معرفی و دانلود کتاب چیدن نور ستاره‌ها

عکس جلد کتاب چیدن نور ستاره‌ها
قیمت:
62000 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چیدن نور ستاره‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چیدن نور ستاره‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چیدن نور ستاره‌ها

گردوغباری سهمگین تمام شهر را فرا گرفته است. آیا در این شرایط، می‌توان از «زندگی خوب» سخن گفت؟... ناتالی لوید در کتاب چیدن نور ستاره‌ها داستان شخصیتی به نام «مالی» را روایت می‌کند؛ دختری نوجوان که برای کمک به اعضای خانواده‌اش مجبور است به سختی کار کند و در اوضاع فاجعه‌باری که شهر زادگاهش در آن گرفتار آمده، به بقای ایشان مدد برساند... گفتنی است اثر حاضر افتخارات متعددی، از جمله جایزه‌ی «بهترین کتاب نوجوان به انتخاب Romper» را، برای نویسنده‌ی خود به ارمغان آورده است.

درباره کتاب چیدن نور ستاره‌ها

کتاب چیدن نور ستاره‌ها (Over the Moon)، به قلم ناتالی لوید، اولین بار در بیست و ششم مارس 2019 منتشر شد و در مدت زمانی کوتاه، با استقبال گسترده‌ی مخاطبان مواجه گشت. این اثر داستانی، روایت مردمانی‌ست که گردوغبار تمام شهرشان را فرا گرفته است؛ دیگر نه ستاره‌ای در آسمان پیداست و نه ماه و خورشید. همه‌ی چیزی که باقی مانده، صدای خس‌خس سینه‌هایی‌ست که نفس‌هاشان به شماره افتاده. در چنین شهری، نه دهانی به آواز باز می‌شود و نه نوری می‌تابد. تمام روشنایی شهر، حاصل از آتش بی‌رمقی‌ست که در اجاق باقی مانده است.

ناتالی لوید در کتاب بی‌نظیر خود داستان دختری دوازده ساله به نام مالی را بیان می‌کند. دختری که برای کمک به خانواده‌اش مجبور به کار کردن است و برای حفظ کردن شغلش همه‌ی تلاشش را به کار می‌بندد. به هرج‌ومرج دنیای پیش رویش چشم می‌دوزد و حرف‌ها در گلویش گیر می‌کنند. مالی اما نور دیگری در قلبش دارد. نوری که از آتش اجاق نشأت نمی‌گیرد؛ نوری که ناشی از محبتی‌ست که مالی به انسان‌های اطراف خود دارد. نوری که با وجود همه‌ی سختی‌ها، قلبش را روشن و دلش را گرم می‌سازد...

نویسنده در این کتاب منحصر به فرد، داستانی قدرتمند از فداکاری، عشق و شجاعت را برای مخاطبان خود روایت می‌کند. داستانی کم‌نظیر که تا آخرین لحظه شما را با خود همراه کرده و تأثیر شگرف آن تا مدت‌ها پس از به پایان رسیدن، در عمق جانتان باقی می‌ماند.

کتاب چیدن نور ستاره‌ها به قلم نیلوفر امن زاده به فارسی برگردانده شده و از سوی نشر پرتقال به انتشار عمومی رسیده است.

جوایز و افتخارات کتاب چیدن نور ستاره‌ها

- نامزد جایزه‌ی "Kentucky Bluegrass"
- یکی از هشت رمان منتخبِ "Romper"
- بهترین رمان نوجوان به انتخاب "A Children’s Book Review" در سال 2019
و...

نکوداشت‌های کتاب چیدن نور ستاره‌ها

- لوید ماهرانه شرایط اجتماعی و اقتصادی ظالمانه را ترسیم می‌کند. (هفته‌نامه‌ی ناشران)
- داستان لوید، علی‌رغم یأس مستتر در آن، اساساً داستانی جسورانه، ماجراجویانه و قهرمانانه است. (Horn book)
- این کتاب نمونه‌ای عالی از زنی قهرمان را عرضه می‌دارد که معلولیت او را از زندگی کردن و تعیین اهدافش باز نمی‌دارد. (School Library Connection)
- چیدن نور ستاره‌ها ماجراجویی‌ای غنی در یک دنیای شگفت‌انگیز و عجیب است. هر لحظه از این داستان را دوست داشتم. (جاناتان آکسیه، نویسنده‌ی کتاب باغبان شب)
- دوستی و وفاداری مضامین اصلی کتاب چیدن نور ستاره‌ها هستند. ناتالی لوید در این اثر، شجاعانه به ما اثبات می‌کند که آدمی قادر است به نیروی اراده‌ی خویش، داستان زندگی‌اش را تغییر دهد. (Booklist)

کتاب چیدن نور ستاره‌ها مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانی که به داستان‌های فانتزی علاقه دارند، مخاطبان اصلی کتاب چیدن نور ستاره‌ها هستند. همچنین، علاقه‌مندان به مجموعه کتاب‌ها‌ی هری‌پاتر مطالعه‌ی اثر نامبرده را لذت‌بخش خواهند یافت.

