معرفی و دانلود کتاب کارما یوگا: سفری از ذهن تا عمل

عکس جلد کتاب کارما یوگا: سفری از ذهن تا عمل
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کارما یوگا: سفری از ذهن تا عمل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارما یوگا: سفری از ذهن تا عمل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارما یوگا: سفری از ذهن تا عمل

کتاب کارما یوگا: سفری از ذهن تا عمل اثری از مریم موسوی و مهرنوش عطااللهی است که در زمینه‌ی موفقیت و خودسازی به نگارش درآمده است. این دو نویسنده‌ی ایرانی برای جمع‌آوری مطالب خود سال‌ها به پژوهش و تحقیق پرداخته‌اند و کتابی به مخاطبان فارسی زبان تحویل داده‌اند که به لحاظ علمی دقیق، به لحاظ تأثیرگذاری مثال‌زدنی و از نظر سبک نگارش منسجم و یک‌دست است.

درباره‌ی کتاب کارما یوگا: سفری از ذهن تا عمل

کتاب کارما یوگا: سفری از ذهن تا عمل به تألیف مریم موسوی و مهرنوش عطااللهی با پرسش «شادی چیست؟» آغاز می‌شود. به واقع شادی به چه معناست؟ آیا یک احساس ذهنی و شخصی است یا تعریف مشخصی برای آن وجود دارد؟ آیا منظور از شادی یک احساس معنوی و متعالی است که در ادیان به آن پرداخته شده یا منظور از این مفهوم کاملاً یک احساس جسمانی و این‌جهانی است؟ مریم موسوی و مهرنوش عطااللهی با تحقیقات سترگ و گسترده‌ای که داشته‌اند به شما محدوده‌های گسترده‌ای از تعریف این مفهوم ارائه می‌دهند و در آخر به سوی تعریفی می‌روند که در راستای بهبود عملکرد ذهن و ایجاد احساس مثبت در روحیه‌ی فرد عمل می‌کند. شادی به معنای خوش‌بینی و انرژی مثبت است که در ارتباط سازنده‌ی میان فرد و پیرامونش برقرار می‌شود.

این کتاب به شما در سرفصل‌های گوناگون و متنوع خود اطلاعات بی‌نظیر و کمتر خوانده‌شده‌ای در باب سیر درونی موفقیت و خوددرمانی ارائه می‌کند. کتابی که پیش روی شماست از بهترین پژوهش‌های داخلی در زمینه‌ی عملکرد ذهن و پویایی شخصی و توسعه‌ی فردی است. مریم موسوی و مهرنوش عطااللهی در کتاب کارما یوگا: سفری از ذهن تا عمل سعی دارند به شما نه فقط مجموعه‌ی از توصیه‌های مثبت، بلکه نوعی جهان‌بینی را معرفی کنند.

در فصل دوم کتاب، نویسندگان به تعریف اندوه و غم می‌پردازند. این مسئله که به واقع در جهان معاصر امروز صفت غمگین به چه کسی اطلاق می‌شود و وقتی از غم صحبت می‌کنیم منظورمان دقیقاً چه وضعیت احساساسی و زیستی‌ای است؟ کتاب کارما یوگا: سفری از ذهن تا عمل به شما می‌گوید که نه تنها نباید در غم غرق شوید بلکه باید کاملاً متضاد با آن باشید: بدین شکل که پویایی درونی خود را به کنش و عمل تبدیل کنید و از ملالِ ویرانگر دوری کنید.

این کتاب مانند دیگر کتاب‌های مشابه صرفاً با جملات الهام‌بخش و مثبت خود بر آن نیست تا تأثیری کوتاه‌مدت و کلیشه‌ای در شما ایجاد کند بلکه از دریچه تاریخ اندیشه برای القای انگاره‌های عمیق وارد بحث می‌شود. در فصل پنجم کتاب در باب اندیشه‌ها و باورهای رنه دکارت می‌خوانید و بحران‌های فکری که با نظریات زیگموند فروید به وجود می‌آید.

کتاب کارما یوگا: سفری از ذهن تا عمل برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به کسانی که نسبت به فلسفه‌ی شادی کنجکاو هستند، به کسانی که می‌خواهند نگاهی وسیع‌تر از رفتارها و احساسات خود داشته باشند و همچنین به افرادی که در جستجوی راهی برای خوددرمانی، خودسازی و رسیدن به موفقیت و حس خوشبختی هستند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب کارما یوگا: سفری از ذهن تا عمل می‌خوانیم

بسیاری از افراد به این اعتقاد دارند که انسان اختیاری ندارد و فقط وراثت و محیط است که تعیین‌کننده‌ی سرنوشت است. البته ما انکار نمی‌کنیم که وراثت منجر به ایجاد یک‌سری ویژگی‌ها از قبیل رنگ چشم، قد، وزن، زیبایی، و نبوغ در وجود ما می‌شود یا محیطی که در آن رشد می‌کنیم باعثِ ایجاد یک‌سری باورها و اعتقادات می‌شود از قبیل هندوئیسم، بودائیسم، کمونیسم، مسلمان و... اما ما دارای قدرتی فراتر از وراثت و محیط هستیم. ما می‌توانیم این دو عامل را در راستای اهداف خود تغییر دهیم. به‌عنوان یک انسانِ مختار این قدرت را داریم که عامل محیط را تغییر دهیم همان‌طور که در طول تاریخ انسان‌ها انقلاب کردند و وضعیت کشورهایشان را از یکسری باورها و اعتقادات به باورها و اعتقادات دیگری کشاندند.

مثلاً انقلاب کبیر فرانسه باعث یک‌سری تغییرات و دگرگونی‌های اجتماعی-سیاسی در تاریخ فرانسه و اروپا شد که به دست ملت فرانسه صورت گرفت. ملت فرانسه با این انقلاب در ساختار اجتماعی، روشنفکری و حکومتی کشورشان تغییراتی بنیادین ایجاد کردند. نظام کشوری‌شان را از سلطنتی با امتیازات فئودالی برای طبقه‌ی اشراف به ملی‌گرایی دموکراتیک تبدیل کردند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول
شادی چیست؟
فصل دوم
تعریف جدید از غم
فصل سوم
ذات زندگی: شادی و مسئولیت‌پذیری
فصل چهارم
اختیار
نظریات رنه دکارت و زیگموند فروید
فصل پنجم
اختیار: عاملِ ایجاد قانون کارما
فصل ششم
مراحل رسیدن به کارمایوگا
فصل هفتم
کارمایوگا: سفری از ذهن تا عمل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارما یوگا: سفری از ذهن تا عمل
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات بازاندیشی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات194
زبانفارسی
شابک978-622-5830-05-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های انرژی درمانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کارما یوگا: سفری از ذهن تا عمل

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کارما یوگا: سفری از ذهن تا عمل

برای دریافت کتاب کارما یوگا: سفری از ذهن تا عمل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.