معرفی و دانلود کتاب چگونه آپولو هوا کنیم!: هفت راز درباره‌ی روش تفکر دانشمندان فضایی

عکس جلد کتاب چگونه آپولو هوا کنیم!: هفت راز درباره‌ی روش تفکر دانشمندان فضایی
قیمت:
۳۴۰۰۰ ۱۷,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه آپولو هوا کنیم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه آپولو هوا کنیم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه آپولو هوا کنیم!: هفت راز درباره‌ی روش تفکر دانشمندان فضایی

جیم لانگوسکی در کتاب چگونه آپولو هوا کنیم! به ما شیوه‌ی تفکر نوابغ و دانشمندان فضایی را می‌آموزد و یاد می‌دهد که چطور از این شیوه در زندگی و کارهای روزمره‌مان استفاده کنیم. لانگوسکی که خود از مهندسین ناسا بوده، ضمن بررسی چندین عملیات فضایی ناسا، هفت تکنیک پیشنهاد می‌دهد که کمکمان می‌کند شبیه دانشمندان فضایی فکر و تحلیل کنیم و مثل آن‌ها دقیق و در اجرا موفق باشیم.

درباره‌ی کتاب چگونه آپولو هوا کنیم!

برنامه‌های فضایی، مأموریت‌هایی پیچیده و دقیق هستند. عملیات‌هایی با احتمالات زیاد و قطعیت کم. از شکل گرفتن ایده تا طراحی عملیات و پرتاب موشک و بازگشت فضاپیما، همه‌چیز باید به‌دقت بررسی و اجرا شود. این مسیر پرچالشی است و کوچک‌ترین خطایی می‌تواند به شکست عملیات و از بین رفتن سرمایه منجر شود و گاهی هم ممکن است به قیمت سلامتی و حتی جان فضانوردان تمام شود. اما چطور می‌توان چنان پروژه‌های بزرگ و حساسی را به‌درستی به‌پیش برد؟ طبیعتاً مهندسی نقش مهمی در این فرآیند دارد، اما همه‌چیز نیست. واقعیت این است که خیلی وقت‌ها، بیشتر از علم مهندسی، این مهندسان هستند که اهمیت دارند. آن‌ها هستند که با شیوه‌ی تفکر منحصربه‌فردشان و رویکرد حل مسأله‌ای که دارند، ایده‌ها را می‌یابند، به استقبال چالش‌ها می‌روند و راه‌حل‌ها را پیدا می‌کنند. جیم لانگوسکی (Jim Longuski) که از مهندسین قدیمی ناسا است، کاملاً به این نظریه اعتقاد دارد. او در کتاب چگونه آپولو هوا کنیم! (The Seven Secrets of How to Think Like a Rocket Scientist) به ما نشان می‌دهد که این نوابغ چطور فکر می‌کنند و مسأله‌ها را حل می‌نمایند. البته این کتاب برای مهندسان نیست، بلکه بیشتر در ستایش طرز تفکر آن‌هاست. لانگوسکی با لحنی شوخ و به‌ دور از پیچیده‌گویی، به ما می‌آموزد که چطور از رویکرد آن‌ها در زندگی شخصی و حرفه‌ای‌مان استفاده کنیم تا مثل آن‌ها بتوانیم عجیب‌ترین ایده‌ها را به پروژه‌هایی بلندپروازانه تبدیل نماییم.

