معرفی و دانلود کتاب کلر بودن آسان نیست

عکس جلد کتاب کلر بودن آسان نیست
قیمت:
33200 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کلر بودن آسان نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کلر بودن آسان نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کلر بودن آسان نیست

کتاب کلر بودن آسان نیست داستانی از نوجوانی و مشکلات آن است. کتاب تحسین‌شده‌ی نویسنده‌ی آمریکایی، جردن ساننبلیک، درباره‌ی دختری‌ست که با وجود چالش‌های عجیب زندگی، امیدش را از دست نمی‌دهد و برای بازگرداندن لبخند شادی به روز‌هایش تلاش می‌کند. این کتاب موفق به کسب افتخارات زیادی از جمله نامزدی جایزه‌ی ربکا کودیل در سال 2019 شده است.

دربار‌ه‌ی کتاب کلر بودن آسان نیست

کلر بودن واقعاً کار آسانی نیست! جردن ساننبلیک (Jordan Sonnenblick) در کتاب برجسته‌ی خود، کلر بودن آسان نیست (Falling Over Sideways) از تلاش و امید به زندگی می‌گوید.

کلر، دختربچه‌ی سیزده‌ساله‌ی داستان، اوضاع عجیب‌وغریبی را از سرمی‌گذراند. زندگی در روزهای کلاس هشتم برای او آسان نیست. هم‌کلاسی‌های مدرسه با کلر رابطه‌ی خوبی ندارند؛ همه‌ی دوستانش در کلاس رقص پیشرفت می‌کنند و او از بقیه جا می‌ماند؛ پسری به اسم رایدر مدام سربه‌سر او می‌گذارد و علاوه‌بر این‌ها، کلر یک‌ برادر بزرگ‌تر هم دارد که باید با او کنار بیاید. این‌ها اما همه‌ی چالش‌های زندگی کلر نیست...

یک‌روز که پدر کلر پشت میز آشپزخانه مشغول حرف زدن است به‌یک‌باره به زمین می‌افتد. سکته‌ی پدر کلر آغاز سخت‌ترین روزهای زندگی او است. کلر حالا باید در دنیای کوچک خود از پس تمام مشکلات بربیاید. او باید از کنار چالش‌ها گذر کند تا دوباره لبخند را به خانواده و زندگی‌اش برگرداند. شاید موسیقی در این مسیر به کمک او بیاید. اما چطور؟ با کلر و زندگی پراشک و لبخندش همراه باشید.

رمان کلر بودن آسان نیست، به سال 2017 در بازار جهانی منتشر شد و در سال 1399 با ترجمه‌ی حمیدرضا مصیبی و توسط نشر پرتقال به علاقه‌مندان فارسی‌زبان عرضه گردید.

جوایز و افتخارات کتاب کلر بودن آسان نیست

  • نامزد جایزه‌ی انجمن ادبی “kirkus”در سال 2016
  • نامزد جایزه‌ی “Isinglass Teen Read Award” در سال 2019
  • نامزد جایزه‌ی ترومن ریدرز در سال 2019 (Truman Readers Award)
  • منتخب فهرست ویراستاران بوک‌لیست (Booklist Editors Choice) در سال 2016
  • نامزد جایزه‌ی دوروتی کنفیلد فیشر در سال 2018 (Dorothy canfield fisher award)
  • نامزد جایزه‌ی ربکا کودیل در سال 2019 (Rebecca Caudill Young Readers' Book Award)
  • نامزد جایزه‌ی کتاب گنبد طلایی ورمونت در سال 2018(Vermont Golden Dome Book Award)

