معرفی و دانلود کتاب چون و چرا: خوراکی‌ها

عکس جلد کتاب چون و چرا: خوراکی‌ها
قیمت:
۳۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چون و چرا: خوراکی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چون و چرا: خوراکی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چون و چرا: خوراکی‌ها

کتاب چون و چرا: خوراکی‌ها اثری مفید و کاربردی از سالی سایمز و استفانی دریمز است که به سؤالات کودکان در باب جهان خوراکی‌ها پاسخ‌هایی علمی و دقیق ارائه می‌دهد. در واقع این کتاب دانستنی‌های جالبی را درباره‌ی خوراکی‌ها با کودک شما به اشتراک می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب چون و چرا: خوراکی‌ها

کتاب چون و چرا: خوراکی‌ها (Britannica's First Big Book of Why) تألیف دو نویسنده‌ی گروه دایره‌المعارف بریتانیکا (Britannica Group)، سالی سایمز (Sally Symes) و استفانی دریمز (Stephanie Drimmer) است که در این مجموعه‌ برای شما پاسخ‌های شگفت‌انگیز و دقیقی از دنیای متنوع و گسترده‌ی خوراکی‌ها گردآوری کرده‌اند. این کتاب مصور که از آموزش‌هایی بصری برای القا کردن آموزه‌های خود به کودکان استفاده می‌کند، در هر صفحه با طراحی‌های گرافیکی زیبا و دل‌نشین چشمان کودکان را به خود خیره می‌سازد. در کنار این عکس‌های دیدنی، توضیحات جالب و مفیدی در باب هر عکس به مخاطبان ارائه شده است. این کتاب در واقع بر آن است تا به مخاطبان کم‌سن‌وسالی که کتاب خواندن را تازه شروع کرده‌اند در باب ویژگی‌های گوناگون موادغذایی یا خوراکی‌ها اطلاعاتی ارائه دهد. دو نویسنده سعی کرده‌اند در این دانش‌نامه‌ی جامع و کامل به معرفی خوراکی‌هایی بپردازند که برای کودکان مفید خواهند بود.

معرفی و دانلود کتاب چون و چرا: خوراکی‌ها

از آنجایی که اولین مواجهه‌ی کودکان با پدیده‌های پیش‌روی‌شان در زندگی مواد خوراکی است، پس دور از انتظار نیست اگر بگوییم خوراکی‌ها بزرگترین کنجکاوی کودکان در سنین کم هستند. اینکه چرا بعضی خوراکی‌ها طعم متفاوتی نسبت به دیگر مواد غذایی دارند یا چرا والدین در مورد مصرف بعضی خوراکی‌های به خصوص توسط کودک خود وسواس به خرج می‌دهند یا اجازه نمی‌دهند کودک‌شان به آنان نزدیک شود. این کتاب به پرسش‌های گوناگون و متعددی که هر کودک ممکن است در باب مواد خوراکی داشته باشد پاسخ می‌دهد و در ذهن آنان خودآگاهی نسبت به مصرف بعضی خوراکی‌ها ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال اینکه میوه و سبزیجات چه خاصیت‌هایی دارد و چقدر مصرف‌شان از سوی کودک مهم است. باز هم لازم به ذکر است که تمام این اطلاعات در قالب صفحات مصور جذاب و تماشایی به مخاطب ارائه شده است.

این کتاب نه تنها در باب ویژگی‌های سلامت و تغذیه‌ی مواد غذایی بلکه در باب مسائل هیجان‌انگیزتر و جذاب‌تری نیز اطلاعاتی ارائه می‌دهد تا علاوه بر روند و سیر آموزشی کتاب، کودکان با ماجراجویی‌های دنیای خوراکی‌ها نیز آشنایی پیدا کنند و اطلاعاتی به دست آورند. به عنوان مثال سالی سایمز و استفانی دریمز در مطالب خود به کودکان توضیح می‌دهند که چرا بعضی خوراکی‌ها با هم متفاوت هستند، اینکه چرا کیک‌ها گرد و قهوه‌ای رنگ هستند یا چطور بعضی مواد غذایی پس از جوشیدن در آب است که تازه قابلیت مصرف پیدا می‌کنند. این اثر آموزشی در زمینه‌ی کتاب کودک فرزندان شما را نسبت به خوراکی‌ها آگاه می‌سازد و آموزش‌های معتبر و دقیقی به آنان ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا والدین در توضیح این دسته اطلاعات به کودکان خود از منبع معتبری بهره‌مند شوند.

