معرفی و دانلود کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج - جلد دوم: راهنمای کلیدی برای مراجعین

برای دانلود قانونی کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج - جلد دوم: راهنمای کلیدی برای مراجعین

کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج - جلد دوم نوشته‌ی زوج‌درمان‌گر شناخته شده، ساندرا ال سرن است. نویسنده در این کتاب، چکیده‌ای از سال‌ها فعالیت و تجربه‌ به‌عنوان مشاوره‌ی زوجین را گردآوری کرده و قصد دارد به مشاورینی که می‌خواهند فعالیت خود را در این زمینه آغاز کنند یا دانش خود را ارتقا دهند، مجموعه‌ای کامل از اصول و راهبرد‌های خدمات مشاوره به زوجین را ارائه دهد.

درباره‌‌ی کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج - جلد دوم

همه می‌دانیم که آمار جدایی عاطفی و طلاق بین زوجین چندان کم‌ نیست. اگرچه برای بروز چالش در یک رابطه‌ی عاطفی همیشه دلایل مختلفی به میان می‌آید، اما باید یادمان باشد که در پله‌ی قبلی، همیشه‌ یک اصل مهم حکم‌فرماست: «مشاوره‌ی پیش از ازدواج در شناخت و کاهش معضلات یک رابطه‌ی عاطفی نقش مستقیمی دارد.» در حقیقت هر رابطه‌ی عاطفی سالم بر مجموعه‌ای از اصولی منطقی بنا شده که نبود هریک از آن‌ها می‌تواند پایه‌های یک رابطه را در درازمدت بلغزاند.

ساندرا ال سرن (Sandra L. Ceren) در کتاب ویژه‌ی خود، مشاوره‌ پیش از ازدواج - جلد دوم (Essentials of Premarital Counseling) از پایه‌های اساسی برای شروع یک رابطه‌ی قوی و پایدار سخن می‌گوید. اساس کتاب پیش رو بر یک فرایند مشاوره‌ی ده جلسه‌ای بنا شده. نویسنده در این کتاب به مشاورین کمک می‌کند تا فرایند شناخت و درمان را در طی ده جلسه برنامه‌ریزی کنند و با توجه به خصوصیات زوجین تعداد و ماهیت جلسات را شخصی‌سازی نمایند. همچنین فصل‌های مختلف کتاب به مشاورین کمک می‌کند تا به زوجینی که درمان مقطعی نیاز دارند، راه‌حل‌هایی سریع و کارساز برای عبور از بحران فعلی ارائه دهند یا در مواردی که زوجین در مرز طلاق قرار دارند و به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر رابطه‌ی عاطفی‌شان کارساز نیست، حمایت عاطفی و راهنمایی بهتری برای ادامه‌ی مسیر فراهم آورند.

راهکار‌های کتاب مشاوره‌ی پیش از ازدواج کمک می‌کند تا مشاورین به ‌زوج‌هایی که با تجربه‌های سخت‌ از جمله سابقه‌ی ازدواج ناموفق همراه هستند، راهنمایی بهتری ارائه دهند. از دیگر نکات منحصر‌به‌فرد این کتاب، راهنمای ویژه برای ارائه‌ی مشاوره به زوجینی‌ست که احتمالا در مرحله‌ی شیفتگی و هیجانات پیش از ازدواج قرار دارند و هنوز به خوبی از معضلات و چالش‌های یک رابطه‌ی جدی آگاه نیستند.

اصول این کتاب به مشاورین و زوج‌درمان‌گرها کمک می‌کند تا درنهایت، با توجه به شرایط ویژه‌ی هر زوج و درنظر گرفتن عوامل مختلف، بهترین و راهبردی‌ترین مشاوره را برای آغاز یک رابطه‌ی مستحکم و اصولی ارائه دهند. نویسنده همچنین به زوج‌های جوان می‌آموزد تا با استفاده از مشاوره‌ی درست، پیش از وقوع هر بحرانی، تصمیم‌گیری مشارکتی و سازش در زندگی مشترک را تمرین کنند.

این کتاب اولین‌بار در سال 2011 به چاپ عمومی رسید و نسخه‌ی فارسی آن با همت نشر آپریس و ترجمه‌ی امینه کاشانیان، سمیه محمدی تیله نویی و مهدی عرب کلمری در دسترس علاقه‌مندان فارسی‌زبان قرار گرفت.

نکوداشت‌های کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج - جلد دوم

  • یک برنامه‌ی ارزشمند ده هفته‌ای و گام‌به‌گام که از نقطه‌ی ارزیابی رابطه شروع می‌شود و سپس به تشخیص علائم هشدار‌دهنده و اجتناب از دام‌های فاجعه‌بار قبل از ازدواج می‌رسد. (Holly A. Hunt، استاد دانشگاه و روان‌شناس)

  • نکته‌ی باارزش در این کتاب اصطلاح «هنر سازش مهربانانه» است که نویسنده بر آن تأکید می‌کند. درحقیقت، هنر این ‌که چگونه در رابطه‌ی خود کنار بیایید. درمانگران توجه کنند که اگر آن را به کار بگیرند مراجعین‌شان سود زیادی خواهند کرد. (Michael J. Salamon، روانشناس)

کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج - جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب آموزنده برای تقویت مهارت و دانش فعالانِ حوزه‌ی مشاوره‌ی پیش از ازدواج و زوج‌درمانی است. همچنین کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج - جلد دوم هدیه‌ی ارزنده‌ای‌ست برای افرادی که قصد دارند پیش از تشکیل زندگی مشترک مشاوره‌ی پیش از ازدواج انجام دهند.

