معرفی و دانلود کتاب کار مهارت ارتباط موثر: 13روش بهبود مهارت‌های ارتباطی همسران

عکس جلد کتاب کار مهارت ارتباط موثر: 13روش بهبود مهارت‌های ارتباطی همسران
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کار مهارت ارتباط موثر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کار مهارت ارتباط موثر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کار مهارت ارتباط موثر: 13روش بهبود مهارت‌های ارتباطی همسران

کتاب کار مهارت ارتباط موثر نوشته‌ی ماریا هال، از راهکارهایی صحبت به میان می‌آورد که برای بهبود روابط بین افراد، به‌ویژه زوجین بسیار تأثیرگذار است. در این کتاب سیزده روش بیان می‌شود و خواننده به کمک آن‌ها تلاش می‌کند تا مهارت برقراری درست ارتباط را یاد بگیرد. نهایت خواسته‌ی نویسنده در این کتاب، ایجاد مانعی برای بسیاری از فروپاشی‌های عاطفی است. از نگاه او یادگیری چند مهارت ساده و انجام دادن آن‌ها می‌تواند موجب تغییری شگفت‌انگیز در زندگی شود.

درباره‌ی کتاب کار مهارت ارتباط موثر

شاید یکی از بزرگ‌ترین رنج‌های انسان، عدم توانایی‌اش در برقراری ارتباط باشد. انسانی که صدها برنامه مجازی برای ایجاد ارتباط بهتر میان افراد ساخته، همچنان نتوانسته به‌طور کامل در زندگی حقیقی مهارت ارتباط درست با افراد دیگر را یاد بگیرد. با‌این‌حال، روان‌شناس‌ها، رفتارشناس‌ها، درمانگرها و مشاوررهای بسیاری در تلاش هستند تا با ارائه‌ی راهکارهایی، انسان‌ها را در ارتباط‌هایشان یاری دهند و موجب شوند تا روانی سالم‌تر و روحیه‌ای شاداب‌تر داشته باشند.

ماریا هال (Maria Hall)، نویسنده‌ی کتاب کار مهارت ارتباط موثر (Communication For Couples) است. او در این اثر، با ارائه‌ی 13 روش کاربردی به شما می‌آموزد که چگونه می‌توانید سطح ارتباط با طرف مقابلتان را در ازدواج خود بهبود ببخشید. زندگی مشترک تنها برپایه‌ی عشق و علاقه پیش نمی‌رود. این همراهی‌ها و رفتارهای درست با همسر است که باعث می‌شود یک زندگی مشترک دوام پیدا کند.

نویسنده با بیان این نکته که زندگی پستی و بلندی‌های بسیاری دارد و همیشه بر یک مدار باقی نمی‌ماند، به این نکته اشاره دارد که ممکن است بالاخره روزی فرا برسد که اسیر ناملایمات و حوادث ناگهانی زندگی شوید. مشاجرات لفظی، سوءتفاهم‌ها و دلخوری‌ها، درست در همین لحظات راه خود را میان زوج‌ها پیدا می‌کنند. بخش زیادی از این سوءتفاهم‌ها و بحث‌های بی‌پایان، ناشی از نداشتن مهارت ارتباط درست است. اگر شما مهارت ارتباط مؤثر را بلد باشید، مسیر گفتگو را به سمت درست آن هدایت خواهید کرد.

این مسئله در جایی به بغرنج‌ترین حالت خود می‌رسد که حتی زوج‌هایی که به دنبال یک ماجرای عاشقانه با هم ازدواج کردند نیز ناتوان از برقراری ارتباط مؤثر با یکدیگر هستند. عدم ارتباط صحیح و کارآمد بین زوج‌ها، باعث به بن‌بست رسیدن بسیاری از ازدواج‌ها خواهد شد. ماریا هال در کتاب کار مهارت ارتباط موثر اشاره می‌کند که حتی ممکن است افراد بسیاری به زندگی با یکدیگر ادامه دهند، اما هیچ‌گاه نتوانند به یک گفتگوی مسالمت‌آمیز بدون تنش با هم برسند. سوءتفاهم‌های ناشی از بدفهمی‌ و کج‌فهمی‌، بنیان بسیاری از روابط را متزلزل کرده و حتی به ورطه‌ی نابودی کشانده است.

