معرفی و دانلود کتاب چین خوردگی در زمان

عکس جلد کتاب چین خوردگی در زمان
قیمت:
72500 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چین خوردگی در زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چین خوردگی در زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چین خوردگی در زمان

همه چیز در شبی تاریک و طوفانی آغاز شد! مادلین لنگل در کتاب چین خوردگی در زمان داستان هیجان انگیز و غیرقابل‌پیش‌بینی سه نوجوان را روایت می‌کند. در شبی طوفانی غریبه‌ای مرموز قدم به خانه‌ی مگ و برادرش چارلز می‌گذارد و آن‌ها را به همراه دوستشان کالوین وارد خطرناک‌ترین ماجراهایی می‌کند که زندگی آن‌ها و تمام جهان را تهدید می‌کند. این اثر جوایز و افتخارات مختلفی مانند مدال نیوبری را در کارنامه خود دارد.

درباره‌ی کتاب چین خوردگی در زمان:

شخصیت اصلی رمان چین خوردگی در زمان (A Wrinkle in Time) دختری به نام مگی است که به تازگی قدم به دوره‌ی نوجوانی گذاشته است. او برادری به نام چارلز و دوستی به نام کالوین دارد که تیم جذاب آن‌ها را تشکیل می‌دهد. پدر چارلز و مگی دانشمندی است که در زمان سفر می‌کند اما در طی یکی از سفرهایش ناپدید شده و با گذشت یکسال همچنان خبری از او نمی‌شود.

در همین دوران زنی غریبه به خانه‌ی آن‌ها می‌آید؛ او ظاهری عجیب و شبیه به جادوگران دارد و همین موضوع مگی و چارلز را بسیار متعجب می‌کند تا اینکه زن شروع به گفتن ماجرا می‌کند و اینکه کیست و از کجا آمده. این زن که از سیاره‌ای دیگر آمده وجود چین خوردگی در زمان و فضا را به مگی و چارلز توضیح می‌دهد و اینکه پدرشان آن‌ها را ترک نکرده بلکه در این چین خوردگی اسیر شده است. این خواهر و برادر به همراه دوستشان کالوین تصمیم می‌گیرند تا سفرشان را آغاز کنند و هر طور شده پدرشان را نجات دهند اما چه سرنوشتی در انتظار آن‌هاست؟ هیچکس نمی‌داند...

رمان چین خوردگی در زمان اثری در ژانر فانتزی و ماجراجویانه است که تاکنون به چندین زبان دنیا ترجمه شده و طرفداران بی‌شماری در سراسر جهان دارد. شخصیت‌ها و فضای داستان به قدری جذاب است که با وجود سال‌ها از انتشار کتاب همچنان برای نسل جدید تازگی و جذابیت دارد. کتاب چین خوردگی در زمان با وجود اینکه داستانی در ژانر علمی - تخیلی است اما شخصیت‌پردازی آن و نکاتی که مادلین لنگل (Madeleine L'Engle) برای خلق این داستان مدنظر قرار داده این کتاب را به اثری قابل توجه در بسیاری از ابعاد تبدیل کرده است.

ورود به دوران حساس نوجوانی، اتحاد، پیوند خانوادگی، تلاش برای حل مشکلات، شجاعت، امیدواری و... از جمله مفاهیمی هستند که در داستان چین خوردگی در زمان به چشم می‌خورند. شخصیت مگی با الهام از شخصیت و زندگی واقعی خود نویسنده خلق شده است. از دیگر ویژگی‌های پررنگ کتاب چین خوردگی در زمان عناصر معنوی و مذهبی آن است که مادلین لنگل با قلمی هنرمندانه آن را با ماجرایی فانتزی ترکیب کرده است.

اقتباس‌های تلویزیونی و سینمایی از کتاب چین خوردگی در زمان:

رمان جاودان مادلین لنگل تاکنون دستمایه‌ی خلق دو اقتباس در تلویزیون و سینما بوده است:

- در سال 2013 فیلمی تلویزیونی با اقتباس از این رمان به کارگردانی جان کنت هریسون ساخته شد. این فیلم محصول کشور کانادا و ایالت متحده آمریکا است که در آن بازیگرانی چون کیتی استوارت، گریگوری اسمیت، دیوید دورفمن، کریس پاتر و... به ایفای نقش پرداختند.

