معرفی و دانلود کتاب چگونه کتاب غیرداستانی بنویسید: دانش خود را به کلمات تبدیل کنید

برای دانلود قانونی کتاب چگونه کتاب غیرداستانی بنویسید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه کتاب غیرداستانی بنویسید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه کتاب غیرداستانی بنویسید: دانش خود را به کلمات تبدیل کنید

کتاب چگونه کتاب غیرداستانی بنویسید نوشته‌ی جوانا پن، مجلدی از یک مجموعه‌ی چند جلدی‌ست که به آموزش نویسندگی می‌پردازد. نویسنده در این کتاب به ارائه‌ی راهنمایی‌هایی در باب نویسندگی و بررسی دقیق انواع زیرشاخه‌های غیرداستانی پرداخته است.

درباره‌ی کتاب چگونه کتاب غیرداستانی بنویسید

آیا می‌خواهید یک کتاب غیرداستانی بنویسید اما نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید؟ یا نگران این هستید که تخصص یا توانایی و اطلاعات لازم را برای نوشتن کتابی غیرداستانی ندارید؟ نگران نباشید! خیلی از مردم به نویسندگی و خصوصاً نوشتن کتاب‌های غیرداستانی علاقه دارند. برای مثال شاخه‌های روانشناسی و توسعه فردی این روزها طرفداران زیادی را در دنیای کتاب به خود جذب کرده‌اند و کتاب‌های بسیار کاربردی و مفیدی نیز در این زمینه‌ها تألیف شده‌اند. به نظر شما نویسندگان این آثار از کجا شروع کرده‌اند؟ آیا همه‌ی آن‌ها از ابتدا متخصصانی حرفه‌ای بوده‌اند و بعد اقدام به نوشتن کتاب کرده‌اند؟

معرفی و دانلود کتاب چگونه کتاب غیرداستانی بنویسید

جوانا پن (Joanna Penn) در کتاب چگونه کتاب غیرداستانی بنویسید (How To Write Non-Fiction) سؤال جالبی از شما می‌پرسد؛ آیا حاضرید با کلمات خود به دیگران کمک کنید و هم‌زمان زندگی‌تان را نیز تغییر دهید؟ نویسنده روایت می‌کندکه زندگی او با نوشتن اولین کتاب غیرداستانی‌اش، به‌کلی دستخوش تغییر شد. کتاب او به دیگران کمک کرد اما بیشتر، مسیر زندگی خودش را تغییر داد، به‌طوری که با گذشت ده سال از آن تاریخ، حالا نویسنده از طریق نوشتن امرار معاش می‌کند. جوانا پن حالا درآمد بسیار خوبی دارد و در پی کمک به دیگران است تا بتوانند مسیر موفقیتی را که خود او طی کرده، تجربه کنند.

جوانا پن در کتاب چگونه کتاب غیرداستانی بنویسید، همه‌ی چیزهایی را که در این مسیر آموخته‌، با خوانندگان به اشتراک می‌گذارد و همچنین، تلاش‌ها و ناامیدی‌های احتمالی شما را در طول سفر نویسنده‌ شدنتان، در نظر گرفته و از این حیث در زمان، صرفه‌جویی می‌کند. این مجلد از مجموعه‌ی آموزش نویسندگی شامل پنج بخش است. در بخش اول کتاب به سؤالات ذهنی شما قبل از نوشتن پرداخته شده؛ مثلاً اینکه اصولاً چرا لازم است یک کتاب غیرداستانی بنویسم؟، یا اگر متخصص نباشم، باز هم می‌توانم کتاب بنویسم؟ پن بخش دوم کتاب را به دوره‌ی کوتاه پیش از نوشتن اختصاص داده و مواردی از قبیل انواع کسب‌وکارهای مربوط به کتاب‌های غیرداستانی، مدل‌های فروش کتاب‌های غیرداستانی و اینکه اصلاً کتاب شما برای چه کسی است و بازار هدف شما کجاست را مورد بررسی دقیق قرار داده است. لازم است بتوانید درباره‌ی موضوع کتاب خود تصمیم بگیرید، عنوان کتابتان را انتخاب کنید و احتمالاً نام مستعاری برای خود در نظر بگیرید. باید مدت زمان تقریبی نوشتن کتاب خود را تخمین بزنید و دیدگاه‌های دیگرتان را نیز طبقه‌بندی کنید.

