معرفی و دانلود کتاب چانه زنی با شیطان

عکس جلد کتاب چانه زنی با شیطان
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چانه زنی با شیطان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چانه زنی با شیطان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چانه زنی با شیطان

رابرت منوکین، وکیل و نویسنده‌ی برجسته‌ی آمریکایی، در کتاب چانه زنی با شیطان، مهم‌ترین اصول فن مذاکره را با علاقه‌مندان در میان گذاشته است. به طور خلاصه می‌توان چنین گفت که با مطالعه‌ی این اثر، خواهید آموخت که چه وقت بهتر است تن به مذاکره و معامله دهید، و چه وقت، شایسته‌تر آن است که رویگردانی پیشه کنید و بحثی خاص را به پایان بَرید.

درباره کتاب چانه زنی با شیطان

مذاکره بیش از هر چیز یک فن است؛ مهارتی اکتسابی که برای آموختن آن، باید ضمن مدنظر قرار دادن اصولی خاص، با جدیت به تمرین و ممارست پرداخت. به عبارتی، این تصور که برخی از افراد، به طور ذاتی از مهارت جدل و گفت‌وگو برخوردارند، چندان با واقعیت منطبق نیست. البته شکی نیست که برخی از انسان‌ها، بنا به استعدادهای خاصی که دارند، در مقایسه با سایرین، زودتر در فن مذاکره خبره می‌گردند. اما بی‌تردید، همین گروه از افراد نیز، برای بدل شدن به استادان هنر معامله و مذاکره، باید به تحصیلِ اصول این هنر بپردازند. رابرت منوکین در کتاب چانه زنی با شیطان (Bargaining with the Devil)، ضمن یادآوریِ مطلب فوق، به آموزش اصول مهم و بنیادینی پرداخته که با یادگیری آن‌ها به مذاکره‌کننده‌ای حرفه‌ای بدل خواهید شد.

«آیا باید با شیطان مذاکره کرد؟» این نخستین پرسشی است که از سوی رابرت منوکین در اثر پیش رو مطرح شده و مورد بحث قرار گرفته است. مقصود منوکین از شیطان، هر آن فرد یا گروهی است که آشکارا از در ستیز با شما درآمده و قصد پایمال ساختن حقوق و منافعتان را در سر دارد. اغلب ما در طول زندگی خود، به یک یا دو نمونه از این قبیل شیاطین برخورده‌ایم. مثلاً کارفرمای غیرمنصفی که به اندازه‌ی زحمتی که می‌کشید به شما حقوق نمی‌دهد، می‌تواند یکی از همین شیاطین باشد. همچنین است، فروشنده‌ای زبده که در باب محصولات خویش دروغ می‌گوید و آشکارا مشتریان خود را فریب می‌دهد. منوکین می‌پرسد در مواجهه با چنین شرایطی، بهترین تصمیم چیست؟ تن دادن به مذاکره یا رویگردانی از آن؟ پاسخی که او در آستین دارد از این قرار است: بسته به موقعیت، گاهی اولین گزینه (مذاکره کردن) مطلوب‌تر است، و گاهی دومین گزینه (عدم مذاکره). اما در این مواقع، چگونه باید بهترین گزینه را تشخیص دهیم؟ پاسخ این پرسش، عمده‌ی حجم کتاب چانه زنی با شیطان را به خود اختصاص داده است.

کتاب چانه زنی با شیطان ذیل ده فصل با عناوین متفاوت، تنظیم گشته است. در هر فصل یکی از اصولِ اساسی هنر مذاکره، با عطف توجه به مثال‌های جذاب تاریخی، مورد بحث و تأمل قرار گرفته است. شایان توجه است که این کتاب، اگرچه در وهله‌ی اول مناسب صاحبین کسب‌وکارها به نظر می‌رسد، منحصراً خطاب به ایشان نگاشته نشده. بلکه برای استفاده‌ی عموم مخاطبینی به رشته‌ی تحریر درآمده که در طول زندگی، خود را بی‌نیاز از وارد شدن به مباحث جدلی نمی‌بینند.

کتاب چانه زنی با شیطان به قلم غزل قنواتی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی انتشارات کتاب کوچه در دسترس مخاطبینِ علاقه‌مند قرار گرفته است.