ماریا هال به یک نکته‌ی کوچک، اما مهم اشاره می‌کند: هنر خوب گوش دادن. اغلب ما هنگام مشاجره و بحث‌های لفظی به آن‌چه فرد مقابلمان می‌گوید توجهی نداریم؛ زیرا تنها به دنبال پیدا کردن سریع‌ترین و سطحی‌ترین جواب هستیم تا به گمان خودمان پیروز میدان باشیم. اگر قصد داریم ارتباط بهتر و مؤثرتری با فرد مقابلمان برقرار کنیم، ابتدا باید یاد بگیریم حرف‌های او را «نشنویم»، بلکه «گوش کنیم». گوش کردن با شنیدن تفاوت دارد.

ماریا هال، در کتاب کار مهارت ارتباط موثر، به دنبال پرسشی برای این سؤال است که چرا با وجود این همه وسیله‌‌ی ارتباطی در دنیای جدید و تکنیک‌ها و روش‌هایی که متخصصین پیشنهاد می‌دهند، ما همچنان از برقراری ارتباطی صحیح با همسرمان عاجزیم. این کتاب در سیزده فصل و یک نتیجه‌گیری، پاسخ خود را ارائه می‌دهد. سیده سارا ابوالحسنی، امینه کاشانیان و رسول عبدی این اثر را به فارسی ترجمه کرده‌اند. همچنین نشر آپریس در سال 1399، وظیفه‌ی چاپ این کتاب را برعهده داشته است.

کتاب کار مهارت ارتباط موثر مناسب چه کسانی است؟

کتاب کار مهارت ارتباط موثر، به شکل یک کتاب راهنمای مفید، نکات ارتباط مؤثر را به شما آموزش می‌دهد. از همین رو، این کتاب به زوج‌های جوان و افرادی که به کتاب‌های روان‌شناسی و مهارت ارتباط صحیح بین زوجین علاقه دارند، پیشنهاد می‌شود.

با ماریا هال بیشتر آشنا شویم

ماریا هال فارغ‌التحصیل رشته‌ی مشاوره در مقطع کارشناسی است. او به‌صورت پیوسته، به‌عنوان درمانگر و مشاور روابط بین زوج‌ها فعالیت می‌کند. او تجربه‌ی تدریس، راهنمایی و مشاوره به زوج‌ها و افراد مختلف را دارد.

علاوه‌ بر کتاب کار مهارت ارتباط موثر، ماریا هال کتاب دیگری نیز به نام «ارتباط در ازدواج بدون دعوا با همسر» به چاپ رسانده است. بااین‌حال، وی در حال نوشتن کتاب‌های بیشتری در مورد موضوعات مشابه است.

در بخشی از کتاب کتاب کار مهارت ارتباط موثر می‌خوانیم

تمرینات زیادی برای بهبود روابط زناشویی وجود دارد که به شما و همسرتان کمک‌ می‌کند ارتباط بهتری با هم داشته باشید. با استفاده از مهارت گوش دادن بهتر می‌توانید به صحبت‌های یکدیگر توجه کنید، همدیگر را درک کنید و با اعتماد به نفس احساسات خودتان را با هم به اشتراک بگذارید. این تمرینات ابزاری مفید برای بهبود مهارت‌ها و توانایی‌های شما است و منجر به ایجاد رابطه‌ای سالم‌تر و مستحکم‌تر با همسرتان می‌شود. با آموختن مهارت‌های زندگی می‌توانید به صمیمیت و تفاهم بیشتری در زندگی مشترک دست یابید.

