معرفی و دانلود کتاب چگونه عاشق جهان شویم: تمجید دانشمند در وصف زیبایی پنهان جهان

عکس جلد کتاب چگونه عاشق جهان شویم: تمجید دانشمند در وصف زیبایی پنهان جهان
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه عاشق جهان شویم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه عاشق جهان شویم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه عاشق جهان شویم: تمجید دانشمند در وصف زیبایی پنهان جهان

کتاب چگونه عاشق جهان شویم، با رویکردی متفاوت، زیبایی‌ها و عظمت جهان را برای مخاطب به نمایش می‌گذارد. استفان کلاین، به جای استفاده از برخی مفاهیم کلیشه‌ای انگیزشی، به سراغ ارائه‌ی جزئیات و حقایق علمی در رابطه با پدیده‌های مختلف هستی رفته و همان دلیل واقعی را که برای عشق ورزیدن به دنیا احتیاج داریم، در اختیار ما قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب چگونه عاشق جهان شویم

عشق ورزیدن به دنیای اطرافمان، همان احساسی‌ست که برای اینکه خود را بپذیریم و دوست داشته باشیم، احتیاج داریم. در واقع زمانی که به عظمت حقیقی جهان پی ببریم، جزئیاتی که در کنار هم قرار گرفته‌اند را به صورت عمیق‌تری ببینیم و سلسله وقایعی را که باعث به وجود آمدن انسان و بهبود زندگی شده‌اند را درک کنیم، ارزشمندی خود را بهتر درک می‌کنیم. این‌جاست که عشق ورزیدن به خودمان را در امتداد عشق به دنیا آغاز می‌کنیم و می‌توانیم به قدرت‌هایی که داریم، بهتر پی ببریم. استفان کلاین (Stefan Klein) در کتاب چگونه عاشق جهان شویم (How to Love the Universe)، مسیر جدیدی را برای ایجاد عشق نسبت به جهان را انتخاب کرده است. او با تشریح علمی جزئیاتی که در اطرافمان می‌بینیم، با تشبیه آن‌ها به برخی از حقایق زندگی و با استفاده از بیانی شاعرانه، ما را با شگفتی‌های جهان آشنا می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب چگونه عاشق جهان شویم

چگونه عاشق جهان شویم به ما نشان می‌دهد که چگونه کائنات و رویدادهای روزمره می‌توانند برخی از عمیق‌ترین اسرار علم را آشکار کنند. نویسنده از این اصل استفاده کرده که هرچه بیشتر با علم فیزیک و ریزجزئیات پیدایش هستی آشنا شویم، شناخت بهتری نسبت به اطرافمان پیدا خواهیم کرد و دلایل بیشتری برای دوست‌داشتن دنیا پیدا می‌کنیم. احتمالاً بعد از خواندن این کتاب، دیگر مثل قبل به پدیده‌های مختلف نگاه نخواهید کرد. متوجه می‌شوید که حتی یک گل رز، نشان‌دهنده‌ی وابستگی متقابل در تمام ابعاد زندگی‌ست، یا وقوع طوفان می‌توان نمایان‌گر غیرقابل پیش‌بینی بودن تمام اتفاقات باشد.

نویسنده در کتاب چگونه عاشق جهان شویم، دیدگاه جدیدی از تولد انسان به ما می‌دهد. اگر پیش از این فقط انسان‌های دیگر را -همه‌ی آن‌هایی که نسل‌های قبلی شما را به وجود آورده‌اند- در این اتفاق دخیل می‌دانستید، حالا با عمق بیشتری به این موضوع می‌اندیشید که اگر شهاب‌سنگی که سال‌ها پیش به کره‌ی زمین برخورد کرد، زاویه‌ی متفاوتی داشت، چه اتفاقی می‌افتاد. احتمالاً کره‌ی زمین به طور کلی نابود می‌شد و دیگر خبری از نسل انسان هم نبود. استفان کلاین با بیانی شاعرانه، عمیق‌ترین اسرار هستی را با ما در میان می‌گذارد و دریچه‌ای را به روی ما باز می‌کند که به پدیده‌های بنگریم که از اهمیت آن‌ها غافل بوده‌ایم.

