معرفی و دانلود کتاب کلاغ کوکی 2: روباه مخملی

عکس جلد کتاب کلاغ کوکی 2: روباه مخملی
قیمت:
29200 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کلاغ کوکی 2: روباه مخملی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کلاغ کوکی 2: روباه مخملی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کلاغ کوکی 2: روباه مخملی

کاترین فیشر در کتاب کلاغ کوکی 2: روباه مخملی داستان سرن و توماس را روایت می‌کند که حسابی از باطل کردن طلسم توماس خوش‌حالند. همه چیز به خوبی پیش می‌رود، تا این که ناگهان وقوع اتفاقی توماس، سرن و کلاغ کوکی را از نو دچار دردسر می‌کند. گفتنی است این کتاب دومین مجلد از مجموعه کتاب‌های کلاغ کوکی است و دنباله‌ای بر مجلد اول به شمار می‌آید. این مجموعه در فهرست آثار پرفروش قرار دارد و افتخاراتی را از آن نویسنده‌اش کرده است.

درباره‌ی کتاب کلاغ کوکی 2: روباه مخملی

اثری که پیش روی شماست، دومین مجلد از مجموعه کتاب‌های کلاغ کوکی است که کاترین فیشر برای نوجوانان به رشته‌ی تحریر در آورده است. این اثر که روباه مخملی نام دارد، همچون مجلد قبلی داستانی را روایت می‌کند که آمیخته‌ای از جادو، وحشت و هیجان است.

ماجرای کتاب کلاغ کوکی 2: روباه مخملی (The Velvet Fox) از این قرار است؛ حالا که سرن ریس و توماس توانسته‌اند طلسم توماس را بشکنند، خیال هر دوشان راحت‌تر شده و حسابی نیز با یکدیگر صمیمی شده‌اند. همه چیز در بهترین حالت ممکن است. سرن از دست دخترهای بدجنس و کینه‌ای توی خوابگاهِ یتیم‌خانه‌ی سنت‌ماری رهایی یافته، توماس، همانطور که در مجلد اول ملاحظه کردید، از طلسم‌ها نجات پیدا کرده و سرن حالا دیگر یک خانواده دارد. یک روز زیبای پاییزی است و همه‌ چیز به خوبی پیش می‌رود، تا این که توماس مرتکب اشتباهی می‌شود و خود و سرن را به زحمت و دردسر می‌اندازد. توماس که حسابی از باطل شدن طلسم خوشحال است، مغرورانه بر زبان می‌راند که «ما، من و سرن و کلاغ دیگر برای همیشه در امانیم!»

گفتن این جمله همانا و شروع ماجراهای جدید همانا. پس از آنکه توماس این جمله را می‌گوید، باد شدیدی وزیدن می‌گیرد و برگ‌ها را در آسمان به شکلی عجیب به چرخش در می‌آورد. برگ‌ها مثل طاقی بزرگ روی راه ورودی خانه فرود می‌آیند. ناگهان برگ‌ها شروع می‌کنند به تغییر شکل دادن؛ کنار هم جمع می‌شوند و به شکل کالسکه‌ای قرمز با چهار چرخ و دو اسب خرمایی‌رنگ و براق در می‌آیند. حالا نوبت توماس و سرن و کلاغ کوکی است که از نو با چالش‌های پیش رو مبارزه کنند.

کلاغ کوکی 2: روباه مخملی نخستین بار در سال 2019 منتشر شد. شبنم حاتمی این اثر را در ایران به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات پرتقال عهده‌دار انتشار آن بوده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های کلاغ کوکی

کلاغ کوکی نام مجموعه کتابی پرطرفدار برای کودکان است که توسط کاترین فیشر به رشته‌ی تحریر در آمده است. در این مجموعه، داستان دخترکی تنها و یتیم به نام سرن ریس پی گرفته می‌شود که دقیقاً از لحظه‌ای که پای خود را از پرورشگاه بیرون می‌گذارد و در خانه‌ی یکی از بستگانش در کشور ولز ساکن می‌شود، اتفاقاتی عجیب‌وغریب و رازآلود برایش رخ می‌دهد.

زمانی که سرن به آن عمارت قدیمی پا می‌گذارد، یک بسته‌ دریافت می‌کند؛ بسته‌ای حاوی یک کلاغ کوکی. طولی نمی‌کشد که سرن متوجه می‌شود که کلاغ کوکی‌اش قدرتی دارد بس غریب و جادویی و می‌تواند با سرن ارتباط برقرار کند. داستان مجموعه کتاب‌های کلاغ کوکی ماجرای چالش‌ها و رازهایی است که سرن و کلاغ کوکی‌اش با آن مواجه می‌شوند و تلاش می‌کنند آن‌ها را از سر بگذرانند.