در نکوداشت کتاب چانه زنی با شیطان

- در کتاب چانه زنی با شیطان، مخاطب توصیه‌های کاربردیِ یکی از برجسته‌ترین متخصصانِ فن مذاکره خواهید بود. (آمازون)

کتاب چانه زنی با شیطان مناسب چه کسانی است؟

فعالینِ حوزه‌ی کسب‌وکار و مدیران شرکت‌های تجاری بیش از همه آموزه‌های مطرح‌شده در کتاب چانه زنی با شیطان را مفید و آموزنده خواهند یافت.

با رابرت منوکین بیشتر آشنا شویم

رابرت منوکین (Robert Harris Mnookin) به سال 1942 در کانزاس سیتیِ آمریکا متولد شده و این روزها در آغاز نهمین دهه از زندگی خود به سر می‌برد. وی را به عنوان نویسنده، وکیل و صاحب‌نظری در حوزه‌ی مذاکره و ارتباطات می‌شناسند. منوکین از سال 1994 مدیریت «کمیته‌ی راهبری برنامه‌ی مذاکره‌ی دانشکده‌ی حقوق دانشگاه هاروارد» را بر عهده دارد و در کنار مشغولیاتی از این دست، گه‌گاه به ایراد سخنرانی‌هایی با موضوع مذاکره در تجارت نیز می‌پردازد.

کتاب «چانه زنی با شیطان: چه زمانی مذاکره کنید، چه زمانی مبارزه» بهترین اثر ترجمه‌شده از رابرت منوکین به زبان فارسی است. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به عناوینی چون «تقسیم کودک: معضلات اجتماعی و حقوقی حضانت»، «موانع حل اختلاف» و «فراتر از پیروزی: مذاکره برای ارزش‌سازی در معاملات و مباحثات» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب چانه زنی با شیطان می‌خوانیم

ناگهان تلفن زنگ خورد. افسر برنامه‌ای از بنیاد هیولت، استیو توبن، مرا در تعطیلات تابستانی‌ام در مارتاز وینیارد تعقیب کرده بود. من چندین سال بود که استیو را می‌شناختم و از او بسیار خوشم می‌آمد. وی ریاست برنامه بنیادینی در زمینه حل تعارض را به عهده داشت که به راه‌اندازی یک مرکز تحقیقاتی مربوط به رشته‌های مختلف علمی که در دهه 80 میلادی در استنفورد تاسیس کردم و برنامه مذاکره هاروارد که اکنون کارگردانیش به عهده من است، کمک کرده بود.

او گفت: «ببخشید که در طول تعطیلاتتان مزاحم شدم. سمفونی سانفرانسیسکو به شدت به مشکل برخورده. به نظرم شما می‌توانید به ما کمک کنید. آیا درباره اعتصاب خوانده‌اید؟»

استیو می‌دانست که من با موفقیت در تعدادی از اختلافات پیچیده وساطت کرده‌ام. فکر کردم می‌دانم حرف‌هایش به کجا ختم می‌شود و نمی‌خواستم اینطور شود.

حرفش را قطع کردم و گفتم: «استیو! من به وساطت در اختلافات کاری علاقه‌ای ندارم. سمت این گونه کارها نمی‌روم. من هیچ تجربه‌ای در زمینه مدیریت کار ندارم. مدیریت کار خودش تخصص جداگانه‌ای است.»

استیو مودبانه به من گفت که من علت تماسش را اشتباه متوجه شده‌ام. او مرا برای واسطه‌گری نمی‌خواست. اعتصاب تمام شده بود و قرارداد جدیدی امضا شده بود.

با این کار من یکی از آموزه‌های خودم را نقض کردم: ابتدا گوش دهید، سپس صحبت کنید. با خجالت از استیو پرسیدم که چرا تماس گرفته.

استیو ادامه داد و گفت که این اعتصاب یک فاجعه واقعی بود. بدون هیچ برنده ای. نوازندگان دستمزد دو ماه خود را از دست داده و تقسیم شدند. با اکثریت قریب به اتفاق، ارکستر قراردادی را پذیرفت که بهتر از آن چیزی بود که مدیریت قبل از شروع اعتصاب پیشنهاد داده بود. مدیریت به یک فاجعه در روابط عمومی دچار شد. ده هفته برای تجارتی که به اجرای زنده بستگی دارد ارزش یک عمر را دارد. اعتصاب باعث لغو چهل و سه کنسرت شد، اهداکنندگان بسیاری را رنجاند، طرفداران وفادار قبلی را به لغو حق اشتراک تشویق کرد، و مردم را به تمسخر گرفت. داخل سازمان، روابط به طرز وحشتناکی صدمه دیده بود. مردم به سختی با هم حرف می‌زدند.

