معرفی و دانلود کتاب چطور زندگی می‌کنید؟

عکس جلد کتاب چطور زندگی می‌کنید؟
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چطور زندگی می‌کنید؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چطور زندگی می‌کنید؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چطور زندگی می‌کنید؟

کتاب چطور زندگی می‌کنید؟، رمانی برای مخاطبین نوجوان است که توسط گنزابورو یوشینو نوشته شده. داستان این کتاب پرفروش بین‌المللی، به کاپر، دانش‌آموزی 15 ساله می‌پردازد که پس از فوت پدرش، به یکی از روستاهای کوچک ژاپن فرستاده می‌شود تا با دایی‌اش زندگی کند. او در این روستا، با برخی از مفاهیم عمیق فلسفی و اخلاقی آشنا می‌شود و به اهمیت رشد معنوی و انسانیت پی می‌برد.

درباره‌ی کتاب چطور زندگی می‌کنید؟

کتاب چطور زندگی می‌کنید؟ (How Do You Live) یکی از آثار کلاسیک در ادبیات کودک و نوجوان ژاپن به‌شمار می‌رود. این کتاب در آغاز، توسط یوزو یاماموتو (Yūzō Yamamoto) نوشته شده بود و به صورت سریالی در مجموعه‌ی «کتابخانه‌ی کودک و نوجوان ژاپن (Nihon Shoukokumin Bunko)» منتشر می‌شد. کتاب‌ها و داستان‌های این مجموعه، مفاهیم و ارزش‌های مترقی فرهنگ‌های غربی را به مخاطبین کودک و نوجوان آموزش می‌دادند؛ ولی با ظهور نظامی‌گری و جنبش‌های افراطی ناسیونالیستی در ژاپن، انتشار این مجموعه متوقف شد و یاماموتو نیز به‌علت بیماری نتوانست نوشتن آن را ادامه دهد. در اینجا بود که گنزابورو یوشینو (Genzaburō Yoshino)، مسئولیت نوشتن و تمام کردن این داستان را برعهده گرفت و آن را در سال 1937 به‌صورت یک جلد کتاب منتشر کرد.

معرفی و دانلود کتاب چطور زندگی می‌کنید؟

شخصیت نقش اول داستان کتاب چطور زندگی می‌کنید؟، هوندا جون‌ایچی 15 ساله است که البته دوستان و اعضای خانواده‌اش او را کاپر صدا می‌زنند. پدر او، رییس یکی از بانک‌های بزرگ در شهر بود، ولی زمانی که کاپر 13 سال داشت فوت می‌کند و از آن زمان، او به همراه مادرش در یکی از روستاهای حومه‌ی شهر زندگی می‌کند. آن‌ها دوستان و مهمان‌های زیادی ندارند و تنها یکی از دایی‌های کاپر گاه‌گداری به خانه‌شان سر می‌زند. دایی کاپر همیشه تلاش می‌کند او را بخنداند و سرگرم کند و حتی نام کاپر را هم او برایش انتخاب کرده است.

در ادامه‌ی کتاب چطور زندگی می‌کنید؟، متوجه می‌شویم کاپر و دایی‌اش بسیار صمیمی هستند و کاپر سؤال‌های خود در مورد مسائل پیچیده‌ی زندگی را از دایی‌اش می‌پرسد. پاسخ‌های دایی کاپر به این سؤال‌ها، در فصل‌های جداگانه‌ای و به صورت یک نامه آورده شده‌اند و موضوعاتی چون «زاویه‌ی دید مناسب به جهان»، «ساختار جامعه» و «درستی و نادرستی» را در بر می‌گیرند.

گنزابورو یوشینو، در نظر داشت کتاب چطور زندگی می‌کنید؟ را نه به‌عنوان یک کتاب داستانی یا اثر هنری، که به‌عنوان کتابی در زمینه‌ی اخلاق بنویسد. بااین‌حال، او پس از اینکه نوشتن کتاب را شروع کرد، به این نتیجه رسید که یک داستان با محوریت یک نوجوان، بهتر می‌تواند پیام‌های اخلاقی و انسانی مدنظرش را منتقل کند. به همین علت، گنزابورو یوشینو، از تجارب خود در مدرسه الهام گرفت و داستان را به‌گونه‌ای نوشت که برای نوجوانان نیز خواندنی و جذاب باشد.

کتاب چطور زندگی می‌کنید؟ توسط انتشارات میلکان و با ترجمه‌ی امیر آذرهوش و ناهید شیرزاد منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب چطور زندگی می‌کنید؟

  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • یکی از پرفروش‌ترین‌های کتابفروشی‌های مستقل در آمریکا
  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی

نکوداشت‌های کتاب چطور زندگی می‌کنید؟

  • یک کتاب کلاسیک عمیق ژاپنی. (Publishers Weekly)
  • کتاب‌های کلاسیک کمی برای نوجوانان نوشته شده‌اند که به‌اندازه‌ی کتاب چطور زندگی می‌کنید؟ فلسفی و عمیق باشند. (آدام گُپنیک، نشریه‌ی نقد کتاب نیویورک تایمز)
  • کتابی صمیمی و همدلانه که به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند جهان اطراف‌شان و جایگاهی که در آن دارند را بهتر بشناسند. (Vulture)
  • کتاب چطور زندگی می‌کنید؟ نمونه‌ی نادری‌ست از رمانی که بدون ذره‌ای شرم، عمیق و فلسفی‌ست و این مسئله را در عنوانِ پرسش‌گرانه‌اش نیز می‌توان مشاهده کرد. (Wired)
  • نگاهی ساکت و درون‌نگرانه به زندگی و چگونه انسان بودن. (Kirkus Reviews)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب چطور زندگی می‌کنید؟

کتاب چطور زندگی می‌کنید؟ یکی از کتاب‌های مورد علاقه‌ی هایائو میازاکی، کارگردان و انیماتور مشهور ژاپنی، در زمان کودکی‌اش بود. همین مسئله باعث شد او آخرین انیمیشن خود را در بازار ژاپن با نام این کتاب به روی پرده ببرد. در یکی از صحنه‌های این انیمیشن که برای مخاطبین بین‌المللی، «پسرک و هرون (The Boy and the Heron)» نامیده شده است، شخصیت نقش اول، کتاب چطور زندگی می‌کنید؟ را از مادرش هدیه می‌گیرد و شروع به خواندن آن می‌کند. بااین‌حال، برخلاف باور رایج، خود انیمیشن اقتباس مستقیمی از این کتاب نیست.

