معرفی و دانلود کتاب دید اقتصادی: داستانی جذاب برای آموختن اقتصاد

عکس جلد کتاب دید اقتصادی: داستانی جذاب برای آموختن اقتصاد
قیمت:
۷۳۰۰۰ 43800 تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دید اقتصادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دید اقتصادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دید اقتصادی: داستانی جذاب برای آموختن اقتصاد

آیا یادگیری مفاهیم اقتصادی برایتان دشوار است؟ کتاب دید اقتصادی نوشته پیتر شیف و اندرو شیف یک اثر داستانی است که با روایتی جذاب و ساده مفاهیم اولیه اقتصادی را به شما می‌آموزد. این کتاب که عنوان پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز را از آن خود کرده، شناخت بسیار خوبی را درباره علم اقتصاد و سرمایه در اختیار شما قرار می‌دهد.

درباره کتاب دید اقتصادی

امروزه نمی‌توان هیچ فعالیتی را از اقتصاد، سرمایه و مهارت‌های رهبری و مدیریت سازمانی جدا کرد. به‌همین دلیل هم بسیاری از افرادی که قصد دارند در این حوزه فعالیت کنند،‌ به مطالعه‌ی منابع و کتاب‌های گوناگون روی می‌آورند. اما ‌یادگیری اصول علم اقتصاد و فهم مسائل اقتصادی کار چندان آسانی نیست. عموماً افراد برای آشنایی با این حوزه و کسب شناخت درباره آن کتاب‌های دشوار و سنگینی را انتخاب می‌کنند که در اغلب موارد آن‌ها سردرگم‌تر می‌کند!

پیتر شیف (Peter Schiff) و اندرو شیف (Andrew Schiff) با نگارش کتاب دید اقتصادی (How an Economy Grows and Why It Crashes) تحول بسیار خوبی را در حوزه آموزش‌های اقتصادی ایجاد کرده‌اند. آن‌ها با بیانی ساده و در قالب یک داستان جذاب، ‌اصول اولیه و مهم اقتصاد و سرمایه را بیان می‌کنند.

این کتاب در 17 فصل نوشته شده است و نویسندگان آن با زیرکی ویژه‌ای، دوران خاصی از ایالات متحده را به تصویر می‌کشند و به اقتصاددانان و سیاست‌مداران قدرتمند آن دوران کنایه می‌زنند. با خواندن این اثر با مفاهیم مهم و کاربردیِ این علم، از جمله ریشه‌های رشد اقتصادی، اهمیت تجارت، تورم، پس انداز، سرمایه گذاری، ماهیت مصرف کننده و... بیشتر آشنا خواهید شد.

کتاب دید اقتصادی روایتگر زندگی سه ماهیگیر است که در یک جزیره خلوت زندگی می‌کنند و به کارهای مختلفی برای کسب درآمد روی می‌آورند. اما تنها می‌توانند نیازهای روزانه زندگی‌شان را برآورده کنند. در نهایت، یکی از ماهیگیران به فکر ایجاد تغییراتی در شیوه کاری خود می‌افتد و این بار از توری برای ماهیگیری استفاده می‌کند که در هر بار صید،‌ به جای یک ماهی،‌ دو ماهی بگیرد! این اتفاق شروع یک رقابت جذاب و ایجاد تغییراتی در کسب‌وکار هر سه ماهیگیر است.

داستان این کتاب در نگاه اول بسیار ساده به‌نظر می‌رسد، اما پس از خواندن آن می‌توانید به‌ خوبی و با دید جامع‌تری روند رشد و افول اقتصادی جوامع و کشورها را مطالعه کنید.

جوایر و افتخارات کتاب دید اقتصادی

- پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز در سال 2010
- برنده‌ی جایزه بین‌المللی کتاب getAbstract در سال 2010
- برنده‌ی جایزه‌ی کورین برای بهترین کتاب کسب‌وکار سال 2011

نکوداشت‌های کتاب دید اقتصادی

- اگر می‌خواهید درک مناسبی از اقتصاد بازار آزاد داشته باشید، این کتاب بهترین انتخاب برای شروع است. (Daniel Hannan, Telegraph.co.uk)

- پیتر دی شیف و برادرش اندرو جی. شیف، ایده‌های اقتصادی را از طریق داستانی جذاب و ساختگی، با تصاویر سرگرم‌کننده و به شکلی غنی به تصویر کشیده شده‌اند. (The Washington Times)

کتاب دید اقتصادی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مباحث اقتصادی علاقه‌مندید و می‌خواهید علم اقتصاد را با زبانی ساده و طنز بیاموزید، کتاب حاضر برای شما بسیار مناسب است.

