معرفی و دانلود کتاب کلاغ کوکی 3: قوی نیمه شب

عکس جلد کتاب کلاغ کوکی 3: قوی نیمه شب
قیمت:
۴۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کلاغ کوکی 3: قوی نیمه شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کلاغ کوکی 3: قوی نیمه شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کلاغ کوکی 3: قوی نیمه شب

کاترین فیشر در کتاب کلاغ کوکی 3: قوی نیمه شب شما را با دخترکی نوجوان به نام سرن ریس آشنا می‌سازد که در یک عمارت مرموز و قدیمی و به همراه یک کلاغ کوکی زندگی می‌کند. روزی سرن تصمیم می‌گیرد برای کلاغ هدیه‌ای بخرد؛ هدیه‌ای که شاید به کلاغِ طلسم‌شده کمک کند و او را دوباره به شکل انسان بازگرداند. آیا سرن و کلاغ کوکی موفق خواهند شد؟ پاسخ سؤال شما در کتاب قوی نیمه شب که آخرین جلد از مجموعه‌ی پرفروش کلاغ کوکی است، قرار دارد.

درباره‌ی کتاب کلاغ کوکی 3: قوی نیمه‌ شب

اگر عناوین پیشین مجموعه کتاب‌های کلاغ کوکی (The Clockwork Crow) را مطالعه کرده باشید، حتماً با «سرن ریس» آشنا هستید. دخترکی یتیم که بیشتر عمر خود را در فضای خفقان‌آور پرورشگاه سپری کرده بود. جایی که در آن نه خبری از نشاط بود و نه امیدی به خوشبختی در آن‌جا یافت می‌شد. در این میان، سرن برای آن که بتواند چنین مکان افسرده‌کننده‌ای را تاب آورد، چاره‌ای به غیر از پناه بردن به دنیای تخیل نداشت. اغلبِ اوقاتِ سرن در پرورشگاه به خیال‌پردازی درباره‌ی جادو و اشباح می‌گذشت تا این که ماجرایی به طور کامل زندگی سرن ریسِ داستان ما را دگرگون ساخت: سرن که حالا بزرگ شده بود، چاره‌ای نداشت جز آن‌که پرورشگاه را ترک کند. او حالا باید به عمارت قدیمی پدرخوانده‌اش در ولز می‌رفت. امری که هیچ‌گونه تمایلی نسبت به آن در دلش احساس نمی‌کرد. چندی از ورود او به عمارت نمی‌گذشت، که سرن بسته‌ای پیدا کرد؛ بسته‌ای که در آن یک کلاغ کوکی جادویی قرار داشت...

داستان کتاب قوی نیمه شب (The Midnight Swan) که سومین مجلد از مجموعه کتاب‌های کلاغ کوکی است، همچنان داستان سرن و کلاغ را پی می‌گیرد. ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که سرن تصمیم گرفت در جشنواره‌ی تابستانی پیش رو، برای معلمش، کلاغ، یک هدیه بخرد. آن هدیه چیزی نبود جز صندوقچه‌ای کوچک که از فلزی تیره ساخته شده بود. صندوقچه ظاهری معمولی نداشت؛ روی در صندوقچه یک قوی زیبا طراحی شده بود. نقاشی قو آن‌چنان واقعی و نافذ به نظر می‌رسید که سرن هنگام خریدن صندوقچه یک لحظه فکر کرد که قو واقعاً زنده است! قوی سیاه گردن‌بندی از الماس داشت و چشم‌هایش با نوعی زرورق نقره‌ای و براق مزین شده بودند .دورتادور نقاشی نوشته شده بود: «قوی نیمه‌شب».

مخاطبان پروپاقرص مجموعه کتاب‌های کلاغ کوکی به خوبی به خاطر دارند که کلاغ تا چه اندازه دلش می‌خواست دوباره به شکل انسان در بیاید. سرن که نوشته‌ی مرموز روی صندوقچه را خواند، با خودش فکر کرد شاید این صندوقچه همه‌ی چیزی باشد که کلاغ برای شکستن طلسمش به آن نیاز دارد. صندوقچه تنها یک پنی قیمت داشت؛ اگر می‌شد آرزوی قلبی کلاغ را با تنها یک پنی برآورده کرد، چرا باید از چنین کاری دست کشید؟ یعنی می‌شد کلاغ به آ‌رزویش بر‌سد‌، آن هم فقط با یک پنی؟ شرایط به حدی ایده‌آل بود که نمی‌شد باورش کرد...

