معرفی و دانلود کتاب یادداشت‌های راننده‌ی نیمه شب

عکس جلد کتاب یادداشت‌های راننده‌ی نیمه شب
قیمت:
۴۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یادداشت‌های راننده‌ی نیمه شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یادداشت‌های راننده‌ی نیمه شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یادداشت‌های راننده‌ی نیمه شب

کتاب یادداشت‌های راننده‌ی نیمه شب، رمانی اجتماعی و سرگرم‌کننده نوشته‌ی جردن ساننبلیک است که جوایز بسیاری را برای نویسنده‌ی خود به‌ همراه داشته. این کتاب ماجرای پسری شانزده‌ساله را روایت می‌کند که طلاق والدینش، حسابی خشم او را برانگیخته. به همین خاطر ماشین را برمی‌دارد تا به ملاقات پدرش برود. او در مسیر تصادف می‌کند و از کار در یک مرکز خدمات اجتماعی سردرمی‌آورد. همین‌جاست که با پیرمرد بداخلاق داستان آشنا می‌شود و دوستی عمیقی میان آن‌ها شکل می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب یادداشت‌های راننده‌ی نیمه‌ شب

شانزده‌سالگی دوران آسانی نیست؛ به‌خصوص اگر والدین‌تان طلاق گرفته باشند. الکس گرگوری، شخصیت اصلی کتاب یادداشت‌های راننده‌ی نیمه‌شب (Notes from the Midnight Driver)، با هردو چالش دست‌وپنجه نرم می‌کند. رمان جردن ساننبلیک (Jordan Sonnenblick)، از جایی شروع می‌شود که الکس تصمیم می‌گیرد به ملاقات پدرش برود و او را بابت شرایط دشواری که برای خانواده به وجود آورده، سرزنش کند.

از آن‌جا که الکس گواهینامه ندارد، این برنامه با شکست مواجه می‌شود و او در ابتدای مسیر تصادف می‌کند. قاضی در ازای پرداخت جریمه‌ی نقدی، او را ملزم می‌کند تا مدتی در یک مرکز خدمات اجتماعی خدمت‌رسانی کند. جایی که وظیفه‌ی الکس مراقبت از سولومون لوییس است. سولومون، پیرمرد بداخلاقی است که پیش‌تر هیچ‌کس توانایی تحمل او را نداشته، اما ماجرای الکس با بقیه فرق دارد.

در ادامه، الکس و سولومون که ناخواسته کنار هم قرار گرفته‌اند، دوستان بسیار خوبی برای یکدیگر می‌شوند. رابطه‌ی دوستانه‌ی میان آن‌ها بسیار تأثیرگذار و ارزشمند است. نویسنده در این داستان تعریف می‌کند که چطور الکس و سولومون موفق می‌شوند با گذشته‌ی خود و یکدیگر کنار بیایند. آن‌ها در پیمودن این مسیر از طنز و سرگرمی‌های گوناگونی بهره می‌گیرند تا بتوانند سختی‌های زندگی را کمی لذت‌بخش‌تر کنند. درنهایت، دوستیِ میان این دو نفر باعث می‌شود که نگرش و شیوه‌ی زندگی آن‌ها تغییر کند و بتوانند در مواقع سختی‌ مقاومت بیشتری از خود نشان دهند و پذیرای مشکلات باشند.

موسیقی، یکی از نقاط مشترک میان پیرمرد و نوجوان داستان است. سولومون در این دوستی درس‌های زیادی به الکس می‌دهد که یکی از آن‌ها نوازندگی گیتار است. او به‌قدری از این رابطه‌ی دوستانه احساس خوشایندی دارد که گذشته‌ی خود را برای الکس فاش می‌کند. یکی دیگر از شخصیت‌های کتاب یادداشت‌های راننده‌ی نیمه‌ شب، لوری است. دختری که الکس به او علاقه دارد، اما چون هنوز به بلوغ عاطفی نرسیده، از درک احساس خود نسبت‌به او عاجز است. الکس در دوران خدمت خود در خانه‌ی سالمندان، از سولومون یاد می‌گیرد که چگونه شناخت دقیق‌تری از احساسات خود به‌دست بیاورد. همین‌جاست که او به اهمیت لوری در زندگیش پی می‌برد و از سردرگمی دوران نوجوانی درمی‌آید.

داستانی که جردن ساننبلیک تعریف می‌کند، داستان دوستی‌ها و زندگی‌های عجیب‌وغریب و درعینِ‌حال واقعی است. تاریخ اولین چاپ کتاب یادداشت‌های راننده‌ی نیمه‌ شب به سال 2006 بازمی‌گردد و انتشارات پرتقال آن را با ترجمه‌ی مینا شهری منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب یادداشت‌های راننده‌ی نیمه‌ شب

  • نامزد دریافت جایزه‌ی Gateway در سال 2009
  • نامزد دریافت جایزه‌ی نوجوانان آیووا در سال 2011
  • نامزد دریافت جایزه‌ی کتاب نوجوانان رودآیلند در سال 2008
  • نامزد دریافت جایزه‌ی کتاب خوانندگان جوان ربکا کودیل در سال 2011
  • نامزد دریافت جایزه‌ی کتاب کارولینای جنوبی در سال 2009 برای کتاب‌ نوجوانان

نکوداشت‌های کتاب یادداشت‌های راننده‌ی نیمه‌ شب

  • اثری بامزه که تلخی‌ها و شیرینی‌های آن با مهارت بالایی نوشته شده است. (بوک لیست)

  • جردن ساننبلیک در این کتاب مجدداً به مضامین کلیدی اولین رمان خود را بازگشته، اما این‌بار تأثیرگذاری هر کدام از آن‌ها دوچندان شده است. (پابلیشرز ویکلی)

  • خوانندگان این کتاب هم‌زمان از خنده قهقهه می‌زنند، به‌نشانه‌ی همدردی آه می‌کشند و در تأیید سر تکان می‌دهند. و همه‌ی این احساسات در طول مطالعه‌ی یک صفحه اتفاق می‌افتد. (هورن بوک)

کتاب یادداشت‌های راننده‌ی نیمه‌ شب برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب یادداشت‌های راننده‌ی نیمه‌ شب برای نوجوانان 14 سال به بالا که به داستا‌ن‌های اجتماعی و طنز علاقه‌مند هستند، مناسب است.