با ناتالی لوید بیشتر آشنا شویم

ناتالی لوید (Natalie Lloyd) نویسنده‌ی پرفروش کتاب‌های حوزه‌ی کودک و نوجوان است. او در دانشگاه به تحصیل رشته‌‌ی روزنامه‌نگاری پرداخته است و اکنون با همسرش در شهر چاتانوگای ایالت تنسی زندگی می‌کند. لوید با نوعی بیماری به نام استخوان‌سازی استخوان یا استخوان‌سازی نابه‌جا متولد شده؛ بیماری‌ای که باعث شده بود او تا مدت‌ها مجبور به استفاده از واکر و یا صندلی چرخدار باشد. تجربه‌ی او از مواجهه با این بیماری، الهام‌بخش وی در نگارش بسیاری از داستان‌هایش، از جمله کتاب چیدن نور ستاره‌ها، بوده است.

از دیگر آثار ناتالی لوید می‌توان به کتاب «شهر معمولی» اشاره کرد. بد نیست بدانید این اثر افتخارات متعددی، از جمله جایزه‌ی کتاب کودک پنسیلوانیا را از آنِ نگارنده‌ی خود نموده است.

در بخشی از کتاب چیدن نور ستاره‌ها می‌خوانیم

مورتیمر گود از آن بالا با غرور بهمان لبخند می‌زند. باران ملایمی که می‌بارد او را مرموزتر و یک‌جورهایی جذاب‌تر کرده. شنیده بودم بعضی آدم‌ها این‌جوری‌اند: همین که وارد اتاقی می‌شوند، همه برمی‌گردند تا نگاهشان کنند. حرف که می‌زنند، همه خم می‌شوند جلو تا گوش بدهند.

مورتیمر می‌گوید: «پدرها و مادرهای شما سخت کار کرده‌ان تا توی این کوه، معدن رو استخراج کنن و برای شما زندگی بسازن.» با اینکه باران دارد شدیدتر می‌شود، صدایش هنوز به گوش ما می‌رسد. «ولی طلایی که دنبالش بودن، داره تموم می‌شه. الان دیگه اون‌قدرها طلا پیدا نمی‌کنیم. البته سال‌هاست که می‌دونیم کوه فراموش‌شده تنها منبع طلا نیست.»

حق داشت؛ همه‌ی ما این شعر را بلدیم: با قله‌های طلا، صدات می‌زنن بیا.

مشکل اینجاست که بالا رفتن از این کوه‌ها غیرممکن است.

«همیشه فکر می‌کردیم بالا رفتن از کوه‌ها خیلی سخته. درست هم هست. اما راه دیگه‌ای برای رسیدن به اون بالا وجود داره. راهی که با رؤیاپردازانی شجاع، مثل شما، شروع می‌شه.»

همه از سر ناباوری نفسشان را حبس می‌کنند. به آدام نگاه می‌کنم و می‌فهمم چه فکری می‌کند: مورتیمر گود عقلش را از دست داده. هیچ راهی برای رسیدن به بالای آن کوه‌ها وجود ندارد. هیچ راهی نیست که با آن ابرهای غباری که سر راهمان سبز می‌شوند روبه‌رو نشویم.

مورتیمر لبخند می‌زند و می‌گوید: «می‌دونم چه فکری می‌کنین، پسرها! البته که نگرانی‌هاتون رو درک می‌کنم. ولی برای رسیدن به اون بالا یه راهی هست. شکی ندارم. فقط می‌خوام بدونم... شما توانایی‌ش رو دارین؟»

فهرست مطالب کتاب

1. مالی رَمبل
2. پنجره‌های باز
3. چهره‌های آشنا
4. حباب‌های غباری
5. کلاغ‌های روی کوه
6. دعوت
7. مردان جوان شجاع و پرطاقت
8. توضیحِ یک مأموریت
9. موجودات
10. قوانین بازی
11. توضیح‌ها
12. دختری با طُرّه‌ی سبز
13. کیک‌های پودری
14. کوه کارسون
15. سوار نیمه‌شب
16. رشته‌کوه پِمبِر
17. حقیقت و شعله
18. ربوده
19. رازها و دود
20. ماجرای ایگی تامپ
21. نجات
22. بافندگان
23. کلاس شمشیربازی
24. قانون‌هایی که ارزش شکستن دارند
25. از غبار به غبار
26. ستاره‌ها
مؤخره
سپاسگزاری
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چیدن نور ستاره‌ها
نویسنده
مترجمنیلوفر امن زاده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات251
زبانفارسی
شابک978-600-462-993-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
62000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چیدن نور ستاره‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چیدن نور ستاره‌ها

برای دریافت کتاب چیدن نور ستاره‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.