گرچه مأموریت‌های فضایی بسیار پیچیده هستند ولی مهندسین این پروژه‌ها اصلاً پیچیده فکر نمی‌کنند. درواقع کاملاً برعکس، آن‌ها سعی می‌کنند تا حد ممکن همه‌چیز ساده باشد. سادگی رمز موفقیت و یکی از اصول اجتناب‌ناپذیر این نوابغ است. جیم لانگوسکی در پروژه‌های متعدد ناسا حضور داشته و از نزدیک رفتار خیلی از دانشمندان را دیده. او دریافته که آن‌ها چند تکنیک ساده برای تفکر دارند و با همین چند تکنیک بزرگ‌ترین، گران‌ترین و خطرناک‌ترین مأموریت‌های دنیا را با موفقیت انجام می‌دهند. او در کتاب چگونه آپولو هوا کنیم! این هفته قاعده یا به قول خودش راز را این‌گونه بیان می‌کند: رؤیاپردازی، قضاوت، پرسش، چک کردن، ساده کردن، بهینه‌سازی و اجرا. بله! مأموریت‌های تاریخی آپولو 11، کنجکاوی، وویجر و... همه با همین شیوه به سرانجام رسیدند. به نظر لانگوسکی همه‌چیز با رؤیاپردازی شروع می‌شود، احمقانه‌ترین ایده‌ها از احمقانه‌ترین جاها به ذهن دانشمند خطور می‌کند: فیلم‌های درجه ب علمی تخیلی یا کتاب‌های عامه‌پسند و زرد. دانشمندان از همین ایده‌های عجیب و دورازذهن الهام می‌گیرند و سعی می‌کنند پس از بررسی، اجرایش کنند. حرف اصلی لانگوسکی در این کتاب همین است: می‌کوشد به ما بیاموزد رؤیاپرداز باشیم و بدون ترس از هر چیزی الهام بگیریم، ایده‌هایمان را به‌درستی ارزیابی کنیم، تا حد ممکن ساده و کاربردی‌اش کنیم و درنهایت اجرایش نماییم.

بسیاری از دانشمندان ازجمله باز آلدرین، از اولین فضانوردان دنیا، همراه نیل آرمسترانگ در آپولو 11 و دومین انسانی که بر روی ماه پا گذاشت، ایده‌های کتاب چگونه آپولو هوا کنیم! را ستودند و تأیید کردند. این کتاب را انتشارات مازیار با ترجمه‌ی آیدین محمدی منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب چگونه آپولو هوا کنیم!

  • این کتاب واقعاً فوق‌العاده است! (باز آلدرین، فضانورد آپولو 11)

  • این کتاب بدون پند و اندرز، برای مشتاقان درس‌هایی دارد که کمکشان می‌کند در زندگی شخصی و حرفه‌ای کمی موفق‌تر و خوشحال‌تر باشند. من اصلاً نتوانستم کتاب را زمین بگذارم. (رابرت سیسارون، از مدیران ناسا)

  • راهنمایی مفید برای مهندسان و غیر مهندسان که شوخ‌طبعی‌اش باعث شده زنده و هیجان‌انگیزتر شود. (دکتر هنری یانگ، استاد و رئیس دانشگاه کالیفرنیا)

کتاب چگونه آپولو هوا کنیم! برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید شبیه مهندسین ناسا فکر کنید، این کتاب را بخوانید. این اثر به شما یاد می‌دهد که این مهندسین چطور دقیق‌ترین عملیات‌ها را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

با جیم لانگوسکی بیشتر آشنا شویم

جیم لانگوسکی، مهندس و استاد دانشگاه است. او دکترایش را در رشته‌ی مهندسی هوافضا از دانشگاه میشیگان گرفت و پس‌ از آن در آزمایشگاه جت پیشران کَلتِک مشغول به کار شد. لانگوسکی که به‌عنوان طراح عملیات و تحلیل‌گر مانور مشغول به کار بود، در عملیات گالیله‌ی ناسا حضور داشت. مأموریتی که قرار بود فضاپیمایی را به نزدیکی مشتری بفرستد و این سیاه و اقمارش را بررسی و تحلیل کند. او بعدتر استاد دانشگاه شد و تدریس علوم فضانوردی را آغاز کرد. لانگوسکی ده‌ها مقاله‌ی علمی درباره‌ی طراحی عملیات، کنترل و دینامیک فضاپیما نوشته است.

در بخشی از کتاب چگونه آپولو هوا کنیم!: هفت راز درباره‌ی روش تفکر دانشمندان فضایی می‌خوانیم

بیشتر مردم را نمی‌توان به عنوان ترکیب‌گرای خالص یا واقع‌گرای خالص دسته‌بندی کرد، اما در هر کس تمایل به ترجیح یکی از روش‌ها بر دیگری وجود دارد. اگر شما واقع‌گرا هستید (و هنوز کتاب را رها نکرده‌اید)، از این قسمتِ کتاب بیشترین لذت را خواهید برد. اکنون شما آماده‌اید که فهرستِ بلندبالای حاصل از طوفان مغزی را با تمام آن ایده‌های دیوانه‌وار غربال و مرتب کنید. شما نظریه نمی‌خواهید، نتیجه می‌خواهید! ایده‌هایی را می‌پسندید که به کار می‌آیند و (حتی اگر یک دانشمند فضایی باشید) خود را فردی down-to-earth. بله، رویاپردازی (شاید) بسیار لذت‌بخش باشد، اما شما باید واقعاً بخواهید به مریخ برسید.

