معرفی و دانلود کتاب کاربردهای بالینی کنترل حرکتی

برای دانلود قانونی کتاب کاربردهای بالینی کنترل حرکتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاربردهای بالینی کنترل حرکتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاربردهای بالینی کنترل حرکتی

کتاب کاربردهای بالینی کنترل حرکتی نوشته‌ی پاتریشیا مونت گومری و باربارا کانولی، با کمک گرفتن از علوم عصب‌شناسی، بیومکانیک، علوم شناختی و یادگیری و رشد حرکتی می‌کوشد به رویکردی کاربردی‌تر در معاینه، ارزیابی و درمان مشکلات حرکتی دست یابد. نویسندگان این کتاب که هر دو فیزیوتراپیست و استاد دانشگاه هستند، در این کتاب به خواننده می‌آموزند که چگونه آسیب‌های حرکتی را در نواحی مختلف بدن بیمار شناسایی کند و تمرینات و ورزش‌های مناسبی را برای آن‌ها طراحی نماید.

درباره‌ی کتاب کاربردهای بالینی کنترل حرکتی

هزاران پیش بود که انسان به مسأله‌ی حرکت و فیزیک بدنش علاقه‌مند شد. او می‌خواست بداند دقیقاً چطور می‌تواند اندامش را حرکت دهد، قدم بردارد یا اجسام را بلند کند. بعدتر، با پیشرفت دانش پزشکی، مشخص شد که سیستم حرکتی بدن انسان بسیار پیچیده‌تر از تصور است و سازوکاری درهم‌تنیده دارد. مغز، سیستم حسی و دستگاه حرکتی در کنار یکدیگر به ما این امکان را می‌دهند که بتوانیم عضلاتمان را حرکت دهیم و آن را کنترل کنیم؛ اطلاعات بینایی، سامانه‌ی حسی-پیکری، و سیستم وستیبولار، و همین‌طور قشر مغز، مخچه و عقده‌های قاعده‌ای قسمت‌های اصلی فرآیند حرکتی محسوب می‌شوند. تقریباً در قرن نوزدهم بود که دانش کنترل حرکتی به‌عنوان یکی از شاخه‌های فیزیوتراپی شکل گرفت. این دانش قرار بود انواع حرکات بدن و چگونگی کنترل آن‌ها را مطالعه و در صورت نیاز مکانیسم‌های ضروری را تنظیم کند. حالا کنترل حرکت به رشته‌ی مهمی تبدیل‌ شده و خیلی وقت‌ها برای معاینه، ارزیابی و مداخله کردن در مشکلات حرکتی از آن استفاده می‌شود. کتاب کاربردهای بالینی کنترل حرکتی (Clinical Applications for Motor Control) نوشته‌ی پاتریشیا مونت گومری (Patricia Montgomery) و باربارا کانولی (Barbara Connolly)، منبعی جامع در این رشته محسوب می‌شود که می‌کوشد از جنبه‌های مختلف به آن نگاه کند. نویسندگان با علم به اینکه کنترل حرکتی دانشی میان‌رشته‌ای است، در این کتاب کوشیده‌اند از منظر علوم عصب‌شناسی، بیومکانیک، شناختی، یادگیری و رشد حرکتی به این موضوع حرکت بنگرند و آن را تحلیل کنند.