احتمالاً خودتان می‌توانید حدس بزنید که ماجرا آن‌قدرها هم که سرن تصور می‌کرد، به سهولت پیش نرفت. صندوقچه‌ی قوی نیمه‌شب برای شکستن طلسم کافی نبود و علاوه بر این، سرن و کلاغ را راهی یک سفر جادویی کرد. سفری که طی آن سرن فهمید برای شکستن طلسم کلاغ تنها یک راه وجود دارد و آن این است که او و کلاغش به اندازه‌ی کافی شجاع باشند. آیا کلاغ کوکی و سرن می‌توانند از پس این ماجرا برآیند؟ کاترین فیشر در کتاب کلاغ کوکی 3: قوی نیمه‌ شب به شما پاسخ می‌گوید...

کتاب قوی نیمه شب که آخرین مجلد از سه‌گانه‌ی کلاغ کوکی است، نخستین بار در سال 2020 روانه‌ی بازار نشر شد. این اثر همچون مجلدهای قبلی مورد استقبال نوجوانان قرار گرفت و نظر منتقدان را به خود جلب کرد. در ایران این کتاب‌ با ترجمه‌ی شبنم حاتمی، از مترجمان خوب کشورمان، و توسط انتشارات پرتقال منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های کلاغ کوکی

کلاغ کوکی نام مجموعه کتابی پرطرفدار برای کودکان است که توسط کاترین فیشر به رشته‌ی تحریر در آمده است. در این مجموعه داستان دخترکی تنها و یتیم به نام سرن ریس پی گرفته می‌شود که دقیقاً از لحظه‌ای که پای خود را از پرورشگاه بیرون می‌گذارد و در خانه‌ی یکی از بستگانش در کشور ولز ساکن می‌شود، اتفاقاتی عجیب‌وغریب و رازآلود برایش رخ می‌دهد.

زمانی که سرن به آن عمارت قدیمی پا می‌گذارد، یک بسته‌ دیافت می‌کند؛ بسته‌ای حاوی یک کلاغ کوکی. طولی نمی‌کشد که سرن متوجه می‌شود کلاغ کوکی‌اش قدرتی دارد بس غریب و جادویی و می‌تواند با سرن ارتباط برقرار کند. داستان مجموعه کتاب‌های کلاغ کوکی چالش‌ها و رازهایی است که سرن و کلاغ کوکی‌اش با آن مواجه می‌شوند و تلاش می‌کنند آن‌ها را از سر بگذرانند.

مجموعه کتاب‌های کلاغ کوکی جوایز زیادی را از جمله جایزه‌ی معتبر Tir Na n-Og را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورده و در زمره‌ی مجموعه کتاب‌های پرفروش کودک قرار می‌گیرد. از این مجموعه سه عنوان به زبان فارسی ترجمه شده‌اند که در ادامه نام آن‌ها را ملاحظه می‌کنید: «کلاغ کوکی _ جلد اول»، «کلاغ کوکی _ جلد دوم: روباه مخملی» و «کلاغ کوکی _ جلد سوم: قوی نیمه‌شب». شبنم حاتمی این آثار را به زبان فارسی بازگردانده و انتشارات پرتقال عهده‌دار نشر آن بوده است.

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های کلاغ کوکی

  • برنده‌ی جایزه‌ی Wales Arts Review's Welsh Books for Young People
  • در فهرست نهایی دریافت جایزه‌ی Blue Peter
  • نامزد جایزه‌ی Carnegie Meday
  • برنده‌ی جایزه‌ی Tir na n'og
  • و ...

