معرفی و دانلود کتاب چهار میثاق: کتاب خرد سرخپوستان تولتک

عکس جلد کتاب چهار میثاق: کتاب خرد سرخپوستان تولتک
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چهار میثاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چهار میثاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چهار میثاق: کتاب خرد سرخپوستان تولتک

سرخپوستان و آیین‌های باستانی آن‌ها، همواره مورد‌توجه ره‌جویان طریق معرفت بوده است. کتاب چهار میثاق که جزو کتب پرفروش نیویورک تایمز است، توسط دون میگوئل روئیز نگاشته شده و به خرد سرخپوستان تولتک می‌پردازد که ازجمله باستانی‌ترین تمدن‌های کهن این سیّاره هستند. تولتک‌ها در آیین خود باورهایی خاص شامل چهار میثاق اصلی داشته‌اند که شالوده‌ی خرد آن‌ها را تشکیل می‌داده است و کتاب حاضر شرحی بر این باورها می‌باشد.

درباره‌ی کتاب چهار میثاق

هرچند کشف قاره‌ی آمریکای کنونی توسط کریستوف کلمب، منجر به کشتار ده‌ها میلیون مردم بومی این قاره شد، اما جهانیان با تمدن‌هایی باستانی آشنا شدند که آیین‌هایی شگفت‌انگیز و در خور توجه دارند. شاید بتوان کارلوس کاستاندا، نویسنده‌ی مجموعه آثار تعلیمات دن خوان را طلایه‌دار رازگشایی از تمدن و خرد سرخپوستان دانست. جنبش او در سال‌های آتی به انتشار کتاب‌های متعددی در این زمینه منجر شد. دون میگوئل روئیز (Don Miguel Ruiz) نویسنده‌ی مکزیکی کتاب چهار میثاق (The Four Agreements) که در بطن این سرزمین اسرارآمیز زاده شده، در اثر خود به چهار میثاق یا پیمان اصلی تولتک‌ها پرداخته است. تولتک‌ها همچون بسیاری دیگر از تمدن‌های باستانی به رؤیا بودن این جهان تأکید دارند و دنیایی را که می‌شناسیم، چیزی به جز خواب و خیال نمی‌دانند.

کتاب چهار میثاق در هفت فصل نگاشته شده و بخش پایانی آن شامل مجموعه دعاهایی برای آزادی و عشق است. دون میگوئل روئیز ابتدا به سوژه‌ای تحت عنوان آینه‌ی دودی می‌پردازد که تمثیلی از آینه‌ی زنگارگرفته‌ی روح آدمی است که حقیقت را فراموش کرده و در دنیای خواب‌وخیال اسیر شده. مقوله‌ی تونال و ناوال از دیدگاه تولتک‌ها توضیح داده و به این مسئله اشاره می‌شود که همه‌چیز در این جهان نور است. فصل اول به اهلی شدن و رؤیای سیاره‌ی زمین اختصاص یافته و بخش‌های بعدی شرحی بر چهار میثاق یا پیمان تولتک‌هاست که آن‌ها را محور معرفت خود قرار داده‌اند: با کلام خود گناه نکنید، هیچ چیز را به خود نگیرید، تصورات باطل نکنید و همیشه بیشترین تلاشتان را انجام دهید. این اصول ساده اگر به‌واقع و در عمل سرلوحه‌ی هر کاری قرار گیرند، محقق شدن رؤیای ساختن بهشت روی زمین، امری ناممکن نیست و این موضوعی است که نویسنده در آخرین فصل از کتاب به آن پرداخته است.

«توجه دوم» که گونه‌ای از مراقبه و توجه به عالم غیرمادی است، دیدگاهی مشترک بین تمامی سرخپوستان به‌شمار می‌آید که در سایر کتب مربوطه نیز به چشم می‌خورد. میگل روئیز در کتاب چهار میثاق، فصلی را به شرح این موضوع پرداخته و سپس به کنترل رفتارهای فردی و تشرف به مرگ می‌پردازد.

کتاب چهار میثاق اولین بار در دهه‌ی نود میلادی منتشر شد و بیش از یک دهه، در فهرست آثار پرفروش نیویورک تایمز قرار داشت. کتاب حاضر توسط انتشارات یوشیتا و با ترجمه‌ی زهرا حسنی روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است.

افتخارات کتاب چهار میثاق

- ترجمه به بیش از 48 زبان
- فروش بیش از 12 میلیون نسخه فقط در ایالات متحده‌ی آمریکا
- بیش از یک دهه قرارگرفتن در فهرست آثار پرفروش نیویورک تایمز
- جزو کتب فهرستی موسوم به «کتاب‌هایی که زندگی‌تان را متحول می‌سازند»

نکوداشت‌های کتاب چهار میثاق

- کتاب دون میگوئل روئیز، نقشه‌ی راهی برای رسیدن به اشراق و آزادی است. (دیپاک چوپرا، نویسنده‌ی کتاب هفت قانون معنوی موفقیت)

- کتابی الهام‌بخش، با درس‌هایی بزرگ و متعدد. (دکتر وین دایر، نویسنده‌ی کتاب جادوی واقعی)

- کتاب میگوئل روئیز ساده اما بسیار قدرتمند است. خواندن کتاب چهار میثاق تحولی عظیم در تفکر و برخوردهای روزانه‌ی من ایجاد کرده. (اپرا وینفری، مجری مشهور آمریکایی)

کتاب چهار میثاق برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب چهار میثاق به دوستداران آثار مربوط به علوم ماوراءالطبیعه، تمدن سرخپوستان و کتاب‌های خودیاری توصیه می‌شود.

