معرفی و دانلود کتاب چگونه رهبری کنید وقتی رئیستان نمی‌تواند (یا نمی‌خواهد) رهبری کند

عکس جلد کتاب چگونه رهبری کنید وقتی رئیستان نمی‌تواند (یا نمی‌خواهد) رهبری کند
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه رهبری کنید وقتی رئیستان نمی‌تواند (یا نمی‌خواهد) رهبری کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه رهبری کنید وقتی رئیستان نمی‌تواند (یا نمی‌خواهد) رهبری کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه رهبری کنید وقتی رئیستان نمی‌تواند (یا نمی‌خواهد) رهبری کند

کتاب چگونه رهبری کنید وقتی رئیستان نمی‌تواند (یا نمی‌خواهد) رهبری کند نوشته‌ی جان سی ماکسول، علاوه بر آشنا کردن مدیران با اصول صحیح رهبری، راهکارهایی جهت ارتباط موفق با رهبران نالایق و افزایش تأثیرگذاری و نفوذ در سازمان ارائه می‌دهد. این کتاب طی چند هفته‌ی متوالی به عنوان پرفروش‌ترین اثر بخش آداب کسب‌وکار سایت آمازون شناخته شده است.

آیا در سازمانی کار می‌کنید که رئیستان نمی‌تواند یا نمی‌خواهد رهبری کند؟ شرایطی که قدرت و اختیار رسمی برای تغییر آن را ندارید و احساس می‌کنید گیر افتاده‌اید و یا اینکه ایده‌های زیادی دارید و می‌خواهید به پیشرفت سازمان کمک کنید و تغییراتی به وجود آورید؛ اما فردی که برای او کار می‌کنید نه تنها اجازه نمی‌دهد آن‌ها را اجرا کنید بلکه موانعی هم بر سر راه شما قرار می‌دهند. آیا شما هم در چنین شرایطی قرار گرفته‌اید؟

به هر دلیلی که کتاب چگونه رهبری کنید وقتی رئیستان نمی‌تواند (یا نمی‌خواهد) رهبری کند (How to lead when your boss can't or won't) را انتخاب کرده‌اید؛ خواه کار کردن با رئیستان برایتان سخت و دشوار شده و یا رهبرید و می‌خواهید مدیریت بهتری داسته باشید؛ کتاب خوبی را برگزیدید.

همه ‌چیز تحت ‌تأثیر رهبری است و براساس آن تغییر می‌کند. گروهی را در نظر بگیرید که کسی آن‌ها را رهبری نمی‌کند؛ آن‌ها هدفی ندارند و به‌ سادگی به این ‌سو و آن‌ سو کشیده می‌شوند. وقتی رهبر خوبی برای هدایت یک گروه، مدیریت یک اداره، رهبری یک سازمان یا یک خانواده وجود داشته باشد، بدون شک نتایج خیلی خوبی حاصل می‌شود.

رهبران قدرتمند خلاق‌اند و روش‌هایی را می‌یابند که به دیگران کمک کنند تا افرادی مولد و سازنده باشند. رهبران گاهی با آموزش به افراد گروه کمک می‌کنند و انگیزه‌شان را برای یادگیری بالا می‌برند. اگر فقط یک راه‌ حل برای همۀ افراد در هر شرایطی جوابگو باشد، دیگر نیازی به رهبر نیست. اما، افراد با هم فرق دارند و شرایط دائماً در حال تغییر است و باید رهبری باشد که نیازهای موجود را شناسایی و راه ‌حلی برای رفع آن‌ها پیدا کند.

سخنی جالب از جان سی. مکسول:

گاهی مردم از من می‌پرسند: «برای امرار معاش چه می‌کنی؟» وقتی می‌گویم کتاب می‌نویسم و سخنرانی می‌کنم، کنجکاو و هیجان‌ زده می‌پرسند: «دربارۀ چه می‌نویسی؟» و وقتی می‌گویم: «دربارۀ رهبری»، بیشترین پاسخی که شنیده‌ام این است: «عالی است. پس هر وقت رهبر شدم، کتاب‌هایت را می‌خوانم!» از پاسخ آن‌ها خنده‌ام می‌گیرد و دوست دارم بگویم: «اگر کتاب‌هایم را بخوانید، شاید روزی رهبر شوید!»

