معرفی و دانلود کتاب کاهش وزن با تنفس

عکس جلد کتاب کاهش وزن با تنفس
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کاهش وزن با تنفس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاهش وزن با تنفس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاهش وزن با تنفس

پم گروت در کتاب کاهش وزن با تنفس ایده‌ای ساده اما شگفت‌انگیز برای کم کردن وزن مطرح می‌کند: نفس کشیدن... اگر دائماً رژیم‌های مختلفی را امتحان می‌کنید ولی وزن‌تان کاهش نمی‌یابد و حتی ورزش هم نتوانسته آن‌طور که می‌خواهید کمک‌تان کند، احتمالاً به این نکته‌ی کلیدی، یعنی تنفس درست، اهمیت نداده‌اید. این کتاب کمک‌تان می‌کند به وزن دلخواه برسید.

درباره‌ی کتاب کاهش وزن با تنفس

در زندگی ماشینی و کم‌تحرک امروز، اضافه وزن مشکلی است که بسیاری با آن دست به گریبانند و یا حداقل در بخشی از زندگی‌شان این وضعیت ناخوشایند را تجربه کرده‌اند. تلاش برای کم کردن وزن و رساندن آن به سطح ایده‌آل کار واقعاً طاقت‌فرسایی است. ترکیب رژیم غذایی و ورزش علاوه‌ بر اینکه نیاز به تلاش و پشتکار زیادی دارد، هزینه‌ی مالی خیلی بالایی هم در پی خواهد داشت. همین دلایل است که باعث شده خیلی‌ها قید این روش‌ها را بزنند. در این صورت یا به همین وضعیت اضافه وزن داشتن ادامه می‌دهند که برای سلامت مضر است و ریسک زیادی دارد و یا سعی می‌کنند از راه‌های دیگری شانس‌شان را امتحان کنند. مثلاً بیشتر ریاضت بکشند و خیلی کم غذا بخورند یا به سراغ درمان‌های رادیکال و آنی بروند. اما این روش‌ها کم‌خطر نیستند و آسیب‌هایی در پی خواهند داشت. پس راه مناسب کاهش وزن کدام است؟

پم گروت (Pam Grout) نویسنده‌ای است ماجراجو که به خیلی از کشورهای دنیا سفر کرده. قله‌های کوهستان‌ها را فتح کرده و حتی کنار آتشفشان‌ها بوده. گروت با سبک زندگی‌اش و تجربه‌ای که در همه‌ی این سال‌ها کسب کرده به شیوه‌ای برای سالم زندگی کردن و کم کردن وزن رسیده که در نگاه اول خیلی عجیب به نظر می‌رسد: نفس کشیدن. بله، فقط با نفس کشیدن. به نظر دور از ذهن و غریب است که بدون هیچ فعالیت خاصی، بدون هیچ تغییر مهمی در رژیم غذایی بتوان چربی‌های مقاوم را از بین برد. ولی گروت به راهش اعتقاد دارد و اصرار دارد با تنفس می‌توان به هدف رسید.

کتاب کاهش وزن با تنفس (Jumpstart Your Metabolism) توصیف ایده‌ی پم گروت است. نویسنده معتقد است که چاقی یا اضافه وزن به داشتن استعداد چاقی یا از این قبیل مسائل ارتباطی ندارد. اصلی‌ترین دلیل چاقی به تنفس نادرست برمی‌گردد. اکسیژن عامل اصلی سوخت‌وساز بدن است و وقتی هوای کافی به بدن نرسد، سلول‌ها ناچارند چربی ذخیره کنند. در نتیجه راهکار گروت برای کنترل وزن، افزایش تنفس است. او معتقد است با افزایش دریافت اکسیژن، بدن فعالیتش بیشتر شده و مجبور می‌شود هیدروژن بیشتری آزاد کند، که در واقع همین عامل اصلی چاقی و انباشت چربی‌های اضافه بوده. به این شکل متابولیسم بدن به سمت کالری‌سوزی و کاهش وزن می‌رود. پم گروت معتقد است این تنها نتیجه‌ی این رویکرد نیست، بلکه تنفس عمیق و دریافت اکسیژن بیشتر به سلامت روان هم کمک شایانی خواهد کرد: باعث می‌شود احساس کنید توان و نیروی بیشتری دارید و سرحال‌ترید. ضمناً کمک‌تان می‌کند اضطراب و استرس را بهتر کنترل کنید و بتوانید سطح آن‌ها را کاهش دهید.

