معرفی و دانلود کتاب کارکنان مشتاق: چگونه شرکت‌ها با اعطای آن‌چه کارکنان می‌خواهند سود می‌برند

عکس جلد کتاب کارکنان مشتاق: چگونه شرکت‌ها با اعطای آن‌چه کارکنان می‌خواهند سود می‌برند
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کارکنان مشتاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارکنان مشتاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارکنان مشتاق: چگونه شرکت‌ها با اعطای آن‌چه کارکنان می‌خواهند سود می‌برند

کتاب کارکنان مشتاق محصول سال‌ها تحقیق و جمع‌آوری داده‌ی دو مدیر موفق، دیوید سیروتا و داگلاس ای کلین است. این کتاب بر نظریه‌ی برد – برد تأکید دارد؛ یعنی هرچقدر که کارمندان بیشتر به دست آورند، سازمان هم به نتایج بهتری خواهد رسید. مدیران بعد از خواندن این کتاب متوجه اشتباهات خود می‌شوند و درک می‌کنند که باید چه کاری برای افزایش اشتیاق کارمندان‌شان انجام دهند.

درباره‌ی کتاب کارکنان مشتاق

آیا برای شما هم پیش آمده است که در روزهای اول ورود به یک سازمان، اشتیاق زیادی داشته باشید و سعی کنید همه‌ی کارهای خود را به‌سرعت انجام دهید؟ چند ماه طول کشیده است که اشتیاق اولیه‌ی خود را از دست بدهید و فقط ساعت‌ها را بشمارید که زودتر کارتان تمام شود؟ چرا کارمندی که در ابتدای کار عاشق کارش بوده، این‌چنین نسبت به آن بی‌توجه می‌شود؟ مشکل از کجاست؟ دیوید سیروتا (David Sirota) و داگلاس ای کلین (Douglas A. Klein) معتقدند که مدیران برای حل این مشکل باید خواسته‌‌های کارمندان را بیشتر درک کنند. اما چرا باید به خواسته‌ی آن‌ها توجه کرد؟

برخی از مدیران با دیدن عنوان کتاب از خود می‌پرسند که چرا باید کارمندان مشتاقی داشته باشند؟ مگر کارمندان جز انجام کارهای محوّله و گرفتن حقوق کافی، به چیز دیگری نیاز دارند؟ اولاً کارکنان در هر بخشی انسان هستند و نباید به‌عنوان یک دستگاه به آن‌ها نگاه کرد. ثانیاً پژوهش‌های بسیاری نشان داده‌اند که کارکنان مشتاق بیشتر با اهداف شرکت آشنا هستند و انرژی بیشتری برای انجام وظایف خود می‌گذارند. در نتیجه عملکرد بهتری خواهند داشت و مشتریان نیز راضی خواهند بود. دیوید سیروتا و داگلاس ای کلین در کتاب کارکنان مشتاق (The Enthusiastic Employee)، راه‌های ایجاد اشتیاق در کارکنان را با مدارک بسیاری به شما نشان می‌دهند.

بعضی از مدیران فکر می‌کنند که عاملی مانند حقوق مناسب برای نگه داشتن کارمند کافی است. آن‌ها فکر می‌کنند «کار کردن» یک مبادله‌ی اقتصادی است و پول انگیزه‌ی لازم را در کارمندان ایجاد می‌کند. بعضی دیگر بر عوامل محیطی یا ارتباط با کارکنان تأکید دارند. دیوید سیروتا و داگلاس ای کلین در طی سال‌ها تحقیقات عملی روی موضوع افزایش اشتیاق کارکنان، همه‌ی این عوامل را شناسایی کرده‌اند.

