معرفی و دانلود کتاب ژیمناستیک ریتمیک

برای دانلود قانونی کتاب ژیمناستیک ریتمیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ژیمناستیک ریتمیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ژیمناستیک ریتمیک

کتاب ژیمناستیک ریتمیک نوشته‌ی نادیا یاستریمبس کایا و یوری تیتوف شامل تکنیک‌ها و تمریناتی‌ست که به ژیمناستیک‌کاران کمک می‌کند بتوانند حرکات، سرعت و انعطافشان را در این رشته افزایش داده و خود را برای حضور و پیروزی در مسابقات جهانی آماده کنند.

درباره‌‌ی کتاب ژیمناستیک ریتمیک

ژیمناستیک ریتمیک ورزشی زیبا و در عین حال مفرح است که از ترکیب سه رشته‌ی رقص، باله و ژیمناستیک تشکیل شده و در طی آن از وسایل مختلفی همچون روبان، حلقه، توپ، طناب و میله استفاده می‌شود. این ورزش نه‌تنها به قدرت بدنی، انعطاف و سرعت زیاد نیاز دارد، بلکه مقدار زیادی دقت و تمرکز را نیز می‌طلبد.

ژیمناستیک ریتمیک ابتدا در اروپا ابداع شد، سپس در سراسر جهان گسترش یافت و تبدیل به ورزش محبوبی شد که از المپیک 1984 تا به حال، یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های بازی‌های المپیک است. می‌توان گفت که این رشته، ترکیبی از هنر و ورزش است که با روال ریتمیک و پیچیده‌ی خود، تماشاگران را مجذوب می‌کند. یکی از جنبه‌های فنی این ورزش که آن را از ژیمناستیک ساده متمایز می‌کند، بهره بردن آن از موسیقی است. ورزشکاران طی اجرای حرکات می‌کوشند تا ریتم بدنی و حرکات خود را با ریتم و روال موسیقی هماهنگ ساخته و از تکنیک‌ها و حرکات خود در جهت انتقال احساسات و قصه‌گویی بهره ببرند.

معرفی و دانلود کتاب ژیمناستیک ریتمیک

از دیگر ویژگی‌های رشته‌ی ژیمناستیک ریتمیک استفاده از وسایلی نظیر طناب، رمان و میله است که به افزایش زیبا و پیچیدگی حرکات کمک می‌کند. هر وسیله ورزشکار را به چالش می‌کشد تا هر چه بیشتر مهارت و خلاقیت خود را به نمایش بگذارد. ژیمناستیک ریتمیک به صورت رقابتی به دو دسته‌ی انفرادی و گروهی تقسیم می‌شود.

حال چطور می‌توان توانایی و دانش خود را در این رشته بالا برد و با استفاده از تکنیک‌های متنوع اجرای مجذوب‌کننده‌تری از خود ارائه داد؟ کتاب ژیمناستیک ریتمیک (Rhythmic Gymnastics) نوشته‌ی نادیا یاستریمبس کایا (Nadejda Jastrjembskaia) و یوری تیتوف (Yuri Titov) شامل تکنیک‌ها، تمرینات و حرکاتی است که پله‌پله آمادگی جسمانی ورزشکاران فعال در این رشته را افزایش داده و کیفیت اجرای آن‌ها را بهبود می‌بخشد. این کتاب از یازده فصل و سه بخش تشکیل شده است.

بخش ابتدایی کتاب ژیمناستیک ریتمیک به آموزش تکنیک‌ها اختصاص یافته و نویسندگان در خلال آن آموزش می‌دهند که چطور باید از دستگاه‌ها استفاده کرد و حرکات بدنی در این ورزش شامل چه مواردی هستند. بخش دوم مربوط به تمارین است. این بخش تمریناتی را در برمی‌گیرد که به ورزشکار کمک می‌کند تا انعطاف، سرعت و قدرت بدنی خود را افزایش داده و تمریناتش را سازماندهی کند و در نهایت آخرین بخش به آمادگی برای مسابقات می‌پردازد و از یک برنامه‌ی تمرینی جهت آماده کردن هر چه بیشتر ورزشکاران برای پیروزی و موفقیت در مسابقات تشکیل شده است.