تنها اقتباس مستقیمی که از کتاب چطور زندگی می‌کنید؟ صورت گرفته، مانگایی‌ست که در سال 2017 با عنوان How Do You Live? Cartoon Stories و توسط شوییچی هاگا (Shoichi Haga) تولید شده است.

کتاب چطور زندگی می‌کنید؟ برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب چطور زندگی می‌کنید؟ برای مخاطبین نوجوان نوشته شده است و نوجوانانی که می‌خواهند نگاهی عمیق و فلسفی به زندگی داشته باشند، از خواندن آن لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب چطور زندگی می‌کنید؟ می‌خوانیم

جون‌ایچی،

نمی‌دانی امروز که گفتی «آدم‌ها واقعاً مثل مولکولن، مگه نه؟» چه اشتیاق و جدیتی در نگاهت بود. واقعاً برای من زیبا بود. اما چیزی که عمیقاً بر من تأثیر گذاشت تنها آن نگاه نبود. وقتی پی ‌بردم تو با جدیت به سؤالی فکر می‌کنی که ذهنت را مشغول کرده است، قلبم سخت به تپش افتاد.

چون در حقیقت، همان‌طور که خودت حس کردی، تک‌تک آدم‌ها در این جهان پهناور مولکول‌هایی جدا ازهم هستند. ما گرد هم جمع می‌شویم تا جهان را خلق کنیم، و به‌علاوه، ما به دست موج‌های جهان به حرکت درمی‌آییم و درنتیجه جان می‌گیریم.

البته معلوم است که موج‌های جهان خودشان هم از گرد هم ‌آمدن تک‌تک مولکول‌ها به حرکت درمی‌آیند و آدم‌ها را همیشه نمی‌شود به مولکول‌های این ماده یا آن ماده تشبیه کرد. در آینده، وقتی بزرگ‌تر شوی، این موضوع را بهتر و بهتر درک خواهی کرد. اما این‌که خودت را مولکولی تنها در این جهان پهناور دیدی... این کار اصلاً کشف کوچکی نیست.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: تجربه‌ای عجیب
دفتر دایی: درباره‌ی شیوه‌های نگاه‌کردن به اشیا و مسائل
فصل دوم: دوستی شجاع
دفتر دایی: تجربه‌ای واقعی
فصل سوم: سیب نیوتون و شیر خشک
دفتر دایی: درباره‌ی روابط انسانی و ماهیت اکتشافات واقعی
فصل چهارم: دوست روزهای سخت
دفتر دایی: درباره‌ی فقر و انسانیت: قسمت اول
فصل پنجم: ناپلئون و چهار مرد جوان
دفتر دایی: چه چیزی شخصیتی بزرگ را می‌سازد: درباره‌ی زندگی ناپلئون
فصل ششم: ماجراهای روزی برفی
فصل هفتم: خاطرات پله‌های سنگی
دفتر یادداشت دایی: درباره‌ی مشکلات، اشتباه‌ها و بزرگی انسان
فصل هشتم: بازگشت پیروزمندانه
فصل نهم: نرگس‌های زرد و بوداها
فصل دهم: صبحی بهاری
یادداشت مترجم انگلیسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چطور زندگی می‌کنید؟
نویسنده
مترجمامیر آذرهوش، ناهید شیرزاد
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات245
زبانفارسی
شابک978-622-254-480-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چطور زندگی می‌کنید؟

نارین نصرتی
۱۴۰۲/۱۰/۲۱
کتاب بسیار روان و دلنشینیه که البته انیمه ش هم درست شده ولی متاسفانه در ایران اکران نمیشه... همه ما در زندگی به کسی احتیاج داریم که در عین داشتن روابط نزدیک با هم بتونه ما رو راهنمایی و پرورش بده و نه صرفا تمام اخلاقیات و عقاید خودش رو بهمون تحمیل کنه و خلاقیت و شوق و اشتیاقمون رو از ما بگیره. که و البته بیشتر ما از همچین موهبتی محروم بوده ایم.
خیلی از افراد هستن که ما خودمون رو برتر از اونها میدونیم با دید حقارت به اونها نگاه میکنیم ولی اگر واقعا بینش درستی داشته باشیم، این خود ما هستیم که حقیریم و باید در تمام زندگیمون سعی داشته باشیم بیشتر به ذات حقیقی انسان نزدیک بشیم و جوهر واقعی وجودی مون رو کشف کنیم 🤍
Fatemeh.M
۱۴۰۲/۱۰/۲۱
این کتاب باعث شد از خودم بپرسم: چطور زندگی می‌کنی؟ آدم رو به فکر وادار می‌کنه و این که اگر از کودکی و سن پایین، بتوان با کسی درباره افکار و احساسات شخصی صحبت کرد، چقدر از مجهولات فکری آدم کم می‌شد.
با تشکر از کتابراه
شری نمازی
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
مناسب برای نوجوان ها
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب چطور زندگی می‌کنید؟

برای دریافت کتاب چطور زندگی می‌کنید؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.