مجموعه کتاب‌های کلاغ کوکی جوایز زیادی را از جمله جایزه‌ی معتبر Tir Na n-Og را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورده و در زمره‌ی مجموعه کتاب‌های پرفروش کودک قرار می‌گیرد. از این مجموعه سه عنوان به زبان فارسی ترجمه شده‌اند که در ادامه نام آن‌ها را ملاحظه می‌کنید: «کلاغ کوکی _ جلد اول»، «کلاغ کوکی _ جلد دوم: روباه مخملی» و «کلاغ کوکی _ جلد سوم: قوی نیمه‌شب». شبنم حاتمی این آثار را به زبان فارسی بازگردانده و انتشارات پرتقال عهده‌دار نشر آن بوده است.

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های کلاغ کوکی

  • برنده‌ی جایزه‌ی Wales Arts Review's Welsh Books for Young People
  • در فهرست نهایی دریافت جایزه‌ی Blue Peter
  • نامزد جایزه‌ی Carnegie Meday
  • برنده‌ی جایزه‌ی Tir na n'og
  • و...

نکوداشت‌های مجموعه کتاب‌های کلاغ کوکی

  • مجموعه کتاب‌های کلاغ کوکی فضاسازی بسیار درخشانی دارند. (اسکول لایبرری ژورنال)

  • روایتی داستانی و مهیج با درون‌مایه‌ی خانواده و احساس تعلّق خاطر. (نقد کتاب Kirkus)

  • مجموعه‌ای است که طرفدارانش مشتاقانه آن را به انتظار می‌نشینند. زمین گذاشتن کلاغ کوکی غیرممکن است. (نقد کتاب Kirkus)

  • مجموعه کتاب‌های کلاغ کوکی پیشنهادی فوق‌العاده برای سپری کردن لحظاتی مفرح و لذت‌بخش هستند. (Bulletin of the Center for Children's Books)

  • مجموعه کتاب‌های کلاغ کوکی داستانی بسیار جذاب دارد که در آن ویژگی‌های داستان‌های معمایی و رازآلود با ویژگی‌های ژانر فانتزی در هم آمیخته است. (بوک لیست)

نکوداشت‌های کتاب کلاغ کوکی 2: روباه مخملی

  • کتاب روباه مخملی یک دنباله‌ی جادویی بر کتاب کلاغ کوکی است؛ سرن و توماس فکر می‌کنند که موفق شده‌اند بر پری‌هایی که قصد دزدیدن آن‌ها را داشته‌اند، برتری بیابند؛ تا این که توماس اشتباه می‌کند و این فکر را با صدای بلند بیان می‌کند. (وب‌سایت آمازون)

  • کاترین فیشر ماهرانه داستان را درست از جایی که در کتاب کلاغ کوکی به پایان رسیده بود، در کتاب روباه مخملی پی می‌گیرد. غریب و گرم. (Kirkus Reviews)

  • کاترین فیشر استادانه دنیایی را خلق کرده که ترکیبی جذاب از جادو و فناوری است و خوانندگان را مجذوب خود می‌سازد. (پابلیشرز ویکلی)

  • کتاب روباه مخملی که دنباله‌ی کلاغ کوکی است، همان حس کلاسیک بریتانیایی کتاب قبلی را -در یک بازه‌ی مهم تاریخی و جادویی رخ داده بود- به طرز جالبی حفظ می‌کند. این اثر یک فضای پاییزی جذاب دارد و طنازی کلاغ کوکی افزونه‌ای بر داستانی‌ست که با آن ناخن‌هایتان را می‌جوید! (The Bulletin of the Center for Children's Books)

  • داستانی فوق‌العاده که جذابیت خانه‌های قدیمی را با عنصر فانتری کلاسیک در هم می‌آمیزد و درعین‌حال، آن‌قدری ناشناخته است که جایی را برای برانگیختن حس کنجکاوی باقی بگذارد. بازگشت به دنیای غیرمعمول سرن بسیار لذت‌بخش است. روباه مخملی دنباله‌ای درخشان بر کتاب کلاغ کوکی است که بر جادوی اسرارآمیز دوستی حقیقی تأکید می کند. (بوکلیست)

  • کتاب روباه مخملی دنیایی غنی و شخصیت‌هایی پیچیده دارد و اثری هیجان‌انگیز است که شما را تا آخرین صفحه به دنبال خود می‌کشاند. (اسکول لایبرری ژورنال)

کتاب کلاغ کوکی 2: روباه مخملی مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانی که به داستان‌ها و رمان‌های فانتزی و معمایی علاقه‌مند هستند، از مطالعه‌ی کتاب کلاغ کوکی 2: روباه مخملی از کاترین فیشر لذت و بهره می‌برند.

با کاترین فیشر بیشتر آشنا شویم

کاترین فیشر، نویسنده، شاعر و رمان‌نویس اهل ولز است که در تاریخ هفدهم نوامبر سال 1957 در نیوپورتِ ولز دیده به جهان گشود. او تحصیلاتش را در دانشگاه ملی ولز ادامه داد و در همان‌جا مدرک زبان انگلیسی‌ گرفت. پس از آن که کاترین فیشر تحصیلات خود را به پایان رساند، به عنوان معلم زبان انگلیسی مشغول به کار شد.