بالاخره استیو به سراغ اصل مطلب رفت. او گفت: «ما از شما می‌خواهیم که به این افراد آموزش دهید تا مذاکره کنند. تنها کاری که بلدند این است که باهم بجنگند. اگر آن‌ها روش خود را تغییر ندهند، ممکن است دفعه بعد موسسه را نابود کنند.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
آیا باید با شیطان چانه بزنید؟
فصل اول: درک چالش
یک: اجتناب از تله‌های رایج​
دو: چانه‌زنی و مشتقاتش: هزینه‌ها، مزایا و فراتر از آن
سه: شناخت، حقانیت و اخلاق
فصل دوم: شیاطین جهانی
چهار: رودولف کاستنر: معامله با نازی‌ها
​​​​​پنج: وینستون چرچیل: می‌ 1940
آیا چرچیل باید مذاکره کند؟
​​​​​شش: نلسون ماندلا: تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی
​​​فصل سوم: شیاطین در دنیای کسب و کار
هفت: جنگ‌های بزرگ نرم‌افزاری: IBM در مقابل Fujitsu
هشت: ناموزونی در سمفونی
فصل چهارم: شیاطین خانوادگی
نه: یک طلاق شیطانی
ده: جنگ خواهر و برادران
پس‌گفتار
​درس‌هایی که یاد گرفتیم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چانه زنی با شیطان
نویسنده
مترجمغزل قنواتی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات413
زبانفارسی
شابک978-622-7390-17-9
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چانه زنی با شیطان