کتاب ژیمناستیک ریتمیک به همت سمیرا قربانی کیائی، پریسا هادیان دهکردی و الهام جعفری به فارسی ترجمه شده و توسط نشر حتمی به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب ژیمناستیک ریتمیک

  • این کتاب یک تحلیل علمی عالی از ژیمناستیک ریتمیک است که پیش از این انجام نگرفته بود. هنگامی که این کتاب را با دقت مطالعه کنید متوجه خواهید شد راه تسلط واقعی بر این رشته تا چه اندازه دشوار است. تاکنون دستاوردهای ژیمناستیک ریتمیک به عنوان یک رشته‌ی ورزشی خیلی بیشتر از کتاب‌هایی بوده که درباره‌ی آن نوشته شده است. از این نظر کتاب حاضر به شما نشان می‌دهد که گنجاندن این ورزش در المپیک صرفا تصادفی نبوده و این آغازگر مسیری درخشان برای مربیان است. (ورا اتیکسون قهرمان ژیمناستیک ریتمیک در سال‌های 1968 تا 1971)
  • این کتاب مروری جالب بر ژیمناستیک ریتمیک است که از دیدگاه اروپای شرقی به آن پرداخته شده. (نانسی مارشال)

کتاب ژیمناستیک ریتمیک برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب پیش رو برای ورزشکاران و مربیان فعال در این رشته مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب ژیمناستیک ریتمیک می‌خوانیم

ژیمناست برای چرخش دایره‌ای توپ، باید تکنیک‌های تاب دادن این وسیله در همه سطوح را یاد بگیرد. بیشتر، چرخش‌های دایره‌ای کوچک و بزرگ با توپ انجام می‌شوند و چرخش‌های دایره‌ای متوسط به‌ندرت اجرا می‌شوند.

وقتی که توپ دایره‌ای می‌چرخد، حفظ حرکات آزاد دست دشوار است. چرخش‌های دایره‌ای ساده‌تر آن‌هایی هستند که ژیمناست با هر دو دست خود آن‌ها را ایجاد می‌کند یا آن‌هایی که با انتقال توپ از یک دست به دست دیگر، انجام می‌شوند. چرخش‌های بزرگی که شامل تغییر دادن نوع نگه داشتن توپ در بالاترین نقطه دایره می‌باشند، دشوارتر هستند. ژیمناست با کمی خم کردن دست در بالای سر می‌تواند چرخش‌های دایرهای افقی را اجرا کند که اغلب هم توپ را روی کف دستش قرار می‌دهد. هنگام چرخش دایره‌ای عمودی بزرگ، باید دست را صاف کرده و حرکت را از مفصل شانه شروع کند. او باید از خم شدن ناگهانی دست جلوگیری کند تا از مسیر معین حرکت خارج نشود.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: تکنیک
فصل اول: توسعه تکنیک
فصل دوم: حرکات بدنی
فصل سوم: تکنیک‌های ‌کار با وسایل
فصل چهارم: تسلط تکنیکی
بخش دوم: تمرین
فصل پنجم: توسعه انعطاف‌پذیری و هماهنگی
فصل ششم: توسعه سرعت، قدرت و استقامت
فصل هفتم: سازماندهی تمرینات
فصل هشتم: ایجاد برنامه تمرینی
فصل نهم: حرکات موزون
بخش سوم: مسابقات
فصل دهم: ترکیب کردن برنامه
فصل یازدهم: آماده‌سازی مسابقات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ژیمناستیک ریتمیک
نویسنده،
مترجمسمیرا قربانی کیائی، پریسا هادیان دهکردی، الهام جعفری
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات328
زبانفارسی
شابک978-600-355-088-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ژیمناستیک ریتمیک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ژیمناستیک ریتمیک

برای دریافت کتاب ژیمناستیک ریتمیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.