با دون میگوئل روئیز بیشتر آشنا شویم

میگوئل آنخل روئیز ماسیاس مشهور به دون میگوئل روئیز، نویسنده و آموزگار معنوی شناخته‌شده است که در سال 1952 در مکزیک به دنیا آمد. والدین او درمانگرانی سنتی بودند و اصول باستانی تولتک‌ها را به‌کار می‌گرفتند. او در یکی از روستاهای اطراف مکزیکوسیتی زاده شده و ابتدا به تحصیل طبابت پرداخت، اما سپس به نویسندگی روی آورد و کتاب چهار میثاق را در سال 1997 به انتشار رساند. آثار او به تمدن تولتک‌ها و شمنیسم نوین اختصاص دارد و با فروش بیش از دوازده میلیون نسخه در سرتاسر جهان، در زمره‌ی کتاب‌های پرفروش قرار گرفته‌اند. افراد بسیاری کتاب‌های او را تداعی‌کننده‌ی آثار کارلوس کاستاندا، نویسنده‌ی مجموعه کتاب‌های تعلیمات دُن‌ خوان می‌دانند. از دیگر آثار او که پس از این کتاب منتشر شدند، می‌توان به «حلقه‌ی آتش» و «استادی در عشق» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب چهار میثاق: کتاب خرد سرخپوستان تولتک می‌خوانیم

هر اتفاقی که در اطراف شما می‌افتد، آن را به خود نگیرید. مثالی می‌زنم، اگر شما را در خیابان ببینم و بدون اینکه شما را بشناسم، بگویم: «هی، تو خیلی احمق هستی.» مسلماً این جمله به شما برنمی‌گردد؛ بلکه به خودم برمی‌گردد. اگر آن را به خود بگیرید، پس شاید باور کنید که احمق هستید. شاید با خود فکر کنید: «او از کجا می‌داند؟ آیا علم غیب دارد یا همه می‌توانند ببینند که من چقدر احمق هستم؟»

شما این حرف را به خود می‌گیرید، زیرا با آنچه گفته شد موافقید. به محض موافقت، زهر در درون شما جاری می‌شود و در دام رؤیای دوزخ می‌افتید. آنچه باعث می‌شود به دام بیفتید چیزی است که ما آن را اهمیت شخصی می‌نامیم. اهمیت شخصی یا همه‌چیز را به خود گرفتن، بیانگر نهایت خودخواهی است؛ زیرا ما فرض می‌کنیم که همه‌چیز مربوط به «من» است. در طول دوران تربیت یا اهلی‌شدن، یاد می‌گیریم که همه‌چیز را به خود بگیریم. ما فکر می‌کنیم مسئول همه‌چیز هستیم. من، من، من، همیشه من!

هر کاری که دیگران انجام می‌دهند به‌خاطر شما نیست. به‌خاطر خودشان است. همه مردم در رؤیای خود، در ذهن خود زندگی می‌کنند. آن‌ها در دنیایی کاملاً متفاوت با دنیای ما زندگی می‌کنند. وقتی چیزی را به خود می‌گیریم، فرض می‌کنیم که آن‌ها می‌دانند در دنیای ما چه می‌گذرد و سعی می‌کنیم دنیای خود را به دنیای آن‌ها تحمیل کنیم.

حتی وقتی موقعیتی خیلی شخصی به نظر می‌رسد، حتی اگر دیگران مستقیماً به شما توهین کنند، این موضوع به شما ربطی ندارد. آنچه می‌گویند، کاری که انجام می‌دهند و نظراتی که می‌دهند طبق میثاق‌هایی است که در ذهن خود دارند.

فهرست مطالب کتاب

تولتک‌ها
سخن مترجم
مقدمه: آینۀ دودی
فصل اول: اهلی شدن و رؤیای سیارۀ زمین
پیش‌درآمدی بر رؤیای جدید
فصل دوم: اولین میثاق: با کلام خود گناه نکنید
فصل سوم: دومین میثاق: هیچ‌چیز را به خود نگیرید
فصل چهار: سومین میثاق: تصورات باطل نکنید
فصل پنجم: چهارمین میثاق: همیشه بیشترین تلاشتان را بکنید
فصل ششم: مسیر تولتک‌ها برای آزادی: شکستن میثاق‌های قدیمی
هنر دگرگونی: رؤیای توجه دوم
نظم و انضباط جنگجو: کنترل رفتارهای خود
تشرف به مرگ: در آغوش گرفتن فرشته مرگ
فصل هفت: رؤیای جدید: بهشت روی زمین
دعاها
دعا برای آزادی
دعا برای عشق

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چهار میثاق: کتاب خرد سرخپوستان تولتک
نویسنده
مترجمزهرا حسنی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-622-5911-15-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چهار میثاق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چهار میثاق

برای دریافت کتاب چهار میثاق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.