- آوا دوورنی در سال 2018 با اقتباس از کتاب چین خوردگی در زمان فیلمی به همین نام را کارگردانی کرد که اپرا وینفری، ریس ویترسپون، میندی کالینگ و... از جمله بازیگران آن بودند.

جوایز و افتخارات کتاب چین خوردگی در زمان:

- برنده مدال نیوبری سال 1963
- برنده جایزه Oklahoma Sequoyah سال 1965
- برنده جایزه جایزه مارگارت ای. ادواردز در سال 1998
- برنده جایزه کتاب Sequoyah
- برنده جایزه لوئیس کارول شلف
- نامزد جایزه کتاب Vermont Golden Dome در سال 1964
- نامزد جایزه کتاب کودکان دوروتی کانفیلد فیشر سال 1964
- نامزد جایزه هانس کریستین اندرسن

نکوداشت‌های کتاب چین خوردگی در زمان:

- مسحور کننده است. (وبلاگ هفت چیز غیرممکن قبل از صبحانه)
- یک تجربه هیجان انگیز. (Kirkus Reviews)
- این کتاب تخیلی برای مدت‌های طولانی در آینده خوانده خواهد شد. (ادبیات کودکان)

کتاب چین خوردگی در زمان مناسب چه کسانی است؟

نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های فانتزی و تخیلی بی‌شک شیفته‌ی کتاب چین خوردگی در زمان خواهند شد.

مادلین لنگل را بیشتر بشناسیم:

مادلین لنگل برنده مدال نیوبری و نویسنده‌ی بیش از 60 کتاب است که در سال 1918 متولد شد. پدر او خبرنگار و مادرش پیانیست بود و همین موضوع سبب شد تا مادلین از کودکی در فضایی هنرمندانه رشد کند. لنگل زمانی که از کالج فارغ‌التحصیل شد به نیویورک رفت تا در تئاتر کار کند. وی در سال 1945 و زمانی که مشغول کار بر روی یک نمایشنامه بود، اولین کتاب خود با نام باران کوچک را نوشت.

نیویورک تایمز این رمان را "شاهدی بر یک استعداد جدید" معرفی کرد: «کاری از یک بازیگر جوان که موفق شده آن را در میان شتاب و بلبشوی سفر به شهرهای مختلف برای اجرای نمایش بنویسد.» فروش مداوم و قابل توجه کتاب تا سالیان زیادی برای مادلین درآمدی کسب کرد که ‌می‌توانست با آن به زندگی ادامه دهد. چهارده ماه بعد از انتشار باران کوچک کتاب دومش ایلسا را نوشت.

در یکی از اجراهای باغ آلبالو در برادوی بود که مادلین با بازیگری به نام هیو فرنکلین آشنا شد و در سال 1946 با او ازدواج کرد. آن‌ها خانواده‌ای تشکیل دادند و به مزرعه‌ای قدیمی در شهر گاشن ایالت کنتیکت نقل مکان کردند. او با کتاب چین خوردگی در زمان مدال با ارزش نیوبری را در سال 1963 از آنِ خود کرد که 16 میلیون نسخه از این کتاب به بیش از 30 زبان به فروش رفت و این روند همچنان نیز ادامه دارد. مادلین لنگل در سال 2007 در لیچفیلد کنتیکت از دنیا رفت.

در بخشی از کتاب چین خوردگی در زمان می‌خوانیم:

نیمی از خانه‌ی ارواح در سایه‌ی انبوه درختان نارونی قرار داشت که در پای آن‌ها بنا شده بود. نارون‌ها حالا تقریباً لخت بودند و زمینِ دور خانه پوششی از برگ‌های نم‌دار زرد داشت. نور اواخر بعد از ظهر سایه‌ی متمایل به سبزی داشت که انعکاس آن در پنجره‌های لخت و خالی شوم و شیطانی به نظر می‌رسید. کرکره‌ای که از لولا جدا شده بود دنگ‌دنگ صدا داد. چیز دیگری غیژغیژ کرد. مگ تعجب نمی‌کرد که مردم خانه را جن‌زده می‌دانستند.

