معرفی و دانلود کتاب تمرینات با وزن بدن کلیستنیکس سبک گرایند پیشرفته

عکس جلد کتاب تمرینات با وزن بدن کلیستنیکس سبک گرایند پیشرفته
قیمت:
۸۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تمرینات با وزن بدن کلیستنیکس سبک گرایند پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تمرینات با وزن بدن کلیستنیکس سبک گرایند پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تمرینات با وزن بدن کلیستنیکس سبک گرایند پیشرفته

کتاب تمرینات با وزن بدن کلیستنیکس سبک گرایند پیشرفته نوشته‌ی مت شیفرل، به رویکرد تمرینی کلستنیکس می‌پردازد و می‌کوشد با کمک گرفتن از تنش عضله، برنامه‌های تمرینی مؤثرتری را ارائه دهد. این کتاب راهنما با مرور قوانین تنش عضلانی، تمریناتی ساده و کاربردی برای تمام اعضای بدن پیشنهاد می‌دهد که باعث می‌شوند این تنش‌ها به حداکثر برسند و بدن به‌طور کامل رشد کند.

درباره‌ی کتاب تمرینات با وزن بدن کلیستنیکس سبک گرایند پیشرفته

یکی از رویکردهای تمرینی مهم این روزها، کلستنیکس است که هم افراد مبتدی در ورزش و هم حرفه‌ای‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. این شیوه نوعی تمرین مقاومتی و کاملاً بر وزن بدن متکی است. در واقع از نیروی مقاومت بدن در برابر جاذبه بهره می‌برد تا عضلات را تقویت کند و فرم بدن را بهبود بخشد. به این شکل می‌توان گفت خیلی از تمرین‌های مقاومتی‌ای که ورزشکاران انجام می‌دهند، همچون اسکات، شنای سوئدی یا بارفیکس همگی جزئی از کلستنیکس محسوب می‌شوند. حسن بزرگ این روش تمرینی این است که نیاز به امکانات خاص و ویژه‌ای ندارد و می‌توان با کمترین امکانات و در فضاهای محدودی همچون خانه هم آن را انجام داد. ضمن اینکه کلستنیکس خصوصیات یک ورزش کامل را دارد و می‌توان آن را نه فقط یک برنامه‌ی تمرینی مکمل، که نوعی ورزش هم در نظر گرفت.

همه‌ی این عوامل باعث شده تا این رویکرد در میان ورزشکاران بسیار محبوب باشد و خیلی‌ها تمایل داشته باشند تا آن یاد بگیرند و اجرا کنند. کتاب تمرینات با وزن بدن کلیستنیکس سبک گرایند پیشرفته (Grind Style Calisthenics) نوشته‌ی متیو جی. شیفرل (Matt Schifferle) به اصول و مبانی همین روش تمرینی می‌پردازد و می‌کوشد برخی از اصول تمرینات آن را آموزش دهد. این کتاب روی سبک خاص گرایند تمرکز دارد و تمریناتی که طراحی می‌کند و پیشنهاد می‌دهد متکی بر این سبک است.

اساساً در تمرینات کلستنیکس دو سبک عمده وجود دارد: سبک گرایند که بر قدرت و عضلات تأکید دارد و سبک مِت کان یا تقویت متابولیکی که سرعتی است. در سبک گرایند، اساس تمرینات بر تنش عضلانی است و تلاش می‌شود تا این مسأله به حداکثر برسد. درواقع اولویت اول و اصلی تنش عضلات است و دیگر اهداف تکنیکی در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند. به خاطر همین برنامه‌ی تمرینی کلستنیکس سبک گرایند (GSC) تا حدودی به ورزش‌هایی مثل بدن‌سازی و پاورلیفتینگ شبیه می‌شود.

