معرفی و دانلود کتاب کنسرت طبل‌های غمگین

عکس جلد کتاب کنسرت طبل‌های غمگین
قیمت:
31200 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کنسرت طبل‌های غمگین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کنسرت طبل‌های غمگین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کنسرت طبل‌های غمگین

داستانی که جردن ساننبلیک در کتاب کنسرت طبل‌های غمگین برایتان روایت می‌کند، ماجرای نوجوانی‌ست که ناگهان زندگی‌ خانوادگی‌اش در معرض نابودی قرار می‌گیرد. «استیون» قهرمان این رمان درام است که به موسیقی عشق می‌ورزد، حتی با وجود اینکه خانواده، اوضاع اقتصادی و همین‌طور آینده‌اش را بحرانی می‌بیند. جایزه‌ی کتاب خوانندگان ربکا کادیل و همچنین نامزدی برای جایزه‌ی ادبیات جوانان آلمان، تنها برخی از جوایز و افتخارات این رمان خواندنی هستند.

درباره‌ی کتاب کنسرت طبل‌های غمگین

پیش از اینکه هر نکته‌ای درمورد کتاب کنسرت طبل‌های غمگین (Drums, girls & dangerous pie) بگوییم، لازم است به این نکته اشاره کنیم که هسته‌ی اصلی و وقایع این رمان واقعی بوده و درحقیقت از زندگی یکی از شاگردان جردن ساننبلیک (Jordan Sonnenblick) سرچشمه می‌گیرد. پس از اینکه یکی از دانش‌آموزان این نویسنده و معلم داستان زندگی خود را برای او می‌گوید، زمینه‌ساز نگارش رمانی می‌شود که نه‌تنها توجه عموم کتاب‌خوان‌ها، بلکه تحسین منتقدان را نیز به خود جلب کرده.

استیون نوجوانی سیزده‌ساله و نوازنده‌ی طبل یا درام است که استعداد بالایی در این زمینه دارد. او نخستین طبل‌نوازی است که توانسته در کلاس هفتم، به‌عنوان عضوی از گروه موسیقی مدرسه پذیرفته شود. او هم‌اکنون دانش‌آموز کلاس هشتم بوده و منتظر آینده‌ای درخشان برای فعالیت‌های هنری خود است. البته این فقط ابتدای ماجراست! به زودی برادر پنج‌ساله‌ی استیون به نام «جفری» بیمار می‌شود. در حقیقت سرطان خون او را درگیر خود کرده و به مراقبت و توجه ویژه‌ی پزشکی نیاز دارد. اینجاست که مادر استیون، به خاطر حل بحرانی که پیش آمده تمام توجه خود را معطوف به پسر کوچکش می‌کند و به این ترتیب زندگی، آرزوها و هدف‌های استیون به حاشیه رانده می‌شود.

در اثر پیش‌رو به‌خوبی می‌بینید که یک‌شبه زندگی این نوجوان نوازنده زیرورو شده. به غیر از اینکه حال برادرش رو به وخامت می‌گذارد، به خاطر هزینه‌های بالای درمان، وضعیت مالی خانواده هم رو به سراشیبی می‌رود. برای یک نوجوان حساس که نه خانواده به او توجه چندانی دارد و نه رفاه و پول کافی برایش مانده، راه دیگری باقی نمی‌ماند جز اینکه به زیرزمین خانه پناه ببرد. جایی که می‌تواند با ساز زدن زخم‌های روحی خود را تسلی بدهد.

ماجراهای کتاب کنسرت طبل‌های غمگین از زبان شخصیت اصلی و به صورت اول شخص بیان می‌شود. همین نکته به خواننده‌ی نوجوان این اثر کمک می‌کند تا به عمق لایه‌های ذهنی و روحیات راوی نفوذ کرده و دنیا و ذهنیات او را بهتر بشناسد. لحن جردن ساننبلیک که وقایع را از زبان استیون روایت می‌کند، گاهی حالتی طنز به خود می‌گیرد و در گیرودار اندوه عمیق این رمان، لبخندی را بر لب‌هایتان می‌نشاند.

استیون که پیش از بروز مشکلات جدیدش، زندگی‌ای معمولی داشته، پس از سختی‌هایی که پشت سر می‌گذارد، معنای بسیاری از روابط و یا مفاهیم اخلاقی را به گونه‌ی دیگری درک می‌کند. او که با برادر کوچکترش رابطه‌ی خوبی نداشته و وجود او را در زندگی‌اش امری آزاردهنده می‌دانسته، پس از گرفتاری‌هایی که گریبان او و خانواده‌اش را می‌گیرد، بیش‌ازپیش به ارزش داشته‌هایش پی می‌برد.

این رمان جذاب و پرکشش را با برگردن روان مینا شهری می‌خوانید که به همت نشر پرتقال برای نوجوانان فارسی‌زبان منتشر شده و به چاپ رسیده است.