بسیاری از کتاب‌هایی که در حوزه‌ی افزایش عملکرد کارکنان و بهبود فعالیت کسب‌وکار نوشته شده است، بر پایه‌ی شاهدها و مثال‌های خود نویسندگان است. اما دیوید سیروتا و داگلاس ای کلین هر دو تحصیلات آکادمیک دارند و پس از سال‌ها فعالیت مدیریتی، جمع‌آوری داده‌های آماری و تحقیقات پیمایشی (گردآوری داده‌ها با روش میدانی و کتاب‌خانه‌ای) نظریه‌های خود را در کتاب کارکنان مشتاق بیان می‌کنند. به همین دلیل کتاب پر از جدول‌، نمودار و شکل‌های مرتبط است که شما را در فهم دقیق‌تر مطالب یاری می‌کند. هدف نویسندگان از نگارش چنین کتابی این است که هم شرکت و هم کارکنان شرکت، راضی باشند. در ویرایش‌های بعدی این کتاب به نسل‌های جدید و اقلیت‌ها نیز توجه ویژه‌ای شده است. مهسا درّی و حمیدرضا جعفری این کتاب را با کمک انتشارات لیوسا، برای تغییر نگرش و رویکرد مدیران ایرانی، به زبان فارسی ترجمه‌ کرده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب کارکنان مشتاق

  • من این کتاب را به همه‌ی صاحبان کسب‌وکار و رهبران سازمان‌ها پیشنهاد می‌کنم. با کتاب کارکنان مشتاق وفاداری،‌ روحیه و عملکرد کارکنان خود را افزایش دهید. (ریچارد پارسونز، مدیرعامل سابق تایم وارنر)

  • همه‌ی مدیران اجرایی باید پیشنهادهای مبتنی بر داده و آزموده‌شده‌ی دیوید سیروتا و داگلاس ای کلین را به کار بگیرند. (استیو بنت، مدیرعامل شرکت سیمانتک)

  • دیوید سیروتا بی‌شک یکی از بهترین مشاورانی بود که در کنار خود داشتم. او سال‌ها به نظرات کارمندان گوش می‌داد و از آن‌ها یاد می‌گرفت. شاید در بازار با کتاب‌های زیادی درباره‌ی نحوه‌ی رفتار با کارکنان خود روبه‌رو شوید؛ اما من کتاب کارکنان مشتاق را پیشنهاد می‌کنم. (دونالد گراهام، مدیرعامل شرکت واشنگتن پست)

  • اگر فکر می‌کنید کارکنان شما بی‌انگیزه شده‌اند، احتمالاً سیاست‌های شرکت ایراد دارد. نویسندگان با تحقیقات گسترده‌ی خود نکات واضح و مفیدی را برای افزایش روحیه و عملکرد کارکنان ارائه می‌دهند. خواندن این کتاب را به همه‌ی مدیران منابع انسانی توصیه می‌کنم. (ویکتوریا برگر گراس، معاون ارشد منابع انسانی شرکت تیفانی و شرکا)

کتاب کارکنان مشتاق برای چه کسانی مناسب است؟

مدیران سازمان‌ها، کسب‌وکارها، مدیران منابع انسانی و در واقع هر کسی که در تعیین سرنوشت حرفه‌ای نیروی کار نقش دارد، لازم است کتاب کارکنان مشتاق را بخواند.

در بخشی از کتاب کارکنان مشتاق: چگونه شرکت‌ها با اعطای آن‌چه کارکنان می‌خواهند سود می‌برند می‌خوانیم

