معرفی و دانلود کتاب کلکسیون شن

عکس جلد کتاب کلکسیون شن
قیمت:
۵۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کلکسیون شن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کلکسیون شن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کلکسیون شن

مجموعه‌ای از مقالات و یادداشت‌های ایتالو کالوینو در رابطه با موضوعات گوناگون، به‌ویژه ادبیات، همچنین سه سفرنامه که حاصل مسافرت این نویسنده به سه کشور ایران، ژاپن و مکزیک هستند، محتوای کتاب کلکسیون شن را تشکیل می‌دهند. علاقه‌مندان مقالات هنری و نقد ادبی، همین‌طور مشتاقان کتاب‌های سفرنامه از مطالعه‌ی این کتاب خواندنی غافل نشوند.

درباره‌ی کتاب کلکسیون شن

ایتالو کالوینو (Italo Calvino) از برترین چهره‌های ادبی ایتالیا به شمار می‌آید که توانسته آثار ماندگاری را به ادبیات جهان عرضه کند. آثاری که بخش عمده‌ای از آن‌ها به چندین زبان ترجمه شده‌اند و در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان نیز قرار گرفته‌اند. کالوینو زندگی پرفرازو‌فرودی داشته. حضور در نهضت مقاومت ایتالیا، در طول سال‌های جنگ جهانی دوم، عضو شدن در حزب کمونیست ایتالیا، ورود به دانشگاه تورین و تحصیل در رشته‌ی ادبیات و...، بخشی از نقاط عطف زندگی سیاسی و ادبی وی به حساب می‌آیند. در کنار همه‌ی این‌ها، ایتالو کالوینو سال‌های بسیاری از عمر خود را به نویسندگی و روزنامه‌نگاری گذرانده و کوشیده تا در طیف متنوعی از ژانرهای ادبی، طبع‌آزمایی کند.

ایتالو کالوینو از معدود نویسنده‌هایی است که هم رمان نوشته، هم در مقاله‌نویسی و جستارنویسی ید طولایی داشته و هم در سفرنامه‌نویسی توانسته موفقیت چشم‌گیری را برای خود رقم بزند. در عین حال، هم پست‌مدرنیسم را تجربه کرده، هم تبحر بالای خود را در نگارش رمان‌های تاریخی نشان داده و هم روش‌های نوینی را برای شخصیت‌پردازی و روایت داستان‌هایش به کار گرفته. شاید هیچ کتابی نتواند به اندازه‌ی کلکسیون شن (Collection of Sand) مهارت‌های متنوع و چندوجهی کالوینو را در عرصه‌ی ادبیات نشان بدهد.

کتابی که پیش‌رو دارید، مجموعه‌ای از مقالات، یادداشت‌ها، نقدها و سفرنامه‌های این نویسنده را دربرمی‌گیرد. بخش گسترده‌ای از آن شامل یادداشت‌هایی است که کالوینو بعد از بازدید از موزه‌های پاریس نوشته. در این یادداشت‌ها، دیدگاه شخصی نویسنده، باریک‌بینی‌های خاص او و آمیختگی نظریاتش با حوزه‌های هنر و ادبیات، به‌خوبی دیده می‌شود. به نظر می‌رسد کتاب کلکسیون شن بیشتر از سایر آثار کالوینو، نشان‌دهنده‌ی اندیشه و نگرش او نسبت به موضوعات مختلف باشد.

بخش‌های پایانی کتاب حاضر به سفرنامه‌هایی اختصاص پیدا کرده که ایتالو کالوینو پیرامون مشاهدات خود در کشورهای ایران، ژاپن و مکزیک نوشته است. البته باید یادآوری کنیم روشی که کالوینو برای نگارش این سفرنامه‌ها به کار گرفته، با روشی که معمولاً در زمینه‌ی سفرنامه‌نویسی به کار می‌رود، تفاوت‌های بنیادینی دارد.

لحن صمیمانه‌ی نویسنده، رهایی او از قیدوبندهای متداول در مقالات سایر نویسندگان، وجود نوعی ساختار داستانی در متن‌های این اثر و مواردی از این‌دست، بیش‌از‌پیش بر گیرایی و کشش کتاب کلکسیون شن افزوده‌اند. کالوینو از نویسندگان روشنفکری بوده که هم در طرح مضامین و هم در کاربرد انواع ادبی، ابتکارات و نوآوری‌های قابل‌توجهی داشته است. بنابراین، تعجب نکنید اگر در کتاب پیش‌رو نیز با نکته‌ها، آموزه‌ها و مطالبی کاملاً نوآورانه و بدیع روبه‌رو شدید. به اعتقاد بسیاری از منتقدان و صاحب‌نظران، نوع نگرش نویسنده در این اثر، دیدگاه مخاطبان را نیز تحت تأثیر قرار داده و به ایشان کمک می‌کند جهان اطراف خود را به روش متفاوتی ببینند و بشناسند.

خوب است بدانید این اثر، آخرین کتاب نویسنده است که در واپسین سال‌های حیات او منتشر شده. علاقه به جهان طبیعت که در واقع ریشه در دوران کودکی وی دارد، در این کتاب نیز به چشم می‌خورد.

کتاب کلکسیون شن را با برگردان روان هاله ناظمی می‌خوانید که به کوشش انتشارات هرمس در اختیارتان قرار می‌گیرد.

