معرفی و دانلود کتاب چابکی برای همه: چابکی برای مدیران، کارآفرینان، استارتاپ‌ها، بازاریاب‌ها

عکس جلد کتاب چابکی برای همه: چابکی برای مدیران، کارآفرینان، استارتاپ‌ها، بازاریاب‌ها
قیمت:
۶۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چابکی برای همه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چابکی برای همه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چابکی برای همه: چابکی برای مدیران، کارآفرینان، استارتاپ‌ها، بازاریاب‌ها

در کتاب چابکی برای همه، به تألیف مت لمی با جادوی چابکی آشنا می‌شوید. مت لمی در این اثر با زبان ساده، تجربیاتش را از اجرای چابکی در فرایندهای مختلف با شما در میان می‌گذارد. همچنین به اصول چابکی می‌پردازد و شیوه‌های پیاده‌سازی و اجرای آن را به گونه‌ای طرح می‌کند که علاوه بر تیم‌های محصول، همه بتوانند در نصف زمان معمول، سرعت انجام کارها را تا دو برابر بالا ببرند.

درباره‌ی کتاب چابکی برای همه

کتاب چابکی برای همه (Agile for Everybody: Creating Fast, Flexible, and Customer-First Organizations)، توسط مت لمی (Matt LeMay) به رشته‌ی تحریر درآمده و فرایندهای جدیدی از چابکی ارائه می‌کند که مدت زمان کارها را به نصف کاهش می‌دهد. این کتاب از سال‌ها تجربه‌ی کاری و گفت‌وگوهای مفصل با متخصصان چابکی شرکت‌های بزرگ دنیا حاصل شده است. در این گفت‌وگوها از مربیان چابکی و متخصصان مستقل گرفته تا مدیران اجرایی عالی‌رتبه‌ی شرکت‌های بزرگ چندملیتی، درباره‌ی تجارب واقعی خود و نقاط قوت و ضعف رویکردهای چابکیِ انتخابی‌شان به صحبت پرداخته‌اند.

معرفی و دانلود کتاب چابکی برای همه

کتاب چابکی برای همه شما را برای پیاده‌سازی و اجرای اصول چابکی آماده می‌کند و مطالب اولیه‌ای را که برای طراحی و اتخاذ یک رویکرد چابک پایدار لازم دارید، در اختیار شما می‌گذارد. در این کتاب شیوه‌ها، اصول و ارزش‌های جنبش چابک مطرح شده است که عمدتاً برای توسعه‌ی نرم‌افزار بکار می‌روند، اما حالا به خارج از تیم‌های فنی و مهندسی سرایت داده می‌شود و کاربردی عام‌تر می‌یابد. هدف از کتاب پیش‌رو این است که چهارچوب اصول بنیادین چابکی را در دسترس همه قرار بدهد و راهی برای بکارگیری این اصول در زندگی روزمره پیدا کند.

مانیفست جنبش چابک برای اولین بار در سال 2001 در یوتا نوشته شد. این جنبش بر ارزش‌های مبتنی بر همکاری، اعتماد و احترام به یکدیگر متکی است و مدل‌های سازمانیِ کارمندمحور را در مسیر ساخت سازمان‌هایی ایده‌آل ارتقا می‌دهد. این ارزش‌ها و رویکردها، سازمان‌هایی را که در سلسله‌مراتب، چهارچوب‌ها و فرایندهای دست‌وپاگیر محدود مانده‌اند، به پویایی و تکاپو وا می‌دارد. شیوه‌های چابکی مراحل مشخصی را در اختیار شما می‌گذارد که انعطاف‌پذیری و پاسخ‌گویی را ارتقا می‌دهد و موازی‌کاری و دوباره‌کاری را تا حد ممکن پایین می‌آورد.

مت لمی بنیانگذار شرکت مشاوره‌ای Sudden Compass است که به شرکت‌های بزرگی از قبیل اسپاتیفای، کلوراکس و جانسون اند جانسون خدمات مشاوره‌ای ارائه داده است. او ساختار کتاب «چابکی برای همه» را در هفت فصل تدوین کرده است. در فصل اول از مفهوم چابکی و تاریخ جنبش چابک می‌گوید. در فصل دوم به افتادن در تله‌ی چهارچوب می‌پردازد و راه‌های اجتناب از آن را پیش پای شما می‌گذارد. فصل سوم بر اصلِ اهمیت مشتریان استوار است و مسیر پیشروی در اصل مشتری‌محوری را برایتان ترسیم می‌کند. فصل چهارم همکاری چابک را توضیح می‌دهد و روش‌های تقویت انتقادپذیری و اشتراک ایده‌ها از همان ابتدای کار و در تمامی اوقات را برمی‌شمارد. فصل پنجم لزوم برنامه‌ریزی برای عدم قطعیت را خاطرنشان می‌کند و این امکان را به شما می‌دهد که پاسخ به تغییرات را در برنامه‌های واقعی‌تان بگنجانید. فصل ششم به شما کمک می‌کند که هم‌زمان سه اصل سرعت، انعطاف‌پذیری و مشتری‌مداری را به کار ببندید. در نهایت در فصل هفتم، سؤالاتی مطرح می‌شود که پاسخگویی به آن‌ها، مسیر هدفمند تیمتان را مشخص می‌کند و راهکار چابکی ویژه‌ی شما را به دست می‌دهد.