گوش دادن فعال یعنی وقتی همسرتان مشغول صحبت کردن است کاملاً به وی توجه کنید، او را درک کنید، پاسخ‌های سنجیده و درست دهید و در مورد نقطه نظرات خودتان در مورد این موضوع صحبت کنید. با توجه کافی در واقع به نوعی با همسرتان همدلی کرده و از او قدردانی‌ می‌کنید. در این روش با دقت به حرف‌های او توجه‌ می‌کنید و گاهی حرف‌های او را تکرار‌ می‌کنید تا هر دو نفر مطمئن شوید که منظور گفتگو را به درستی منتقل و درک کرده‌اید. از طرفی همسرتان نیز متوجه‌ می‌شود که شما به صحبت‌های او اهمیت‌ می‌دهید و توجه‌ می‌کنید.

یکی دیگر از روش‌های مؤثر در برقراری ارتباط، استفاده از گفتگوی مثبت است. این مهارت در برقراری ارتباط بسیار کارآمد است. در گفتگوی مثبت هنگام صحبت با همسرتان با لحن تشویق‌آمیز و بدون هیچ‌گونه سرزنش و قضاوتی به او گوش دهید. هرگز از جملاتی مثل «تو همیشه...» یا «تو هرگز...» استفاده نکنید.

«سؤالات معجزه‌گر» تمرین جالب و معروف دیگری است که به بهبود رابطه شما بسیار کمک‌ می‌کند. از طریق این سؤالات با آرزوها و خواسته‌های همسرتان بیشتر آشنا‌ می‌شوید و همدیگر را نیز بهتر‌ می‌شناسید. وقتی از همسرتان‌ می‌پرسید: «اگر قرار باشد شب بخوابی و صبح معجزه‌ای برایت اتفاق بیافتد، چه آرزویی داری؟»

شاید جواب‌های او خیلی رؤیایی و تخیلات به نظر آید اما به این ترتیب‌ می‌توانید از رؤیاها و آرزوهای او مطلع شوید.

درک عمیق همسران از همدیگر موجب‌ می‌شود ارتباط بهتری با هم داشته باشند و یک تمرین عالی برای بهبود روابط زناشویی است. شاید این تکنیک به نظر ساده آید اما با این تمرین‌ می‌توانید روابط عاطفی خود را عمیق تر کنید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: اهمیت روابط اجتماعی
فصل دوم: رفع مشکلات ارتباطی
فصل سوم: تأثیر ارتباط مناسب بر بهبود روابط زناشویی
فصل چهارم: مهارت‌های ارتباطی پایه برای همسران
فصل پنجم: انواع ارتباطات مؤثر
فصل ششم: نکاتی جهت برقراری رابطه مؤثر
فصل هفتم: معجزه در روابط همسران با تکنیک‌هایی ساده
فصل هشتم: تمرین‌هایی جهت بهبود روابط زناشویی
فصل نهم: اهمیت ارتباطات غیرکلامی در روابط همسران
فصل دهم: اهمیت روابط زناشویی
فصل یازدهم: تأثیر مهارت‌های ارتباطی در شکوفایی روابط
فصل دوازدهم: ارتباط بین همسران
فصل سیزدهم: ارتباط در لحظه‌های دشوار زندگی
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کار مهارت ارتباط موثر: 13روش بهبود مهارت‌های ارتباطی همسران
نویسنده
مترجمسیده سارا ابوالحسنی، امینه کاشانیان، رسول عبدی
ناشر چاپیانتشارات آپریس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات68
زبانفارسی
شابک978-622-660189-4
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کار مهارت ارتباط موثر

ایدا امیدوار
۱۴۰۱/۱۲/۲۲
کتاب نکات اولیه و پایه ایی ارتباط موثر زوجین را توضیح داده و اصول کلی روابط موثر به صورت اختصار و دسته بندی شده ارایه شده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب کار مهارت ارتباط موثر

برای دریافت کتاب کار مهارت ارتباط موثر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.