معرفی و دانلود کتاب کافه چرا: داستانی الهام بخش درباره چرایی زندگی

عکس جلد کتاب کافه چرا: داستانی الهام بخش درباره چرایی زندگی
قیمت:
۱۹۵۰۰ ۹,۷۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کافه چرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کافه چرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کافه چرا: داستانی الهام بخش درباره چرایی زندگی

جان پی. استرلکی در کتاب کافه چرا، داستانی الهام‌بخش و تاثیرگذار را درباره چرایی زندگی به تصویر می‌کشد. این اثر پرفروش و محبوب، داستان تمثیلی و نمادین مردی را روایت می‌کند که در سفری درونی و بیرونی معنای حقیقی زندگی را درمی‌یابد و نگرش او در این مسیر نسبت به زندگی تغییر عمیقی پیدا می‌کند.

درباره کتاب کافه چرا

داستان کتاب حاضر در مورد مرد جوانی به نام جان است که برای خلوت با خود و دور شدن از کارهای روزمره به سفر می‌رود. او مدت زیادی‌ست که به معنا و مفهوم زندگی می‌اندیشد و می‌کوشد تا آن را دریابد. جان معتقد است که معنای زندگی به کار کردن طولانی مدت ما و دریافت حقوق و کارهای روزمره محدود نمی‌شود. او از اینکه همه‌چیز در زندگی انسان‌ها به پول وابسته است به ستوه آمده و به چندین روز استراحت نیاز دارد. به‌همین خاطر سفری را آغاز می‌کند اما چون مقصد معینی ندارد مسیر را گم می‌کند.

زمانی که جان در جاده است و راه را پیدا نمی‌کند، به کافه‌ای به نام چرا وارد می‌شود تا کمی استراحت کند و غذایی بخورد. شروع داستان کتاب کافه چرا (The Why Cafe) نیز از همین‌جاست. جان زمانی که منوی کافه را می‌بیند متوجه می‌شود که این کافه یک کافه‌ی معمولی نیست؛ چراکه در کنار غذاهای همیشگی، سه سوال وجود دارد که توجه جان را به خود جلب می‌کند: «چرا اینجا هستی؟ آیا از مرگ می‌ترسی؟ آیا از زندگی راضی هستی؟»

همین سوالات کافه چرا و حضور سه نفر دیگر در کافه باعث شروع مسیر خودشناسی جان می‌شود. او در این مسیر راهی تازه برای زندگی و خودش پیدا می‌کند و درمی‌یابد که حتی از چیزهای به‌نظر بی‌ارزش زندگی نیز می‌توان درس‌هایی مهم و بزرگ گرفت.

شاید در نگاه اول کتاب کافه چرا رمانی کوتاه به‌نظر بیاید اما بعد از کمی مطالعه از متن داستان درمی‌یابید که با کتابی تمثیلی مواجه هستید. اما نویسنده‌ی داستان، جان پی. استرلکی (John P. Strelecky) شما را با این تمثیل‌ها تنها نمی‌گذارد و در فصل پایانی کتاب آن‌ها را رمزگشایی می‌کند و هدف کتاب را برای شما بازگو می‌کند.

کتاب کافه چرا نخستین اثر جان پی. استرلکی است که اولین بار در سال 2002 انتشار یافت و به‌سرعت در 24 کشور به فروش بالایی دست پیدا کرد. اثر حاضر با وجود اینکه از مفاهیم عمیقی صحبت می‌کند، اما به دلیل قالب داستانی آن، قلم بی‌نظیر نویسنده، محتوای جذاب و حجم اندکش به‌هیچ‌وجه تکراری و خسته‌کننده نیست بلکه به‌شدت جذاب و تامل‌برانگیز است. حتی بدون درنظر گرفتن فصل انتهایی کتاب که استرلکی از مفاهیم کتابش رمزگشایی کرده، شما تمثیل‌ها و تشبیهات کتاب را درک خواهید کرد و آن را با زندگی واقعی امروزتان تطبیق خواهید داد.

این کتاب با ترجمه‌ی خاطره باقری و به‌همت نشر شادن پژواک روانه‌ی بازار کتاب شده و در اختیار علاقه‌مندان به کتاب‌های خودسازی قرار دارد.

افتخارات کتاب کافه‌ چرا

  • فروش بیش از چهار میلیون نسخه
  • از کتاب‌های پرفروش در آمریکا و اروپا
  • پرفروش‌ترین کتاب الهام‌بخش (inspirational)
  • ترجمه به بیش از چهل‌وسه زبان در سراسر جهان
  • در فهرست کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهد کرد.
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب کافه‌ چرا

  • کتاب راهنمای کوچک، اثر جان پی. استرلکی، سوالی عمیق را برای خوانندگان مطرح می کند: چرا من اینجا هستم؟ (Orlando Sentinel)

  • این کتاب، به‌وسیله‌ی بهترین دستگاه تبلیغاتی موجود در سراسر جهان، یعنی به‌وسیله‌ی رضایت مخاطبان منتشر شده است. همین تبلیغ عمومی، این کتاب کوچک را در ردیف یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرارداده. (Florida Today)

  • یک اثر عمیق و کتابی کاربردی برای زندگی. (اورلاندو سنتینل)

  • کتابی که اگر خواندش را شروع کنید، به‌سختی آن را زمین می‌گذارید! (بررسی کتاب Midwest)

کتاب کافه چرا مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به علاقه‌مندان به داستان‌هایی با درون‌مایه روانشناسی پیشنهاد می‌شود. همچنین اگر به‌دنبال معنای حقیقی زندگی هستید و از خواندن کتاب‌های روانشناسی متعدد در این زمینه نتیجه نگرفته‌اید، مطالعه‌ی کتاب کافه چرا را از دست ندهید.