کتاب چابکی برای همه به نوعی یک کتاب دستور چابک برای شما و تیمتان محسوب می‌شود و مانند یک مربی چابکی در تمام مراحل شما را همراهی می‌کند. این کتاب را محمدمهدی ابریشم کار به فارسی برگردانده و انتشارات نسل نواندیش روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

نکوداشت‌های کتاب چابکی برای همه

  • کتاب چابکی برای همه از منظری تازه و حائز اهمیت به مفهوم چابکی می‌پردازد و چابکی را فراتر از قواعد و ابزار به ما می‌نمایاند. (اندرو باروز، مدیر بازاریابی چابک شرکت آی‌بی‌ام)
  • هر مدیری باید از دانش چابک‌محور این کتاب استفاده کند. ترفندهای این کتاب برای همه کاربرد دارد: مدیران ارشد فناوری اطلاعات، شهردارها، تیم‌های کوچک و بزرگ، رئیس‌پلیس‌ها و شما! این درس‌ها برای شرکت‌های چندملیتی، نهادهای دولتی، استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک مناسب است. کتاب چابکی به شما یاد می‌دهد با بکارگیری ارزش‌های چابکی، افراد را برای ارائه‌ی بهترین عملکرد تشویق کنید. (اندرو نبوس، مدیر سابق فناوری اطلاعات ستاد فرماندهی مرکز پلیس شهر بالتیمور)
  • مت لمی تعریف مشخصی از چابکی ارائه می‌دهد و ارزش‌های جنبش چابکی را به ما یادآوری می‌کند. (اندرو بلاو، مدیر عامل شرکت دیلویت)

کتاب چابکی برای همه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به کارآفرینان، مدیران سطوح مختلف شرکت‌های کوچک و بزرگ و استارتاپ‌ها، بازاریاب‌ها و تمامی کسانی که قصد دارند بهره‌وری‌شان را در انجام کارها بالا ببرند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب چابکی برای همه: چابکی برای مدیران، کارآفرینان، استارتاپ‌ها، بازاریاب‌ها می‌خوانیم

ایدۀ کار در تیم‌های کوچک و چندتخصصه، محور چندین روش‌شناسی‌ چابکی است. اما همانند بسیاری از شیوه‌های چابکی دیگر، توجه به آن به‌عنوان یک تغییر عملیاتی نسبت به تغییر فرهنگی بسیار آسان‌تر است. در موارد بسیار زیادی، سازمان‌ها به‌سادگی یک خط چندنقطه‌ای را به نمودار سازمان اضافه می‌کنند یا یک طرح پلان آزاد را بدون درک اینکه چرا همکاری متقابل فرهنگی برای سازمان و مشتریان آن ارزشمند است و آنچه در گذشته مانع آن شده است، اجرا می‌کنند.

در اینجا، بزرگ‌ترین چالش این اصل راهنما عیان می‌شود: فقط دورهم بودن افراد در یک تیم یا در یک جلسه لزوماً به این معنا نیست که آن‌ها همکاری می‌کنند. همکاری واقعی نیازمند پذیرش، انتقادپذیری و تمایل به تقسیم مالکیت ایده‌ها و نیز پرسیدن یک سؤال است؛ قبل از اینکه جوابتان را بدانید و برای دریافت پاسخی که انتظار نداشته باشید، آماده باشید. این چیزی است که برای اکثر سازمان‌ها راحت نیست، مهم نیست چقدر از وقت افراد در جلسه‌ها صرف می‌شود.

به همین دلیل است که دومین اصل راهنمای همکاری در ابتدا و اکثر اوقات، در داخل و خارج از تیم‌هاست. همکاری زودهنگام بدین معناست که ما در جریان مکالمات استراتژیک پیشین و همچنین تاکتیک‌های پایین‌دست همکاری و امکان یافتن راه‌حل‌های جدید و غیرقابل‌مشاهده را فراهم می‌کنیم. مشارکت اغلب به این معناست که روند ایجاد و تحویل این گفت‌وگوها را ادامه می‌دهیم و اطمینان حاصل می‌کنیم که استراتژی و تاکتیک‌ها همسو باهم هستند و فرصت‌های بیشتری برای تنظیم دوره در صورت نیاز فراهم می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: مقدمه‌ای بر رویکرد چابکی: «انجام دادن دوبرابر کار در نصف زمان همیشگی»
فصل 1. چابکی چیست و چرا اهمیت دارد؟
فصل 2. پیدا کردن ستارۀ شمالی خود
فصل 3. چابکی به معنای شروع از مشتریان است
فصل 4. چابکی یعنی ما در ابتدا و اکثر اوقات همکاری می‌کنیم
فصل 5. چابکی یعنی برنامه‌ریزی برای عدم قطعیت
فصل 6. چابکی یعنی استفادۀ هم‌زمان از سه اصل سرعت، انعطاف‌پذیری و مشتری مداری
فصل 7. راهکار چابک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چابکی برای همه: چابکی برای مدیران، کارآفرینان، استارتاپ‌ها، بازاریاب‌ها
نویسنده
مترجممحمدمهدی ابریشم کار
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات201
زبانفارسی
شابک978-622-220370-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چابکی برای همه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چابکی برای همه

برای دریافت کتاب چابکی برای همه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.