جان سی. مکسول را بیشتر بشناسیم:

او نویسندۀ پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک ‌تایمز، مربی و سخنرانی است. انجمن مدیریت آمریکا از جان سی. مکسول (John C Maxwell) به عنوان رهبر درجه یک کسب‌وکار و مجلات بیزنس ‌اینسایدر و یکی از تأثیرگذارترین متخصصان رهبری در کل جهان یاد می‌کند.

در بخشی از کتاب چگونه رهبری کنید وقتی رئیستان نمی‌تواند (یا نمی‌خواهد) رهبری کند می‌خوانیم:

رهبرانی که خودباوری ندارند فکر می‌کنند همه‌چیز به آن‌ها مربوط است و درنتیجه، هر عملی، هر اطلاعاتی و هر تصمیمی باید از صافی خود محوری آن‌ها بگذرد. زمانی که فردی در گروه آن‌ها استثنائاً خوب کار می‌کند، می‌ترسند که از آن‌ها پیشی بگیرد و بیشتر بدرخشد و سعی می‌کنند جلوی رشد او را بگیرند. همین‌طور وقتی کسی در گروه آن‌ها ضعیف عمل می‌کند، با عصبانیت واکنش نشان می‌دهند، زیرا این فرد باعث می‌شود که رئیس بدی به نظر آیند.

رهبران خودناباور، بیش از هر چیز دیگری، خواستار حفظ وضع موجودند، البته برای دیگران نه برای خودشان. آن‌ها به رئیس شرکتی شبیه‌اند که یادداشتی را به این مضمون برای مدیر کارگزینی می‌فرستد: «با دقت و احتیاط در شرکت بگرد و مدیران جوان با پشتکار را، که می‌توانند پا در کفش من بکنند، پیدا کن و اخراجشان کن!»

هنگام نوشتن این کتاب با دوستی صحبت می‌کردم که می‌گفت در گذشته برای رهبری کار می‌کرده که به یک اصل پایه اعتقاد داشته ‌است: «تعادل همه را به هم بزن.» مثلاً، اگر کسی که برای او کار می‌کرد کمی بیش از اندازه احساس اطمینان می‌کرد و خودباوری بالایی داشت، سعی می‌کرد اطمینان و خودباوری او را متزلزل کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ مترجم
دربارۀ نویسنده
فصل 1: وقتی رئیستان رهبری نمی‌کند چه روی می‌دهد
فصل 2: پیش از هر کاری خودتان را خوب رهبری کنید
فصل 3: راه‌های کار کردن با رئیستان را پیدا کنید
فصل 4: در هر جایگاهی که هستید نفوذ‌تان را گسترش دهید
فصل 5: از موانعی که می‌توانند موقعیت شما را به خطر بیندازند اجتناب کنید
فصل 6: هر روز ارزشتان را اثبات کنید و هیچ‌گاه از رشد کردن باز نمانید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه رهبری کنید وقتی رئیستان نمی‌تواند (یا نمی‌خواهد) رهبری کند
نویسنده
مترجمبهزاد شهابی
ناشر چاپیانتشارات کلید آموزش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات134
زبانفارسی
شابک978-600-274-469-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه رهبری کنید وقتی رئیستان نمی‌تواند (یا نمی‌خواهد) رهبری کند

reza gholami
۱۴۰۰/۱/۱۰
موضوع مهمی با مفهوم کُلی نگر بودن رو از این کتاب یادگرفتم...
احمد محمدی
۱۴۰۱/۴/۲۲
بسیار عالی کاربردی ودرعین حال ساده و روان
mani
۱۴۰۱/۳/۸
مثل همیشه جان سی مکسول عالیه، کیف کردم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب چگونه رهبری کنید وقتی رئیستان نمی‌تواند (یا نمی‌خواهد) رهبری کند

برای دریافت کتاب چگونه رهبری کنید وقتی رئیستان نمی‌تواند (یا نمی‌خواهد) رهبری کند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.