با پیتر شیف بیشتر آشنا شویم

پیتر شیف نویسنده، کارگزار سهام، مفسر مالی و کارشناس اقتصادی در آمریکا است. او کار خود را از سال 1996 و با خرید یک شرکت کارگزاری آغاز کرد و پس از آن توانست آن را گسترش دهد و شرکت خود را راه‌اندازی کند. پدر پیتر، اروین شف تاجری معروف و از سران جنبش ضدمالیات در ایالات متحده بود که در سال 2008 به مدت 13 سال به زندان افتاد و سرانجام پس از ده سال در 87 سالگی درگذشت. پیتر دیوید شیف با همکاری برادر خود، اندرو شیف کتاب پرطرفدار دید اقتصادی را نوشته است.

در بخشی از کتاب دید اقتصادی: داستانی جذاب برای آموختن اقتصاد می‌خوانیم

باعث تأسف است که امروزه آمریکایی‌‏های خیلی کمی بدرستی می‏‌دانند این کشور چطور با تحولاتی تمام عیار با دولتی به‌شدت محدود تأسیس شد. پدران بنیانگذار، غرق در فلسفه‌‏های تحول‌گرایانه ای از آزادی، خرد و دانش که در قرن‌‏های هفدهم و هجدهم به شکوفایی رسیده بود، به‌دنبال ایجاد رابطۀ جدیدی بین مردم و دولت بودند که براساس آن قدرت مطلق در اختیار افراد بود، کسانی که حقوقشان محترم بود.

در روزهای ابتداییِ پس از جنگ انقلاب آمریکا، به‌‏جای تأسیس دولت ملی که بسیاری از آمریکایی‌‏ها از آن گریزان بودند، قانون اساسی طوری تدوین شد که با طراحی استادانه همچون قفسی از افسار گسیختگی دیوِ دولت جلوگیری می‏‌کرد. این قانون نه تنها از مردم در مقابل دولت حمایت می‌‏کرد، بلکه از اقلیت‌‏ها هم در برابر استبداد اکثریت حفاظت می‌‏کرد. قانون اساسی تعمداً سعی کرد قدرت را در شاخه‌‏های متفاوتی از دولت فدرال تقسیم کند تا اختیارات را در ایالت‏‌های متعدد توزیع کند و مهم تر از همه مانع قدرت گرفتن دولت فدرال شود تا نگذارد هر کاری که خواست انجام دهد.

نتیجه مملکتی شد که افراد از حقوق و مایملک شان اطمینان خاطر داشتند و هیچ چیز مانع نمی‏‌شد دارایی‌هایشان را آن‏طور که مناسب می‏‌دانستند خرج کنند. این حقیقت که متأسفانه همۀ ساکنان کشور جدید مشمول این حقوق نبودند، بی‌پروایی این تفکر را، که هرگز پیش از این در هیچ کشوری تدوین نشده بود از ارزش نمی‌‏اندازد.

به مرور زمان، از وضوح این چشم انداز کم شده است. در مواقع بحرانی مردم کمابیش متقاعد می‏‌شوند دولت به اختیارات بیشتری نیاز دارد و مردم می‌توانند با آزادی‏‌های کمتری کنار بیایند. در بحران اقتصادی اخیر، متأسفانه این جریان سرعت بیشتری گرفت.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
یادداشت مترجم
یادداشت نویسنده
مقدمه
فصل 1: تولد یک ایده
فصل 2: تسهیم ثروت
فصل 3: کاربردهای مختلف اعتبار
فصل 4: گسترش اقتصاد
فصل 5: کامیابی در پی شراکت
فصل 6: بگذار توی گاوصندوق
فصل 7: زیرساخت و تجارت
فصل 8: ظهور یک جمهوری
فصل 9: دولت خلاق می‌شود
فصل 10: ماهی آب‌رفته
فصل 11: شاهرگ حیات از دوردست
فصل 12: بخش خدمات پا پیش می‌گذارد
فصل 13: بستن گیشه ماهی
فصل 14: اشباع کلبه
فصل 15: سقوط کلبه
فصل 16: شتاب می‌گیرد
فصل 17: تشت از بام افتاد
حرف آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دید اقتصادی: داستانی جذاب برای آموختن اقتصاد
نویسنده،
مترجمسهند حمزه ئی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-600-7677-08-7
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک
۷۳۰۰۰ 43800 ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دید اقتصادی

