معرفی و دانلود کتاب کمدی‌های کیهانی

عکس جلد کتاب کمدی‌های کیهانی
قیمت:
43000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کمدی‌های کیهانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کمدی‌های کیهانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کمدی‌های کیهانی

اگر می‌خواهید تجربه خواندن یکی از بهترین و تأثیرگذارترین آثار ایتالو کالوینو را داشته باشید، پس کتاب کمدی‌های کیهانی را از دست ندهید! این رمان که برنده جایزه‌ی کتاب ملی آمریکا شده، متشکل از داستان‌های کوتاه تخیلی و حیرت‌انگیزی است که حقایق پیچیده‌ی علمی را با زبانی طنز برای شما به تصویر می‌کشد و سعی دارد تا این حقایق را به مسائل روزمره‌ی زندگی انسان‌ها پیوند دهد.

درباره‌ی کتاب کمدی‌های کیهانی:

ایتالو کالوینو نویسنده‌ای ایتالیایی، شوخ طبع و طنزپرداز است. داستان‌های کوتاه کتاب کمدی‌های کیهانی (Cosmicomics) خیال‌پردازی‌های عجیبی درباره‌ی حقایق علمی جهان هستند. یکی از خلاقیت‌های محشر نویسنده این است که نظریه‌های فیزیک، نجوم، زمین‌شناسی و زیست‌شناسی را در فضای داستانی و در ژانر علمی - تخیلی به تصویر می‌کشد؛ به طوریکه پس از خواندن این کتاب اثراتش تا مدت‌ها در ذهنتان باقی خواهد ماند.

شخصیت‌های اصلی کتاب کمدی‌های کیهانی از بین ساختارهای سلولی و فرمول‌های ریاضی نمایان می‌شوند، در کهکشان‌ها سپری می‌کنند، نظاره‌گر نحوه‌ی شکل‌گیری سیارات هستند، با اتم‌های هیدروژن بازی می‌کنند و از همه مهم‌تر عاشق می‌شوند. کالوینو در این کتاب به شکلی حیرت‌انگیز و با زبانی طنز، حقایق پیچیده‌ی علمی را به موضوعات زندگی روزمره‌ی انسان‌ها پیوند می‌زند.

آثار ایتالو کالوینو در میان مردم جهان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا دردهای جامعه بشری را در فضایی فانتزی و با استفاده از قوه‌ی تخیل خود بیان می‌کند. قطعاً از خواندن این کتاب عجیب و تأثیرگذار لذت خواهید برد.

نکوداشت‌های کتاب کمدی‌های کیهانی:

- یک موفقیت ادبی برجسته. (Barnes & Noble)
- نقطه‌ی تحولی در داستان سرایی، اثر یک استاد. (Guardian)
- این کتاب را بخوانید، لطفا. (NPR. org)

جوایز و افتخارات کتاب کمدی‌های کیهانی:

- برنده‌ی جایزه‌ی ملی کتاب آمریکا سال 1969
- ترجمه‌ی انگلیسی این اثر به عنوان برترین ترجمه‌ی سال از طرف انجمن ملی کتاب آمریکا انتخاب شده است.

کتاب کمدی‌های کیهانی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر علاقه دارید تا با حقایق علمی جهان به وسیله‌ی داستان‌های علمی - تخیلی آشنا شوید، خواندن این کتاب برای شما سودمند خواهد بود.

با ایتالو کالوینو بیشتر آشنا شویم:

یکی از بهترین نویسندگان ایتالیایی ایتالو کالوینو (Italo Calvino) نام دارد که در طی سال‌های زندگی‌اش به عنوان خبرنگار، منتقد و نظریه‌پرداز ایتالیایی نیز فعالیت داشته است. وی در کوبا به دنیا آمد و در ایتالیا بزرگ شد.

کالوینو در طول عمر خود ژانرهای گوناگونی را به نگارش درآورده است که شامل رمان، داستان کوتاه، مقاله و رساله علمی هستند. سبک خاص او در تمام آثارش به چشم می‌خورد و خلاقیتش در داستان‌نویسی حیرت‌آور است. از جمله کتب مشهور وی می‌توان به مجموعه داستان‌های کیهان‌شناسی و رمان شهرهای نامرئی اشاره دارد.

در بخشی از کتاب کمدی‌های کیهانی می‌خوانیم:

جی. پی. کوئیپر می‌گوید سیاره‌های منظومه‌ی شمسی در تاریکی، با چگال شدن ابرهایی از مایعِ بی‌شکل به وجود آمدند. همه‌جا سرد و تاریک بود. بعد خورشید فشرده‌تر شد، تا این‌که ابعادش تقریباً به ابعاد فعلی رسید، و در این فرآیند دما بالا و بالاتر رفت تا به هزاران درجه رسید و خورشید انتشار تشعشعات در فضا را آغاز کرد.

Qfwfq پیر تعریف کرد: تاریکِ تاریک بود. من خیلی بچه بودم. به‌زحمت یادم می‌آید. طبق معمول با بابا و مامان و مامان‌بزرگ Bb’b و عمه‌ها و عموهایی که آمده بودند دیدن‌مان، آقای Hnw، همان که بعدها اسب شد، و ما کوچولوها دور هم جمع می‌شدیم. فکر می‌کنم قبلاً گفته‌ام که چه‌طور روی سحابی‌ها زندگی می‌کردیم: مثل دراز کشیدن بود، ما تخت و خیلی بی‌حرکت بودیم و با چرخش آن‌ها می‌چرخیدیم، نه این‌که بیرون روی سطح سحابی دراز کشیده باشیم، می‌فهمید که، نه، بیرون سرد بود. ما تویش بودیم، انگار یک لایه‌ی مایع دانه‌دار را مثل لحاف روی‌مان کشیده باشند. هیچ راهی برای تشخیص زمان نبود؛ هر وقت شروع می‌کردیم به شمردن چرخش‌های سحابی، اختلاف‌نظر به وجود می‌آمد؛ چون در آن تاریکی هیچ نقطه‌ی مرجعی نداشتیم و با هم جروبحث‌مان می‌شد؛ بنابراین ترجیح می‌دادیم قرن‌ها مثل دقیقه بیایند و بگذرند؛ هیچ کاری نداشتیم جز این‌که صبر کنیم، خودمان را تا آن‌جا که می‌توانستیم پوشیده نگه داریم، چرت بزنیم، هرازگاهی حرفی بزنیم که مطمئن باشیم همه‌مان هنوز هستیم؛ و طبیعتاً خودمان را بخارانیم؛ چون هر چه دل‌شان می‌خواهد بگویند آن‌همه ذراتی که دوروبرمان می‌چرخیدند فقط یک خاصیت داشتند؛ آن هم خارشی آزاردهنده بود.

فهرست مطالب کتاب

به جای مقدمه
فاصله‌ی ماه
در سپیده‌ دم
علامتی در فضا
همه در یک نقطه
بازی‌های بی‌پایان
دایی آبزی
چه‌ قدر شرط می‌بندی؟
دایناسورها
شکل فضا
سال‌های نوری
مارپیچ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کمدی‌های کیهانی
نویسنده
مترجممیلاد زکریا
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات149
زبانفارسی
شابک978-600-229-988-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک
43000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کمدی‌های کیهانی

ثمین سوری
۱۴۰۲/۱/۹
یه فصلشو بیشتر نتونستم بخونم‌. شاید خوب باشه ولی من با فضای نوشته ارتباط برقرار نکردم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب کمدی‌های کیهانی

برای دریافت کتاب کمدی‌های کیهانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.