معرفی و دانلود کتاب چرا دختران ترسو پیشرفت نمی‌کنند ولی دختران جسور پیشرفت می‌کنند

عکس جلد کتاب چرا دختران ترسو پیشرفت نمی‌کنند ولی دختران جسور پیشرفت می‌کنند
قیمت:
۷۵۹۰۰ ۳۷,۹۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چرا دختران ترسو پیشرفت نمی‌کنند ولی دختران جسور پیشرفت می‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چرا دختران ترسو پیشرفت نمی‌کنند ولی دختران جسور پیشرفت می‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چرا دختران ترسو پیشرفت نمی‌کنند ولی دختران جسور پیشرفت می‌کنند

کتاب چرا دختران ترسو پیشرفت نمی‌کنند ولی دختران جسور پیشرفت می‌کنند نوشته‌ی کیت وایت، سردبیر یکی از بزرگترین مجلات امریکاست. او در این کتاب رازهای موفقیت دختران بد را با شما درمیان می‌گذارد و با تکیه بر تجربه‌های شخصی خودش، از پیشرفت شغلی زنان می‌گوید و استراتژی‌هایی برای جسور بودن به شما آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب چرا دختران ترسو پیشرفت نمی‌کنند ولی دختران جسور پیشرفت می‌کنند

یک دختر خوب (ترسو) همیشه هر کاری دیگران از او بخواهند، انجام می‌دهد. او کسی است که اگر تمام کارهای دنیا را بر سرش بریزید، هیچ شکایتی نمی‌کند و بزرگترین دغدغه‌اش این است که دیگران دوستش داشته باشند. کتاب چرا دختران ترسو پیشرفت نمی‌کنند ولی دختران جسور پیشرفت می‌کنند (Why Good Girls Don't Get Ahead... But Gutsy Girls Do: Nine Secrets Every Career Woman Must Know) به قلم کیت وایت (Kate White) می‌گوید کسی بابت دختر خوب بودن پاداشی نمی‌گیرد، بلکه ماجرا خیلی اوقات به نتایج معکوسی می‌رسد و تمام زحمات و تلاش‌هایی که در سکوت صورت گرفته‌اند، چیزی جز شکست با خود به ارمغان نمی‌آورند. اگر شما هم فکر می‌کنید که دختر خوبی هستید، اما از این بابت هیچ پاداشی دریافت نکرده‌اید، وقتش رسیده که خودتان را تغییر بدهید و به جای پیروی از تعریف سنتی «دختر خوب»، جسارتتان را پس بگیرید.

نویسنده‌ی کتاب چرا دختران ترسو پیشرفت نمی‌کنند ولی دختران جسور پیشرفت می‌کنند نیز روزی یک دختر خوب بود، اما از یک جایی به بعد، تغییرات بنیادینی در او رخ داد و مسیر شغلی‌اش را عوض کرد. او در کتابش از تجربیات شخصی‌اش در فضای کاری می‌گوید و راز پیشرفتش را با شما در میان می‌گذارد. ایده‌ی این کتاب را نیز از مقاله‌ای گرفت که همکار سابقش درباره‌ی او نوشته بود. همکار سابقش او را آنتی تز مفهوم دختر خوب نامید و از مسیر پیشرفتی نوشت که حق خودش می‌دانست، اما به خاطر دختر خوب بودن به آن نرسید.

معرفی و دانلود کتاب چرا دختران ترسو پیشرفت نمی‌کنند ولی دختران جسور پیشرفت می‌کنند

کیت وایت تأیید می‌کند که واقعاً آنتی تز مفهوم دختر خوب است. او هر کاری که دلش بخواهد، می‌کند. در تصمیم‌گیری بسیار جسور و شجاع است. برایش اهمیتی ندارد دیگران چه فکری درباره‌ی او می‌کنند و هر جا که لازم ببیند، قوانین را زیر پا می‌گذارد. دلیل پیشرفت شغلی چشمگیری را که در عرض چند سال به آن رسیده، همین دختر خوب نبودن می‌داند. به عقیده‌ی او دختر خوب بودن نه تنها مسیر پیشرفت را می‌بندد، بلکه حتی باعث تضعیف موقعیت شغلی شما می‌شود. البته او خودش را دختر جسور می‌نامد و استراتژی‌هایی که به او در این راه کمک رسانده‌اند و جسارت از دست‌رفته‌اش را به او برگردانده‌اند، یکجا گردآوری کرده و در کتاب چرا دختران ترسو پیشرفت نمی‌کنند ولی دختران جسور پیشرفت می‌کنند با شما در میان می‌گذارد.

این کتاب در دوازده فصل نوشته شده و افسانه‌ی دختر خوب (ترسو) را برایتان افشا می‌کند. تله‌ی دختر خوب را توضیح می‌دهد و نه استراتژی بازپس‌گیری جسارت و تبدیل شدن به یک دختر جسور را ارائه می‌کند. در نهایت در فصل آخر نیز راهنمایی برای دستیابی به یک موفقیت شغلی بلندمدت در اختیارتان می‌گذارد که با استفاده از آن می‌توانید جسورانه برای شغلتان برنامه بریزید و به سمت‌های بالاتر فکر کنید.

