معرفی و دانلود کتاب ایده عالی مستدام: چگونه ایده‌های ماندگار بسازیم؟

عکس جلد کتاب ایده عالی مستدام: چگونه ایده‌های ماندگار بسازیم؟
قیمت:
۹۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ایده عالی مستدام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ایده عالی مستدام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ایده عالی مستدام: چگونه ایده‌های ماندگار بسازیم؟

چیپ هیث و دن هیث در کتاب ایده عالی مستدام، می‌کوشند این مسأله را توضیح دهند که چرا بعضی از ایده‌ها کاملاً موفق هستند، درحالی‌که بقیه شکست می‌خورند. برادران هیث در این کتاب نشان می‌دهند که چگونه یک ایده را به خوبی پرورش دهیم تا به ایده‌ای ماندگار و درخشان تبدیل شود و مخاطب را متقاعد کند. این اثر تحسین‌شده دو سال در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نشریه‌ی بیزنس‌ویک و ماه‌ها جزو لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز بود.

درباره‌ی کتاب ایده عالی مستدام

خیلی وقت‌ها شایعات و دروغ‌ها چنان سریع و سرسام‌آور در میان مردم پخش می‌شوند که هرگز نمی‌توان مانعشان شد یا اثرشان را از بین برد. این مسأله درمورد خیلی از داستان‌ها، شعارها، و ایده‌ها هم پیش می‌آید. ممکن است این سؤال برایمان مطرح شده باشد که چرا یک پدیده آن‌قدر مورد استقبال قرار می‌گیرد؟ چه چیزی در آن هست که همه را مجاب می‌کند آن را بپذیرند، به آن عمل کنند یا در موردش صحبت کنند؟ احتمالاً مهم‌ترین دلیل این اتفاق، جذابیت مقاومت‌ناپذیر آن پدیده است. برای مثال ساخت ویروس و تکثیر عمدی آن، مسموم کردن آب شهر، به پایان رسیدن دنیا و از این قبیل موضوعات فی‌نفسه جذابیت زیادی دارند و بسیاری از مردم بدون اینکه درمورد آن‌ها مطمئن شوند و صحتشان را بسنجند، درموردشان صحبت می‌کنند و به آن‌ها دامن می‌زنند. خیلی از کمپین‌های سیاسی، تجاری و تبلیغاتی از همین فرایند استفاده می‌کنند؛ یعنی ایده‌های جذاب خلق می‌کنند و با کمک آن‌ها، موضوع موردنظرشان را برجسته و تبلیغ می‌نمایند. در نتیجه، موفق می‌شوند قانعمان کنند کالایی را بخریم یا به یک سیاستمدار رأی بدهیم یا در رمزارزها سرمایه‌گذاری کنیم. چیپ هیث (Chip Heath) و دن هیث (Dan Heath) در کتاب ایده عالی مستدام (Made to Stick) می‌کوشند توضیح دهند که چرا بعضی از ایده‌ها موفق می‌شوند و چرا بقیه شکست می‌خورند. اگر ما بخواهیم به ایده‌ی خوب و پرطرفداری برسیم که ماندگار شود، دقیقاً باید چه‌ کار کنیم؟

برادران هیث بحثشان را با یک پرسش مهم آغاز می‌کنند: ایده‌ی خوب ذاتاً خوب است یا اینکه باید آن را ساخت؟ آن‌ها به این نکته‌ی مهم اشاره دارند که قرار نیست ما ماه‌ها و سال‌ها صبر کنیم تا یک ایده‌ی درخشان به ذهنمان برسد. می‌توانیم یکی از فکرهایی را که در سر داریم، انتخاب کنیم و به‌خوبی آن را پرورش بدهیم تا متقاعدکننده و جذاب شود. کتاب ایده عالی مستدام قرار است همین مسیر را نشان دهد. این کتاب نکته‌ها و تکنیک‌هایی پیشنهاد می‌دهد که با کمک آن‌ها می‌توانیم هر ایده‌ای را اعم از اینکه تجاری باشد یا سیاسی، تبلیغی، خیریه و حتی انقلابی، تبدیل به یک ایده‌ی جذاب و عمیق کنیم. چیپ هیث و دن هیث در هفت گام کاربردی به ما آموزش می‌دهند که چطور ایده‌ای را انتخاب کنیم، پرورش دهیم و به یک فرم ایده‌آل و مجاب‌کننده برسانیم. این مراحل عبارتند از: انتخاب یک ایده‌ی ساده، شکستن الگوها و کلیشه‌های ذهنی مخاطب، ملموس و کاربردی کردن ایده، اعتبار دادن به آن، تزریق کردن احساسات و عواطف به آن و در نهایت ترکیب کردن آن با یک داستان جذاب و گیرا.

