معرفی و دانلود کتاب کارآگاه اسکلت 1: یک شارلاتان دوست داشتنی

عکس جلد کتاب کارآگاه اسکلت 1: یک شارلاتان دوست داشتنی
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کارآگاه اسکلت 1: یک شارلاتان دوست داشتنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارآگاه اسکلت 1: یک شارلاتان دوست داشتنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارآگاه اسکلت 1: یک شارلاتان دوست داشتنی

کتاب کارآگاه اسکلت 1: یک شارلاتان دوست داشتنی نوشته‌ی درک لندی، رمانی تخیلی برای نوجوانان است که به ماجراهای دختری به نام استفانی اجلی و اسکلت سخنگویی به نام شارلاتان می‌پردازد که به همراه هم با نیروهای شرور و پلیدی که قصد نابودی جهان را دارند مبارزه می‌کنند. این کتاب نامزد دریافت مدال کارنگی بوده و توسط منتقدین و خوانندگان مورد تحسین واقع شده است.

درباره‌ی کتاب کارآگاه اسکلت 1: یک شارلاتان دوست داشتنی

شخصیت اصلی کتاب کارآگاه اسکلت 1: یک شارلاتان دوست داشتنی (Skulduggery Pleasant)، نوشته‌ی درک لندی (Derek Landy)، دختری به نام استفانی اِجلی است. زمانی که عموی استفانی، گوردن اجلی، که نویسنده‌ی مشهور و درعین‌حال مرموز داستان‌های ترسناک است، می‌میرد، اهالی خانواده‌ی اِجلی تمامی فامیل‌های دور و نزدیک‌شان را به مراسم خواندن وصیت‌نامه دعوت می‌کنند. استفانی در این مراسم متوجه حضور مرد عجیب‌وغریبی در یک اورکت بلند می‌شود که کلاه‌گیسی بر سر و عینک آفتابی بزرگی بر روی چشمانش دارد و خود را با نام شارلاتان معرفی می‌کند. پس از تمام شدن مراسم، مشخص می‌شود گوردن اجلی اکثر دارایی‌هایش را به استفانی بخشیده و شارلاتان که به‌شکلی عجیب‌وغریب ظاهر شده بود، غیبش می‌زند.

زمانی که استفانی به خانه‌ی عمویش می‌رود، تلفن خانه زنگ می‌خورد و مرد غریبه‌ای از پشت تلفن با لحنی خشن از استفانی می‌خواهد کلیدی را به او دهد. استفانی که نمی‌داند منظور غریبه از کلید چیست، تلفن را قطع می‌کند که ناگهان مرد وارد خانه می‌شود و استفانی را تهدید به مرگ می‌کند. قبل از اینکه غریبه بتواند به استفانی آسیبی برساند، شارلاتان ظاهر می‌شود و با او در می‌افتد. در اینجاست که استفانی متوجه می‌شود شارلاتان... یک اسکلتِ سخنگوست که با بشکن زدن، گلوله‌های آتشینی را به سمت دشمنانش پرتاب می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب کارآگاه اسکلت 1: یک شارلاتان دوست داشتنی

پس از فرار مرد غریبه، شارلاتان به استفانی می‌گوید جادوگران و بسیاری از موجودات خیالی در جهان زندگی می‌کنند و وظیفه‌ی آن‌هاست که با این نیروهای پلید و شیطانی بجنگند. استفانی که از زندگی روزمره و معمولی خودش خسته شده است، به شارلاتان می‌پیوندد و آن‌ها با هم تلاش می‌کنند از راز اتفاقاتی که اخیراً برای بسیاری از جمله گوردن اجلی رخ داده‌اند، سر در بیاورند.

بی‌شک یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های کتاب کارآگاه اسکلت 1: یک شارلاتان دوست داشتنی، طنزی‌ست که درک لندی در دیالوگ‌های بین شخصیت‌های داستان قرار داده است. خود شخصیت شارلاتان، آگاهی کاملی از عجیب بودن خود دارد و در بسیاری از گفته‌هایش به این نکته اشارات خنده‌داری می‌کند.

کتاب کارآگاه اسکلت 1: یک شارلاتان دوست داشتنی توسط امیرحسین دانشورکیان ترجمه شده و انتشارات پرتقال آن را منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کارآگاه اسکلت

درک لندی، نویسنده‌ی مشهور ایرلندی، کار خود را با نوشتن چند فیلم‌نامه شروع کرد. با اینکه این فیلم‌نامه‌ها به فیلم‌هایی موفق تبدیل شدند و حتی او را نامزد دریافت چند جایزه کردند، فرایند جمعی و مشارکتی نوشتن فیلم‌نامه، باعث شد او به ژانر کودک و نوجوان روی بیاورد و مجموعه‌ی کارآگاه اسکلت 1 را بنویسد. زمانی که درک لندی، نسخه‌های اولیه‌ی کتابش را برای انتشارات هارپرکالینز ارسال کرد، این انتشارات، حق نشر تمامی کتاب‌های مرتبط با این مجموعه را از او خرید.

این مجموعه حول شخصیتی به نام شارلاتان نوشته شده است که یک اسکلت سخن‌گوی کارآگاه/جادوگر است که با نیروهای پلید و شروری که قصد نابودی جهان را دارند می‌جنگد. تاکنون بیش از 15 کتاب داستانی در این مجموعه منتشر شده‌اند که همگی تحسین منتقدین را در پی داشته و در بین خوانندگان بسیار محبوب بوده‌اند.