کتاب کاهش وزن با تنفس در مورد تغییر دادن شیوه‌ی متابولیسم و کارکرد بدن است. این کتاب در دو بخش نوشته شده: در بخش اول پم گروت در مورد فواید تنفس، شیوه‌های تنفس درست، نفش تنفس در سوخت‌وساز بدن و کالری‌سوزی صحبت می‌کند. در بخش دوم، او تمریناتی به خواننده می‌دهد تا بتواند به بهترین و درست‌ترین شکل ممکن این شیوه را پیدا کند.

کتاب کاهش وزن با تنفس را نشر لیوسا با ترجمه‌ی نفیسه معتکف منتشر کرده است.

در نکوداشت کتاب کاهش وزن با تنفس

  • اخیراً دو کتاب بودند که در زندگی‌ام تغییر ایجاد کرده‌اند و این کتاب یکی از آن‌هاست. (لیندا رادک، مؤلف)

کتاب کاهش وزن با تنفس برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب کاهش وزن با تنفس برای کسانی است که می‌خواهند با شیوه‌ای متفاوت، بدون نیاز به کالری‌شماری، محاسبه‌ی میزان چربی غذا و ورزش سخت، وزن کم کنند. همینطور آن‌هایی که در پی سبک زندگی سالم، مدیتیشن و رشد فردی هستند، می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند.

با پم گروت بیشتر آشنا شویم

پاملا سو گروت (متولد 1956) روزنامه‌نگار، کوچ و نویسنده‌ی آمریکایی است که عموماً در زمینه‌های تنفس و رشد فردی فعالیت دارد. گروت از حدود بیست سال پیش نوشتن را شروع کرده و طی این سال‌ها بیست کتاب، دو فیلمنامه و یک سریال تلویزیونی به رشته‌ی تحریر درآورده. گروت مسافر و ماجراجویی حرفه‌ای است و علاوه بر اینکه چند کتابش را به سفر اختصاص داده و در مطبوعات سفرنامه‌هایش را می‌نویسد، با نشنال جئوگرافیک هم همکاری دارد. او برنده‌ی جایزه‌ی روزنامه‌نگار آزاد شده است.

کتاب «انرژی به توان 2» موفق‌ترین اثر پم گروت است که در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت و به 40 زبان دنیا ترجمه شده. کتاب «هنر و روح» و کتاب «انرژی به توان 3» از دیگر کتاب‌های او هستند.

جملات برگزیده‌ی کتاب کاهش وزن با تنفس

  • کسى که نصفه و نیمه نفس مى‌کشد، نصفه و نیمه عمر مى‌کند.
  • هر کسى هواى بیشترى وارد شش‌هایش کند، بیشتر عمر مى‌کند.
  • اگر اکسیژن در این دوره و زمانه اختراع شده بود، فقط با نسخه مى‌شد آن را خرید.
  • تنفس با جسم و روح تو هم‌تراز است و خودش به‌تنهایى این دو تا را به هم مى‌رساند.
  • مسلماً تنفس مهم‌ترین کارى است که هر کسى در عمرش انجام مى‌دهد، و تنفس صحیح مهم‌ترین کارى است که مى‌توان براى بهبود زندگى انجام داد.

در بخشی از کتاب کاهش وزن با تنفس می‌خوانیم

مدت زیادى طول نمى‌کشد که یک دانشمند ناسا هم متوجه شود رژیم غذایى ما بى‌فایده است. اگر این رژیم‌ها مؤثر بود، چرا هر آدم بالغ امریکایى به طور متوسط در مدت ده سال چهار تا پنج کیلو اضافه وزن پیدا مى‌کند؟ اگر تمام رژیم‌هاى غذایى به وعده‌هاى خود عمل مى‌کردند، چرا یک سوم از مردم نه فقط چاق، بلکه بسیار چاق هستند؟ و اصلاً چرا ما تحت لواى رژیم غذایى خود را از غذا محروم مى‌کنیم درحالى‌که آن‌ها هیچ تأثیرى در ما ندارند؟ به این مثال توجه کن: تو براى گرفتن چک هفتگى‌ات پیش رئیست مى‌روى و او مى‌گوید: «متأسفم، تصمیم گرفته‌ایم این هفته دستمزدت را به تو ندهیم.» آیا تو به کار خودت در آن جا ادامه مى‌دهى؟ هفته‌ها و هفته‌ها به این امید که رئیست تغییر عقیده دهد؟

