معرفی و دانلود کتاب چشم سوم: سرگذشت شگفت انگیز یک لامای تبتی

عکس جلد کتاب چشم سوم: سرگذشت شگفت انگیز یک لامای تبتی
قیمت:
48000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چشم سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چشم سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چشم سوم: سرگذشت شگفت انگیز یک لامای تبتی

لوبسانگ راما در کتاب چشم سوم داستان شگفت‌انگیز جراحی خود و باز شدن چشم سومش را روایت می‌کند، این جراحی باعث می‌شود راما پس از آن بتواند با نگاه کردن به افراد از اهداف و مقاصدشان آگاه شود و به نیت‌های پنهانشان پی ببرد. این کتاب اسرارآمیز از زمان انتشار خود بسیار مورد توجه قرار گرفته است و طرفداران و منتقدان بی‌شماری دارد.

درباره‌ی کتاب چشم سوم:

در تاریخ تبت به دو دین بزرگ برمی‌خوریم؛ آیین بُن را نخستین دین تبت شمرده‌اند، هر چند زمان پیدایش آن هنوز دقیقاً روشن نشده است. این آیین را شاید بتوان گونه‌ای از آیین شمن‌های آسیای میانه شمرد که ارواح طبیعت و ارواح نیاکان خود را پرستش می‌کرده‌اند. سپس به آیین بودا برمی‌خوریم. آیین بودا نخستین بار در سدۀ چهارم پس از میلاد از راه کشمیر و نپال به تبت راه یافت. کتاب چشم سوم (The Third Eye) با زبانی جذاب و گیرا مخاطب خود را با طبیعت سرزمین تبت، مردمانش، و آیین‌های شگفت‌انگیزشان آشنا می‌کند و رازهایی را درباره‌ی آیین‌های بودایی افشا می‌کند.

در زمان سیزدهمین دالایی لاما، لوبسانگ رامپا (Lobsang Rampa)، پسر یک اشراف‌زاده‌ی لهاسایی، مطالعات الهیات خود را آغاز می‌کند و به‌سرعت به دلیل توانایی‌های شگرف خود شهرت می‌یابد. با گذشت زمان و وارد شدن این پسر به دوره‌ی نوجوانی، او دست به کارهای چالش‌برانگیزی می‌زند و به‌عنوان یکی از سرمایه‌های تبت شناخته می‌شود. برای کمک به کشور، او تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد؛ چشم سوم در پیشانی او سوراخ می‌شود که به او اجازه می‌دهد هاله‌های انسان‌ها را ببیند و از انگیزه‌های پنهان افراد باخبر شود.

این زندگی‌نامه‌ی خودنوشت که در زمان خود محبوبیت بسیار یافت، دو دنباله‌ی دیگر به نام‌های «دکتری از لهاسا» و «داستان رامپا» نیز دارد. هرچند ادعاهای مطرح‌شده در آن همیشه محل مناقشه بوده است، به گفته‌ی میامی هرالد این کتاب «خواننده را مجذوب خود می‌کند» و برای آشنایی با دنیای جادویی تبت و آیین‌های این سرزمین شگفت‌انگیز بسیار مفید است.

کتاب چشم سوم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مسائل ماوراءالطبیعه علاقه دارید یا اگر دوست دارید از سرزمین تبت و شگفتی‌های آن بیشتر بدانید، این کتاب توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

با لوبسانگ رامپا بیشتر آشنا شویم:

لوبسانگ رامپا نام مستعار هنری هاسکین است که کتاب‌هایی در زمینه‌ی علوم غریبه و ماوراءالطبیعه می‌نویسد. کتاب چشم سوم مشهورترین کتاب اوست که او را به شهرتی جهانی رسانده است.

هاسکین در سال 1910 در بریتانیا متولد شده است و به ادعای خود، بدنش روح فردی به نام لوبسانگ رامپا را تسخیر کرده، شخصی که ماجرای زندگی او را در کتاب چشم سوم و دیگر کتاب‌هایش روایت کرده است.

از هاسکین/رامپا تاکنون کتاب‌های بسیاری منتشر شده است و بسیاری از آن‌ها به فارسی نیز برگردانده شده‌اند، از جمله: دکتری از لهاسا، داستان رامپا، آن‌طوری که بود، ردای زعفرانی و...