این اثر توسط آنوشکا عسکری ترجمه شده و به کوشش انتشارات نیماژ به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب چگونه عاشق جهان شویم

  • این کتاب، شکوه کهکشان‌ها، جزئیات کائنات، مفهوم زمان و ماده‌ی تاریک را با بیانی ساده در دسترس مخاطبان خود قرار داده و انسان را شیفته‌ی علم و شناخت هستی می‌کند. (Publishers Weekly)
  • استفان کلاین در این اثر با دیدگاهی شاعرانه و متفاوت، با ظرافت، پاسخ برخی از پرسش‌های دائمی ذهن انسان را به ارمغان آورده است. (Martin Rees, Astronomer Royal)
  • مملو از عشق حقیقی نسبت به شگفتی‌های ذرات تشکیل‌دهنده‌ی تمام دنیا! کتابی آموزنده و سرگرم‌کننده. (Foreword Reviews)

کتاب چگونه عاشق جهان شویم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر را به تمامی افرادی که می‌خواهند دید جدیدی نسبت به زندگی پیدا کنند و به خود و جهان اطرافشان بیشتر عشق بورزند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب چگونه عاشق جهان شویم: تمجید دانشمند در وصف زیبایی پنهان جهان می‌خوانیم

گل سرخ آب مورد نیازش را از کجا تأمین می‌کند؟ این موضوع هم داستان خودش را دارد و ماجرای آب حتی به پیش از داستان شکل‌گیری هوا برمی‌گردد. مدت‌های بسیار طولانی، ما به مشاهداتی که نشان می‌داد در دوره‌ی‌ اول زمین‌شناسی، بخار از دل زمین به صورت گاز خارج شده قناعت می‌کردیم. اما سؤال اینجاست که در وهله‌ی اول آب چگونه به درون زمین راه یافته؟ ممکن است هنگام تشکیل کره‌ی زمین، آب در داخل آن گیر افتاده باشد. 4/5 میلیارد سال پیش، سیارات از به‌هم‌پیوستن تخته‌سنگ‌های بسیار بزرگ و گردوغبار چرخان به دور خورشید به وجود آمدند؛ زمین از موادی تشکیل شد که در فاصله‌ای نه‌چندان دور از خورشید در حال حرکت بودند. در عمل، غیرممکن است که این تکه‌سنگ‌های غول‌آسا به اندازه‌ی کافی مرطوب بوده باشند و زمین را به سیاره‌ی آبی تبدیل کنند چراکه گرمای خورشید رطوبت را به‌طور کامل خشک می‌کند.

پس، به احتمال زیاد زمین در ابتدا یک سیاره‌ی کویری و خشک بوده. ما نمی‌دانیم این سیاره دقیقاً چگونه به دنیایی اقیانوسی تبدیل شد. خارق‌العاده‌ترین سناریو‌ در این زمینه اتفاقاً همانی‌ است که بیشتر از همه محتمل به ‌نظر می‌رسد: آب از خارج از جوّ به زمین رسید. درواقع دنباله‌دارها و شهاب‌سنگ‌هایی که در نقاط سردتر منظومه‌ی شمسی متولد شده بودند به‌شکل گلوله‌های برفی عظیم به سیاره‌ی‌ کویری زمین برخورد کردند. پس، به این ترتیب بود که یخ‌های دنباله‌دارها ذوب شدند و دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و اقیانوس‌ها را پر از آب کردند و درنهایت قطره‌های شبنم کیهانی برگ‌های گل سرخ را مرطوب می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

1. شاعرانگی حقیقت
2. تیله‌ای‌ در کیهان
3. سوار بر پرتوی نور
4. روح دنیا شکست می‌خورد
5. یک داستان جنایی
6. آیا دنیا واقعی است؟
7. «چه‌کسی آن را سفارش داد؟»
8. زمان چگونه می‌گذرد
9. فراسوی افق
10. چرا وجود داریم
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه عاشق جهان شویم: تمجید دانشمند در وصف زیبایی پنهان جهان
نویسنده
مترجمآنوشکا عسکری
ناشر چاپیانتشارات نیماژ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-600-367-726-5
موضوع کتابکتاب‌های نجوم و اختر شناسی، کتاب‌های فیزیک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه عاشق جهان شویم

هستی
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
خیلی کتاب گیرایی بود انتظار نداشتم اینقدر خوب باشه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب چگونه عاشق جهان شویم

برای دریافت کتاب چگونه عاشق جهان شویم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.