بله، این درست همان کارى است که ما در موقع شروع رژیم غذایى انجام مى‌دهیم. عده‌اى از ما خودمان را در رنج و عذاب و مجازات مداوم قرار مى‌دهیم. هر وقت رژیم غذایى جدیدى را در مجله‌اى مى‌بینیم، به سراغ آن مى‌رویم. اى کاش با این همه رنج و مشقت تضمینى بود که ما هیکلى شبیه پاملا اندرسون10 داشته باشیم. نودوپنج درصد از کسانى کهرژیم مى‌گیرند و وزن کم مى‌کنند، باز بعد از مدتى وزنشان اضافه مى‌شود. به جاى اینکه ما هیکلى مانکنى پیدا کنیم، سرانجام بدنى چاق‌تر از قبل پیدا خواهیم کرد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول. وعده و وعید
1. تو مشکل وزن ندارى، مشکل تنفسى دارى
2. فقط تنفس و دیگر هیچ
3. خودت را براى آزمایشى جهت ناهنجارى تنفسى آماده کن
4. چگونه نفس ضعیف مى‌شود
5. رژیم غذایى حکم شاه‌ماهى قرمز را دارد
6. چرا تنفس تو را تحت‌تأثیر قرار مى‌دهد
7. تقصیر را گردن سوخت‌وساز بدنت نینداز
8. فعالیت جسمانى تو
9. فرضیه‌ى جهانى کاهش وزن
10. اکسیژن، داروى معجزه‌آسا
بخش دوم. برنامه
11. معجون‌هاى انرژى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاهش وزن با تنفس
نویسنده
مترجمنفیسه معتکف
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-964-5634-86-3
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های انرژی درمانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کاهش وزن با تنفس

فتی
۱۴۰۲/۸/۲۷
جایی خواندم دانشمندان معتقدند که ما بطور متوسط روزی ۲۵ هزار بار دم و بازدم را انجام می‌دهیم، حالا تصور کنیم اگر همه این بیست و پنج هزار بار اشتباه نفس بکشیم و فقط خستگی عضلانی و دی اکسید کربن حبس شده در بدن داشته باشیم چقدر ضرر کرده ایم. بنظرم هر چقدر کتاب دراین باره نوشته شده ارزش مطالعه دارد زیرا با تاثیرگذارترین عمل حیاتی ما مرتبط است.
وحید فرشیدپور
۱۴۰۱/۱۰/۵
راستش تا نیمه‌های کتاب، دقیقا تا جایی که هنوز وارد تکنیکای تنفسی شده رو واقعا دوست داشتم چون خیلی عمیق و علمی به اثر تنفس بر بدن می‌پردازه ولی از یه جایی به بعد احساس می‌کنم نویسنده مسیر رو گم کرده و به‌نظرم نتونسته با تنفس و کاهش وزن ارتباط معناداری برقرار کنه و خیلی رفته به سمت روان‌شناسی زرد. چنتا از تکنیکای تنفسیش رو خیلی کاربردی دیدم.
noor maya
۱۴۰۱/۱۰/۶
از اسم کتاب موضوع کتاب مشخص هست، لاغری با اکسیژن.
و اینکه تمام کسانی که رژیم‌های غذایی مختلف را امتحان می‌کنند اگه وزن کم کنند بعد از مدتی دوباره اضافه وزن پیدا می‌کنند
و راه اصولی برای بدن تغییر شیمی بدن هست و اون هم از طریق تنفس امکانپذیره.
من امتحان کردم وزن کم کردم.
زینب وفایی
۱۴۰۲/۱۲/۲
این کتاب واقعا روش جدیدی از زندگی رو سر راهم قرار داد و خیلی خوشحالم که این کتاب سر راه زندگیم گذاشت. با انجام تمرینات تنفسی خیلی سریع انرژی بالا میره و از لحاظ روحی هم خیلی سرحال میشم. البته به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد تنفس و روش‌های مختلف تنفس هستم.
مینا م
۱۴۰۲/۹/۱۷
سلام و درود. من وقتی تمارینش رو انجام میدم واقعا موثره هم آرومتر میشم هم احساس میکنم واقعا برای لاغر شدن موثره. کتاب جالبیه و مطلب جدیدی داشت.
Arman
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
کاهش وزن فقط با ورزش همه این‌ها چرت و پرت است.
به نظرم بدنسازی یا دومیدانی یا شنا جزء بهترین ورزش‌ها برای کاهش وزن هستند
فاطمه گودرزی
۱۴۰۳/۱/۱۰
نکات خیلی خوبی گفته شده. وواقعا کاربردی هستن
فاطمه دهقان
۱۴۰۲/۸/۱۳
عالی بود خیلی استفاده کردم
سجاد درگاهی مقدم
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
دیدگاه جالبی داره۔
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب کاهش وزن با تنفس

برای دریافت کتاب کاهش وزن با تنفس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.