این نویسنده‌ی جنجال‌برانگیز در سال 1981 در کانادا درگذشته است.

در بخشی از کتاب چشم سوم می‌خوانیم:

درست پیش از هشتمین زادروزم لامامینگ‌یار دنداپ به من گفت که اختربینان پیش‌گویی کرده‌اند که روز پس از زادروزم برای «باز کردن چشم سوم» روزی نیکو خواهد بود. این مرا به هیچ روی دل نگران نکرد، زیرا می‌دانستم که او کنارم خواهد بود و از دل و جان وی را باور داشتم. همانگونه که او بارها به من گفته بود، با باز شدن چشم سومم بایست می‌توانستم مردم را آنگونه که هستند ببینم. به باور ما بدن تنها یک پوسته است که «خود برتر» آن را به جنبش درمی‌آورد، همان خود برتر که به هنگام خواب بر سر کار می‌آید و این زندگی را پشت‌سر می‌نهد.

ما بر این باوریم که انسان در این بدن ناتوان جای گرفته تا آنکه بتواند در زندگی چیزهایی بیاموزد و پیشرفت کند. هنگام خواب، انسان به پهنه‌ی دیگری از هستی بازمی‌گردد. هنگامی که خواب به سراغ او می‌آید، روح خود را از بند بدن خاکی رها کرده، در پهنه‌های اختری شناور می‌شود. روح از راه «بند نقره‌ای» که تا دم مرگ به تن پیوسته است، با بدن پیوند دارد. خواب‌هایی که آدمی می‌بیند، انگاره‌ی آن چیزهایی هستند که در پهنه‌ی روانی خواب آزموده شده‌اند. هنگامی که روان به تن بازمی‌گردد، تکان زمان بیدار شدن سیمای آنچه را که از خود به یاد مانده است پریشان می‌کند، مگر آنکه انسان در این زمینه آموزش‌های ویژه‌ای دیده باشد. از این‌رو چه بسا «خواب» به گونه‌ای شگفت ناشدنی می‌نماید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم: درباره تبت و دین‌های آن
پیشگفتار نویسنده
بخش یکم: نخستین روزها در خانه
بخش دوم: پایان کودکی‌ام
بخش سوم: واپسین روزها در خانه
بخش چهارم: در آستان پرستشگاه
بخش پنجم: زندگی یک چلا
بخش ششم: زندگی در لاماکده
بخش هفتم: گشودن چشم سوم
بخش هشتم: پوتولا
بخش نهم: در پرچین رُز وحشی
بخش دهم: باورداشت‌های تبتیان
بخش یازدهم: تراپا
بخش دوازدهم: گیاهان و بادبادک‌ها
بخش سیزدهم: نخستین دیدار از خانه
بخش چهاردهم: به کار بستن چشم سوم
بخش پانزدهم: شمال رازآمیز و یتی‌ها
بخش شانزدهم: منش لامایی
بخش هفدهم: واپسین گام پذیرش آئینی
بخش هجدهم: خدانگهدار تبت
نقشه شهر لهاسا
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چشم سوم: سرگذشت شگفت انگیز یک لامای تبتی
نویسنده
مترجمفرامرز جواهری نیا
ناشر چاپیانتشارات مجید
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-964-9049-9-2
موضوع کتابکتاب‌های ماوراء الطبیعه، کتاب‌های ادیان
قیمت نسخه الکترونیک
48000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چشم سوم

