معرفی و دانلود کتاب صوتی آمستردام

عکس جلد کتاب صوتی آمستردام
قیمت:
60500 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آمستردام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آمستردام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آمستردام

کتاب صوتی آمستردام رمانی شنیدنی به قلم ایان مک یوون، نویسنده‌ی مطرح بریتانیایی‌ست. این داستان که جایزه‌ی من بوکر سال 1988 را برای خالق خود به ارمغان آورده، روایتی طنزآمیز از زندگی دو دوست به نام‌های ورنون و کلایو است که به تازگی آشنایی عزیز را از دست داده‌اند...

درباره کتاب صوتی آمستردام:

ایان مک یوون یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان امروز انگلستان است. رمان‌هایی که او نگاشته معمولاً آکنده از درونمایه‌های سیاسی - اجتماعی‌اند، اگرچه نوع نگاه او به این دست از مسائل ابداً شباهتی به سایر نویسندگان رمان‌های سیاسی و یا اجتماعی ندارد. او در داستان‌هایش جهانی به کل متفاوت با جهان اطراف ما می‌سازد، ولی لابه‌لای آن، مسائلی را که در دنیای واقعی به عنوان دغدغه‌هایی مهم مطرحند، با ظرافت، زیرکی و البته طنز فراوان بیان می‌دارد.

کتاب «سوسک» او که نسخه‌ی صوتی آن همین چندی پیش توسط کتابراه تقدیمتان شد، مثال خوبی برای آشنایی با سبک و سیاق این نویسنده است. همچنین است کتابِ آمستردام (Amsterdam) که به گواه بیشتر منتقدین، شاهکار نویسنده به شمار می‌رود. این اثر نخستین بار در سال 1998 به چاپ رسید و همان سال نیز برنده‌ی جایزه‌ی ادبی من بوکر شد.

در رمان آمستردام دو شخصیت مرکزی داریم: کلایو لاینلی که استاد آهنگسازی‌ست، و ورنون هالیدی که سردبیر روزنامه است. این دو دوستانی قدیمی‌اند. ما از جایی با ایشان همراه می‌شویم که در مراسم خاکسپاری دوست تازه درگذشته‌ی خود، مالی لین، یکدیگر را پس از مدتی دوباره می‌بینند. آن دو با یکدیگر عهد می‌کنند که هرگز به سرنوشت مالی لین دچار نشوند، و مثل او با درد و رنج و زوال عقل از دنیا نروند! برای اینکه این عهد عملی شود، لازم است که هر یک به دیگری قول دهد که در صورت مبتلا شدن دوستش به عارضه‌ای جدی، او را تا دم دروازه‌ی مرگ هدایت کند! این اما کل ماجرای داستان نیست؛ اتفاقاتی خطیر، سرسام‌آور، و البته بی‌اندازه بامزه برای این دو دوست در راه است؛ از جمله درگیری با وزیر امور خارجه، که از قضا او هم جزو دوستانِ (یا عاشقان؟!) مالی بوده است. خلاصه که بهتر است ورنون و کلایو فعلاً فکر مرگ را از سر خود بیرون کنند...

افتخارات کتاب صوتی آمستردام:

- برنده‌ی جایزه‌ی من بوکر (سال 1998)
- نامزد دریافت جایزه‌ی ادبی دوبلین (سال 2000)

نکوداشت‌های کتاب صوتی آمستردام:

- رمانی سرگرم‌کننده‌تر از این نخواهید یافت! (The Atlant Journal-Constitution)
- اثری موفق و خوش‌ساخت. (New York Times)
- سرگرم‌کننده و بی‌نقص. (People)

کتاب صوتی آمستردام مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های کمدی سیاه و دوست‌داران ادبیات معاصر اروپا، مخاطبین عمده‌ی کتاب حاضر را تشکیل می‌دهند.

