معرفی و دانلود کتاب نوآوری در اندیشه با استفاده از تریز: راهنمای عملی

عکس جلد کتاب نوآوری در اندیشه با استفاده از تریز: راهنمای عملی
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نوآوری در اندیشه با استفاده از تریز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نوآوری در اندیشه با استفاده از تریز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نوآوری در اندیشه با استفاده از تریز: راهنمای عملی

کتاب نوآوری در اندیشه با استفاده از تریز، تألیف مایکل. ای. آرلاف، نکات کلیدی، تکنیک‌ها و الگوهای روش TRIZ را ارائه می‌دهد و به خواننده کمک می‌کند تفکری قدرتمندتر و خلاقانه‌تر داشته باشد. دکتر آرلاف که از شاخص‌ترین اساتید این حوزه است، در این کتاب کاربردی به شما می‌آموزد که چطور تریز را در زمینه‌های مختلف به کار بگیرید و کارایی‌تان را افزایش دهید.

درباره‌ی کتاب نوآوری در اندیشه با استفاده از تریز

دنیا در حال پیشرفت است و دائماً ابزارها و تکنولوژی‌های جدیدی ابداع می‌شوند. اما از کجا مطمئن باشیم که داریم مسیر درستی را طی می‌کنیم؟ چطور بدانیم که این ابداعات به فاجعه ختم نمی‌شوند؟ یکی از شیوه‌هایی که می‌تواند درک بهتری به ما بدهد و مسیر آینده را روشن‌تر کند، شیوه‌ی تریز (TRIZ) است؛ نوعی روش حل مسئله‌ی ابتکاری. فلسفه‌ی تریز در حقیقت نگاه به گذشته برای پیدا کردن راه آینده است. در واقع شما با بررسی ابداعات و پروژه‌های قدیمیِ مشابه پروژه‌ی خودتان، می‌توانید ایده بگیرید و به جلو حرکت کنید. راه‌حل‌های گذشتگان می‌تواند راهگشای شما هم باشد. این تکنیک برای حل مسائل چالش‌برانگیز و دشوار، بسیار کاربردی خواهد بود و می‌تواند تا حد زیادی مشکلات را مرتفع سازد. برای آموزش این تکنیک، منابع متعددی تألیف شده، اما یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها کتاب نوآوری در اندیشه با استفاده از تریز (Inventive Thinking through TRIZ)، نوشته‌ی مایکل. ای. آرلاف (Michael A. Orloff) است. آرلاف که از معروف‌ترین و مهم‌ترین اساتید رشته‌ی تریز در دنیا به شمار می‌آید، در کتاب خود اصول کلی، تکنیک‌ها و الگوهای این متد را آموزش می‌دهد.

TRIZ علمی میان‌رشته‌ای است که در حوزه‌ی خلاقیت‌شناسی قرار می‌گیرد. این شیوه را محقق و مخترعی روسی به نام گنریش آلتشولر (Genrich Altshuller) برای نخستین بار معرفی نموده. آلتشولر در شوروی سابق در دفتر ثبت اختراعات کار می‌کرد و با مخترعین و ابداعات بسیاری سروکار داشت. در همین دوران به حل مسئله علاقه پیدا کرد و کنجکاو شد بداند چه اصولی به مخترعین کمک می‌کند تا دست به ابداع بزنند و چطور مشکلات را از سر راه برمی‌دارند. او با بررسی دقیق چندین هزار اختراع ثبت‌شده، سعی کرد به الگویی مشخص بین آن‌ها برسد. او در نهایت به الگوها و قوانینی رسید که اعتقاد داشت تقریباً همه‌ی ابداعات از آن‌ها پیروی می‌کنند. علم تریز، ماحصل تحقیقات چندساله‌ی آلتشولر بود.

شوروی آن دوران اهمیت زیادی به TRIZ نداد و آن را چندان جدی نگرفت. اما چند سال بعد و با باز شدن مرزهای این سرزمین، کم‌کم اهمیت این مفهوم بیشتر کشف شد و دنیا به ضرورت آن پی برد. اکنون تریز به‌عنوان روشی برای نوآوری، تفکر خلاق و حل مسئله شناخته می‌شود. این شیوه گرچه برای علوم و مهندسی معرفی شده بود، اما از این رشته‌ها فراتر رفته و در حوزه‌های علوم انسانی و حتی ادبیات هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. راهکارهای تریز به هر کسی کمک می‌کند تا خلاق‌تر باشد و بتواند از پس مسائلش بربیاید. مایکل. ای. آرلاف سال‌هاست که در فضای آکادمیک دانشگاه، نکات و چیستی تریز را تدریس می‌کند و آکادمی‌ای برای آن تأسیس کرده. او در کتاب نوآوری در اندیشه با استفاده از تریز، شیوه‌های به کارگیری و پیاده‌سازی TRIZ را آموزش داده و نشان می‌دهد که چطور می‌توان از این تکنیک در حوزه‌های مختلف مهندسی و فنّاوری استفاده کرد. این کتاب خودآموز به شما کمک خواهد کرد خلاقیتتان را پرورش دهید و عملکرد و کارایی‌تان را بهبود بخشید.