نکوداشت‌های مجموعه کتاب‌های کلاغ کوکی

  • مجموعه‌ای با فضاسازی درخشان. (اسکول لایبرری ژورنال)
  • روایتی داستانی، هیجان‌انگیز با موضوع خانواده و احساس تعلّق خاطر. (نقد کتاب Kirkus)
  • پیشنهادی برای سپری کردن لحظاتی مفرح و لذت‌بخش. (Bulletin of the Center for Children's Books)
  • اثری که طرفدارانش مشتاقانه آن را به انتظار می‌نشینند. زمین گذاشتن کلاغ کوکی غیرممکن است. (نقد کتاب Kirkus)
  • داستانی فوق‌العاده جذاب که در آن ویژگی‌های داستان‌های معمایی و رازآلود با ویژگی‌های ژانر فانتزی در هم آمیخته است. (بوک لیست)

نکوداشت‌های کلاغ کوکی 3: قوی نیمه‌ شب

  • جادویی، لذت‌بخش و خنده‌دار، تکه‌ای از وحشت ویکتوریایی. (Sally Morris, Daily Mail)

  • کودکان ده‌ساله و بزرگتر ، به طرز دل‌پذیری خود را در لذت مسحورکننده‌ی کتاب کلاغ کوکی 3: قوی نیمه‌ شب و نور شمع گم می‌کنند. (Philip Womack, Literary Review)

  • کتاب کلاغ کوکی 3: قوی نیمه‌ شب یک افسون زمستانی، سرشار از جزئیات خاطره‌انگیز و شخصیت‌های چندبعدی، پرتعلیق و منعکس‌کننده‌ی داستان‌های عامیانه است. (نیکولت جونز، کتاب‌های کودک سال، ساندی تایمز)

  • کلاغ کوکی 3: قوی نیمه‌ شب یک داستان زیبا از سه‌گانه‌ی کلاغ کوکی است که بدون شک باید در قفسه‌ی هر کتاب‌خانه‌ای باشد. (Rosie Watch, LoveReadingKids)

  • نوشته‌های کاترین فیشر پر از طنین عمیق افسانه‌ای هستند. آثار او -همچون خون سرخ که بر برف بریزد- خودنمایی می‌کنند. (نشریه‌ی گاردین)

  • کاترین فیشر یکی از بهترین فانتزی‌نویس‌های عصر حاضر است. (London Independent)

  • گیرا و جادویی. (Daniel Hahn, Spectator)

  • کلاغ کوکی 3: قوی نیمه‌ شب مرا به دنیایی جادویی، افسون‌زده، هیجان‌انگیز و خطرناک منتقل کرد؛ با فضایی خاطره‌انگیز و رابطه‌هایی دل‌گرم‌کننده. فضای رمز و رازگونه‌ی کتاب قوی نیمه‌شب کاملا مرا مجذوب دنیای خود کرد. (مری ریس، منتقد و مربی نت گالی)

  • کاترین فیشر با عشق و احترام به زبان می‌نویسد... قسمت‌های قبلی مجموعه کتاب کلاغ کوکی پیش‌تر جایزه‌هایی را دریافت کرده‌اند، این مجلد نیز شایسته‌ی پنج ستاره است. ( Books for Keeps)

  • به شدت توصیه می‌شود! (Bookwormswales)

  • مملو از آینه‌های جادویی، مکان‌هایی که ناپدید می‌شوند و یا تغییر مسیر می‌دهد، اشیایی مسحورشده و باغ‌های مخفی. پر از وعده و نفرین، شجاعت و پاداش. این‌ها چیزهایی است که طرفداران کتا‌ب‌های فولکلور و افسانه‌ای می‌توانند در این کتاب بیابند. (Bellis DoesBooks)

کتاب کلاغ کوکی 3: قوی نیمه‌ شب برای چه کسانی مناسب است؟

کاترین فیشر کتاب کلاغ کوکی 3: قوی نیمه‌ شب را برای نوجوانانی به رشته‌ی تحریر درآورده که از رمان‌های ژانر وحشت و ماجراجویانه لذت می‌برند. طرفداران رمان‌های تخیلی و فانتزی از دیگر مخاطبان این کتاب هستند.

