معرفی و دانلود کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 10: توصیف

عکس جلد کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 10: توصیف
قیمت:
۲۴۰۰۰ ۱۲,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 10: توصیف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 10: توصیف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 10: توصیف

منبعی بی‌نظیر برای آشنایی با پیچ‌وخم‌های مسیر داستان‌نویسی! فرانک ای. دیکسون و ساندرا اسمیت، در دهمین مجلد کتاب‌های حرفه: داستان‌نویس، یعنی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 10: توصیف، چیستی و چگونگی عنصر توصیف را در داستان‌نویسی به شما معرفی می‌کنند و تکنیک‌هایی را در اختیارتان می‌گذارند که برای بهبود مهارت‌های نویسندگی به کارتان خواهند آمد. با جستارها و مقالات کاربردی این کتاب همراه باشید.

درباره‌ی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 10: توصیف

حتماً برای همه‌ی ما پیش آمده که خواندن یک داستان را به تماشای فیلمی اقتباسی از همان کتاب ترجیح داده‌ایم. با اینکه فیلم از امکاناتی مثل صحنه‌پردازی، صداگذاری و جذابیت‌های بصری برخوردار است، باز هم گاه ترجیح می‌دهیم مطالعه را جایگزین تماشا کنیم. اما چرا؟ چه عنصری در داستان باعث می‌شود از جنبه‌های بصری و صوتی فیلم‌ها بی‌نیاز شویم؟ در کتاب‌ها، جای خالی صدا و تصویر با چه چیزی پر می‌شود؟ پاسخ این است که: «توصیف»! برای مخاطبانی که در منزل خود، پشت میز مطالعه نشسته‌اند، توصیفاتی که در یک داستان علمی و تخیلی یا حتی یک رمان درام عرضه می‌شود، امری حیاتی است. برای شناخت شخصیت‌هایی که تنها در ذهن نویسنده حضور داشته‌اند و سپس مهمان صفحات کتاب شده‌اند، توصیف دقیق از سوی نویسنده کاملاً ضرورت دارد.

توصیف همان پدیده‌ی مهمی است که موجب می‌شود، داستان‌ها در جنبه‌های روایی، از فیلم‌ها پیشی بگیرند و البته بی‌توجهی به آن نیز باعث می‌شود، داستان از باورپذیری، چینش رخدادها یا حتی یک سیر منطقی در ماجراهایش محروم بماند. همین عنصر ضروری موضوع کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 10: توصیف را تشکیل می‌دهد که در حقیقت بخشی از کتاب The Writer's Digest Handbook of Short Story Writing به شمار می‌رود و به کوشش فرانک ای. دیکسون (Frank A. Dickson) و ساندرا اسمیت (Sandra Smythe) گردآوری شده است.

در اثر حاضر با مجموعه‌ای از جستارها مواجه هستید که همگی چکیده‌ای از سال‌ها تجربه و طبع‌آزمایی نویسندگانشان هستند. مؤلفان این اثر طی جستارها و مقالات خود، شما را با چگونگی توصیف و کاربرد آن در داستان آشنا می‌کنند.

ممکن است با توجه به مطالب بالا، تصور کنید که توصیف تنها به صحنه‌ها و ظاهر شخصیت‌های داستان‌ها اختصاص دارد. خب، پس همین جا دست نگه دارید! توصیفات در تمامی ابعاد و جنبه‌های گوناگون یک اثر داستانی نقش دارند. در نمایش روحیات و درونیات کاراکترها، در توصیف زمان و حتی سلسله‌ی حوادثی که استخوان‌بندی کتاب را می‌سازند. بنابراین، قدرت توصیفات را دست‌کم نگیرید؛ چرا که جایگاه مهمی در جای‌جای بافت داستان را به خود اختصاص می‌دهند.

به کمک کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 10: توصیف، با سیر تحول کاربرد توصیف در آثار ادبی، از گذشته تا امروز آشنا خواهید شد. بدیهی‌ست نقشی که توصیف کردن مثلاً در رمان «سه تفنگدار» داشته، با کاربرد امروزی آن متفاوت است. در جستارهایی که فرانک ای. دیکسون و ساندرا اسمیت وظیفه‌ی تدوین آن‌ها را به عهده داشته‌اند، همچنین به انواع توصیف و روش‌های مختلف استفاده از آن‌ها پی خواهید برد.

قلم روان کاوه فولادی نسب و مریم کهنسال نودهی برگردان این کتاب را به انجام رسانده‌اند. انتشار نسخه‌ی متنی از سوی نشر چشمه و نسخه‌ی صوتی آن نیز توسط نشر رادیو گوشه صورت گرفته. کاوه فولادی نسب این اثر شنیدنی را برایتان می‌خواند.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های حرفه: داستان‌نویس

هر نویسنده‌ای نیاز دارد تا عناصر داستان و تکنیک‌های روایت را بیاموزد. بسیاری از نویسندگان این تمهیدات داستان‌پردازی را با مطالعه‌ی نویسندگان پیش از خود می‌آموزند و برخی دیگر سراغ کتاب‌هایی می‌روند که برای آموزش این تکنیک‌ها طراحی شده است. مجموعه حرفه: داستان‌نویس یکی از این کتاب‌های آموزنده در زمینه‌ی نویسندگی است. این مجموعه بخشی از مقالات مفید مجله‌ی رایتر دایجست (The Writer's Digest) است که جنبه‌های مختلف نویسندگی را پوشش می‌دهد.