با جردن ساننبلیک بیشتر آشنا شویم

جردن ساننبلیک، نویسنده‌ی آمریکایی، متولد سال 1969 است. او پیش از این‌که نگارش تخصصی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان را پی بگیرد، در مدارس زبان انگلیسی تدریس می‌کرد. همان‌جا بود که با شنیدن داستان زندگی یکی از شاگردان خود، تصمیم می‌گیرد رمانی بنویسد. این ماجرا، ورود جردن ساننبلیک به حرفه‌ی داستان‌نویسی را رقم زد. از آن زمان، او به یکی از نویسندگان محبوب نوجوانان تبدیل شده است. اکنون مدارس متعددی از او درخواست می‌کنند تا به ملاقات دانش‌آموزان برود و با آن‌ها درباره‌ی کتاب‌ها و نویسندگی صحبت کند. کتاب «کنسرت طبل‌های غمگین» و «قاب یک رویا»، از بهترین نمونه‌های ادبیات نوجوان‌اند که توسط جردن ساننبلیک نوشته شده‌اند.

در بخشی از کتاب یادداشت‌های راننده‌ی نیمه‌شب می‌خوانیم

من داوطلب خوب و با‌وجدانی هستم و سه‌شنبه، 9 نوامبر، چهار ‌تا شش ساعت از زمان خدمتم به ایشان را گذراندم. اما همان‌طور که در ادامه خواهم گفت، اوضاع زیاد خوب پیش نرفت. تحقق کامل پروژه‌ی دوره‌ی کامل، در گروی اجرای مفاد آن است که شامل این‌هاست: 1) آموختن درس زندگی به یک نفر؛ 2) یادگیری درس زندگی؛ 3) پرداخت پانصد دلار غرامت به خانم ویلسون به‌خاطر آسیب‌های وارد‌شده به محوطه‌ی چمن ایشان. البته باید بگویم که کوتوله‌ی سفالی ایشان 374 دلار بیشتر نمی‌ارزید. نمی‌دانم گذراندن وقت با آقای لوئیس چطور می‌تواند به آزادی من بینجامد.

اول اینکه نمی‌دانم من چه چیزی می‌توانم به آقای لوئیس یاد بدهم. روز پنجشنبه سعی کردم یک بحث ادبی درست‌و‌حسابی با ایشان ترتیب بدهم، اما به هیچ صراطی مستقیم نبود. ایشان معتقد است من احمق و مسخره‌ام. بنابراین، فکر نمی‌کنم در مخیله‌اش هم بگنجد که چیزی به او یاد بدهم. یک ‌بار به ایشان گفتم: «اگه یه دقیقه به من گوش بدین، شاید بتونم یه چیزی یادتون بدم.» جوابش این بود: «برو کشکت رو بساب!»

دوم اینکه آقای لوئیس نمی‌تواند چیزی به من یاد بدهد. چون تمام مدت مشغول مسخره‌ کردن من است. البته نا‌گفته نماند، چند کلمه‌ی ییدیش از ایشان یاد گرفته‌ام. مثلا می‌دانم که «اشلمیل» یعنی آدم دست‌و‌پا‌چلفتی و «اشلیمزل» یعنی کسی که گیر آدم دست‌و‌پا‌چلفتی می‌افتد. با وجود این، شاید باورتان نشود که آقای لوئیس یک لیوان بزرگ آب یخ ریخت روی پایم، فقط بر‌ای اینکه لغت جدیدی به من یاد بدهد. تازه، آموزش لغت که درس زندگی نیست. شاید من دانشمند هسته‌ای نباشم، شاید حتی احمق و اشلمیل باشم، اما مطمئنم آقای لوئیس کسی نیست که بتواند به رشد شخصیت من کمکی بکند.

فهرست مطالب کتاب

ماه مه
آخرین سپتامبر. فرار کوتوله‌ای
به‌ هوش آمدن
روزِ آقای شاس‌مخ
ماجرای دادگاه
قاضی دادگر
نقشه‌ی جایگزین
ملاقات لوری با سول
سول علاقه‌مند می‌شود
تا نباشد چیزکی...
تعطیلات مبارک
پرتاب توپ
سال نو مبارک!
ورود به گروه چا کینگ‌ها
بازگشت به خانه‌ی سالمندان
نوازنده‌ی خوبی هستم یا نه؟
شب غافلگیری
تاریکی
شکنجه در روز مراسم
صبح‌ به‌خیر دنیا!
مأموریت
قدیسان وارد بهشت می‌شوند
تلاش بر‌ای تنفس
صلح در قبیله‌ی من
آخرین اجرا
نُتِ آخر
دوباره قدیسان وارد بهشت می‌شوند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یادداشت‌های راننده‌ی نیمه شب
نویسنده
مترجممینا شهری
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات174
زبانفارسی
شابک978-600-462-760-3
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب یادداشت‌های راننده‌ی نیمه شب

برای دریافت کتاب یادداشت‌های راننده‌ی نیمه شب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.