در دویست سالی که از عمر رشته‌ی کنترل حرکتی می‌گذرد، نظریه‌های مهم و متفاوتی در مورد آن ارائه شده است. باوجوداین ما هنوز دقیقاً سیستم حرکتی را نمی‌شناسیم و نمی‌دانیم چطور می‌توانیم مهارتمان را در آن افزایش دهیم. این فقدان اطلاعات در درمان ناتوانی‌ها و همین‌طور ورزش‌ها بیشتر نمود دارد. برای مثال کسی که معلولیت حرکتی دارد قاعدتاً به تمرینات ویژه‌تری نیاز دارد تا بتواند ضعف‌های حرکتی‌اش را جبران نماید. ورزشکار حرفه‌ای هم باید در برخی حرکات ماهرتر باشد تا بتواند در مسابقات پیروز شود. دانش کنترل حرکتی بااین‌که توانسته تا حد زیادی در این موارد موفق باشد، ولی هنوز نتوانسته کاملاً آن‌ها را حل کند. پاتریشیا مونت گومری و باربارا کانولی در کتاب کاربردهای بالینی کنترل حرکتی، در همین راستا تلاش کرده‌اند به چارچوب مدرن و کارآمدتری در این حوزه برسند. آن‌ها با کمک گرفتن از متخصصین علوم مختلف و همین‌طور با استفاده از مطالعه‌ی موارد واقعی، انواع مشکلات حرکتی بدن را بررسی کرده و سعی نمودند شیوه‌ی تشخیص آن‌ها را آموزش دهند؛ مشکلاتی مثل اسپاسم‌ها، مشکل راه رفتن، عدم تعادل یا آسیب‌های اسکلتی. نویسندگان هر مسأله را به‌دقت و با ارائه‌ی نمونه‌های کلینیکی تحلیل کرده و نحوه‌ی معاینه و ارزیابی و درمان آن را نشان می‌دهند. مطالعه‌ی این رویکرد این امکان را به فیزیوتراپیست‌ها می‌دهد تا بتوانند ورزش‌ها و تمرینات مناسب‌تری برای بیمارشان طراحی کنند.

کتاب کاربردهای بالینی کنترل حرکتی را سعید ارشم و کامران شاهدوست برای نشر نرسی ترجمه کرده‌اند.

کتاب کاربردهای بالینی کنترل حرکتی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به فیزیوتراپ‌ها، کاردرمانگرها و همه‌ی کسانی که در زمینه‌ی علوم حرکتی فعالیت دارند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب کاربردهای بالینی کنترل حرکتی می‌خوانیم

بدیهی است که حیطه‌های تخصصی کنترل، یادگیری و رشد حرکتی در زمینه تمرکز بر رفتار حرکتی وجه اشتراک دارند. متخصصان علاقه‌مند به کنترل حرکتی در جستجوی درک نحوۀ کنترل و سازمان‌دهی رفتار حرکتی هستند. افراد علاقه‌مند به یادگیری حرکتی، به مطالعه نحوۀ اکتساب رفتارهای حرکتی از طریق تمرین و تجربه می‌پردازند. کسانی که به رشد حرکتی علاقه دارند، فرایندهای تغییرات مرتبط با سن در گروه‌های سنی خاص یا در کل دورۀ زندگی انسان را بررسی می‌کنند، دیدگاه‌های موجود در هر یک از این رشته‌ها برای مطالعه رفتار حرکتی بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند و به غنای هم می‌افزایند. همچنین، برای فیزیوتراپ‌ها دیدگاه‌های جایگزینی فراهم می‌آورد که بتوانند به کمک آن‌ها مشکلات اختلال کارکردی حرکت انسان را برطرف کنند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: یک چهارچوب برای معاینه، ارزیابی و مداخله
فصل دوم: کنترل حرکتی، یادگیری و رشد حرکتی
فصل سوم: دستگاه‌های عصبی زیربنایی کنترل حرکتی
فصل چهارم: شکل‌پذیری عصبی: کاربردها برای کنترل حرکتی
فصل پنجم: ملاحظات اسکلتی عضلانی در تولید و کنترل حرکت
فصل ششم: مطالعات موردی
فصل هفتم: کاربرد راهنمای عملی متخصصان فیزیوتراپی
فصل هشتم: معاینه و ارزیابی کنترل حرکتی
فصل نهم: موضوعات حسی و ادراکی مرتبط با کنترل حرکتی
فصل دهم: مسائل شناختی برای کنترل حرکتی
فصل یازدهم: نقص‌های تعادلی: معاینه، ارزیابی و مداخله
فصل دوازدهم: اسپاسم و کنترل حرکتی
فصل سیزدهم: رویکردهای معاینه، ارزیابی و مداخله برای اختلالات راه رفتن
فصل چهاردهم: مداخله و برنامه‌ریزی ترخیص برای بیماران

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاربردهای بالینی کنترل حرکتی
نویسنده،
مترجمسعید ارشم، کامران شاهدوست
ناشر چاپیانتشارات نرسی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات396
زبانفارسی
شابک978-600-5028-68-3
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های علوم پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کاربردهای بالینی کنترل حرکتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کاربردهای بالینی کنترل حرکتی

برای دریافت کتاب کاربردهای بالینی کنترل حرکتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.