بخش سوم کتاب چگونه کتاب غیرداستانی بنویسید به فرایند نوشتن اختصاص دارد. اینکه چگونه می‌توانید مطالب موجود در دیگر منابع را گردآوری و سازماندهی کنید، تحقیق، مصاحبه، نظرسنجی و گوش دادن فعال را بیاموزید و در مسیر نویسنده شدن خود از آن‌ها استفاده کنید. نگارش پیش‌نویس اول کتاب، دیکته کردن کتاب و تبدیل وبلاگ، پادکست، ویدئو و گفت‌وگوهایتان به متن کتاب نیز از دیگر مواردی‌ست که در این بخش به آن‌ها پرداخته شده. با مطالعه‌ی دقیق بخش سوم کتابِ جوانا پن، شما قادر خواهید بود که یک کتاب خسته‌کننده را به یک کتاب خواندنی و جذاب تبدیل کنید و عناصر داستانی را در عناصر غیرداستانی بگنجانید؛ یعنی استفاده از افراد واقعی، نقل‌قول‌ها، اشعار، تصاویر یا استناد به منابع. پن در این بخش چگونگی ویرایش کتاب توسط خودتان و همچنین نحوه‌ی پیدا کردن و کار با ویراستاران حرفه‌ای را نیز شرح داده است.

بخش چهارم به فرایند انتشار اختصاص دارد. حالا وقت آن است که نتیجه‌ی تلاش و زحمات خود را ببینید. اینکه چه گزینه‌هایی برای انتشار کتاب شما وجود دارد، قالب‌های مختلف، طرح روی جلد و معیارهای قیمت‌گذاری برای کتاب‌های غیرداستانی چگونه است، مواردی هستند که در این بخش، درباره‌ی آن‌ها خواهید خواند. و بالاخره به بخش پایانی می‌رسید که جوانا پن در آن به بازاریابی درست و اصولی برای کتاب‌های غیرداستانی پرداخته است. شما در این بخش خواهید آموخت که قدرت یک نام تجاری شخصی (برندسازی) و وب‌سایت نویسنده چقدر بالاست. حالا زمانش رسیده که (بالاخره) اولین کتاب غیرداستانی خود را بنویسید. بهتر است پیش از شروع به کار، یک نمونه را دانلود کنید یا همین حالا آن را بخرید، بخوانید و بعد مصمم و باراده شروع به نوشتن کنید.

انتشارات زمان تغییر کتاب چگونه کتاب غیرداستانی بنویسید را با ترجمه‌ی ساسان جعفرنیا و بهاره قاسمی منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب چگونه کتاب غیرداستانی بنویسید برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به نویسندگی و خصوصاً نوشتن کتاب‌های غیرداستانی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی این راهنمای مفید و کاربردی را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب چگونه کتاب غیرداستانی بنویسید: دانش خود را به کلمات تبدیل کنید می‌خوانیم

من قبل از اینکه کتابی بنویسم، کتاب‌های زیادی در زمینه‌ی نویسندگی خواندم و هنوز هم سالانه صدها کتاب با موضوعات مختلف می‌خوانم. برخی از کتاب‌ها را با هدف تحقیق می‌خوانم، اما اکثرشان یک محیطی روانی را شکل می‌دهند که ناگزیر بخشی از فرآیند نویسندگی من را تشکیل می‌دهند.

وقتی نوشتن این کتاب را شروع کردم، فهرست مطالبم را طوفان مغزی کردم و سپس کتاب‌های زیادی برای نوشتن آثار غیرداستانی خریدم تا شاید چیزی را پیدا کنم که فراموشش کرده بودم. این نوع مطالعه‌ی فشرده و واکاوی می‌تواند به شما در درک ساختار کتاب‌های موفق کمک کند. سپس می‌توانید از آنچه آموخته‌اید برای تفسیر موضوع خودتان استفاده کنید.

اینکه مستقیماً کار افراد را کپی کنید، سرقت ادبی محسوب نمی‌شود. اما به این معنا هم نیست که ساختار یک نویسنده دیگر را بردارید و مستقیماً آن را بازتولید کنید، یا اینکه فقط نام‌ها و مکان‌ها را تغییر دهید، اما ایده‌های آن را نگه دارید. بلکه بیشتر در مورد الگوبرداری و درک چیزهایی است که مختص کتاب‌های خاص است. فهمیدن چیزهایی است که شما را به‌عنوان یک خواننده جذب می‌کند، و سپس استفاده از آن فرآیند در کار خودتان است.

هر بار که می‌خواهید چیزی بنویسید، باید از انتظارات خوانندگان و آنچه قبلاً اتفاق افتاده آگاه باشید تا بتوانید کتاب خود را به حوزه‌ی جدیدی وارد کنید. هزاران کتاب در زمینه‌ی نویسندگی وجود دارد، اما این کتاب، تجربه‌ای است که من کسب کرده‌ام و امیدوارم برای شما مفید باشد.

بنابراین، به سراغ چیزهایی بروید که قبلاً در حوزه‌ی موردعلاقه‌تان نوشته شده و خوانده‌اید. اگرچه عناصر آن کتاب‌ها به طور طبیعی در نوشته‌های شما طنین‌انداز خواهند شد، اما شما می‌توانید با همراه کردن قدرت تخیل و صدایتان، از آن‌ها بهره‌ی بیشتری ببرید.

