معرفی و دانلود کتاب کلام شایسته (دفتر اول)

عکس جلد کتاب کلام شایسته (دفتر اول)
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کلام شایسته (دفتر اول) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کلام شایسته (دفتر اول) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کلام شایسته (دفتر اول)

در کتاب کلام شایسته (دفتر اول)، تعدادی از سخنرانی‌های منصوره شایسته در مناسبت‌های مختلف به رشتۀ تحریر در آمده است.

مباحثی که در این سخنرانی‌ها مورد بحث قرار گرفته‌اند عبارتند از: فلسفه زیارت، شناخت حالات امام در نماز، بصیرت دینی، ولایت و اقسام آن، سه‌ راه بهره‌گیری از ولایت، حقیقت نماز، آداب قیام، شرایط انفاق و دادن زکات و...

سرعت را می‌توان یکی از مؤلفه‌های مهم حاکم بر زندگی بشر در عصر کنونی دانست. سرعت در برقراری ارتباط، تغییرات و تحولات سیاسی، تغییرات آب و هوایی و زیست محیطی، مصرف بی‌رویه و لجام گسیخته، افزایش نابرابری‌ها، دنیا طلبی و لذت‌جویی بی‌حد و مرز و سرعت و سهولت در کسب دانایی و آگاهی با نگاهی امیدوارانه، گسترش معنویات و گرایش‌های خیرخواهانه، رشد خلاقیت جمعی در عرصه اجتماعی و ارتقای همگرایی اجتماعی، ظهور تمایلات حق طلبانه، ظلم ستیزی، اقدام‌های فرامرزی و در نهایت رشد هویت جمعی و گفتمان واحد جهانی در سایه زندگی در جهانی مجازی - حقیقی، روی دیگر سکه حیات اجتماعی بشر کنونی است.

توسعه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و ظهور رسانه‌های نوین خوشبختانه نتوانسته است از ارزش و اهمیت رسانه مکتوب بکاهد. گرچه بنا به گفته اندیشمند معاصر، سید محمد خاتمی، در طول تاریخ کتاب مانند بسیاری از اصحاب خیر، اندیشه، فکر و معنویت، مظلوم بوده است، اما این مظلومیت از اصالت و اهمیت آن نمی‌کاهد.

ویژگی بارز کلام شایسته آن است که ضمن حفظ اصول و مبانی فکری و اعتقادی، بدیع و تازه است. تکرار مکررات و با تلفیق نظرات و آراء گذشتگان نیست. جوشیده از تفکر و تدبر در قرآن و معارف اهل بیت (ع) است. بنابراین دارای تازگی و شادابی خاصی است. دومین ویژگی را می‌توان به روز بودن و توجه به مقتضیات زمان دانست. ارتباط مستمر با نسل جوان و گروه‌های مختلف جامعه، موجب توجه و اهتمام وی به پاسخ گویی به نیاز مخاطبان جامعه امروز شده است. سوم آنکه سخن او از دل برمی‌خیزد و لاجرم بر دل می‌نشیند. پرهیز از آداب متظاهرانه سخنوری و فنون خطابه، صداقت و صمیمیت در کلام و احترام به مخاطبان، حلاوت و شیوایی سخن او را دو چندان کرده است.

ویژگی چهارم، احاطه به علوم حوزوی در کنار دانش کلاسیک و دانشگاهی، جامعیتی در کلام متقن وی ایجاد کرده است و بهره‌گیری از روش‌های نوین و به روز انتقال پیام، این جامعیت را افزایش داده است. پنجم، نگاه عرفانی به آموزه‌های دینی با الهام از مکتب عرفانی امام خمینی (ره) که راه رسیدن به خدا از طریق مردم و اجتماع را سریع‌تر و هموارتر می‌داند و عامل بودن وی به این آموزه‌ها و توصیه‌های اخلاقی، نفوذ کلام او را دوچندان می‌کند.

در تهیه این کتاب سعی شده تا سبک بیان حفظ شود تا از حلاوت گفتار و تأثیر آن کاسته نشود. همچنین در انتخاب موضوعات تا حدودی تنوع در کنار تناسب رعایت شده است تا برای شما کسل کننده نباشد.

از دشواری‌های این مسیر می‌توان به نبود ساز و کار مناسب برای ضبط و ثبت با کیفیت سخنرانی‌ها، انجام پرسش و پاسخ در بین سخنرانی، تکرار خلاصه مطالب در جلسات و... اشاره کرد که با لطف الهی و علاقه و اشتیاق دست اندرکاران پشت سر گذاشته شده است.

در بخشی از کتاب کلام شایسته (دفتر اول) می‌خوانیم:

توجه به مسئولیت هاست که به انسان قدرت اولویت بندی و جمع وظایف می‌بخشد. تحقیقات نشان می‌دهد زنی که دارای مسئولیت اجتماعی است رشد، بینش و مدیریت قوی‌تری داشته و در ایفای نقش خانوادگی و تربیت فرزندان موفق‌تر است. همین طور مظهر لطافت و محبت بودن منافاتی با اقتدار و حفظ حقوق فردی ندارد می‌توان در اوج احساس و عاطفه کاملا مقتدر بود. محبت و آرامش زن در خانه خیلی مهم است.

وقتی مادر آرامش دارد، بقیه هم آرامش دارند. وقتی مادر خانواده عصبانی می‌شود همه به دنبال او از کوره در می‌روند تا وقتی که بحث زن، بحث یگانگی و مودت است (حرف مادر من و مادر تو، پول من و پول تو ندارد) سخن مرد هم از سر مودت است، اما هیچ منافاتی ندارد که به طور همزمان زن مظهر رحمت و اقتدار در فضای خانواده باشد؛ باید تمرین کنیم و بدانیم چگونه می‌توانیم این دو را باهم داشته باشیم. یکی از راه‌ها این است که نیروی خشم خود را ارزان خرج نکنیم گاهی اوقات ما در خانه در مورد اموری که ارزش ندارند خیلی خشمگین می‌شویم و می‌ایستیم مهم این است که جایی مقاومت کنیم که ارزش داشته باشد.

از خواسته‌های مهم و حقوق اساسی خود نگذریم، کوتاه نیامدن هم الزاما نباید با داد و بیداد باشد با سکوت و پیگیری هم می‌تواند صورت بگیرد. من دیده‌ام خانم‌هایی را که سر مسائل کوچکی بیهوده ناراحت می‌شوند، ولی در مورد مسائل مهمی که با همه زندگی آن‌ها سر و کار دارد، سکوت می‌کنند. مثلا دانشگاه قبول می‌شود ولی چون همسرش موافقت نکرده، انصراف داده و چند سال این ناراحتی را با خودش حمل می‌کند و این احساس شکست را نمی‌تواند تاب بیاورد.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
گذری بر زیارت آل یس
ولایت فاطمی
نماز درک حضور خداوند در هستی
برنامۀ اجمالی زندگی مؤمنانه
درک حقیقت شب قدر
زنان و تحریفات عاشورا
حضرت معصومه (س) الگویی برای زنان مسلمان و دختران مجرد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کلام شایسته (دفتر اول)
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی آرمان رشد
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات222
زبانفارسی
شابک978-600-9870-14-1
موضوع کتابکتاب‌های کلام و عقاید
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کلام شایسته (دفتر اول)

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کلام شایسته (دفتر اول)

برای دریافت کتاب کلام شایسته (دفتر اول) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.