معرفی و دانلود کتاب کارآیی میزان نوسان قیمت سهام بر تصمیم گیری سرمایه گذاران در بورس

عکس جلد کتاب کارآیی میزان نوسان قیمت سهام بر تصمیم گیری سرمایه گذاران در بورس
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کارآیی میزان نوسان قیمت سهام بر تصمیم گیری سرمایه گذاران در بورس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارآیی میزان نوسان قیمت سهام بر تصمیم گیری سرمایه گذاران در بورس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارآیی میزان نوسان قیمت سهام بر تصمیم گیری سرمایه گذاران در بورس

کتاب کارآیی میزان نوسان قیمت سهام بر تصمیم گیری سرمایه گذاران در بورس نوشته‌ی سیدعباس شاهچراغی، تلاش می‌کند تا نحوه‌ی تجزیه و تحلیل سرمایه‌گذاری و چگونگی پیش‌بینی قیمت‌های انواع سهام در بازار را آموزش دهد.

یکی از ابزارهای نظام اقتصاد سرمایه‌داری بورس اوراق بهادار است که جزء جدانشدنی آن محسوب می‌شود. امروزه بورس به یکی از بازارهای بسیار مهم و اصلی تبدیل شده که سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در آن را تأمین می‌کند. در حقیقت بورس فقط قادر است در یک اقتصاد آزاد به خوبی کار خود را انجام دهد و در غیر از این حالت، کارایی قابل قبول خود برای ایفای نقش اساسی‌اش را از دست خواهد داد. اگر به عللی مانند مسائل اجتماعی، اقتصادی و ... تحولی در جامعه روی دهد که اعتماد همگان را برانگیزد، به نحوی که سرمایه‌گذاران، آینده‌ی اقتصاد و سرمایه‌گذاری را در هاله‌ای از ابهام ببینند، مطمئناً این اطمینان در عرضه و تقاضای سهام در بورس تأثیرگذار خواهد بود.

در یک اقتصاد رقابتی و آزاد، عرضه و تقاضا تنها عواملی هستند که قیمت یک دارایی را تعیین می‌کنند. یکی از هدف‌های مهم ایجاد بورس‌های اوراق بهادار، تشکیل یک سازوکار شفاف و منظم جهت تعیین قیمت دارایی‌های مالی است. از اصلی‌ترین قانون‌هایی که به همین منظور در بعضی از بازارهای مالی ایجاد می‌شود، حد نوسان قیمت است که به عنوان یک کنترلگر در مقابل نوسانات قیمت اوراق بهادار شناخته می‌شود.

وجود بازارهای مالی کارآمد و قوی به همراه سازمان‌های مالی مناسب و فعال از شاخص‌های رشد و توسعه‌ی اقتصادی در هر کشوری محسوب می‌شود. به این دلیل که بورس اوراق بهادار به عنوان یک معیار خیلی مهم و حیاتی جهت ارزیابی توسعه اقتصاد کشور مطرح است، آثار و نتایج اقتصادی و اجتماعی آن بر تعادل و توازن اقتصادی و روانی جامعه بسیار تأثیر می‌گذارد.

در بخشی از کتاب کارآیی میزان نوسان قیمت سهام بر تصمیم گیری سرمایه گذاران در بورس می‌خوانیم:

نقدشوندگی به معنای توانایی بازار در جذب حجم زیاد معاملات بدون ایجاد نوسانات شدید در قیمت است. از ویژگی‌های بازارهای با نقدشوندگی بالا، اندک بودن فاصله بین قیمت پیشنهادی خرید و فروش است که به تبع آن معاملات به روش مقرون به صرفه اجرا خواهد شد. نقدشوندگی در بازارهای دست دوم هزینه سرمایه‌گذاران را از طریق کاهش دامنه نوسان و هزینه‌های معاملاتی کاهش می‌دهد و امکان دسترسی به سرمایه‌گذاران مختلف با استراتژی‌های معاملاتی متنوع را فراهم می‌آورد.

نقدشوندگی در بازارهای مالی از عوامل متعددی تأثیر می‌پذیرد. همچنین میزان تأثیرگذاری این عوامل در بازارهای مختلف متفاوت است. بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته عواملی مانند تمرکز مالکیت، میزان سهام شناور آزاد، واسطه‌های خارجی، دسترسی به بازار، انجام معامله از طریق اینترنت، آزادسازی حساب سرمایه، هزینه‌ها و زیرساخت‌های معاملاتی، ابزارها و محصولات، پذیرش مضاعف، مشارکت سرمایه‌گذاران جزء، تجدید ساختار بورس‌ها، راهبری شرکتی، کیفیت شرکت‌های پذیرفته شده، افزایش ساعات و نشست‌های معاملاتی و بازارگردانان در افزایش نقدشوندگی مؤثر است.

از دیدگاه کلان، وجود بازارهای سرمایه نقدشونده برای تخصیص کارایی سرمایه ضروری بوده، موجبات کاهش هزینه‌ی سرمایه ناشران را فراهم می‌آورد. نقدشوندگی به‌عنوان یکی از عوامل مؤثر بر بازده اوراق بهادار از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا عموماً نقدشوندگی نشان‌دهنده‌ی وضعیت محیط سرمایه‌گذاری و اقتصاد کلان است. از دیدگاه خرد، بازار سرمایه نقدینه توانایی جذب سرمایه‌گذاران مختلف با استراتژی‌های معاملاتی متنوع را نیز فراهم می‌آورد.

فهرست مطالب کتاب

سخنی با خواننده
مقدمه
فصل اول
تاریخچه بورس در ایران
عملکرد بورس اوراق بهادار
فصل دوم
متوقف‌کننده‌های خودکار
توقف معاملات
حد نوسان قیمت سهام
مقایسه توقف معاملات و حدنوسان فیمت سهام
حد نوسان قیمت و توقف معاملات، کدام یک برتری دارد؟
فصل سوم
شیوه اعمال حد نوسان قیمت سهام در بورس اوراق بهادار ایران و چند کشور دیگر
حجم مبنا
حد نوسان قیمت سهام
نقدشوندگی سهام
عکس‌العمل بیش از اندازه
تأخیر در رسیدن به قیمت واقعی
حد نوسان قیمت سهام در سایر کشورها
علل به‌کارگیری حد نوسان قیمت سهام
حد نوسان قیمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران
سایر مکانیزم‌های کنترلی در بورس اوراق بهادار تهران
حجم مبنا
توقف معاملاتی
گره معاملاتی
فصل چهارم
ویژگی‌های اجتماعی و اقتصادی
مفهوم تصمیم‌گیری
فرآیند تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران و مراحل آن
سرمایه‌گذاری و فرآیند آن
نگاهی به تصمیم‌ها و ویژگی‌های سرمایه گذاری
عوامل مؤثر بر رفتار سرمایه‌گذاران
روش‌های سرمایه‌گذاری
اهداف سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری و موانع پیشرو آنان
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع غیرفارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارآیی میزان نوسان قیمت سهام بر تصمیم گیری سرمایه گذاران در بورس
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ویهان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات76
زبانفارسی
شابک978-622-6071-31-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کارآیی میزان نوسان قیمت سهام بر تصمیم گیری سرمایه گذاران در بورس

برای دریافت کتاب کارآیی میزان نوسان قیمت سهام بر تصمیم گیری سرمایه گذاران در بورس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.