با ایان مک یوون بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده‌ی بریتانیایی به سال 1948، در شهر الدرشات انگلستان متولد شده است. او خالق ده‌ها رمان و نمایشنامه‌ است که بعضاً از آثار پرفروش و شناخته‌شده‌ی ادبیات امروز انگلستان به شمار می‌روند. نام مک یوون تاکنون چهار بار به عنوان نامزد، و یک بار نیز به عنوان برنده‌ی جایزه‌ی من بوکر اعلام شده است. مضاف بر این وی افتخارات گوناگون دیگری را نیز به کف آورده؛ از جمله جایزه‌ی معتبری به نام Golden Plate.

همچنین جالب است بدانید که نشریه‌ی تایمز نام این داستان‌نویس را در لیست پنجاه نویسنده‌ی برتر انگلیسی زبان از 1945 به بعد آورده، و دیلی تلگراف از او به عنوان چهره‌ای قدرتمند در عرصه‌ی فرهنگ و هنر انگلستان یاد کرده است. از دیگر کتاب‌های ایان مک یوون (Ian McEwan) می‌توان بدین عناوین اشاره داشت: «شنبه، سوسک، خیال‌پرداز، پرده‌ی حائل، سگ‌های سیاه، تاوان، باغ سیمانی.»

در بخشی از کتاب صوتی آمستردام می‌شنویم:

لین درِ عمارتش در هایلند پارک را باز کرد. «دیر کردی.» ورنون که فرض را بر این گذاشته بود جورج دارد نقش مالک روزنامه‌ای که سردبیرش را احضار کرده بازی می‌کند، نه تنها عذرخواهی نکرد، حتی جواب هم نداد. و در پی میزبانش از راهرویی روشن به اتاق نشیمن رفت. خوشبختانه هیچ چیز اینجا ورنون را به یاد مالی نمی‌انداخت. اتاق با اثاثیه‌ای با سبکی که یک بار شنیده بود مالی «سبک کاخ باکینگهام» بنامد، مبلمان شده بود. قالی‌های ضخیم زرد خردلی، کاناپه‌های بزرگ صورتی چرک، و راحتی‌هایی با نقش‌برجسته‌ی تاک و پیچک، نقاشی‌های رنگ روغن قهوه‌ای از اسب‌های مسابقه در چمن، و کپی‌های نقاشی فراگونارد از زنان چوپان در حال تاب‌سواری، با قاب‌های عظیم طلایی. و آن همه فضای خالی متمولانه، که با چراغ‌های برنجی بیش از حد روشن شده بود...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
38 دقیقه
قسمت اول
24 دقیقه
قسمت دوم
22 دقیقه
قسمت سوم
14 دقیقه
قسمت چهارم
14 دقیقه
قسمت پنجم
15 دقیقه
قسمت ششم
1 دقیقه
قسمت هفتم
18 دقیقه
قسمت هشتم
19 دقیقه
قسمت نهم
37 دقیقه
قسمت دهم
10 دقیقه
قسمت یازدهم
18 دقیقه
قسمت دوازدهم
38 دقیقه
قسمت سیزدهم
10 دقیقه
قسمت چهاردهم
5 دقیقه
قسمت پانزدهم
2 دقیقه
قسمت شانزدهم
31 دقیقه
قسمت هفدهم
12 دقیقه
قسمت هجدهم
13 دقیقه
قسمت نوزدهم
36 دقیقه
قسمت بیستم
8 دقیقه
قسمت بیست و یکم
11 دقیقه
قسمت بیست و دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آمستردام
نویسنده
مترجممیلاد زکریا
راویبیتا نریمانی
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
60500 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آمستردام

نیما امیدفر
۱۴۰۰/۹/۲
متاسفانه در ترجمه آنقدر تغییر وارد شده که داستان و موضوع آن به کلی تغییر کرده. در ضمن گویندگی با تمپو خیلی پایینی اجرا شده که با سرعت 2x تازه حالت عادی پیدا میکنه.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آمستردام

برای دریافت کتاب صوتی آمستردام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.