معرفی و دانلود کتاب کشف اسرار کارهای منحصر به فرد: کاربرد مهندسی معکوس در کسب و کار

عکس جلد کتاب کشف اسرار کارهای منحصر به فرد: کاربرد مهندسی معکوس در کسب و کار
قیمت:
۵۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کشف اسرار کارهای منحصر به فرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کشف اسرار کارهای منحصر به فرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کشف اسرار کارهای منحصر به فرد: کاربرد مهندسی معکوس در کسب و کار

کتاب کشف اسرار کارهای منحصر به فرد نوشته‌ی ران فریدمن، به مهارت کاربردی مهندسی معکوس می‌پردازد و از نقش و تأثیر حیرت‌انگیز آن در موفقیت کسب‌وکارها و تکنولوژی‌ها سخن می‌گوید. فریدمن در این کتاب تحسین‌شده و پرفروش، پس‌ از اینکه الگوها و ساختارهای مهندسی معکوس را تشریح می‌کند و نمونه‌های تاریخی و موفق آن را برمی‌شمارد، به ما می‌آموزد که چطور از این ایده، به بهترین شکل ممکن در کار و زندگی استفاده کنیم.

درباره‌ی کتاب کشف اسرار کارهای منحصر به فرد

سال 1983، پیش از آنکه استیو جابز از سیستم‌ عامل مکینتاش رونمایی کند، اتفاق عجیبی افتاد. درست چند روز قبل از او، بیل گیتس ویندوز را عرضه کرد. مکینتاش قرار بود دنیای کامپیوترهای خانگی را متحول کند، اما پیش از آن، سیستم‌ عامل ویندوز تقریباً با همان ویژگی‌ها به بازار آمد. این امر از نظر جابز فاجعه بود و می‌توانست به قیمت نابودی اپل تمام شود. او به‌شدت از دست گیتس عصبانی بود و اعتقاد داشت ایده‌ی آن‌ها را دزدیده و کلاه‌برداری کرده است. روز بعد گیتس را به دفترش فرا خواند تا او را متوجه عواقب کار و سرقتش کند، اما پاسخی از بیل گیتس شنید که انتظارش را نداشت. او گفت: «ما هر دو دزدیم.»

اشاره‌ی گیتس به این بود که ایده‌ی مکینتاش هم مربوط به خود اپل نبود، بلکه آن را از شرکت زیراکس برداشته بودند. در واقع، اپل ایده‌ی کامپیوتر تولیدی شرکت زیراکس را برداشته بود و بر اساس آن مکینتاش را ساخته بود. و مایکروسافت هم با الهام از مکینتاش، ویندوز را طراحی کرده بود.

این داستان معروف به پدیده‌ی مهمی اشاره دارد که در دنیای تکنولوژی و تجارت به‌شدت رایج است؛ پدیده‌ای که به نام «مهندسی معکوس» شناخته می‌شود. این فرآیند نه سرقت، که بخشی از پروسه‌ی خلاقیت و نوآوری است. کتاب کشف اسرار کارهای منحصر به فرد (Decoding Greatness) نوشته‌ی ران فریدمن (Ron Friedman) در قالبی روایت جذاب و خواندنی، همین موضوع را شرح می‌دهد و تاریخ آن را بررسی می‌نماید. نویسنده در این اثر می‌کوشد مطرح‌ترین افراد و شرکت‌هایی که از این شیوه استفاده کرده‌اند را مرور کند و الگوهای آن‌ها را توضیح دهد.

مهندسی معکوس به معنای باز کردن قطعات یک محصول یا جدا کردن اجزای آن است تا بتوان فناوری و کارکرد آن درک کرد، اما این شیوه، صرفاً برای تقلید کردن یا بازسازی همان فرآیند نیست. بلکه بیشتر شبیه نوعی بستر عمل می‌کند. یعنی فرد شیوه‌ی کار محصول قبلی را درک می‌کند، سپس آن را ارتقا و بهبود می‌دهد و از درون آن به ایده‌ای بهتر و کاربردی‌تر می‌رسد.

ران فریدمن در کتاب کشف اسرار کارهای منحصر به فرد، به خواننده کمک می‌کند تا از این ایده برای موفقیت استفاده کند. او کتابش را به دو بخش تقسیم می‌کند: در بخش اول این مهارت و اجزای آن را به‌طور کامل و با ذکر نمونه توضیح می‌دهد و در بخش دوم کتابش به شیوه‌های به‌کارگیری و پیاده‌سازی آن می‌پردازد. در این قسمت او راهکارها و نکاتی در اختیار مخاطبش می‌گذارد که به بهترین شکل بتواند این استراتژی را در کسب‌وکارش اجرایی کند.

کتاب کشف اسرار کارهای منحصر به فرد را انتشارات اژدهای طلایی با ترجمه‌ی نرگس قاسمی منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب کشف اسرار کارهای منحصر به فرد

  • از کتاب‌های پرفروش ملی آمریکا؛
  • کتاب تجاری سال به انتخاب مجله‌ی .Inc؛
  • کتاب منتخب سایت آمازون در بخش غیرداستانی.