یک تخته روی در جلو میخ شده بود اما چارلز والاس راه پشت خانه را در پیش گرفت. در پشتی هم ظاهراً تخته‌پوش شده بود اما چارلز والاس در زد و در آهسته روی لولاهای زنگ‌زده قیژقیژ کرد و به بیرون چرخید. بالای یکی از نارون‌ها کلاغ سیاه پیری فریاد گوش‌خراشی کشید و یک دارکوب هیجان‌زده تق‌تق‌تق به درخت کوبید. موش خاکستری درشتی شتاب‌زده به گوشه‌ی خانه دوید و مگ جیغ خفه‌ای از گلوش بیرون داد.

چارلز والاس با صدایی اطمینان‌بخش گفت: «با این‌جور خوشامدگوییِ مخصوص کلی تفریح می‌کنن. یالا، دنبالم بیاین.»

مگ با دیدن خونسردیِ چارلز والاس آرام گرفت و بی‌ترس و لرز پا به گوشه‌های تاریک خانه گذاشت.

آن‌ها وارد یک جور آشپزخانه شدند که در آن شومینه‌ی بسیار بزرگی برپا بود و قابلمه‌ی گنده‌ی سیاهی بالای یک آتش دلچسب آویزان بود. چرا از دودکش هیچ دودی دیده نمی‌شد؟ چیزی توی قابلمه غل‌غل می‌کرد و بویی که می‌داد بیشتر شبیه یکی از‌ آت و آشغال‌های شیمیایی خانم موری بود تا چیزی خوراکی. روی یک صندلی جنبانِ چوبی درب و داغان زن کوچک گرد و قلمبه‌ای نشسته بود. او خانم چیه نبود برای همین مگ به این نتیجه رسید که باید یکی از دو دوست خانم چیه باشد. زن عینک گت و گنده‌ای به چشم داشت که دو برابر کلفت‌تر و دو برابر درشت‌تر از عینک مگ بود.

فهرست مطالب کتاب

سخنی چند با خوانندگان وفادار انتشارات پیدایش
زندگینامه‌ی مادلین لِنگل
1: خانمِ چیه
2: خانمِ کیه
3: خانمِ کدومه
4: چیز سیاه
5: چین‌گذر
6: پیشگوی شنگول
7: مرد چشم‌قرمز
8: ستون شفاف
9: آن
10: صفر مطلق
11: خاله‌دیوی
12: احمق‌ها و ضعیف‌ها
پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چین خوردگی در زمان
نویسنده
مترجمفریده خرمی
ناشر چاپینشر پیدایش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-622-244-114-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
72500 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چین خوردگی در زمان

نورا زیرکی
۱۴۰۲/۶/۲۵
واقعا نمی‌دونم چی بگم انگاری قصه توسط یه بچه نوشته شده باشه نمی‌دونم گفتم شاید بشه تقصیر رو به گردن مترجم انداخت اما واقعا نمیشه هر چقدر هم بد ترجمه شده باشه بازم خط داستانی که عوض نمیشه! واقعا مثل قصه‌های این مدلی مثل نارنیا یا هری پاتر نبود تا میومد اون حس رو منتقل کنه یهو خارج میشد پایان کاملا و نامنظم بود حتی قسمت‌های ادبی که از عهد عتیق یا متن‌های دیگه گرفته شده بود یا قاطی کردن نظریه‌های فیزیک هم نتونسته بود خوبش کنه ببخشید ولی باید حقیقت رو بگم در اخر کتاب بابت خوندنش ناامید شدم.
الف حیدری
۱۴۰۲/۲/۳۱
کتاب چین خوردگی در زمان رو از توی یه سریال خارجی شناختم و فقط توی اپ کتابراه پیداش کردم... تا به حال دوبار خوندمش داستان این کتاب یه ایده‌هایی رو در مورد سفر در زمان به ذهنت میاره و انگار تشویق میشی جور دیگه‌ای به پدیده‌هایی مثل زمان و بعدهای دیگر نگاه کنی... ممنون از کتابراه
لیلا دیرین
۱۴۰۲/۱/۳۱
داستان کتاب تاریخ گذشته بود.. اون زمان که نوشته شده جالب بوده ولی برای زمان ما جذابیت نداره..
Donya
۱۴۰۱/۶/۲۷
داستان جذابی داره و ایدش جالبه پیشنهاد میکنم بخونید
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب چین خوردگی در زمان

برای دریافت کتاب چین خوردگی در زمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.