/۱/۱
یه کتاب راجب رویا و شناخت پیدا کردن با رویاهایی که میبینین به نظرم باید بخونیدش
A.R S.N
۱۳۹۹/۴/۱۴
فروید پیشگام است
مرتض ظفر
۱۳۹۸/۱۱/۱۰
آثار این نویسنده همه‌اش ناب است
Zahra Heydarian
۱۴۰۰/۱/۴
لحن نویسنده پسند نبوده است.
Amin Agjni
۱۳۹۹/۹/۱۰
فکنم دادن گوگل ترجمه کنه واسشون
banoo safaie
۱۳۹۸/۸/۴
کتابی بسیارمفید
احمده ذوقی
۱۳۹۸/۷/۲۴
مقدمه‌ی بسیار عالی‌ای داشت
ghazale goodarzi
۱۴۰۰/۱۲/۲۶
ترجمه نسبتا نامفهوم
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب تاویل رویا

برای دریافت کتاب تاویل رویا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.