کاترین فیشر نوشتن را از همان دوران کودکی آغاز کرد. پس از آن، در سال 1996 اولین مجموعه شعر خود را با عنوان «اقیانوس ناشناخته (The Unexplored Ocean)» روانه‌ی بازار نشر کرد. او تاکنون بیش از بیست رمان برای کودکان و نوجوانان نوشته که از میان آن‌ها می‌توان به مجموعه‌ی محبوب کلاغ کوکی، مجموعه‌ی «ارباب میراث کهن» و سه‌گانه‌ی «اوراکل (Oracle)» اشاره کرد.

هویت، زمان و حافظه سه درون‌مایه‌ی اصلی اغلب آثار فیشر هستند. او را بیش از همه به خاطر داستان‌سرایی قدرتمند و تصویرسازی زنده‌‌اش می‌شناسند. آثار کاترین فیشر به بسیاری از زبان‌های دنیا ترجمه شده‌اند، در سرتاسر جهان طرفدارانی دارند و افتخاراتی را برای او به ارمغان آورده‌اند. در ادامه نام برخی از آثار او را که به زبان فارسی ترجمه شده است ملاحظه می‌کنید: «شهر تاریک»، «وارث گم‌شده» و «تاج پنهان».

کاترین فیشر علاوه بر آن که محقق ادبیات قرون وسطی نیز هست، چندین مقاله‌ی آکادمیک نیز دراین‌باره به انتشار رسانده است. او در حال حاضر همراه با همسرش و دو گربه‌شان در ولز زندگی می‌کند و همچنان به نوشتن آثار تحسین‌برانگیز در حیطه‌ی ادبیات نوجوان مشغول است.

جوایز و افتخارات کاترین فیشر

  • برنده‌ی جایزه‌ی Mythopoeic Fantasy برای ادبیات کودک و نوجوان
  • برنده‌ی جایزه‌ی Best English-Language Book
  • برنده‌ی جایزه‌ی Tir Na n-Og

در بخشی از کتاب کلاغ کوکی 2: روباه مخملی می‌خوانیم

خانم ویلیرز نگاهی به سرن انداخت. «عجیب؟ معلومه که نه. خیلی هم خوبه. خب دیگه حتی فکرش رو هم نکن اون قاشق رو لیس بزنی.»

آن‌شب، سرن همان‌طور که توی تخت دراز کشیده بود با خودش فکر کرد شاید نباید کلمه‌ی عجیب را به کار می‌برد. فریبکار شاید واژه‌ی بهتری بود. یا آب‌زیرکاه.

توی خانه خبرهایی بود. دیگر شک نداشت و همه‌چیز هم با آمدن معلم شروع شده بود. تمام روز گردبادهای کوچکی از گردوخاک توی راهروها می‌چرخیدند و نوری مه‌آلود توی اتاق‌ها می‌تابید. لیلی مجبور بود مدام سالن را جارو بزند و زیر لب می‌گفت: «این‌همه برگ از کجا! تا جاروشون می‌زنم انگار باد یه عالمه دیگه می‌ریزه تو خونه، با اینکه همه‌ی درها هم بسته‌ان. همه‌جای خونه پر از برگه.»

انگار پلس ا فران ناراحت و ناآرام بود. پرده‌هایش تکان می‌خوردند، کف‌پوش‌هایش جیرجیر می‌کردند و جای اسباب و اثاثیه‌اش عوض می‌شد.

و امشب هم کاپیتان جونز سوار بر کالسکه عازم کاردیف شده بود و تا هفته‌ی دیگر به خانه برنمی‌گشت.

سرن توی تخت گرم‌ونرم پاهایش را توی شکمش جمع کرده و دراز کشیده بود و پرده‌های دور تختش را هم کشیده بود؛ اخمی کرد. معمولاً اینجا احساس امنیت و راحتی می‌کرد. اما حرف‌های توماس کمی نگران‌کننده بودند.

فهرست مطالب کتاب

1: سرن رِیس وارونه
2: جشن تولد
3: درس‌های جدید سرن
4: نامه‌ای به ناکجا
5: خنده‌ای مخملی
6: قصه‌ی سفرها
7: کاموای قرمز و جعبه‌ی نقره‌ای
8: سبیل گربه‌ی سفید
9: شانه‌ای از نقره و مروارید
10: بوته‌ی خار
11: لبخند دوخته‌
12: خانه‌ی روباه
13: حرف جادویی
14: درسی که آموخته شد
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کلاغ کوکی 2: روباه مخملی
نویسنده
مترجمشبنم حاتمی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات164
زبانفارسی
شابک978-600-462841-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
29200 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کلاغ کوکی 2: روباه مخملی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کلاغ کوکی 2: روباه مخملی

برای دریافت کتاب کلاغ کوکی 2: روباه مخملی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.