معرفی و دانلود کتاب ژنرال در هزار توی خودش

عکس جلد کتاب ژنرال در هزار توی خودش
قیمت:
62000 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ژنرال در هزار توی خودش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ژنرال در هزار توی خودش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ژنرال در هزار توی خودش

کتاب ژنرال در هزار توی خودش، اثر بی‌نظیر دیگری از گابریل گارسیا مارکز، توصیفی است از واپسین روزها یا به عبارتی دیگر، حقیقت آخرین سفر قهرمان آزادی خواه آمریکای لاتین سیمون بولیوار.

بولیوار که در سنین میانسالی به‌سر می‌برد و به‌نظر می‌رسد از نظر جسمی مانند یک پیرمرد می‌ماند، از پست خود که ریاست جمهوری است کنار کشیده. خودش اغراق می‌کند که می‌خواهد دست از سیاست بکشد. او قصد سفر به اروپا را دارد. در این بین هستند کسانی که گزافه‌گویی‌های این پیرمرد را باور ندارند و معتقدند این‌بار نیز این ادعاهای او مانند دفعات پیشین تنها در حد حرف است.

سیمون بولیوار یک سیاستمدار ونزوئلایی و یکی از رهبران اصلی جنبش ازادی خواهی در آمریکای لاتین بوده است. او جمهوری بزرگ کلمبیا شامل کلمبیا، ونزوئلا و اکوادور را بنیان نهاد. در کاراکاس دانشگاهی را به نام بولیوار تاسیس کردند. مسن‌ترین خادم او، خوزه پالاسیوس او را در حالی یافت که لخت مادرزاد، با چشمانی باز روی آب وان شناور مانده بود. او گمان کرد که غرق شده است؛ البته می‌دانست که این یکی از شیوه‌هایی‌ست که ژنرال به تفکر می‌پردازد، اما حالت شناورماندن بی‌هوشانه‌ی او طوری بود که نشان می‌داد در این جهان نیست، بنابراین از ترس جرأت نکرد به وان نزدیک شود اما برای اجابت دستورش که گفته بود او را پیش از ساعت پنج صبح بیدار کند تا بتوانند صبح زود از آن جا حرکت کنند، به آهسته‌گی صدایش کرد...

گابریل گارسیا مارکز (Gabriel Garcia Marquez) بزرگ‌ترین نویسنده‌ى کلمبیا و نام‌آورترین نویسنده‌ى جهان و برنده‌ى جایزه‌ى ادبى نوبل سال ١۹۸۲، در ششم ماه مارس ١۹۲۸ میلادى، در دهکده‌ى آراکاتاکا در منطقه‌ى سانتاماریاى کلمبیا متولد شد و تا سن هشت سالگى، در این دهکده، نزد مادر بزرگش زندگى کرد. در سال ١۹۴١ اولین نوشته‌هایش در روزنامه‌اى به نام خوونتود که مخصوص شاگردان دبیرستانى بود، منتشر شد.

در آثار این نویسنده، می‌توانید شاهد درهم تنیده شدن خیال و واقعیت شد و همیشه احوال صاحبان قدرت و زیردستان آنها موضوع مورد علاقه‌اش بوده است.

در بخشی از کتاب کتاب ژنرال در هزار توی خودش (The general in his labyrinth) می‌خوانیم:

پایان یک روز پرسروصدا فرا رسیده بود. سربازان سواره‌نظام سبک اسلحه و هنگ پیاده‌نظام مستقر در یک پادگان به ‌خاطر عدم دریافت جیره و مواجب خودشان در طول سه ماه گذشته دست به آشوب و بلوا زده بودند. این ظاهر قضیه بود. دلیل واقعی اغتشاش آن‌ها که بیش‌ترشان هم ونزئولایی‌اند جنگ در راه آزادی چهار ملت متفاوت دیگر بود. اما در چند هفته‌ی اخیر آن‌چنان در خیابان‌ها در معرض پرخاش و توهین مردم قرار گرفته بودند که حالا دلیلی داشتند تا بعد از رفتن ژنرال نگران جان و مال خودشان باشند. اغتشاش آن‌ها با پرداخت هزینه‌ی سفر، به اضافه‌ی یک هزار پزوی طلا به ‌جای هفتاد هزار پزوی طلا که مورد درخواست آن‌ها بود، خوابید و در شام‌گاه آن‌روز به‌طور دسته‌جمعی به سوی سرزمین مادری‌شان حرکت کردند.

یک عده زن نیز به همراه باروبندشان، و تمامی فرزندان و حیوانات اهلی‌شان به دنبال آن‌ها راه افتادند. حتی صدای بلند طبل بزرگ و سنج و شیپورهای مارش نظامی این نظامیان نیز تتوانست بر غوغای دسته‌هایی از اوباش و اراذل که سگ‌های خود را به روی حرکت دسته‌جمعی آن‌ها باز کرده بودند و مرتباً هفت‌ترقه به زیر پای آن‌ها پرتاب می‌کردند تا نظم حرکت آن‌ها را برهم بزنند، فایق آیند؛ رفتاری که حتی علیه‌ی قوای دشمن‌شان نیز به عمل نیآورده بودند. یازده سال پیش نیز، پس از سه قرن طلایی حکومت جبارانه‌ی اسپانیا بر آن‌جا، نایب‌السلطنه‌ی درنده‌خوی حاکم بر آن‌ها مجبور شد خودش را به ‌صورت خدمت‌کاری درآورده و از طریق همین خیابان‌ها فرار بکند.