جوایز و افتخارات کتاب کنسرت طبل‌های غمگین

  • نامزدی جایزه‌ی ادبیات جوانان آلمان (2009)
  • دریافت جایزه‌ی کتاب خوانندگان ربکا کادیل (2008)
  • دریافت جایزه‌ی کتاب برگزیده از سوی خوانندگان نوجوان پنسیلوانیا (2009)
  • دریافت جایزه‌ی Grand Cabyon Reader در سال 2009

نکوداشت‌های کتاب کنسرت طبل‌های غمگین

  • روایتی شجاعانه و بسیار زیبا. (Barnes & Noble)
  • خوانندگان کتاب کنسرت طبل‌های غمگین عاشق شخصیت‌های داستان خواهند شد. (کِرکوس)
  • جردن ساننبلیک به شما نشان می‌دهد که چطور در دل یک تراژدی هم، زندگی همواره جاری خواهد بود و عشق جوانه خواهد زد. «خود» شما تنها چیزی هستید که همیشه می‌توانید زندگی را دگرگون کنید. (بوک‌لیست)

کتاب کنسرت طبل‌های غمگین برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانانی که به رمان‌های درام علاقه‌مند هستند، از خواندن کتاب تأثیرگذار و عاطفی کنسرت طبل‌های غمگین بسیار لذت خواهند برد.

با جردن ساننبلیک بیشتر آشنا شویم

جردن ساننبلیک، زاده‌ی 1969، نویسنده‌ی مشهور حوزه‌ی نوجوان است. این داستان‌نویس آمریکایی تحصیلات خود را در دانشگاه پنسیلوانیا به پایان رسانده و چندی نیز به‌عنوان معلم و مشاور اردوهای تابستانی، در مدارس و دبیرستان‌های آمریکا به فعالیت مشغول بوده. او پس از بازنشستگی، نویسندگی را به طور حرفه‌ای و تمام‌وقت پیش گرفت. جالب است بدانید که نخستین رمان او با الهام از زندگی یکی از شاگردانش پدید آمده.

نوازندگی گیتار، باس و درام از دیگر سرگرمی‌های جردن ساننبلیک هستند. تاکنون برخی از آثار او که با اقبال مخاطبان نیز روبه‌رو بوده به فارسی نیز ترجمه شده‌اند، از جمله: «کلر بودن آسان نیست»، «یادداشت‌های راننده نیمه شب» و «قاب یک رویا».

گفتنی‌ست او کارگاه‌هایی را نیز برای آموزش نویسندگی برگزار می‌کند که بسیار آموزنده و مفرح هستند.

در بخشی از کتاب کنسرت طبل‌های غمگین می‌خوانیم

شما را نمی‌دانم، اما من هروقت نگران موضوعی باشم، دوست دارم تمام روز به آن فکر کنم؛ مگر اینکه یک ترفند ذهنی پیچیده پیدا کنم که حواسم را پرت کند. با وجود این، با فکر نکردن به آن موضوع، در واقع هنوز دارم به آن فکر می‌کنم؛ اگر با عقل جور دربیاید. مثل این است که کسی بیاید پیشتان و بگوید: «خیلی‌خب، حالا هر کار می‌کنی، به رنگ قرمز فکر نکن.» سعی می‌کنی رنگ دیگری را تصور کنی یا یک دستور غذایی را بارها و بارها توی ذهنت تکرار کنی، یا از صد تا صد و پنجاه و نه بشماری. اما جایی ته ذهنت، داری به این فکر می‌کنی که: «زرد... نارنجی... قرمز... آخ! زرده‌ی سه‌تا تخم‌مرغ را جدا کنید... پنج تکه پنیر آمریکایی... قرمز... وای! صد و هفده... صدوهجده... لباس قرمز رنه رو ببین... ‌ای بابا!»

و هفتم اکتبر من به همین ترتیب گذشت. خیلی سعی می‌کردم به هر چیزی به‌جز خون‌دماغ جفری فکر کنم، اما همه‌ی روش‌های حواس‌پرتی‌ام بی‌فایده بود. توی کلاس، بعد از اینکه فهمیدم بوی دهانم قرار است دردسر ایجاد کند، توی جیب کیف‌دستی‌ام را گشتم تا بسته‌ی آب‌نبات خوش‌بوکننده‌ی دهان مارک تیک‌تاکم را بردارم. متوجه شدم سه‌چهارم آن پُر است. فوراً یکی از آن‌ها را گذاشتم توی دهانم (رنگ نارنجی را، که به‌هرحال مطمئن نیستم به رفع بوی دهان کمکی کند).

بعد با سرعت رفتم سرِ اولین زنگ، کلاس خانم پالما. همه‌ی کارهای معمول و همیشگی اولِ کلاس را انجام دادم، مثل گذاشتن دفتر روی میز، اما توی دنیای کوچک افکار خودم غرق بودم؛ تلاش برای فکر نکردن به جفری. از حقه‌ای استفاده کردم که همیشه برایم کارساز است: حل یک مسئله‌ی خیلی پیچیده‌ی ریاضی توی ذهنم.

فهرست مطالب کتاب

کیک خطرناک
حادثه‌ی بلشتوک جفری
نگرانی از تیک‌تاک‌ها
بابا نان داد
تعطیلات جفری!
تعطیلات بی‌تعطیلات
من را ببر
تب
دردسر
گرسنگی در سیبری
عطر و دیگر هیچ
روزنه‌ی امید
ترس، آدامس، آب‌نبات
خبرهای خوب، خبرهای بد
تراشیدن مو در یک دنیای غیرمنصفانه
اوه اوه چهارگانه
سفر مردانه
حالا یک مرد هستم
ستاره‌ی راک
پایان
کلام آخر
سپاسگزاری
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کنسرت طبل‌های غمگین
نویسنده
مترجممینا شهری
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-600-462898-3
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
31200 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کنسرت طبل‌های غمگین

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کنسرت طبل‌های غمگین

برای دریافت کتاب کنسرت طبل‌های غمگین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.