این کتاب که در سراسر جهان به عنوان یک کتاب آموزشی برتر منتشر شده و میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رفته است، یک اثر علمی و آموزشی استاندارد در زمینه‌ی کتاب کودک است که توسط گروه معتبر دایره‌المعارف بریتانیکا به چاپ رسیده است. کتاب چون و چرا: خوراکی‌ها حاصل سال‌ها مطالعه، تحقیق و بررسی تیم تحقیقاتی این انتشارات است که در باب ویژگی‌های مواد خوراکی پژوهش کرده‌اند و این دانش‌نامه را با حقایقی اعجاب‌انگیز و معتبر پر کرده‌اند. این دانش‌نامه با استفاده از ساده‌ترین و روان‌ترین جملات به نگارش درآمده و آناهیتا حضرتی کیاوندانی در برگردان فارسی کلمات دو نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان از معادل‌های فارسی تحسین‌برانگیز و قابل‌فهمی گزینش و تهیه کرده است. این کتاب توسط انتشارات پرتقال منتشر شده است.

درباره‌ی گروه دایره‌المعارف بریتانیکا

گروه دایره‌المعارف بریتانیکا با پیشینه‌ای بیش از دویست‌وپنجاه سال در زمینه‌ی رشد کودکان فعالیت می‌کند. این دانشنامه از قدیمی‌ترین‌ها به شمار می‌آید و در این مجموعه بیش از سه‌هزار محقق و نویسنده حضور دارند. گروه دایره‌المعارف بریتانیکا همچنان مسیر خود را با قدرت ادامه می‌دهد و آثاری باکیفیت در بستر کتاب چاپی یا دیجیتال به مخاطبان خود در سراسر جهان تقدیم می‌کند. این گروه در حال حاضر در ایالت شیکاگوی آمریکا سکونت دارند.

کتاب چون و چرا: خوراکی‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای والدینی مناسب است که می‌خواهند به کودکان خود از سنین کم در باب خوراکی‌ها، ویژگی‌های مواد غذایی و تفاوت‌هایی که خوراکی‌ها با یکدیگر دارند توضیحاتی ارائه دهند. این کتاب که برای کودکان بین 4 تا 8 سال نوشته شده است.

در بخشی از کتاب چون و چرا: خوراکی‌ها می‌خوانیم

اگر یکهویی اشک چشم‌هایتان و آب دماغتان راه افتاده، عرق کرده‌اید و دهانتان انگار آتش گرفته، احتمالا فلفل خورده‌اید. با خوردن بعضی از فلفل‌ها ممکن است حسابی دهانتان بسوزد. علت سوختن دهانتان ماده‌ای است به نام کَپسایسین. کپسایسین آن قسمت از زبان و پوستتان را فعال می‌کند که معمولا گرما را حس می‌کند. بعد پیامی به مغز ارسال می‌شود و مغز به‌اشتباه فکر می‌کند این قسمت‌ها می‌سوزند.

فلفل‌های کلاه‌اسکاتلندی یا اسکاچبانت شبیه به کلاه‌هایی هستند که در اسکاتلند پرطرفدارند. به همین خاطر به این نام معروف‌اند. قسمت‌های سفید داخل فلفل تندترین بخش‌های آن هستند. آن‌طور که در کتاب گینس آمده تندترین فلفل، فلفل کارولینا ریپر یا همان فلفل دم‌عقربی است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چون و چرا: خوراکی‌ها
نویسنده،
مترجمآناهیتا حضرتی کیاوندانی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-622-274-593-6
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چون و چرا: خوراکی‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چون و چرا: خوراکی‌ها

برای دریافت کتاب چون و چرا: خوراکی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.