کتاب نوآوری در اندیشه با استفاده از تریز را انتشارات بازاندیشی با ترجمه‌ی خدیجه محمدی چاپ و عرضه کرده است.

کتاب نوآوری در اندیشه با استفاده از تریز برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال رویکردی جدید در تفکر هستید و می‌خواهید افکارتان را تغییر و بهبود دهید، مطالعه‌ی این کتاب به شما توصیه می‌شود.

با مایکل. ای. آرلاف بیشتر آشنا شویم

دکتر مایکل. ای. آرلاف (متولد 1947)، مؤلف و استاد دانشگاه آلمانی است. او در زمینه‌ی تریز (TRIZ) تخصص دارد و این رشته را در دانشگاه فنی برلین تدریس می‌کند. آرلاف بنیان‌گذار آکادمی تریز مدرن بوده و در طول بیش از دو دهه، نزدیک به پنج هزار متخصص پرورش داده. «مدل‌سازی تریز مدرن» و «نوآوری در اندیشه با استفاده از تریز» آثار منتشرشده‌ی او هستند.

در بخشی از کتاب نوآوری در اندیشه با استفاده از تریز: راهنمای عملی می‌خوانیم

یکی از مهم‌ترین اختراعات در تاریخ تمدن بشر، اختراع رادیو (به لاتین- پخش امواج) بود. هنریچ هرتز فیزیکدان آلمانی در سال 1888، کشف کرد که چگونه می‌توان با کمک انواع مختلفی از قطعات بلند ساخته شده از مواد رسانا میدان‌های الکترومغناطیسی را دریافت و ارسال کرد (امروزه این قطعات را آنتن می‌نامیم.)

برای تولید یک میدان، برق با یک تکانه و فرکانس و قدرت خاصی به یک آنتن فرستاده می‌شد. برای دریافت میدان الکترومغناطیسی، لازم بود برق تغذیه شده افزایش یافته به آنتن و سپس به فیلد انتخابی هدایت شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار نویسنده: تریز در آغاز قرن بیست و یکم
مقدمه
فصل 1: اختراع مدنیت
فصل 2: بازآفرینی-مفهوم کلیدی برای مطالعه تریز
روش‌های نوآوری
فصل 3: نوآوری
فصل 4: خلاقیت نوآورانه
فصل 5: تریز کلاسیک
تمرینات 3-5
کارگاه-A: الگوریتمی هدایت فکر
فصل 6: از عملی به تئوری
فصل 7: انضباط خلاقانه
فصل 8: منطقه عملیاتی
فصل 9: از آنچه وجود دارد به آنچه ایجاد می‌شود.
تمرینات 6-9
هدایتگرهای کلاسیک اختراع در کارگاه A
فصل 10: هدایتگر‌ها برای راه‌حل‌های استاندارد
فصل 11: هدایتگر‌هایی برای حل مسائل فنی
فصل 12: هدایتگر‌هایی برای حل تناقضات فیزیکی
فصل 13: هدایتگر‌هایی کاوش برای اصول جدید کار کردی
استراتژی اختراع
فصل 14: کنترل سیستم‌های توسعه‌یافته
فصل 15: مدل تریز کلاسیک برای توسعه نو‌آورانه
تمرینات 14 تا 15
تاکتیک اختراع
فصل 16: تشخیص مشکل
فصل 17: اثبات راه‌حل
تمرینات 16 تا 17
هنر اختراع
فصل 18: تخیل عملگرا
فصل 19: ادغام تریز در فعالیت‌های حرفه‌ای
تمرینات 18-19
ضمیمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نوآوری در اندیشه با استفاده از تریز: راهنمای عملی
نویسنده
مترجمخدیجه محمدی
ناشر چاپیانتشارات بازاندیشی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات443
زبانفارسی
شابک978-622-5830-00-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نوآوری در اندیشه با استفاده از تریز

برای دریافت کتاب نوآوری در اندیشه با استفاده از تریز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.