جان پی. استرلکی را بیشتر بشناسیم

جان پی. استرلکی پس از یک حادثه که زندگی‌اش را در سی و سه سالگی تغییر داد، تشویق شد که داستان کافه‌ای به نام چرا را بازگو کند. او پیش از این هیچ آموزش و یا تجربه‌ای در زمینه نویسندگی را پشت سر نگذاشته بود. در عرض یک سال پس از انتشار کتاب کافه چرا، این اثر به‌شدت پرطرفدار و محبوب شد. این کتاب سپس در چندین کشور پرفروش‌ترین شد و ترجمه‌ی آن تاکنون به سی و پنج زبان منتشر شده است.

ازجمله کتاب‌های او که تا سه میلیون بار به چاپ رسیده و فروخته شده‌اندمی‌توان به کتاب‌های «بازگشت به کافه‌ی چرا»، «سفر زندگی»، «پنج بزرگ به خاطر زندگی»، «ادامه پنج بزرگ به خاطر زندگی»، و «آهاس؛ لحظات آبستن افکار الهام بخش» اشاره کرد.

از این نویسنده، در کنار اُپرا وینفری (Oprah Winfrey)، تونی رابینز (Tony Robbins)، و دیپاک چوپرا (Deepak Chopra) به عنوان یکی از صد رهبر فکری برتر در زمینه رهبری و تعالی فردی تقدیر می‌شود.

در بخشی از کتاب کافه چرا می‌خوانیم

خلع سلاح شده بودم. نمی‌دانستم چطور به پرسش پاسخ بدهم. اصلا نمی‌دانستم آن جا چکار‌ می‌کنم. اصلا مطمئن نبودم که می‌دانم اینجا کجاست یا نه.

اگر می‌خواستم با خودم کاملا صادق باشم، باید اعتراف می‌کردم که سالها از خودم پرسیدم آیا واقعا زندگی نباید چیزی بیشتر از آنچه من می‌دانم، باشد؟ منظورم این نبود که زندگی خوب نیست. درست است که گاهی پرتنش‌ می‌شد، به خصوص این اواخر، اما من یک شغل مناسب و دوستان خوبی داشتم. زندگی مشکلی نداشت، حتی خوب بود. با این‌حال، پشت همه این افکار، احساس می‌کردم قادر نیستم آنطور که باید توجیهش کنم.

کیسی گفت: «این همان احساسی است که موجب‌ می‌شود مردم پرسشی که تو دیدی را از خود بپرسند». شوکه شده بودم. نه از اینکه دوباره داشت افکارم را‌ می‌خواند، که گرچه همین هم باعث‌ ‌شده بود دست و پایم را گم کنم. ولی از این شوکه شده بودم که متوجه شدم ممکن است که حق با او باشد. نفسی عمیق و آرام کشیدم. دوباه احساس کردم لبه آن صخره ایستاده‌ام. یک نیم قدم به جلو برداشته بودم.

گفتم: «کیسی، امکان دارد بیشتر راجع به این پرسش توضیح بدهی؟»

او سرش را تکان داد: «همانطور که پیش‌تر گفتم، باز شدن سر این ماجرا چیزی شبیه به یک تعقیب و گریز است. ذهن فرد، روحش، و یا هرچیزی که‌ می‌خواهی اسمش را بگذاری، خواهانِ پیدا کردنِ پاسخ این سوال است. این پرسش در راس موجودیت فرد خواهد ماند تا زمانی که پاسخی برایش بیابد.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کافه چرا: داستانی الهام بخش درباره چرایی زندگی
نویسنده
مترجمخاطره باقری
ناشر چاپی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات92
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۹۵۰۰ ۹,۷۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کافه چرا

پریسا بلوچی
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
کتاب ارزشمندی بود. پیشنهاد میکنم بخونید و راهکارهایش رو استفاده کنید. البته خودم تازه می‌خواهم از راهکارش استفاده کنم
zare zare
۱۴۰۲/۵/۲۴
کتاب با فرمت داستان، خلاقیت و ایده‌های خوبی برای موفقیت در زندگی و هدفمند بودن رو برای شخص به ارمغان می‌آورد
afshin khosravi khosravi
۱۴۰۲/۲/۹
عالی و عمیق و قابل تامل بود
از کجا آمده‌ام آمدنم بهر چه بود به کجا می‌روم آخر ننمایی وطنم
M Tz
۱۴۰۲/۱/۱۴
عالی بود..
بیشتر به مفهوم زندگی کردن پی بردم.
نجاتی
۱۴۰۲/۸/۷
سلام به کنکوری‌ها پیشنهاد میشه
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب کافه چرا

برای دریافت کتاب کافه چرا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.