معرفی و دانلود کتاب کارگاه آموزشی پایتون

برای دانلود قانونی کتاب کارگاه آموزشی پایتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارگاه آموزشی پایتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارگاه آموزشی پایتون

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی مبتنی بر شیءگرایی است و تکنیک‌های برنامه‌نویسی دستوری و تابع‌محور را پشتیبانی می‌کند. کتاب کارگاه آموزشی پایتون نوشته‌ی حمیدرضا قنبری و علیرضا غفوری تتماج است و آنچه در این کتاب می‌خوانید شامل آموزش زبان پایتون مبتنی بر پروژه‌های کاربردی و کارگاه‌های آموزشی مختلف می‌شود. این کتاب با برخوردار بودن از اسلایدهای تصویری، از کتاب‌های مؤثر در زمینه‌ی آموزش پایتون به‌شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب کارگاه آموزشی پایتون

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی مفسر است و فلسفه‌ی ایجاد برنامه‌نویسی پایتون بر دو هدف اصلی تأکید دارد: خوانایی بالای برنامه‌های نوشته‌شده و بازدهی حداکثری. پایتون پروژه‌ای آزاد، متن‌باز (open-source) و توسعه‌یافته است و بنیاد نرم‌افزار پایتون آن را اداره می‌کند. کتاب کارگاه آموزشی پایتون نوشته‌ی حمیدرضا قنبری و علیرضا غفوری تتماج، در حوزه‌ی کتاب‌های آموزش برنامه‌نویسی و به طور خاص پایتون نگاشته شده و مطالب این کتاب در قالب نکته‌های آموزشی به‌همراه پروژه‌های کاربردی تعریف می‌شود. این اثر در قالب 14 کارگاه آموزشی تالیف شده و دو ضمیمه‌ی پرسش‌وپاسخ و پروژه‌های عملی نیز در پایان به آن اضافه می‌شود. مقدمه‌ی کتاب کارگاه آموزشی پایتون به معرفی تعدادی از کاربردهای مختلف پایتون در دنیای وب، اینترنت، موبایل و... اختصاص دارد و سپس حمیدرضا قنبری و علیرضا غفوری تتماج، کارگاه‌های چهارده‌گانه‌ی آموزشی خود را با چگونگی نصب این نرم‌افزار و مقدمات اولیه‌ی برنامه‌نویسی در آن شروع می‌کنند.

فصل دوم کتاب، به توضیح لیست‌ها در پایتون اختصاص دارد و در فصل‌های بعد نویسنده‌ها به معرفی رشته‌ها، دیکشنری و ساختارهای تکرار و شرطی در پایتون می‌پردازند. در فصل بعدی، شرح توابع در این نرم‌افزار صورت می‌گیرد و سپس ماژول‌ها و شیءگرایی در پایتون توضیح داده می‌شود. 5 فصل پایانی کتاب کارگاه آموزشی پایتون نیز به خواندن و دریافت اطلاعات، گراف‌ها و نمودارها، رابط‌های گرافیکی، پکیج کردن برنامه‌ی نوشته‌شده و کاربرد مهندسی زبان پایتون اختصاص دارد. در پایان حمیدرضا قنبری و علیرضا غفوری تتماج با ارائه‌ی دو ضمیمه‌ی الف (پرسش‌وپاسخ) و ب (پروژه‌های عملی در پایتون)، به پرسش‌های احتمالی مخاطبان پاسخ داده و نمونه‌های عینی از پروژه‌های این نرم‌افزار را پیش روی آن‌ها قرار می‌دهند.

کتاب کارگاه آموزشی پایتون توسط انتشارات دیباگران تهران منتشر شده است.

کتاب کارگاه آموزشی پایتون مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای تمامی دانشجویان و علاقه‌مندان برنامه‌نویسی کامپیوتر و پایتون مفید و کاربردی است.

با نویسندگان کتاب کارگاه آموزشی پایتون بیشتر آشنا شویم

حمیدرضا قنبری و علیرضا غفوری تتماج از فعالان عرصه‌ی نرم‌افزار و برنامه‌نویسی کامپیوتر هستند و به‌جز کتاب کارگاه آموزشی پایتون، مهم‌ترین کتاب آن‌ها «کارگاه آموزشی HTML5 و CSS3» است که به‌صورت مشترک نوشته‌اند و انتشارات دیباگران تهران آن را به چاپ رسانده.

فهرست مطالب کتاب

کارگاه آموزشی 1. نصب پایتون و مقدمات اولیه برنامه‌نویسی در پایتون
کارگاه آموزشی 2. لیست‌ها در پایتون
کارگاه آموزشی 3. رشته‌ها در پایتون
کارگاه آموزشی 4. دیکشنری در پایتون
کارگاه آموزشی 5. ساختارهای تکرار در پایتون
کارگاه آموزشی 6. ساختارهای شرطی در پایتون
کارگاه آموزشی 7. توابع در پایتون
کارگاه آموزشی 8. ماژول‌ها در پایتون
کارگاه آموزشی 9. شیءگرایی در پایتون
کارگاه آموزشی 10. خواندن و دریافت اطلاعات در پایتون
کارگاه آموزشی 11. گراف‌ها و نمودارها در پایتون
کارگاه آموزشی 12. رابط‌های گرافیکی در پایتون
کارگاه آموزشی 13. پکیج کردن برنامه نوشته شده
کارگاه آموزشی 14. کاربرد مهندسی زبان پایتون
ضمیمه الف. (پرسش و پاسخ)
ضمیمه ب. (پروژه‌های عملی در پایتون)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارگاه آموزشی پایتون
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات147
زبانفارسی
شابک978-622-218296-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کارگاه آموزشی پایتون

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کارگاه آموزشی پایتون

برای دریافت کتاب کارگاه آموزشی پایتون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.