فاطمه تاجیک
۱۴۰۲/۹/۹
کتاب چانه زنی با شیطان نوشته‌ی رابرت منوکین، یکی از کتابهای پرفروش آمازونه،
اگه اسم این کتاب به گوشتون خورده باشه شاید فکر کنین‌ی رمان تخیلیه یا‌ی مطلبی در مورد شیطان و.. اما این طور نیست و این کتاب‌ی راهنمای مناسب برای کساییه که صاحب یک کسب و کار هستن و می‌خوان تکنیکهای مذاکره و آداب معاشرت را و
به صورت کاملا حرفه‌ای یاد بگیرن. البته که نیاز به تمرین تکرار داره روشهای ارائه شده دراین کتاب.
رابرت منوکین در کتاب پیشنهادهای کاربردی‌ای ارائه می‌ده؛ مثلا زمانیکه شما با فردی میخواین مذاکره و گفتگو کنین که اعتماد زیادی به اون ندارین و امکانش هست که اون ادم به خاطر منافعش به شما آسیب بزنه، درین مورد چطور برخورد کنین تا بتونید از پس مذاکره و گفتگو با اون بربیاین. زمانیکه شما یک کسب و کار دارین باید همیشه آماده مذاکره و گفتگو باشین چه برای پیشرفت کارتون و چه برای شکایت از رقیباتون. حالا این سوال پیش میاد که ایا باید همیشه گفتگو کرد؟؟ تو این کتاب یاد می‌گیرین که بهترین روش کدومه و در موقعیت‌های گوناگون کدومو باید انتخاب کنین. خوندن این کتاب به افرادی که می‌خوان کسب و کاری راه اندازی کنن و یا صاحب کسب و کاری هستن توصیه می‌شه.
Parya
۱۴۰۲/۵/۵
ببینید من عادت دارم از کتابها و نوشته ها و مطالب به درد بخورشون یادداشت بردارم یعنی سعی میکنم کتاب هایی رو بخونم که به زعم خودم مفید باشه برای زندگی و موفقیتم ولی حقیقت نتونستم چیزی از این کتاب برا خودم بردارم و یادگار داشته باشم با اینکه بیش از ۴۰۰ صفحه بود! ولی نمیشه منکر داستان های جذابش و نوشته اش شدبیشتر حالت داستانی داره خوندنش خالی از لطف نیس ولی دنبال چیز خاصی ازش نباشین
بهاره
۱۴۰۳/۱/۱۱
وقتی میخواستم این کتابو تهیه کنم متوجه شدم اکثرجاها نوشته مناسب فعالین در حوزه کسب و کار... ولی ما تو تمام حوزه‌های زندگی به مذاکره نیاز داریم، اینکه نویسنده انواع حالت‌های مذاکره رو با ذکر نمونه‌هایی برای آموزش در این کتاب گرداوری کرده واقعا جای تحسین داره بخصوص اینکه خیلی از ماها همچین شیاطینی رو تو زندگیمون داریم و نمیدونیم چجوری باید باهاشون برخورد کنیم، ممنون از کتابراه
ارمیتا عمیدی
۱۴۰۳/۱/۱۵
این کتاب با اینکه بیش از ۴۰۰ صفحه بود با لذت همه‌ی صفحه‌ها را میخواندم و کلا یکی از بهترین کتاب‌ها درباره‌ی ارتباطات و قدرت مذاکره بود حتما مطالعه کنید چون از نظر من قدرت چانه زنی و مذاکره در کسب و کار و حتی در زندگی بسیار کمک کننده است
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
این کتاب واقعا در روابط اجتماعی یا کاری واقعا قابل تحسین هست من کلا این نوع نگرش و نام جالب این کتاب که چانه زنی با شیطان محسوب میشود، قصه جالبی را در پی دارد و من در ارتباطات موثر میدانم و مطالعه و خواندن آن خالی از لطف نیست.
علی حامی
۱۴۰۲/۵/۸
موضوع کتاب که راجع فن بیان و مذاکره است خیلی جالبه ولی همینجا همه چی تموم میشه خود نویسنده یا مترجم کتاب به یه دور فن بیان / نوشتار نیاز داره جدی! ترجمه به شدت سخت بیان شده و خواندن کتاب گیج کننده است. امتیاز مثبتی نمیتونم بدم.
الهام معینی پناه
۱۴۰۲/۴/۳۱
ممنونم از کتاب راه عزیز نویسنده معروف و کتاب معروف چرا من نتونستم بفهممش؟!؟
اتفاقا سعی نویسنده بر داستانی کردن قضیه بوده تا خواننده رو با خودش همراه کنه… اما متاسفانه این بار نتیجه عکس داد و من نتونستم کتاب رو تموم کنم
ahmadr
۱۴۰۳/۱/۱۲
سلام خسته نباشی درباره کتاب مطالب مرتب و طبقه بندی شده نبود و سخت میتوان نکته‌ای آموزنده از آن را در ذهن نگه داشت، شاید اگر روانتر ترجمه شده بود جذابیت و کشش کتاب برای کامل خواندن آن بیشتر میشد.
عسل مهاجران
۱۴۰۳/۱/۲
آنطور که انتظار داشتم مطالب مرتب و طبقه بندی شده نبود و سخت میتوان نکته‌ای آموزنده از آن را در ذهن نگه داشت، شاید اگر روانتر ترجمه شده بود جذابیت و کشش کتاب برای کامل خواندن آن بیشتر میشد. مرسی
دلارام 0074
۱۴۰۲/۶/۱۲
اسم کتاب رو‌ک‌ه میبینی فکر‌میکنی یه داستان‌هایی درمورد شیطان یا یه رمان تخیلی هست اما اصلا این طچر نیست درمورد بحث و‌ مذاکره با دیگرانه یه ستاره هم کم کردم برای ترجمه ضعیفش. کتاب خوبیه.
phoenix mrs1984
۱۴۰۲/۴/۲۸
ترجمه‌ی نسبتا ضعیفی داشته، کتابی که می‌تونست خوندنی و مفید باشه، عملا با ترجمه نه چندان خوبش، فقط در حد یک نوشته‌ی ضعیف باقی مونده
Ftm Soltani
۱۴۰۲/۱۲/۹
این کتاب کمک میکنه تا سعی کنیم در مورد مسائل و تناقضاتی که در موقعیت های مختلف و حتی روز مره برامون پیش میاد با انعطاف پذیری و درک متقابل پیش بریم
فریدون مجیدی
۱۴۰۲/۱۲/۸
کتاب جالبیه کسی که با فلسفه و تجزیه و تحلیل قانونمندی‌های کائنات مثل قانون جذب، تضاد، بازتاب، نسبیت و..... آشنا باشه بهتر برایش قابل هضم است. با سپاس فراوان.
شیرین دهقان
۱۴۰۲/۷/۱۸
هر چه بیشتر خوندم کمتر توانستم ارتباط برقرار کنم دوست داشتن روان‌تر باشد به هر حال برای کسانی که به یهود جنگ جهانی تاریخ علاقه مند هستند خوب است
عدنان یوسفخانی
۱۴۰۲/۷/۸
باسلام کتاب عالیه، فوق العاده برای کسانی که می‌خواهند در کار و زندگی و ارتباطات پیشرفت کنند خوبه. برای بچه‌هایی که می‌خوان برن حقوق هم خوبه. خلاصه عالیه
مشاهده همه نظرات 49

راهنمای مطالعه کتاب چانه زنی با شیطان

برای دریافت کتاب چانه زنی با شیطان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.