با ساندرا ال سرن بیشتر آشنا شویم

ساندرا ال سرن (متولد 1936) روان‌شناس و مشاور زوجین آمریکایی‌ است. او بیش از چهل سال فعالیت به‌عنوان روان‌شناسی بالینی را در کارنامه‌ی خود دارد، اما عمده‌ی شهرتش را بابت مهارت ویژه در حوزه‌ی زوج‌درمانی و مشاوره‌ی پیش از ازدواج به دست آورده است. او همچنین سردبیر سابق روان‌شناس خانواده (Family Psychologist) بوده و دستی در نگارش داستان‌های روان‌شناختی دارد.

ساندرا ال سرن بیش از همه بابت سبک و روش منحصر‌به‌فرد خود در ارائه‌ی برنامه‌ی مشاوره پیش از ازدواج شناخته می‌شود؛ سبکی که در کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج به‌طور ویژه و مفصل به آن پرداخته است.

در بخشی از کتاب کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج - جلد دوم می‌خوانیم

تحمل ناکامی به معنای پذیرش عادات یا رفتارهای همسر است؟ بعضی ازاین عادات و رفتارها که ممکن است کم وبیش نا امید کننده باشد، بستگی به وضعیت ذهنی خود انسان در آن لحظه‌ی به خصوص دارد. برای مثال وقتی بعضی امور در خانه یا محل کار خوب پیش نمی‌رود و یا یکی از زوج‌ها سرحال نباشد، تحمل ناکامی زوج دیگر تحت تاثیرمنفی قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر رابطه مثل تار و پود یک تکه پارچه است، وقتی یک تار را بکشید طبیعتا تارو پودهای دیگر هم کشیده می‌شود.

اگر هر دو زوج تحمل ناکامی کمی دارند، باید به آن‌ها گفت رابطه شان را جاده‌ای ناهموار در نظر بگیرند که رانندگی در آن تلاش فراوان می‌طلبد. باید به آن‌ها این واقعیت را تذکر داد که بهتر است قبل از دل به دریا زدن، صبور باشند و ببیند چه پیش می‌آیید. گذر زمان به آن‌ها خواهد گفت آیا می‌خواهند و قادر هستند این کار دشواررا انجام دهند یا خیر. از آنجایی که ما با زوج‌های درمانده‌ی زیادی سرو کار داشته ایم باید گفت عشق کافی نیست.

اگر حداقل یکی از زوجین تحمل ناکامی بالایی داشته باشد، می‌توان این زوج را تانکی در نظر گرفت که قابلیت حرکت در جاده‌ی ناهموار را با کمی دشواری دارد. البته زوج‌ها باید آگاه باشند حتی تانک آهنین هم بدون مراقبت در هم خواهد شکست.

به مراجعین خود تاکید کنید صبر وتحمل فرد صبور نیز حدی دارد و ممکن است در اثر انفجارهای پیاپی مشکلات زندگی، او نیز کاسه‌ی صبرش لبریز شود. همچنین تحمل ناکامی بالا داشتن ممکن است بدل قربانی بودن یا احساس خود کم ارزش بینی باشد. به این معنی که فرد احساس می‌کند باید با رفتار ناخوشایند دیگران کنار بیاید وگر نه تنها خواهد ماند.

وقتی یکی از زوج‌ها تجربه‌ی شک‌های مداوم در ازدواج قبلی دارد مشاورپیش از ازدواج است که باید او را ترغیب به کنکاش شک کند. آیا این شک‌ها به خاطر تجربه‌های منفی با همسر فعلی است؟ همسر او چه کار کرده است و یا از چه کاری غافل شده که چنین نگرانی ایجاد شده است؟ باید روی وقایعی که باعث شده شخص به درستی انتخاب خود شک کند تمرکز کنید. شما باید فرد شکاک را تشویق کنید با همسرش در این مورد صحبت کند و با ذهنی باز و هوشیارانه به پاسخ‌های او گوش دهد. او باید برای واکنش نشان دادن زمان کافی صرف کند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
کلام آغازین
فصل اول: مقدمه نویسنده
ساختار جلسات انفرادی
جلسات مشاوره مشترک
فصل دوم: برنامه‌ 10 جلسه‌ای پیش از ازدواج
فصل سوم: تست شخصیت‌شناسی
دستور عمل برای مشاوران
دستور عمل برای زوج‌ها
فصل چهارم: تشریح تست شخصیت‌شناسی
فصل پنجم: تست روابط
دستورعمل برای شرکت‌کنندگان
تست روابط
فصل ششم: ارتباط و راه حل تعارض
شکایات همیشگی
راه حل تعارض
فصل هفتم: چالش بازی نقش‌ها
فصل هشتم: راه حل‌های پیشنهادی تعارض
راه حل پیشنهادی
فصل نهم: بررسی موردی اختلالات شخصیتی
شخصیت خودشیفته یا معشوق خودپسند
شخصیت ضد اجتماعی یا معشوق خطرناک
شخصیت پارانوئید یا معشوق شکاک
شخصیت وسواسی یا معشوق کنترل‌گر و سرسخت
فصل دهم: یادداشت‌های تفکیکی
پیوست
پیوست الف: منابع پیشنهادی
پیوست ب: پرسشنامه محرمانه‌ جامع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج - جلد دوم: راهنمای کلیدی برای مراجعین
نویسنده
مترجمامینه کاشانیان، سمیه محمدی تیله نویی، مهدی عرب کلمری
ناشر چاپیانتشارات آپریس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات182
زبانفارسی
شابک978-622-660185-6
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط، کتاب‌های تست روانشناسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج - جلد دوم

برای دریافت کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.