با کاترین فیشر بیشتر آشنا شویم

کاترین فیشر شاعر و نویسنده‌ی ادبیات کودک و نوجوان است. او در سال 1975 در شهر نیوپورت دیده به جهان گشود و در دانشگاه ملّی ولز تحصیلات خود را پی گرفت. توجه به ادبیات عامه‌ و فولکلور، استفاده از زبانی روان و سحرانگیز و توانایی قصه‌گویی بی‌بدیل از جمله ویژگی‌هایی است که آثار کاترین فیشر را از باقی آثار ادبیات کودک و نوجوان متمایز ساخته است.

آنچه در ادامه ملاحظه می‌کنید، نام برخی از آثار کاترین فیشر است که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند: «تاج پنهان»، «وارث گم‌شده»، «شهر تاریک» و مجموعه کتاب‌های «کلاغ کوکی».

در بخشی از کتاب کلاغ کوکی 3: قوی نیمه شب می‌خوانیم

توماس به سرن نگاه کرد و لبخندی زد. سرن با اخمی جوابش را داد.

«سفر به سانگوسن تو دل برف، سفر سختی بود؛ بعد از اینکه کارم تموم شد مغازه‌ها و بازارهای اونجا رو گشتم ولی واضحه که چیزی به اسم رز سفید نداشتن، حالا هر چقدر هم که بابتش پول می‌دادم. به‌جاش واسه‌ش یه جعبه ترافل خریدم و راهی خونه شدم. اون‌موقع دیگه دیروقت بود، تقریباً نصفه‌شب شده بود و برف سنگینی هم می‌اومد. برف تمام سروکله و چشم‌هام رو پوشونده بود و حتی نمی‌تونستم جاده رو ببینم. بعد از حدود یه ساعت این‌طورها دیدم توی مسیری‌ در اعماق یه جنگل تاریکم. رسیدم به یه چهارراه. هیچ تابلویی نبود، واسه همین هم شانسی یه حدسی زدم و یکی از مسیرها رو در پیش گرفتم که فکر می‌کردم مسیر درسته، ولی اشتباه کردم! زیاد طولی نکشید که کلاً گم شدم. خسته و کوفته توی مسیرهای کوتاه و پرپیچ‌وخمی قدم برمی‌داشتم که انگار فقط دور خودشون دور می‌زدن و به هیچ‌جایی نمی‌رسیدن، انگار که داشتم دور حلقه‌هایی که هی کوچک‌تر می‌شدن راه می‌رفتم. ارتفاع برف روی زمین داشت بیشتر می‌شد. دیگه رمقی برام نمونده بود و گفتم دیگه کارم تمومه و توی همون جنگل می‌میرم، تا اینکه یک‌دفعه، دیوار سنگی بلندی دیدم که یه در داشت.»

توماس پرسید: «چی‌کار کردی؟»

کلاغ با چشم‌غره‌ای توماس را سر جایش نشاند. «تو چی فکر می‌کنی پسره‌ی نادون؟ خودم رو به در رسوندم. در تا نصفه زیر برف و بوته‌های گزنه و تمشک بود، انگار که هیچ‌کس تا حالا بازش نکرده بود و این آدم رو می‌ترسوند. کنار در طنابی بود که با کشیدنش زنگ به صدا درمی‌اومد؛ طناب رو کشیدم، اما صدای زنگی نشنیدم و هیچ‌کس هم نیومد جلوی در. لرز افتاده بود به جونم و روی شونه‌هام پر از برف بود. چاره‌ی دیگه‌ای نداشتم. برای همین...»

فهرست مطالب کتاب

1: سرن رِیس نگران است و دلواپس
2: پرسش‌هایی نگران‌کننده
3: عکسی کهنه و کوچک
4: قصه‌ی سرگذشتی مشقت‌بار
5: خودنویس سبز
6: مؤدبانه بخواه
7: قول بده
8: هشدار
9: قایق قرمز
10: در اعماق چاه
11: ترک‌هایی زیگزاگی
12: آرزویت را بگو
13: حلقه‌ی دوستان
14: آتش و خاکستر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کلاغ کوکی 3: قوی نیمه شب
نویسنده
مترجمشبنم حاتمی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات156
زبانفارسی
شابک978-622-274-168-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کلاغ کوکی 3: قوی نیمه شب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کلاغ کوکی 3: قوی نیمه شب

برای دریافت کتاب کلاغ کوکی 3: قوی نیمه شب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.