اما بعکس این‌ها، چمدان‌های او پر از تندیس‌های طلایی، سنگ‌های زبرجد خام تراش نخورده، تندیس‌های کوچک قدیسین و پروانه‌های کریستالی آب‌طلا شده‌ی ساخت موزکو بود، اما کسی از اهالی آن‌جا نبود که روی بالکن خانه‌ی خود نایستاده باشد تا ضمن بدرقه‌ی او شاخه‌های گل را نثار قدوم او کند و از صمیم قلب برایش سفری خوش و دریایی آرام و عاری از خطر آرزو کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ژنرال در هزار توی خودش
نویسنده
مترجماسماعیل قهرمانی پور
ناشر چاپینشر روزگار
سال انتشار۱۳۸۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات317
زبانفارسی
شابک978-964-374-214-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
62000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ژنرال در هزار توی خودش

سعید آقامحمدی
۱۳۹۸/۵/۱۴
واقعا بی‌نظیر بود.. کتابی که قدرت یک نظامی حتی با وجود بیماری رو نشون میده.. کتابی که درسته داستان زندگی ژنرال رو توضیح میده اما در لابلای شرح حال زندگی ژنرال درس مقاومت جنگیدن و تلاش کردن و تا اخرین نفس برای اهداف خود بجنگید را هم به ما میده.. ممنونم بابت کتاب خوبتون
Mehdi Tamadon Rastegar
۱۳۹۷/۱/۱۱
کتاب ژنرال در هزارتوی خود رمانی است از نویسنده کلمبیایی برنده جایزه نوبل ادبیات، گابریل گارسیا مارکز که اساس کتاب شرح حالی از واپسین روزهای زندگی رهبر و آزادی‌خواه کلمبیای بزرگ، سیمون بولیوار است. یک داستان سیاسی و تاریخی است.
Saeed Pourali
۱۳۹۸/۴/۲۴
گاها گریزی که از آینده به گذشته‌ها زده شده و پیوندی که بین زمان‌های رخداد حوادث به وجود اومده خواننده رو ملزم کرده با هوشیاری بیشتری کتاب رو بخونه تا رشته زمان و اتفاقات گسسته نشه.
فروزان .م
۱۳۹۷/۱۱/۲۰
من ابتدا نمی‌دونستم که داستان واقعیه، کم کم با خوندنش احساس کردم کە احتمالا شرح حال کسی بوده، داستان در عین حال قابل باور و غیر قابل باور بود، اما نثرش کمی طولانی و خسته کننده بود
محمد قانعی
۱۳۹۷/۱/۱۱
سلام
از اینکه کتاب‌های زیادی رو در اختیار مردم قرار میدین بسیار ممنونم.
کتاب‌های صوتی در مسافرت و توی ماشین بسیار خوب بوده است
ممنون از زحمات شما
علی نعمتی
۱۳۹۷/۱/۲۴
ب نظرم اصلا جالب نبود کل داستان این بود ک سفر میکنه و همشم مریضه اصلا نمیتونست منو راضی کنه ک ادامه بدم داستانو فقط چون مارکز نوشته پولی شده وگرنه ارزش پول دادنو نداره
Mosayeb Padash
۱۳۹۷/۸/۳
داستان کتاب یک نواخت بدون هیچ فرازونشیب و هیجانئ هستش خیلئ کسل کننده اس و اونطور که تعریف این کتاب شنیده بودم نبود
Habib Khodami
۱۳۹۷/۱/۱۱
کم پول وگاهی بی‌پول وچنین میگذرد
روزوروزگارمن.
وعاشق کتابم. اماتواین روزگار عشق هم پولی شده ودیگرهیچ. سپاسگذارم
کاوه عزیزی
۱۳۹۶/۸/۲
یک داستان عالی سیاسی و تاریخی در سبک رئالیسم جادویی.
Monir Naghikhani
۱۴۰۰/۲/۱۹
کلا کتابهای تاریخی وحقیقی و شناختن انسانهای شجاع به انسان قوت قلب میدهد که شاید یکی از این افراد هم همین حوالی باشد.
زهرا سبحانی
۱۳۹۷/۸/۲۹
کتاب خواندنی و جالبی بود. یک رمان تاریخی در ارتباط با امریکای لاتین. ممنون از کتابراه
حسن ابیاری
۱۳۹۷/۱/۳۱
باسلام، بااینکه نویسنده بزرکیه ازاین رمانش خوشم نیامد..
khalil javan
۱۳۹۷/۱/۱۱
متشکرم ازتون. نوشته‌های مارکز خوندنیست📔
مسلم دوسری
۱۴۰۰/۱۲/۲۶
کامل نکردم، خیلی حوصله بر هست بیش از اندازه محیط اطراف خودش رو شرح میده
majid etemadi
۱۳۹۹/۲/۱۲
مثل همه کتایهای دیگر مارکز پر مفهوم و زیبا
مشاهده همه نظرات 26

راهنمای مطالعه کتاب ژنرال در هزار توی خودش

برای دریافت کتاب ژنرال در هزار توی خودش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.