نیما س
۱۴۰۲/۱/۱۱
شاید انتخاب نام چشم سوم برای کتاب واژه مناسبی نبوده. چون در کنار چشم سوم به مباحث عمیق دیگه‌ای هم پرداخته از جمله یک دوره اشنایی عمیق با فرهنگ لاماهای تبتی هست و از این حیث یک کتاب قوی در خصوص شناخت فرهنگی لامایی بشمار میاد که بخاطر انتخاب نام کتاب، این ویژگی ناشناخته میمونه و کسی نمیتونه از نام به این کتاب تمام محتوای کتاب پی ببره! این کتاب دریچه بسیار جدید و عمیقی رو در خصوص کاربردهای چشم سوم برومون باز میکنه که حقیقتا باعث شناخت عالی‌ای از توانمندی‌های چشم سوم به ما میده. در کنار این، در این کتاب به ریشه بسیاری از توانمندی‌های فراروانی‌ای چون تله پاتی، پرواز روح، مانیه تیزم و موارد متعدد دیگه‌ای پرداخته که باعث شناخت عمیقی از علم متافیزیک میشه. همچنین در این کتاب در باب موضوعات دیگری از علوم متافیزیکی مانند جهان‌های اختری، روانی و... و بحث خواب و مرگ و امثالهم نیز به شکل خیلی خوبی پرداخته شده. همچنین موضوعات متافیزیکی دیگری نیز در این کتاب وجود دارند که بر غنای کتاب می‌افزایند. اما در کنار مزایای فوق العاده بالا، به وضوح می‌توان به فرهنگ و روش‌های غیر منطقی‌ای که این قوم برای پیشرفت‌های خودشون در ابعاد روانی در پیش گرفتند پی برد. فرهنگی بر مبنای زجر‌های ناصحیح، خشن و مرتاض گونه. این مسیر و سبک زندگی شاید باعث پیشرفت‌های روحی و روانی بشه اما یقینا روش حقیقی، اصولی بحساب نمیاد و زیاد هم نمیتونه باعث پیشرفت روحی انسان بشه. در مجموع فرهنگ و سبک زندگی مورد اشاره در کتاب اصلا توصیه نمیشه اما پیشرفت‌های روحی و اطلاعات متافیزیکی فوق العاده‌ای در کتاب وجود داره که محتوای کتاب رو بسیار ارزشمند میکنه.
رضا میری
۱۴۰۳/۱/۳
با سلام و درود. همانطوری که داشتم نظرات دیگر دوستان را در مورد نام و محتوای کتاب مطالعه میکردم با این نظر موافقم که مطالب بیان شده در آن بسیار فرا تر از نام گذاری کتاب میباشد و باز کردن چشم سوم فقط به بخش کوچکی از آن مربوط می‌شود. کتاب بیشتر حول محور زندگی نامه یکی از لاماها و مراحلی که برای رسیدن به مدارج بالای این آئین طی میکند و همچنین آداب و رسوم موجود در منطقه تبت می‌پردازد. از نکات حائز اهمیتی که در این کتاب به آن بر میخوریم، تاثیر محیط و منطقه زیستی بر نوع آداب و رسوم آن مردمان دارد. از جمله نوع تغذیه غالب و یا نوع مراسم پس از مرگ که نشان می‌دهد به دلیل مشکلات محیطی و کمبود چوب و یا... مجبورند که مردگان خود را در اختیار لاشخورها قرار دهند و... در کل کتاب بسیار خوبی برای آشنایی با مردم این خطه از زمین میباشد و خواندن آن را به افرادی که علاقه مند به فرهنگ و تمدن دیگر کشورها هستند را پیشنهاد میکنم. با سپاس فراوان
هنری جود
۱۴۰۲/۶/۲۶