متیو جی. شیفرل که خود متخصص این شیوه‌ی تمرینی است، در بخش عمده‌ای از کتاب تمرینات با وزن بدن کلیستنیکس سبک گرایند پیشرفته، به مبحث تنش عضلانی می‌پردازد و قوانین آن را توضیح می‌دهد. او در ادامه تلاش می‌کند برنامه‌های تمرینی کاملی برای برانگیختن و افزایش این تنش‌ها ارائه دهد. شیفرل به خطرات این مسیر هم اشاره می‌کند و از مسائلی می‌گوید که ممکن است این تنش‌ها را تهدید کنند. نویسنده در فصول بعدی کتابش تمرینات متفاوتی برای کلستنیکس سبک گرایند پیشنهاد می‌دهد که کمک می‌کنند فرد به فرم بدنی ایده‌آلی برسد. این تمرینات برای پا، بازو، شکم، پشت، سینه و ران‌ها هستند.

کتاب تمرینات با وزن بدن کلیستنیکس سبک گرایند پیشرفته را نشر حتمی با ترجمه‌ی مهدی محسن زاده و فاطمه مهدیه نجف آبادی منتشر کرده است.

در نکوداشت کتاب تمرینات با وزن بدن کلیستنیکس سبک گرایند پیشرفته

  • از زمانی که کتاب را باز کردم دیگر نتوانستم آن را زمین بگذارم. هیچ‌کس در دنیا به اندازه‌ی متیو شیفرل بدن‌سازی با کمک وزن بدن را درک نمی‌کند. او استاد مسلم این رشته است. (پل وید، مربی و نویسنده)

کتاب تمرینات با وزن بدن کلیستنیکس سبک گرایند پیشرفته برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به همه‌ی مربیان و ورزشکاران حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب تمرینات با وزن بدن کلیستنیکس سبک گرایند پیشرفته می‌خوانیم

بیشتر افراد در حال دست و پنجه نرم کردن با کاهش وزن و عضله‌سازی‌اند و به همین دلیل کمک به مردم برای دستیابی به این اهداف یک تجارت بزرگ محسوب می‌شود. شما محصولات زیادی برای آموزش بستن بند کفش‌های خود پیدا نمی‌کنید زیرا مردم برای اجرای آن مشکل زیادی ندارند. پس درس کلیدی این است که هرچه صنعت در اطراف یک موضوع خاص که خود افراد از پس اجرای آن برمی‌آیند، بزرگ‌تر باشد، افراد بیشتری برای تحقق آن‌ها در تقلا هستند. هوشمندانه است که بگوییم صنعت عضله‌سازی و افزایش قدرت با توجه به تلاش افراد برای رسیدن به اهداف مطلوب خود، صنعت بزرگی محشوب می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: قوانین تنش عضلانی
فصل 2: سه تهدید بزرگ برای تنش عضلانی و چگونگی غلبه بر آن‌ها
فصل 3: برنامه تمرینی سبک گرایند برای تحریک کامل عضله
فصل 4: شش زنجیره تنشی برای رشد بدنی کامل
فصل 5: تمرینات پا
فصل 6: تمرینات پشت و دوسربازو
فصل 7: تمرینات سینه‌ و سه‌سربازو
فصل 8: تمرینات شکم
فصل 9: تمرینات سرینی و همسترینگ
فصل 10: تمرینات ران ‌ها و مورب‌ها
فصل 11: الگوهای تمرین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تمرینات با وزن بدن کلیستنیکس سبک گرایند پیشرفته
نویسنده
مترجممهدی محسن زاده، فاطمه مهدیه نجف آبادی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-600-355-553-2
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تمرینات با وزن بدن کلیستنیکس سبک گرایند پیشرفته

مهدی یاوری
۱۴۰۳/۱/۸
این کتاب برای کسانی که میخواهند کلستنیکس رو شروع کنند گزینه خوبیه تقریبا برای تمام عضلات بدن تمرینات ورزشی رو معرفی کرده اگر با آمادگی جسمانی آشنایی زیادی ندارید اطلاعات مناسبی هم در اختیارتون میگذاره. به نظرم ایرادی که داره بیش از حد به تمرینات با کش و باند پرداخته شده است تا تمرینات با وزن بدن، در کل مفید بود و ترجمه‌ی روانی هم داشت.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تمرینات با وزن بدن کلیستنیکس سبک گرایند پیشرفته

برای دریافت کتاب تمرینات با وزن بدن کلیستنیکس سبک گرایند پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.