نکوداشت‌های کتاب چرا دختران ترسو پیشرفت نمی‌کنند ولی دختران جسور پیشرفت می‌کنند

  • وایت می‌داند که یک دختر ترسو بوده است و خودش را از این نقطه بیرون کشیده و پیشرفت کرده است. (آنجلا نوستتر، مجله گاردین)
  • این کتاب راهنمایی سرزنده و صریح از کسی است که نمی‌ترسد درباره‌ی خودش و رازهای موفقیتش حرف بزند. وایت با استفاده از تحقیقات معتبر، مطالعات دانشگاهی، بررسی مسیر 40 زن موفق و موفقیت‌های شغلی چشمگیر خود، نگرشی جدید برای دخترانی که به طور سنتی «دختر خوب» محسوب می‌شوند، ترسیم می‌کند. (Publishers Weekly)

کتاب چرا دختران ترسو پیشرفت نمی‌کنند ولی دختران جسور پیشرفت می‌کنند برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به به زنان شاغل و تمامی کسانی که مطالعه‌ی کتاب‌های خودسازی علاقه دارند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب چرا دختران ترسو پیشرفت نمی‌کنند ولی دختران جسور پیشرفت می‌کنند می‌خوانیم

ما می‌توانیم هم چیزی را که می‌خواهیم درخواست کنیم و هم پول را. برای یک دختر خوب اولی بسیار سخت به نظر می‌رسد، اما دومی مشقت‌بار است. به‌عنوان یک دختر خوب کاری که برای اجتناب از حرف زدن دربارۀ اعداد می‌کنید این است که خود را قانع می‌کنید رئیس‌های خوب آنچه استحقاقش را دارید به شما می‌دهند. غلط است. آن‌ها مقداری می‌پردازند که با آن بتوانند قسر در بروند. همان‌طور که یکی از دوستانم در بخش منابع انسانی می‌گوید: «وقتی کسی را ارزان استخدام می‌کنیم فکر می‌کنیم که چقدر خوش‌شانسیم.»

یک دختر جسور می‌داند تنها راه برای به دست آوردن پولی که می‌خواهد و استحقاقش را دارد این است که به‌صورت تهاجمی دنبال آن برود. وقتی شغل جدید یا ترفیع می‌گیرد تا جای ممکن مذاکره می‌کند. اما این همه چیز نیست. او همچنین می‌فهمد که گرفتن پولی که می‌خواهد، یک تجربۀ یک بار در سال هنگام بازبینی حقوق‌ها نیست. یک دختر جسور به دستمزدش به مثابۀ نفس کشیدن فکر می‌کند که باید دائماً مدیریت شود، مانند آنکه یک سبد سهام را مدیریت می‌کند. برای مثال باید همیشه بازار را رصد کند (اگر برای مدتی در یک شرکت بوده باشد ممکن است در جریان وضعیت صنعت نباشد با وجود اینکه افزایش حقوق‌های مناسبی می‌گیرد) و باید راه‌های خلاقانه‌ای برای افزایش آن بیابد (با درخواست کردن پاداش، شرایط ویژه و غیره).

هر نوع احساس ناراحتی‌ای که موقع درخواست پول تجربه می‌کنیم ممکن است نشان‌دهندۀ پیام‌هایی باشد که از والدینمان گرفته‌ایم. مطالعۀ جروم رابو و مایکل نیوکام از واحد جامعه‌شناسی دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، در سال 1993 روی ششصد دانشجو نشان داد که توقعات والدین از بچه‌های مذکر و مؤنث در ارتباط با پول به‌طرز چشمگیری متفاوت است. پسران بیش از دختران حس می‌کنند که والدینشان از آن‌ها انتظار دارند بدانند چطور کار و پس‌انداز کنند. پسرها در سنین کمتری از دخترها وارد بحث‌های مالی خانواده می‌شوند، بیشتر از دختران احتمال دارد در زمان دانشجویی کار کنند و حمایت مالی کمتری از خانواده دریافت می‌کنند. چنین تفاوت‌هایی در انتظارات و رفتار به ایجاد آنچه محققان تفاوت «مراقبت» از پول در زنان و مردان می‌نامند، می‌انجامد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
فصل یک: افسانۀ دختر خوب (ترسو)
فصل دو: آیا در تلۀ دختر خوب گیر افتاده‌اید؟
فصل سه: استراتژی 1: دختر جسور قوانین را می‌شکند
فصل چهار: استراتژی 2: دختر جسور هدفی روشن برای آینده دارد
فصل پنج: استراتژی 3: دختر جسور فقط آنچه ضروری است را انجام می‌دهد
فصل شش: استراتژی 4: دختر جسور نگران این نیست که دیگران دوستش دارند یا نه
فصل هفت: استراتژی 5: دختر جسور مانند برنده‌ها راه می‌رود و حرف می‌زند
فصل هشت: استراتژی 6: دختر جسور آنچه می‌خواهد را طلب می‌کند
فصل نه: استراتژی 7: دختر جسور مستقیم با مشکلات مواجه می‌شود
فصل ده: استراتژی 8: دختر جسور به غرایزش اعتماد می‌کند
فصل یازده: استراتژی 9: دختر جسور ریسک‌های هوشمندانه می‌کند
فصل دوازده: راهنمای دختر جسور به‌سوی آینده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چرا دختران ترسو پیشرفت نمی‌کنند ولی دختران جسور پیشرفت می‌کنند
نویسنده
مترجمصدیقه رضائی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-964-5724-47-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۹۰۰ ۳۷,۹۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چرا دختران ترسو پیشرفت نمی‌کنند ولی دختران جسور پیشرفت می‌کنند

ژیان رستمی
۱۴۰۳/۱/۲۴
کتاب خوبی بود برای دخترانی که دنبال جواب این سوال هستن که چرا باخوب بودن به هیچ چیزی نرسیدن، خوب بودن به معنای از دست دادن موقعیت‌ها، آرزوها، واهداف هست، دست از دختر خوب، مهربان سربراه بدون توقع دست بردارید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب چرا دختران ترسو پیشرفت نمی‌کنند ولی دختران جسور پیشرفت می‌کنند

برای دریافت کتاب چرا دختران ترسو پیشرفت نمی‌کنند ولی دختران جسور پیشرفت می‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.