جوایز و افتخارات کتاب کارآگاه اسکلت 1: یک شارلاتان دوست داشتنی

  • برنده‌ی جایزه‌ی Red House Children's Book
  • برنده‌ی جایزه‌ی Hampshire Book Awards
  • نامزد دریافت جایزه‌ی Mythopoeic Fantasy Award در بخش ادبیات کودکان
  • نامزد دریافت مدال کارنگی
  • نامزد دریافت جایزه‌ی اودیسه

نکوداشت‌های کتاب کارآگاه اسکلت 1: یک شارلاتان دوست داشتنی

  • کتاب کارآگاه اسکلت 1: یک شارلاتان دوست داشتنی، هیجان‌انگیز، سریع و بسیار سرگرم‌کننده است. (فیلیپ آردا، نویسنده‌ی «سه‌گانه‌ی ادی دیکنز»)
  • این کتاب ترکیب بسیار رضایت‌بخشی از طنز، جادو و ماجراجویی ارائه می‌دهد. (ریک ریوردان، نویسنده‌ی مجموعه کتاب «پرسی جکسون»)
  • کتابی بسیار لذت‌بخش و هیجان‌انگیز. (جاناتان استرود، نویسنده‌ی مجموعه کتاب «بارتیمیوس»)

کتاب کارآگاه اسکلت 1: یک شارلاتان دوست داشتنی برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های فانتزی و تخیلی، مخاطبین کتاب کارآگاه اسکلت 1: یک شارلاتان دوست داشتنی هستند. ازطرف دیگر، علاقه‌مندان به داستان‌هایی چون آرتمیس فاول نیز از جهان و فضای این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب کارآگاه اسکلت 1: یک شارلاتان دوست داشتنی می‌خوانیم

صبح روز بعد استفانی با صدای بسیار بلند ضبط صوت از خواب بیدار شد. پدرش می‌خواست اخبار گوش کند، اما پیچ تنظیم صدا کنده شده بود و مجبور بودند به‌جای گزارش بی‌سروصدای ترافیک، سفرِ والکری‌های واگنر را با بلندترین صدای ممکن بشنوند. پدرش کنترل ضبط را هم پشت کاناپه گم کرده بود و اصلاً بلد نبود چطور باید خاموشش کند. موسیقی بین دیوارها و کف خانه طنین‌انداز شده بود و نمی‌شد از قدرت بی‌چون‌وچرایش فرار کرد. وقتی مادرش بالاخره دوشاخه را از پریز کشید، استفانی دیگر بیدارِ بیدار شده بود.

مادر برای خداحافظی سر کرد توی اتاق و همین‌که پدر‌و‌مادرش رفتند سر کار، استفانی شلوار جین و تیشرت پوشید. وقتی که منتظر شارلاتان بود، به این فکر کرد که باید چه اسمی برای خودش انتخاب کند. شارلاتان برایش توضیح داده بود که انتخاب اسم جدید از اسم قبلی‌اش محافظت می‌کند؛ یعنی اگر اسم پتک بلورین را انتخاب می‌کرد (البته قصد نداشت چنین کاری بکند) اسم استفانی اجلی بلافاصله در برابر طلسم‌های کنترل‌گر مصون می‌شد، ولی اگر از اسم خودش استفاده می‌کرد، آسیب‌پذیر می‌ماند.

اگر قرار بود اسم جدیدی روی خودش بگذارد، باید اسمی می‌گذاشت که چند سال دیگر به‌خاطرش خجالت نکشد. اسم باکلاسی که با آن راحت هم باشد. شارلاتان برایش از کسانی مثال آورده بود که اسم‌هایی مانند تیغ و ققنوس را انتخاب کرده بودند و گفته بود توصیه نمی‌کند کسی اسمی را که به نظر باحال می‌آید انتخاب کند. یک بار به زنی به اسم جِت برخورده بود که درطول سال‌ها کمی اضافه‌وزن پیدا کرده و موهایش ژولیده شده و لای دندان‌هایش آشغال مانده بود. اسم جت برازنده‌ی چنین زنی نبود، همان‌طور که اسم تیغ به یک مرد چاق و قدکوتاه نمی‌آمد.

فهرست مطالب کتاب

1: استفانی
2: وصیت‌نامه
3: دخترک تک‌وتنها
4: نبرد سرّی
5: ملاقات با چینی محزون
6: تکه‌تکه
7: افعی
8: گَست
9: غولِ زیرِ پلِ وست‌مینستر
10: دخترک مشکی‌پوش
11: یک خلاف کوچک
12: خون‌آشام‌ها
13: دست راست سرخ‌رنگ
14: جادوی طبیعت‌گرا
15: اتاق شکنجه
16: حالا مگه چیه؟ یه اسمه دیگه
17: عجب عملیات شگفت‌انگیزی!
18: نیمه‌شب، روی پشت‌بام
19: آزمایش
20: طلسم خانوادگی
21: غار
22: عصای پاریان
23: مرگی دردناک
24: نقشه‌ی قتل
25: ساطور سفید
26: آخرین سنگر
27: خبری از آرامش قبل از طوفان نیست
28: کشت‌وکشتار
29: در قلب دوبلین، در کام مرگ
30: پایان، آغاز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارآگاه اسکلت 1: یک شارلاتان دوست داشتنی
نویسنده
مترجمامیرحسین دانشورکیان
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-622-274-543-1
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کارآگاه اسکلت 1: یک شارلاتان دوست داشتنی

ف. م. م
۱۴۰۲/۱۰/۲۴
بهترین کتاب جهان است حتما بخرید محشر بود من که خیلی خوشم اومد هم معمایی بود و هم طنز و جادویی هم بود در کل محشر بود از نظر من اگه نخرید بد اشتباهی کردید حتما بخرید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب کارآگاه اسکلت 1: یک شارلاتان دوست داشتنی

برای دریافت کتاب کارآگاه اسکلت 1: یک شارلاتان دوست داشتنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.