در اولین پیش‌نویس اولیه‌ی خود، خیلی روی تقلیدی یا کلیشه‌ای نبودن کار وسواس نداشته باشید. فقط کلمات را پایین بیاورید و زمانی‌که نوشته‌تان را ویرایش می‌کنید، آن‌ها را نیز اصلاح کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: قبل از نوشتن: ذهنیت
1.1. چرا باید یک کتاب غیرداستانی نوشت؟
2.1. اگر متخصص نباشم، باز هم می‌توانم کتاب بنویسم؟
3.1. اصالت یا «در حال حاضر کتاب‌های زیادی در این زمینه وجود دارد»
4.1. شما چه کسی هستید؟ داستان‌های شخصی و لحن نویسنده‌ی شما
5.1. ترس و شک به خود
6.1. روزی که یک کتاب غیرداستانی زندگی من را تغییر داد
بخش دوم: قبل از اینکه بنویسید: کسب‌وکار
1.2. انواع کتاب‌های غیرداستانی
2.2. مدل‌های کسب‌وکار برای کتاب‌های غیرداستانی
3.2. کتاب شما برای چه کسانی است؟ بازار هدف خود را مشخص کنید
4.2. موضوع کتاب خود را انتخاب کنید
5.2. عنوان کتاب خود را انتخاب کنید
6.2. نام نویسنده و نام‌های مستعار شما
7.2. تعداد صفحات کتاب شما باید چقدر باشد؟
8.2. نوشتن یک کتاب چقدر طول می‌کشد؟
9.2. دیدگاه شما نسبت به زمان
10.2. نگارش طرح پیشنهاد (پروپوزال) کتاب
بخش سوم: نوشتن و ویرایش
1.3. جمع‌آوری و سازماندهی مطالب موجود
2.3. تحقیق، مصاحبه، نظرسنجی و پایش شبکه‌های اجتماعی
3.3. ساختاربندی و سازماندهی کتاب
4.3. نحوه‌ی نوشتن اولین پیش‌نویس
5.3. چگونه کتاب خود را دیکته کنید
6.3. وبلاگ / پادکست / ویدئوهای خود را به کتاب تبدیل کنید
7.3. سرعت، کیفیت و کمال‌گرایی
8.3. تمرکز و سندرم شیء درخشان
9.3. ایست فکری نویسنده
10.3. همکاری در نویسندگی یک کتاب غیرداستانی
11.3. چگونه یک کتاب خسته‌کننده را به یک کتاب جذاب تبدیل کنید
12.3. عناصر داستانی در کتاب‌های غیرداستانی
13.3. آیا کتاب‌های غیرداستانی باید واقعی باشند؟
14.3. مسائل حقوقی: استفاده از افراد واقعی، نقل قول‌ها، اشعار، تصاویر و منابع ارجاعی
15.3. خودویراستاری یک کتاب
16.3. نحوه‌ی پیدا کردن و همکاری با ویراستاران و مصححان حرفه‌ای
بخش چهارم: چاپ و تولید محصول
1.4. گزینه‌های چاپ / انتشار شما
2.4. از فرمت‌های مختلف برای ایجاد جریان‌های چندگانه‌ی درآمدی استفاده کنید
3.4. جلد کتاب‌های غیرداستانی
4.4. فرمت‌بندی کتاب غیرداستانی: جداول، تصاویر، عناصر گرافیکی
5.4. قیمت‌گذاری کتاب
6.4. توضیحات فروش کتاب
7.4. دسته‌بندی‌ها و کلمات کلیدی
8.4. کتاب غیرداستانی خود را به یک دوره‌ی چندرسانه‌ای تبدیل کنید
9.4. کتاب‌های خود را در طول زمان به روز کنید
بخش پنجم: بازاریابی کتاب غیرداستانی
1.5. دو مدل بازاریابی و اهمیت ذهنیت
2.5. بازاریابی کتاب محور
3.5. تبلیغات پولی برای کتاب‌های غیرداستانی
4.5. بازاریابی نویسنده محور. قدرت یک برند شخصی
5.5. وب‌سایت نویسنده خود را بسازید
6.5. یک لیست ایمیل بسازید
7.5. بازاریابی ایمیلی را با کتاب خود ادغام کنید
8.5. بازاریابی محتوا برای کتاب‌های غیرداستانی
9.5. سفر بازاریابی کتاب غیرداستانی من
جمع‌بندی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه کتاب غیرداستانی بنویسید: دانش خود را به کلمات تبدیل کنید
نویسنده
مترجمساسان جعفرنیا، بهاره قاسمی
ناشر چاپیانتشارات زمان تغییر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-622-94158-3-2
موضوع کتابنگارش
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چگونه کتاب غیرداستانی بنویسید

برای دریافت کتاب چگونه کتاب غیرداستانی بنویسید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.