معرفی و دانلود کتاب کارگاه آموزشی HTML5 ،CSS3: به همراه پروژه‌های کاربردی عملی و ضمایم کاربردی

برای دانلود قانونی کتاب کارگاه آموزشی HTML5 ،CSS3 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارگاه آموزشی HTML5 ،CSS3 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارگاه آموزشی HTML5 ،CSS3: به همراه پروژه‌های کاربردی عملی و ضمایم کاربردی

کتاب کارگاه آموزشی HTML5 ،CSS3 مفاهیم دو زبان مهم و معروف تحت وب، یعنی اچ‌تی‌ام‌ال و سی‌اس‌اس را معرفی می‌کند و کدنویسی در آن‌ها را با کمک پروژه‌های عملی و کاربردی آموزش می‌دهد. این راهنما می‌کوشد شیوه‌ی کار با تصاویر، لیست‌ها و پیوندها را به مخاطبان بیاموزد، استایل‌بندی، ایجاد حاشیه‌ها، کار با فونت و تقسیم‌بندی صفحه را تشریح کند و نحوه‌ی نمایش عناصر و شیوه‌ی جابجایی آن‌ها را توضیح دهد.

درباره‌ی کتاب کارگاه آموزشی HTML5 ،CSS3

برای ساخت صفحات وب، عموماً از ترکیب چندین زبان استفاده می‌شود که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها، اچ‌تی‌ام‌ال است. اچ‌تی‌ام‌ال در اصل زبان برنامه‌نویسی نیست و از منطق آن پیروی نمی‌کند. یعنی در آن تابع و دستور شرطی وجود ندارد و نمی‌توان به‌وسیله‌ی آن تغییری در داده‌ها ایجاد یا آن‌ها را ویرایش کرد. HTML برای ساختار دادن به داده‌هاست، به همین خاطر آن را یک زبان نشانه‌گذاری می‌دانند. اما برای ساخت صفحه‌ی وب فقط این ابزار کافی نیست؛ بلکه به حداقل یک زبان مکمل هم نیاز است. سی‌اس‌اس همان زبانی است که با ساختن ظاهر وب‌سایت می‌تواند اچ‌تی‌ام‌ال را تکمیل کند. درواقع HTML کدی است که به محتوا ساختار و شکل می‌بخشد و CSS ظاهر آن را مرتب و مدرن می‌کند تا خسته‌کننده و یکنواخت به نظر نرسد! این دو ابزار چنان اهمیت دارند که اگر بگوییم بنیان اینترنت امروزی را ساخته‌اند، اغراق نکرده‌ایم. به خاطر همین موضوع، برنامه‌نویسانی که می‌خواهند در حوزه‌ی وب کار کرده و به طراحی وب‌سایت روی بیاورند، حتماً باید با این دو آشنا باشند.

کتاب کارگاه آموزشی HTML5 ،CSS3 نوشته‌ی حمیدرضا قنبری، علیرضا غفوری تتماج، زرقونه سازگار و سیده فاطمه رهنما منبعی است که می‌کوشد مفاهیم این دو زبان نشانه‌گذاری را به شما معرفی کند و شیوه‌ی کار با آن‌ها را آموزش دهد. نویسندگان برای این منظور از پروژه‌های کاربردی زیادی استفاده کرده‌اند تا مخاطب درک بهتری از این مفاهیم پیدا کند.

اچ‌تی‌ام‌ال زبان بسیار ساده‌ای است و آموختن آن نیاز به هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارد. عنصر اصلی در این زبان، تگ‌ها هستند. در واقع برنامه‌نویس با استفاده از تگ‌های مختلف می‌تواند ساختار محتوا را تعیین کند. اما خروجی این زبان بسیار ایستا و غیرجذاب است. اگر فقط از HTML استفاده کنیم، در صفحه‌ی وب فقط متن و تصویر می‌بینیم و هیچ عنصر گرافیکی و کاربرپسندی وجود نخواهد داشت. برای حل این نقیصه، سی‌اس‌اس شکل گرفته است. این ابزار امکان استایل‌بندی، حاشیه‌گذاری و تقسیم‌بندی صفحه را ایجاد می‌کند و این‌چنین وب فضای قابل‌قبول‌تری می‌یابد. حمیدرضا قنبری، علیرضا غفوری تتماج، زرقونه سازگار و سیده فاطمه رهنما در کتاب کارگاه آموزشی HTML5 ،CSS3 به همه‌ی این موارد اشاره می‌کنند و نحوه‌ی پیاده‌سازی آن‌ها را آموزش می‌دهند. همین‌طور می‌گویند که چطور می‌توان نحوه‌ی نمایش عناصر را تعیین یا این عناصر را جابه‌جا کرد.

کتاب کارگاه آموزشی HTML5 ،CSS3 را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب کارگاه آموزشی HTML5 ،CSS3 برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به همه‌ی برنامه‌نویسان وب و کسانی که علاقه دارند به این حوزه وارد شوند، پیشنهاد می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

کارگاه آموزشی 1: مقدمه‌ای بر مفاهیم وب و HTML
کارگاه آموزشی 2: کار با تصاویر HTML
کارگاه آموزشی 3: کار با پیوندها در HTML
کارگاه آموزشی 4: کار با لیست‌ها در HTML
کارگاه آموزشی 5: CSS و استایل‌بندی به عناصر در HTML
کارگاه آموزشی 6: CSS و بک‌گراندها
کارگاه آموزشی 7: تقسیم‌بندی بخش‌های مختلف یک صفحه در CSS
کارگاه آموزشی 8: حاشیه‌ها در CSS
کارگاه آموزشی 9: MARGIN در CSS
کارگاه آموزشی 10: PADDING در CSS
کارگاه آموزشی 11: استایل‌بندی به متون در CSS
کارگاه آموزشی 12: کار با فونت‌ها در CSS
کارگاه آموزشی 13:جداول در HTML
کارگاه آموزشی 14: تعیین نحوه نمایش عناصر در CSS
کارگاه آموزشی 15: آشنایی با شیوه جابه‌جایی عناصر در CSS
کارگاه آموزشی 16: فرم‌ها در HTML
کارگاه آموزشی 17: مباحث تکمیلی در HTML و CSS
کارگاه آموزشی 18: طراحی RESPONSIVE
ضمیمه 1: جدول رنگ‌ها در HTML
ضمیمه 2: پروژه‌های عملی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارگاه آموزشی HTML5 ،CSS3: به همراه پروژه‌های کاربردی عملی و ضمایم کاربردی
نویسنده، ، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات145
زبانفارسی
شابک978-622-218-294-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش طراحی وب سایت
قیمت نسخه الکترونیک
۳۸۰۰۰ ۳۴,۲۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کارگاه آموزشی HTML5 ،CSS3

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کارگاه آموزشی HTML5 ،CSS3

برای دریافت کتاب کارگاه آموزشی HTML5 ،CSS3 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.