پس شروع کنید به دور انداختن ایده‌های گنگ از فهرست و ببینید آیا هیچ چیز واقعی وجود دارد که بتوانید از میان این فهرست بیرون بکشید. البته مراقب باشید که خیلی هم تند نروید و در بررسی خود همه ملاحظات را در نظر بگیرید. به بعضی ایده‌های نو هم فرصتی بدهید.

تلاش کنید همکاران ایده‌پرداز یا رئیس خود را به آفریدن ایده‌های بیشتر تشویق کنید. شاید از نظرتان کار کردن با یک خیال‌باف عذاب‌آور یا حتی دردناک باشد. ‌معمولاً واقع‌گراها و ترکیب‌گراها با همدیگر مشکل دارند. در مورد هر کدام از این‌ها در کتاب هریسون و برامسون بیشتر مطالعه کنید. فقط درک این موضوع که انواع مختلفی تفکر وجود دارند - و همه این‌ها با ارزش‌اند - به شما کمک می‌کند تا با آن کنار بیایید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
درباره نویسنده
مقدمه
بخش 1: رویا‌پردازی
1. رویا‌پردازی کن!
2. افق دید داشته باش!
3. بلندپرواز باش!
4. چرند بگو!
5. طوفان مغزی کن!
6. انگیزه بیافرین!
7. داستان‌سرایی کن!
8. به فردا موکول کن!
9. جان کندی‌وار بیندیش!
بخش 2: قضاوت
10. واقع‌بین باش!
11. کمی بازی کن!
12. شبیه‌سازی کن!
13. آزمایش فکری انجام بده!
14. محدودیت‌هایت را بشناس!
15. ایده‌ها را بسنج!
بخش 3: پرس‌و‌جو
16. بپرس، حتی سؤال‌هایی احمقانه!
17. سؤال‌های مهم بپرس!
18. بپرس «چه می‌شد اگر؟»
19. بیست سؤالی طرح کن!
20. فقط یک سؤال دیگر بپرس!
بخش 4: بازبینی
21. به خودت ثابت کن که در اشتباهی!
22. دنبال کاستی‌ها بگرد!
23. برنامه پشتیبان داشته باش!
24. آزمون عقلانیت انجام بده!
25. محاسبات را بازبینی کن!
26. مخاطرات را بشناس!
27. به فرضیات خود شک کن!
بخش 5: ساده‌سازی
28. ساده‌اش کن، احمق!
29. تصویری بکش!
30. مدل آزمایشگاهی بساز!
31. برای هیولا اسمی انتخاب کن!
32. موشکافی کن!
33. ریاضیات تمرین کن!
34. از تیغ اوکام استفاده کن!
بخش 6: بهینه‌سازی
35. هزینه‌ها را کم کن!
36. در زمان صرفه‌جویی کن!
37. تحلیلگر باش!
38. سریع‌تر، بهتر و ارزان‌تر ‌بساز (اما نه یک جا)
39. بدان چه‌وقت بزرگتر بهتر است!
40. شکل باید تابع کارکرد باشد!
41. بهترین افراد را انتخاب کن!
42. اصلاحات کوچک انجام بده
بخش 7: عمل کردن
43. در عمل بیاموز!
44. تبرت ‌را تیز نگه دار!
45. در راه اصلاحش کن!
46. دست به کار شو!
47. مسائل هرچند کوچک را نادیده نگیر!
48. با عملکرد متوسط کار کن!
49. به پشت سر نگاه کن!
50. از اشتباهات خود بیاموز!
کتابشناسی
توصیه های دیدنی
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه آپولو هوا کنیم!: هفت راز درباره‌ی روش تفکر دانشمندان فضایی
نویسنده
مترجمآیدین محمدی
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات150
زبانفارسی
شابک978-600-6043-49-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های مهندسی هوافضا
قیمت نسخه الکترونیک
۳۴۰۰۰ ۱۷,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه آپولو هوا کنیم!

یزدان بدیلی
۱۴۰۲/۷/۲۰
کتاب خیلی خوبیه حتما بخونید نکات جالبی داره
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب چگونه آپولو هوا کنیم!

برای دریافت کتاب چگونه آپولو هوا کنیم! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.