مدیران در تمامی سطوح اغلب زمان زیادی را با کارکنان « دشوار» سپری می‌کنند. کارکنانی که عصبانی و همکاری‌گریزند یا شاید به‌ طرز وسواس‌گونه‌ای نیازمند توجه. پرداختن به این گونه مشکلات رفتاری عمدتاً به عنوان هزینه‌ای قابل‌توجه در بخش منابع انسانی تلقی می‌شود. اما، واقعیت از این هم بدتر است. زیرا مشکل اصلی بی‌شمار کارکنانی است که علناً دردسری برای شما به وجود نمی‌آورند، اما به کلی نسبت به سازمان و اهداف آن بی‌تفاوت شده‌اند. مشکل بزرگ‌تر همین است. زیرا کارکنان مشکل‌ساز را می‌توانید شناسایی و آن‌ها را مدیریت کنید: اما « بی‌تفاوت‌های متحرک» قاتلان خاموش‌اند. آن‌ها یاد گرفته‌اند نه انتظار زیادی داشته باشند نه کار زیادی برای سازمان انجام بدهند. با این‌حال، این کارکنان افرادی عادی هستند که خواسته‌های انسانی معقولی دارند. به نوعی، شرکت‌هایی که برای آن‌ها کار می‌کنند، فقط اندکی از نیازهای انسانی‌شان را برآورده می‌کنند، البته اگر اصلاً برآورده کنند. در عوض، آن‌ها هم صرفاً بخش کوچکی از قابلیت‌های خود را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهند. این کم‌کاری، هزینه‌های اقتصادی قابل‌توجهی برای کسب‌وکار مربوطه به‌همراه دارد.

شرکت چگونه این مشکل را حل‌وفصل می‌کند؟ یک رویکرد، نظارت دقیق‌تر بر کارکنان و تحت فشار قرار دادن آن‌ها برای انجام کار بیشتر است. در یک رویکرد مثبت‌تر، برخی دیگر از مدیران کارکنان خود را به‌صورت دسته‌جمعی و گروهی به جلسه‌های سخنرانان « انگیزشی»، رویدادها و برنامه‌های پرجنب‌وجوش و برانگیزاننده مهمان می‌کنند. در واقع، هیچ کدام از این رویکردها تأثیر زیادی ندارند، حتی رویکرد اول احتمالاً مشکل را تشدید خواهد کرد. لازم است ریشه‌ی مشکل منشأ بی‌تفاوتی کارکنان را پیدا کنیم و به آن بپردازیم. چالش اصلی تبدیل کارکنان بی‌تفاوت به کارکنان مشتاق است. راه‌حل احتمالاً شما را متعجب می‌کند.

اول، باید بفهمیم کارکنان چه خواسته‌ای دارند. پس از آن، باید خواسته‌شان را برآورده کنیم!

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجمان
قدردانی
درباره‌ی نویسندگان
درباره‌ی ویراست دوم کتاب
مقدمه
بخش اول: انگیزش، روحیه و عملکرد کارکنان
فصل 1: کارکنان چه خواسته‌ای دارند - تصویر کلی
فصل 2: اشتیاق کارکنان و موفقیت کسب‌وکار
بخش دوم: نیروی کار مشتاق، انگیزه‌یافته از رفتار منصفانه
فصل 3: امنیت شغلی
فصل 4: جبران خدمات
فصل 5: تأثیر رکود بزرگ: فرار به‌سوی بقا
فصل 6: احترام
بخش سوم: نیروهای کار مشتاق، انگیزه‌یافته از دستاورد
فصل 7: هدف و اصول سازمان
فصل 8: تواناسازی شغلی
فصل 9: چالش شغل
فصل 10: بازخورد، قدردانی و پاداش
بخش چهارم: کارکنان مشتاق، انگیزه‌یافته از روابط دوستانه
فصل 11: کار تیمی
بخش پنجم: همه را گرد هم آوردن: فرهنگ شراکت
فصل 12: فرهنگ شراکت
فصل 13: رهبری و فرهنگ شراکت
فصل 14: تبدیل نظریه‌ی شراکت به عمل شراکت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارکنان مشتاق: چگونه شرکت‌ها با اعطای آن‌چه کارکنان می‌خواهند سود می‌برند
نویسنده،
مترجمحمیدرضا جعفری، مهسا دری
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات520
زبانفارسی
شابک978-600-340-319-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کارکنان مشتاق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کارکنان مشتاق

برای دریافت کتاب کارکنان مشتاق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.