نکوداشت‌های کتاب کلکسیون شن

  • مقالاتی لذت‌بخش و آموزنده! کتاب حاضر مجموعه‌ای است دلپذیر از نظرات کالوینو در زمینه‌ی تاریخ که نگرش ویژه‌ی او را نیز نشان می‌دهد. (هفته‌نامه‌ی ناشران)
  • کتابی که ممکن است دید شما را نسبت به زندگی دگرگون کند. (نشریه‌ی گاردین)
  • مجموعه‌ای درخشان که می‌تواند نگاه شما را به دنیای اطرافتان متحول کند. (پی. دی. اسمیت)
  • اثری که کنجکاوی سیری‌نا‌پذیر ایتالو کالوینو را به ما نشان می‌دهد. (نشریه‌ی ایندیپندنت)

کتاب کلکسیون شن برای چه کسانی مناسب است؟

دوستداران کتاب‌های سفرنامه، طرفداران مقالات ادبی و علاقه‌مندان نقد هنری، همگی از مطالعه‌ی کتاب کلکسیون شن بهره‌ی فراوانی خواهند برد.

در بخشی از کتاب کلکسیون شن می‌خوانیم

«هتل‌های خون‌آلود»، که در آن‌ها هتل‌داران مشتریان هتل را در خواب می‌کشتند و سپس در اجاق می‌سوزاندند، یکی دیگر از مقولاتی است که از روزنامه‌نگاری جناییِ قرن نوزدهم در روستاهای فرانسه به ادبیات و تئاتر می‌رسد (آخرین نمونه‌اش سوءتفاهمِ آلبر کامو است). معروف‌ترین آن‌ها مهمانخانۀ پیربیل است که در آن آقا و خانم مارتینی و خدمتکارشان روشه ملقب به مولاتو افراد زیادی را که تعدادشان هرگز معلوم نشد از بین بردند، سپس در سال 1833 با گیوتین در محل جنایت‌هایشان اعدام شدند. فقط همین کافی بود تا این مهمانخانه به یکی از جاذبه‌های توریستی تبدیل شود که در آن کارت‌پستال و سوغاتی هم یافت می‌شود.

این داستان‌های خشونت‌آمیز دستمایۀ اولیۀ افسانه‌هایی را فراهم می‌کنند که بعدها به تملک ادبیات عامه درمی‌آیند (که شرح وقایع جنایی را، با تخصیص ده سنت برای هر جنایت معروفی که به کتاب داستان تبدیل شده است، از نزدیک دنبال می‌کند). همچنین نمایشنامه‌هایی در یک تئاتر تخصصی که الهام خوفناکش را از نام بلواری می‌گیرد که در آن قرار دارد، یعنی بلوار جنایت (که در فیلم بچه‌های بهشت اثر کارنه جاودانی شد). به‌علاوه، الهام‌بخش مانکن‌های مومیِ ‌موزۀ گروین و بعد سینما نیز هستند: این تمام ابعاد خلاقیتی است که از فرانسه به افسانه‌سرایی دنیای مدرن رسیده است. (ایتالیا نیز از این دستمایه‌های اولیه برخوردار بود: کافی است گزیدۀ اشعار ارنستو فرّارو را که سال‌ها پیش انتشارات ریتزولی منتشر کرد در نظر بگیریم. اما ما فاقد فرهنگ ادبی بودیم یا حتی فقط یک گرایش ویژه که بتواند تمام این چیزها را دگرگون کند.) هرچند، «رویدادهای خبریِ» مورد بررسی در نمایشگاه پاریس به اخبار جنایی محدود نمی‌شود (اما، اگر اشتباه نکنم، این تمایز بین «سیاه» و «سفید» فقط مربوط به ایتالیاست). تصاویر اعمال قهرمانی، ایثار و فداکاری، شهامت، و به‌خصوص عملیات نجات نیز در نمایشگاه دیده می‌شد. مجموعه‌ای از قطعات ادبی سال 1787، در شب انقلاب، به همت مردم اختصاص داده شده بود: بخش‌هایی که در آن‌ها شخصیت‌های پست «برخوردهای انسانی» از خود نشان می‌دهند و بر نظریۀ روسو مبنی بر خوبی ذاتی بشر صحه می‌گذارند.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
1. کلکسیون شن
کلکسیون شن
جدید، همانند جهان جدید
مسافر در نقشۀ جغرافیا
موزۀ هیولاهای مومی
میراث اژدها
پیش از الفبا
شگفتی‌های اخبار جنایی
داستانی درون یک نقاشی
حرفت را با گره بگو
نویسندگانی که نقاشی می‌کنند
2. پرتو نگاه
خاطرۀ رولان بارت
حشرات زودمیر در قلعه
خوک و باستان‌شناس
حکایت ستون تراژان
شهر مکتوب: کتیبه‌ها و دیوارنوشته‌ها
شهر خیالی: اندازۀ فضاها
رهایی از اشیا
فروغ چشم‌ها
3. گزارش‌هایی از چیزهای شگفت‌انگیز
ماجراهای سه ساعت‌ساز و سه آدمک
جغرافیای پریان
مجمع‌الجزایر مکان‌های خیالی
تمبرهای قلمروهای روح
دایرۀالمعارف یک خیالباف
4. شکل زمان
ژاپن
خانم مسن با کیمونوی بنفش
واژگونی حیرت‌انگیز
معبد چوبی
هزار باغ
ماه پشت ماه می‌دود
شمشیر و برگ‌ها
پین‌بال کوچک تنهایی
نود و نُهمین درخت
مکزیک
شکل درخت
زمان و شاخه‌ها
جنگل و خدایان
ایران
محراب
شعله‌ها در شعله‌ها
مجسمه‌ها و چادرنشین‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کلکسیون شن
نویسنده
مترجمهاله ناظمی
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات298
زبانفارسی
شابک978-600-456-253-9
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات جهان، کتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کلکسیون شن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کلکسیون شن

برای دریافت کتاب کلکسیون شن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.