کتاب سرگرم کننده و جالبی بود. مخصوصا فصل‌های آخرش که گفته بود به دنیاهای غیر از زمین سفر کرده و با غول‌ها مواجه شده، گرچه باورش سخته اما نویسنده یک جوری توصیف کرده بود که آدم دلش می‌خواد تجربه شون کنه. اما کتاب یک اشکالی که داشت این بود که خیلی روی جزئیات زوم می‌کرد و هی کش و قوس شان می‌داد. اگر که نویسنده سعی می‌کرد تمام کتاب را مثل فصل‌های آخر نقل کند قطعا کتاب جالبتری می‌شد. این کتاب یک سری از آداب و رسوم‌ها و قوانین دین بودا رو شرح داده که بعضی هاشون به نظرم خیلی جالب بود. اونجایی که می‌گفت: ما زندانیان را آزاد می‌گذاریم به این دلیل که اگر مشخص شود، همه‌ی ما بزه کار هستیم و بایستی زندانی شویم (جمله کتاب دقیقا این نبود ولی محتوا همین بود) از نظر من قشنگ‌ترین قسمت کتاب بود و واقعا خیلی من رو تحت تاثیر قرار داد. برخی از مسائل فرهنگی شون خیلی متاثر کننده و جالب هست.
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
من این کتاب به عنوان‌ یک قدرت درونی دوست دارم و تحلیل در مورد قدرت های این نگرش در مورد کارکرد چشم سوم برایم جالب بود، همیشه فکر میکردم چشم سوم چه قدرتی و فوایدی داره، با شناخت این علم متوجه شدم این قدرت تقریباً از اراده ذهن بر گرفته شده و کارکرد آن در زندگی روزمره چه کارکردی دارد و جذابیت خاصی این داشت، روشن کردن چشم میتواند آرامش درونی و انضباط فردی در زندگی ما به شکل در آورد، کسانی که درمورد این کتاب مطالعه کردند میدانند کابرد آن اعتماد کرد و تقریباً تاثیر محسوس و نامحسوس آن بعد از سوار شدن بر ذهن درک کرد
مهسا شکرنژاد
۱۴۰۱/۷/۳
اولین کتاب از نویسنده به نام*با تو تا ابدیت* رو خوندم، چندین سال پیش و خیلی اطلاعات ارزشمندی دریافت کردم، ولی این کتاب بر عکس اسمش شاید سر جمع دو صفحه هم درباره چشم سوم توضیح داده نشد بود، و ترجمه و نگارش خییلی سخت و سنگین بود، به نظر میشد خیلی روانتر ترجمه کرد. و توضیحات اضافی که باید به پاورقی و مراجعه میشد بیشترشون لینک نبود. به نظرم اغراق زیاد داشت، و از نویسنده انتظارم بیشتر بود، که با خوندن این کتاب کلی امتیاز منفی تو ذهنم بهش دادم.
محمد علی فراهی
۱۴۰۳/۱/۳
این کتاب خواننده را به سرزمین تبت می‌برد با دنیای تازه‌ای آشنا می‌کند که شاید در زندگی فرصت شناخت آن را نداشته باشید. با این کتاب تبت را می‌شناسید.
تبت، سرزمین زیبایی و شکوه و رمز و راز، زر و تنگدستی، پیچیدگی و سادگی روح، جایی که به شماری اندک توانایی آن داده می‌شود که با نگاهی ژرف درونی‌ترین را
اندیشه‌های انسان‌ها خوانده، شادی‌ها و خشم‌های آنان و حتا بیماری‌هاشان را دریابند. این است قدرت چشم سوم.
سمیرا شریفی
۱۴۰۲/۶/۲۲
مثل یه زندگی نامه جالب بود ولی برای هرکسی کشش نداره باید به این سبک زندگی و تفکر علاقمند باشی تا کتاب جذبت کنه علاوه بر این باید با یه سری مفاهیم و آموزش‌های اینچنینی آشنایی داشته باشی اونوقت میبینی که بعضی قسمت‌های کتاب چطور برات جذاب میشه و ذهنت رو شفاف تر و آگاهیتو بیشتر میکنه. در کل من دوسش هم داشتم کاری ندارم آیا کاملا واقعی بود یا بر اساس تخیلات نویسنده، برای کسی که دنبال آگاه تر شدن و درک بیشتره فرقی نمیکنه.
Esmat Heidari Heidari
۱۴۰۲/۳/۲۲
کتاب جالبی بود. نویسنده خیلی خوب وقایع و مکان‌ها رو توصیف کرده بود به صورتی که میشد به راحتی خودمون رو توی اون زمان و مکان ببینیم اما ایرادش این بود که بیش از حد طولانی و گاها خسته کننده بود. مهارت نویسنده میتونست با جملات کوتاه تر هم همون حس رو انتقال بده. در این بین میشد قدرت و تجربه بالای مترجم رو هم دید که بسیار زحمت کشیدن و با انتخاب کلمات درست و نزدیک به فرهنگ ما، کتاب رو ملموس تر و جذاب تر کرده.