کتاب ایده عالی مستدام، مثال‌ها و نمونه‌های حقیقی و متعددی ارائه می‌دهد که کمک می‌کنند مباحث را بهتر درک کنیم. این اثر با استقبال و تحسین بسیاری مواجه شده و به بیش از 30 زبان نیز ترجمه‌ شده است. سید رامین هاشمی و مجتبی اسدی ترجمه‌ی فارسی این کتاب را به عهده داشته‌اند و نشر آریانا قلم آن را منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب ایده عالی مستدام

  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز و وال‌استریت ژورنال
  • دو سال حضور در لیست پرفروش‌ترین آثار بیزنس‌ویک
  • یکی از بهترین کتاب‌های تجاری سال 2007 به انتخاب سایت آمازون
  • یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های سال به انتخاب خوانندگان آمازون
  • بهترین کتاب تجاری سال به انتخاب نشریه‌ی میامی هرالد
  • و...

نکوداشت‌های کتاب ایده عالی مستدام

  • این کتاب برای کسانی نوشته شده که ایده‌های خوبی دارند و می‌خواهند مخاطب را نسبت به ایده‌های خود مجاب کنند. (تایم)

  • هر کسی که می‌خواهد دیگران را تحت‌تأثیر قرار دهد که چیزی بخرند، رأی بدهند، رژیم بگیرند، به خیریه کمک کنند و یا حتی انقلاب کنند، می‌تواند اصول آن را از کتاب ایده عالی مستدام فرا بگیرد. (واشنگتن‌پست)

  • کتاب پیش‌رو کل علوم مغزی، تاریخ اجتماعی و روان‌شناسی رفتاری را خلاصه می‌کند تا توضیح دهد که چه چیزهایی باعث می‌شوند یک ایده موفق و ماندگار شود. برادران هیث این کار را با صداقت تمام انجام می‌دهند. (کریستین ساینس مانیتور)

  • کاملاً مجاب‌کننده و گیرا! (لس‌آنجلس تایمز)

  • شگفت‌انگیز و جنجالی. (نیویورک سان)

کتاب ایده عالی مستدام برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کارآفرینی یا خلق ایده‌های جدید علاقمند هستید، کتاب ایده‌ی عالی مستدام تمامی راه و چاه آن را به شما خواهد آموخت.

با چیپ هیث و دن هیث بیشتر آشنا شویم

چیپ هیث (متولد 1963) نویسنده و استاد دانشگاه استنفورد است. او فارغ‌التحصیل روانشناسی بوده و دروس استراتژی تجاری و سازمان را تدریس می‌کند. این نویسنده به همراه برادرش دن چهار کتاب را به نگارش درآورده: «تصمیم‌گیری»، «قدرت لحظات»، «کلید را بزن» و «ایده عالم مستدام». تقریباً همه‌ی این کتاب‌ها در لیست پرفروش‌ترین آثار سال قرارگرفته‌اند.

دن هیث (متولد 1973) نویسنده، سخنران و استاد دانشگاه دوک است. او از دانشگاه هاروارد در رشته‌ی ام‌بی‌اِی فارغ‌التحصیل شده و چند سالی هم پژوهشگر همین دانشگاه بوده. کتاب «سرچشمه» تنها اثر مستقل اوست.

جملات برگزیده کتاب ایده عالی مستدام

  • خلق ایده‌های ماندگار چیزی است که می‌توان آن را یاد گرفت.

  • ملموس صحبت‌کردن تنها راهی است که می‌توان مطمئن شد که ایده ما برای همه مخاطبان معنی واحدی دارد.

  • برای سرگرم کردن مخاطب با مطلبی جالب اما غیرمرتبط آغاز نکنید. به جای آن کاری کنید که خود مغزِ پیام جالب‌تر شود.

  • پیدا کردن مغز ایده به معنی منتشر کردن آن نیست. مدیریت ارشد ممکن است اولویت‌ها را بداند اما در به اشتراک‌گذاری آنها و دستیابی به آن اولویت‌ها کاملاً غیر مؤثر باشد.

  • ایده‌های فشرده به افراد کمک می‌کنند پیام محوری را به‌ خاطر بسپارند. اما وقتی اهمیت‌شان بیش‌تر می‌شود که به افراد کمک کنند در زمان مقتضی رفتار مناسبی داشته باشند، به‌خصوص در محیطی که افراد مجبورند تصمیمات زیادی بگیرند.