محمد شجاعی
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
یک منبع بسیار مفید و ارزشمند است که به خوانندگان کمک می‌کند تا نگرشی عمیق و جامع به مفاهیم و اصول اقتصادی پیدا کنند. این کتاب با رویکرد قابل فهم و عملی به موضوعات اقتصادی می‌پردازد و برای هرکسی که به درک بهتر علم اقتصاد علاقه‌مند است پیشنهاد میکنم.
شقایق علیجانی
۱۴۰۲/۴/۱۰
واقعا نیاز داشتم کتابی پیدا کنم که اقتصاد رو یه جوری به من توضیح بده انگار داره به یه بچه توضیح میده. با مثال و همینقدر ساده و قابل فهم. و این کتاب دقیقا همونیه که دنبالش بودم. کتاب خفنیه بخونین حتما
محمد فتح الهی
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
کتاب خوبی بود در عین سادگی و داستان شیرین نکات ظریفی داشت، در مجموع با خوندن این کتاب دید خوبی راجب اصول اقتصادی پیدا میکنید، برای افرادی که دنبال کتاب ساده و در عین حال پر محتوا میکردن خیلی مناسبه
positive psychology
۱۴۰۱/۸/۲۲
کتاب بسیار خوبی بود. نکات مهم اقتصادی با با ساده‌ترین داستان‌ها شرح داده اما در عین حال بسیار عمیق هم هست. ترجمه خوبی داره. برای داشتن یک دید اقتصادی کلی بسیار بسیار عالی بود.
محمدرضا غلام وند
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
کتاب خوبیه، یکم اواخر داستان حوصله سر بر میشه، اما خیلی جذاب شروع میشه و اینکه از شروع شکل گیری اقتصاد داستان وار جلو می‌ره، آدم علت خیلی چیزها رو درک می‌کنه.
علی زندی فر
۱۴۰۲/۶/۲۷
یه کتاب خیلی خوب برای آشنایی با مفاهیم اقتصادیه و این که به صورت داستانی نوشته شده جذابیتش رو بیشتر میکنه توصیه میشه که بخونید
امیر
۱۴۰۲/۱۲/۳
کتاب بسیار جذاب با متن روانی بود موضوعات رو خیلی ساده تر و قابل فهم شرح داده بود در کل لذت بردم به خصوص فصل ۹
سارا ولی زاده
۱۴۰۲/۸/۶
بیشتر اصطلاحات علم اقتصاد رو به زبان ساده و داستانی تعریف کرده... در واقع الفبای اقتصاد رو اموزش میده
jack brown
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
گاهی متن یک کتاب اینقدر ساده هست که فهمش سخت تر میشه. برای همین امتیاز نپسندیدم را دادم.
حامد سیف
۱۴۰۲/۷/۲۹
کتاب بسیار خوب و مفیدی است و میتوان روزی یک قسمت از آن خواند و به کار برد
احمدرضا آیین پور
۱۴۰۲/۷/۱۱
مفاهیم سخت رو در قالب یه داستان جالب دنباله دار مطرح میکنه.. بسیار جذاب!
حمید ریگی
۱۴۰۲/۳/۲۶
واقعا کتاب خیلی خوبیه عالیه سعی کنید وقتی خونید به عمل هم باشید
مهدی صفری
۱۴۰۱/۱۰/۲۲
از جوایز این کتاب مشخصه، یه کتاب عالی برای پیدا کردن دید اقتصادی صحیح
مرتضی قلی زاده
۱۴۰۱/۱۰/۹
برای درک اقتصاد، این کتاب رو چندین بار بخونین
بابک زمردیان
۱۴۰۱/۹/۲۶
فکر کنم برای یادگیره اولیه اقتصاد خیلی خوبه
مشاهده همه نظرات 22

راهنمای مطالعه کتاب دید اقتصادی

برای دریافت کتاب دید اقتصادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.