ناهید عباسی
۱۴۰۲/۳/۱۸
کتاب بسیار جذابی بود و از خوندنش لذت بردم. سبکی متفاوت از زندگی رو نشون میده. و اینکه یک لاما چه سختی‌هایی رو از ابتدای زندگیش پشت سر میذاره تا بتونه به این مقام برسه بر خلاف بعضی از مدعیان و رهروان بعضی ادیان که جز خوردن و خوابیدن و تنبلی کاری انجام نمیدن. در پایان دیدگاه من رو نسبت به مرگ و زندگی تغییر داد. ممنونم کتابراه بابت کتاب‌های باارزشی که بهمون هدیه میدی
Mj
۱۴۰۲/۳/۱۷
کتابی فوق العاده که نگرشی عمیق و قابل تامل در مورد زندگی و مرگ و قدرت انسان میدهد. خواندن این کتاب رو برای کسانی که به خاطر باورهای ناصحیح ایدئولوژیکی از مرگ میترسند توصیه میکنم. این کتاب از جمله کتابهای متعددی است که مسئله تناسخ را که البته در اسلام رد شده تایید میکند. برای اطلاعات بیشتر خواندن کتاب سفر روح اثر مایکل نیوتن رو قویا تاکید میکنم. "همیشه کتاب بخوانیم"
ریحانه حق شناس
۱۴۰۲/۵/۱۱
همه چیز بی اندازه باور پذیر و جذاب نوشته شده و تو تا ۹۰ درصد باور می‌کنی که این‌ها سرگذشت زندگی یه لامای تبتی
تا این که میای تو اطلاعات کتاب و متوجه میشی لوبسانگ رامپا نام هنری هنری هاسکین متولد بریتانیاست!!! و من از سبک ترجمه با این کلمات اختراعی و جالب خیلی خوشم اومد. فقط کاش اون مطالبی که باید تو پاورقی باشه لینک بود که بشه حین مطالعه دید.
فائقه
۱۴۰۲/۲/۲۱
رامپا خاطرات تناسخ خودش رو در کتاب فرزانه گوشه نشین آورده والبته من هنوز این کتاب رو نخوندم ومیدونم که خیلی‌ها نسبت به این موضوع جبهه میگیرن به هر حال این علم تازه ونوپاست تا وقتی که مردم به این آگاهی برسن زمان میبره امیدوارم که کتاب فرزانه گوشه نشین وهمین کتاب چشم سوم به صورت صوتی در کتابراه قرار بگیره ممنون خدا قوت
M.H
۱۴۰۲/۴/۱۲
کتاب بسیار جالبی بود که از خوندنش لذت بردم و ازش یاد گرفتم، علاوه بر آشنایی با مردمان سرزمین تبت و زندگی لاماها با مقوله مرگ هم به گونه‌ای دیگر آشنا میشیم. توصیه می‌کنم این کتاب رو بخونید اگر از خوندن کتاب‌های روانشناسانه لذت می‌برید، هرچند که این کتاب قسمتی از سرگذشت نویسنده کتاب هست ولی مارو با زندگی سخت تبتیان و لاماها آشنا می‌کنه.
نازنین شریفی
۱۴۰۲/۵/۱۴
آشنایی با روش زندگی مردم تبت وهمچنین زندگی لاماهای بودایی بسیار جالب و تعجب برانگیز بود چگونه آنان با شرایط ابتدایی زندگی خو میگرفتن و چگونه سختی میکشیدند تا قوی و شکست ناپذیر شوند هر چند از نظرما غلط و خرافات باشد ولی از آنان مردانی نستوه وفروتن بار می آورد به دوستان پیشنها میکنم حتما این کتاب را بخوانند
hadis N
۱۴۰۲/۸/۲۵
اول کتاب اسمش و مطالبش جذبم کرد تا ببینم در تبت چه می‌گذرد و یک لاما چگونه تربیت می‌شود... اما به مرور که بیشتر خواندم جذابیتی برایم نداشت و آن مطالبی را که انتظار داشتم از این نوشتار دریافت کنم دریافت نکردم و یک جورایی کسل کننده شد تا حدی که این یکنواختی باعث شد دیگر بقیه کتاب را نخوانم.
مشاهده همه نظرات 73

راهنمای مطالعه کتاب چشم سوم

برای دریافت کتاب چشم سوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.