در این مجموعه که شامل «حرفه: داستان‌نویس 7: صحنه‌پردازی»، «حرفه: داستان‌نویس 1: جستارهایی درباره اهمیت داستان»، «حرفه: داستان‌نویس 5: شخصیت‌پردازی» و چندین مجموعه‌ی دیگر است مقاله‌های متنوعی از ویراستارها، نویسندگان و مدرسان داستان‌نویسی آمریکایی جمع‌آوری شده.

کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 10: توصیف برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان هنر داستان‌نویسی که به دنبال ارتقای مهارت‌های خود در این زمینه هستند، می‌توانند به کمک رهنمود‌های کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 10: توصیف، آثار خود را به داستان‌هایی جذاب و حرفه‌ای بدل کنند.

در بخشی از کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 10: توصیف می‌شنویم

شاید هنوز هم توصیف برای بیشتر آثار تخیلی و غیرتخیلی، عنصری حیاتی باشه ولی گاهی اوقات کلمات کنار گذاشته می‌شن تا نوشته مختصر و متناسب بشه. بررسی مجله‌ها و کتاب‌هایی که توی نیم‌قرن گذشته منتشر شدن، نشون می‌ده که در گذشته‌ی نه‌چندان‌ دور، خیلی از خواننده‌ها به نوشته‌های توصیفیِ طولانی که پر صفت و قید بودن و نثری تزیینی داشتن، علاقه‌مند بودن. اما خواننده‌ی پرمشغله‌ی امروزی، توی دنیایی که پر مراودات رقابتیه، معمولاً در جست‌و‌جوی عمله. اون داستان می‌خواد، نه نوشته‌ی مزین و دل‌فریب.

گرایش غالب امروز، هم توی آثار داستانی، هم توی آثار غیرداستانی، ترکیب توصیف با عمله ولی به نظر می‌رسه که فرایند خلق چنین ترکیبی برای نویسنده‌های تازه‌کار چندان ساده نیست. چه موقع باید چیدمان رو توصیف کنیم؟ چه موقع شخصیت‌ها رو؟ چه موقع زمان رو؟ آیا اول باید چیدمان صحنه رو توصیف کنم یا روایت رو شروع کنم؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
19 دقیقه
بخش اول: نوشتن به وسیله توصیف
14 دقیقه
بخش دوم: همکاران بی‌نام
11 دقیقه
بخش سوم: چگونه داستان را کوتاه و ترکیب‌بندی‌اش را حفظ کنیم؟
24 دقیقه
بخش چهارم: دریافت حسی بیشتر
10 دقیقه
بخش پنجم: چیدمان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 10: توصیف
نویسنده،
مترجمکاوه فولادی نسب، مریم کهنسال نودهی
راویکاوه فولادی نسب
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، نگارش
قیمت نسخه صوتی
۲۴۰۰۰ ۱۲,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 10: توصیف

هما طاوسیان
۱۴۰۲/۱۰/۳
صدای گوینده و ترجمه روان کتاب باعث میشه سریع کتاب بدون ایجاد خستگی به پایان برسه در مورد محتوای کتاب میتونم بگم خیلی کاربردی با نکات زیاد صحنه‌هایی که درحین کتاب به عنوان نمونه از نویسندگان مختلف خونده میشه برای فهم مطلب خیلی عالیه در کل باوجود اینکه کتاب تایم زیادی نداره ولی نکات خوبی ارائه میده
Farnoush
۱۴۰۲/۲/۸
مقالاتی ساده و مفید برای علاقه‌مندان، با ترجمه‌ای روان و اجرایی مناسب. رادیوگوشه همیشه انتخاب‌های عالی و ارایه‌ای با کیفیت بالا دارد. سپاس فراوان🍀
کاربر b
۱۴۰۲/۲/۹
جالب‌ترین قسمت این کتاب توصیه برای توصیف و دیدن نکات جدید در چیزی کاملا عادی و طبیعی و استفاده از ذهن مخاطب برای کامل کردن توصیف
محمد پوران دوست
۱۴۰۲/۵/۱۵
درود. بسیار مفید و کار آمد هست تمام ده قسمتش را گوش کردم و استفاده بردم از این کتاب
آرام آرامش
۱۴۰۳/۱/۱۳
چند بار گوش کردم و نکات خوبی رو در مورد توصیف یاد گرفتم.
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 10: توصیف

برای دریافت کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 10: توصیف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.