نکوداشت‌های کتاب کشف اسرار کارهای منحصر به فرد

  • راهنمایی قدرتمند. کسانی که می‌خواهند مهارت حل مسأله‌شان را بهبود دهند، باید حتماً نگاهی به این کتاب بیندازند. (پابلیشرز ویکلی)

  • کتابی واضح، موجز و علمی، ترکیب قدرتمند تحلیل و قصه‌گویی که رویکردتان در پروژه‌ی آینده را متحول خواهد کرد. (دنیل پینک، نویسنده)

  • ران فریدمن به شما می‌آموزد که چطور الگوهای جدیدتان را بیابید. او با قصه‌هایی جذاب و مطالعاتی روشنگر به ما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم از موفق‌ترین و خلاق‌ترین افراد چیزهای بیشتری یاد بگیریم. (آدام گرنت، روان‌شناس و نویسنده)

کتاب کشف اسرار کارهای منحصر به فرد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال استراتژی‌ها و شیوه‌های جدید موفقیت شغلی هستید، این کتاب مناسب شماست.

با ران فریدمن بیشتر آشنا شویم

دکتر ران فریدمن (متولد 1977)، روان‌شناس، نویسنده و سخنران آمریکایی است. او دکترای روان‌شناسی شخصیتی و اجتماعی دارد و بیشتر بر موضوع تغییر رفتار متمرکز است. فریدمن در دانشگاه روچستر هیئت‌علمی بود و تدریس می‌کرد، اما چند سال بعد آکادمی را به‌طور کامل کنار گذاشت و به شکل تمام‌وقت کارهای مشاوره، سخنرانی، و کمک به توسعه‌ی تجاری و فردی را پی گرفت. او به شکل مستمر با نشریاتی همچون «هاروارد بیزنس ریویو»، «فوربس» و «اینک» همکاری دارد و برای آن‌ها مطلب می‌نویسد. فریدمن تاکنون دو کتاب نوشته که هر دو موفق بوده‌اند؛ در مجموع بیش از صدهزار جلد در دنیا فروش داشته و به بیشتر از ده‌زبان ترجمه ‌شده‌اند: «بهترین جا برای کار» و کشف اسرار کارهای منحصربه‌فرد عناوین این آثار هستند.

در بخشی از کتاب کشف اسرار کارهای منحصر به فرد: کاربرد مهندسی معکوس در کسب و کار می‌خوانیم

کپی کردن یکی از روش‌های کشف فرمول‌های پنهان است، ولی تنها روش برای این کار نیست. روش دیگری که در میان نویسندگان غیرداستانی محبوب است، ورق زدن بخش یادداشت‌های پایانی کتاب و بررسی منابع اصلی‌ای است که نویسنده از آن‌ها برای نوشتن اثر خود استفاده کرده است. این کار مثل لذت بردن از خوردن غذایی خوشمزه در رستوران و بعد رفتن به آشپزخانه برای کشف مواد تشکیل‌دهنده‌ی غذاست.

فهرست راهنما به همین اندازه ارزشمند است چون به نویسندگان کمک می‌کند تفکر آن نویسنده و حتی گاهی تفکر خودشان را واکاوی کنند. مثلاً، چاک کلاسترمن، نویسنده‌ی امریکایی از لحظه‌ی خواندن فهرست راهنمای کتاب جدیدش خیلی لذت می‌برد، چون این فهرست راهنما بخش زیادی از وجود خودش را نشان می‌دهد. او در مقدمه‌ی مجموعه مقاله‌های اخیرش می‌نویسد: «کاوش در فهرست راهنمای کتابی که خلق کرده‌اید مثل این است که شخصی سرتان را با تبر دو نیم کند تا بتوانید محتویات مغزتان را به دقت بخوانید. این کار به معنی بیان کردن ایده‌ها و تفکراتتان با حروف الفبا است.»

در حوزه‌ی داستان‌نویسی، جستجو برای یافتن الگوهای موفق به زمان یونان باستان برمی‌گردد. ارسطو در کتاب «فن شعر» خود تحلیلش درباره‌ی چیزی را بیان می‌کند که بهترین داستان‌ها را از بقیه متمایز می‌کند. مثلاً نتیجه می‌گیرد که ساختار سه‌بخشی (آغاز، میانه، پایان) و استفاده‌ی ماهرانه از غافلگیری، به خصوص آرک یا قوس داستانی که شامل تغییر سرنوشت و مسیر داستان می‌شود، تأثیرگذار است.

غول ادبی، کورت ونه‌گات، در سال‌های بعد ابزار فریبنده‌ای برای کشف معماری داستان معرفی کرد. اگر رمان‌ زیاد می‌خوانید یا فیلم‌ زیاد تماشا می‌کنید، احتمالاً متوجه شده‌اید که بیشتر روایت‌ها از فرمولی خاص پیروی می‌کنند. اکثر داستان‌ها تکرار تعداد معدودی طرح داستان هستند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه: تاریخچه‌ی پررمز و رازِ سرزمین نوآوری
بخش 1: هنر کشف الگوهای پنهان
1: کاشفان مهارت
2: تفکر الگوریتمی
3: نفرین خلاقیت
بخش 2: شکاف بین چشم‌انداز و توانایی
4: اصل تابلوی امتیازات
5: چگونه می‌توان خطر ریسک‌پذیری را به حداقل ممکن رساند
6: تمرین کردن در سه بُعد
7: چگونه با خبرگان صحبت کنیم
نتیجه‌گیری
کشف اتفاقی کار منحصربه‌فرد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کشف اسرار کارهای منحصر به فرد: کاربرد مهندسی معکوس در کسب و کار
نویسنده
مترجمنرگس قاسمی
ناشر چاپیانتشارات اژدهای طلایی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات274
زبانفارسی
شابک978-622-7950-62-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کشف اسرار کارهای منحصر به فرد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کشف اسرار کارهای منحصر به فرد

برای دریافت کتاب کشف اسرار کارهای منحصر به فرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.