در بخشی از کتاب ایده عالی مستدام می‌خوانیم

کاری که جین الیوت در شبیه‌سازی تعصب انجام داد، شاهد محکمی برای قدرت ملموس بودن است. اما اگر ملموس بودن این‌قدر قدرتمند است، چرا ما به راحتی به سمت انتزاع منحرف می‌شویم؟

دلیلش بسیار ساده است: زیرا تفاوت میان فرد حرفه‌ای و تازه‌کار، توانایی اندیشیدن به‌صورت انتزاعی است. اعضای جدید هئیت‌منصفه با توجه به شخصیت و خصوصیات وکیل، جزئیات واقعی و تشریفات دادگاه تصمیم می‌گیرند، در‌حالی‌که قضات براساس درس‌های انتزاعی حاصل از پرونده‌های قبلی و مبانی قانونی قضاوت می‌کنند. دانش‌آموزان زیست‌شناسی سعی در به‌یاد‌آوری این دارند که آیا خزندگان تخم می‌گذارند یا خیر. اما معلمان زیست‌شناسی در قالب سیستم بزرگ طبقه‌بندی حیوانات می‌اندیشند.

تازه‌کاران جزئیات ملموس را به‌عنوان جزئیات ملموس درک می‌کنند. اما حرفه‌ای‌ها جزئیات ملموس را به‌عنوان نمادهایی از الگوها و بینش‌هایی درک می‌کنند که طی سال‌ها تجربه آموخته‌اند و به این دلیل که آن‌ها قادر به مشاهده سطح بالاتر بینش هستند، به‌طور طبیعی می‌خواهند در سطح بالاتری صحبت کنند. آن‌ها می‌خواهند درباره استراتژی‌های شطرنج سخن بگویند نه درباره حرکت مورب فیل.

و درست اینجاست که تبهکار کلاسیکمان، یعنی اسارت در دام دانش، وارد عمل می‌شود. پژوهشگری به نام بث بچکی شرکت‌های تولیدی را که ماشین‌آلات پیچیده برای تولید چیپ‌های سیلیسیومی طراحی و تولید می‌کند، مطالعه کرده است. این شرکت‌ها برای ساخت چنین ماشین‌آلاتی به دو مجموعه مهارت نیاز دارند: مهندسانی که بتوانند طراحی‌های درخشانی انجام دهند و افراد ماهر تولیدکننده که بتوانند این طرح‌ها را به ماشین‌های فیزیکی پیچیده تبدیل کنند.

اگر چنین شرکتی بخواهد موفق شود، این دو مجموعه افراد مختلف باید بتوانند راحت و بدون‌ اشکال باهم ارتباط برقرار کنند.

فهرست مطالب کتاب

آنچه ماندگار می‌شود
ساده
غیرمنتظره
ملموس
معتبر
احساسی
داستانی
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ایده عالی مستدام: چگونه ایده‌های ماندگار بسازیم؟
نویسنده،
مترجمسید رامین هاشمی، مجتبی اسدی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات372
زبانفارسی
شابک978-600-6227-32-0
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ایده عالی مستدام

علی سرافرازی
۱۴۰۲/۲/۱۱
مترجم در ترجمه برای کلمات انگیلیسی معادل نیاورده و عین همون کلمات رو به کار برده که همین باعث میشه بعضی از قسمت‌هایی که نویسنده با کلمات داره مطلب رو جا میندازه برای مان گنگ به نظر بیاد.
مترجم بهتر بود کلمات جاگزینی که همون حس‌ها رو به خواننده منتقل میکرد رو به کار می‌برد
کتاب راه بهتره رو در جا
کتاب‌هایی مجموعش بده که ترجمه‌ای قوی داره و مترجم بر روی موضوع کتاب مسلط بوده باشه
در اینجا از تلاشی که تیم کتاب راه برای آگاهی جامعه انجام میده قدر دانم و امیدوارم این نکات رو هم در نظر داشته باشه
فاطمه حسینی
۱۴۰۳/۱/۲۸
کتاب بسیار عالی برای کسانی که قصد شروع کسب و کار خود را دارند و به دنبال ایده‌های کاربردی و عملی هستند
فاطمه عظیمی
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
متن کتاب خیلی روان و ملموس بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب ایده عالی مستدام

برای دریافت کتاب ایده عالی مستدام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.