نکوداشت‌های کلر بودن آسان نیست

  • خواننده عاشق قصه می‌شود، به‌نوبت با آن می‌خندد و گریه می‌کند. (Kirkus Reviews)
  • یک اثر مستقل و قوی که با زبان اول ‌شخص و بیان صمیمی، اثری احساسی و نشاط‌‌آور بر روی خوانندگان بر جای می‌گذارد.(کتابخانه‌ی مدرسه)
  • نویسنده، این داستان را با چنان جذابیتی روایت می‌کند که برای لحظه‌ای فراموش می‌کنید قلبتان در حال شکستن است. (فرانک مک کورت، نویسنده‌ی کتاب خاکستر آنجلا)
  • جردن ساننبلیک نشان می‌دهد که باوجود تلخ‌ترین اتفاقات، زندگی هنوز ادامه دارد، عشق می تواند شکوفا شود و تنها چیزی که همیشه می‌توانید تغییر دهید خودتان هستید. داستانی، خنده‌دار، غم‌انگیز، صادقانه و امیدوارکننده... (Booklist)

کتاب کلر بودن آسان نیست برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای رده‌ی سنی بالای 14 سال مناسب است. بااینوجود، کتاب کلر بودن آسان نیست، از داستان‌های جذاب و امید‌بخش در روزهای سخت زندگی‌ست. این رمان به تمامی نوجوانان، بزرگسالان و کسانی که برای شاد بودن تلاش می‌کنند، پیشنهاد می‌شود.

با جردن ساننبلیک بیشتر آشنا شویم

جردن ساننبلیک (متولد 1969) از نویسندگان آمریکایی تحسین‌شده در دنیای ادبیات کودک و نوجوانان است. او همچنین در مدارس مختلف در آمریکا برای آشنایی با آثارش سخنرانی‌ می‌کند.

از دیگر آثار ترجمه‌شده از این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «کنسرت طبل‌های غمگین»، «یادداشت‌های راننده‌ی نیمه‌شب» و «قاب یک رویا» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب کلر بودن آسان نیست می‌خوانیم

چند روز بعد از شروع کلاس‌ها تصمیم گرفتم تا چکمه‌های چرمی سیاهم را بپوشم که به‌تازگی خریده بودم. دقیق‌تر بخواهم بگویم، من و مادرم هر دو صاحب چکمه‌ها بودیم، چون گفته بود قیمتش، برای اینکه فقط من ازشان استفاده کنم، زیاد است. همین هم خوب بود، فقط اگر بعدش درست وسط فروشگاه درباره‌ی بی‌انضباطی و بی‌دقتی‌ام در نگهداری وسایلم سخنرانی نکرده بود. این رفتارش عادی بود. وقتی متیو اولین بار رانندگی کرد، مادرم گفته بود: «من و پدرت مطمئن هستیم که حواست به ماشین هست، رفیق.» اما وقتی من می‌خواستم از پاهایم در برابر خطرهای محیط مراقبت کنم، چیزی که نصیبم می‌شد سخنرانی در ملأعام بود.

معمولاً وقتی این‌طور دادوبیداد راه می‌انداخت، پابه‌پایش می‌آمدم و جواب می‌دادم، اما آن روز بدجوری دلم آن چکمه‌های مسخره را می‌خواست. به‌زور صدایم را آرام و موقر نگه داشتم و گفتم: «مامان، مردم دارن نگاه می‌کنن. می‌شه یه‌کمی یواش‌تر بگی.» بدبختانه، مادرم درکی از خجالت و شرمندگی ندارد. این ویژگی او مثل قدرتی خارق‌العاده است... قدرتی که من به‌ ارث نبردم. من از هرچیزی خجالت می‌کشم. درست وسط قسمت کفش‌های فروشگاهی بزرگ ایستاده بودم، درحالی‌که مادرم مدام تکرار می‌کرد: «قیمت این چکمه‌ها دویست دلاره! مثل تخم‌چشم‌هات باید ازشون مراقبت کنی، تا چند سال باید بپوشی‌شون!» واقعاً شکنجه بود.

از طرف دیگر، آن‌ها چکمه‌هایی دویست‌دلاری بودند و باید در مدرسه می‌پوشیدمشان. تحت‌تأثیر حرف‌های مادرم فکر می‌کردم مجبورم با احتیاط کامل نوک‌پنجه‌هایم راه بروم، یا اینکه ساق‌هایم را با نایلون حباب‌دار بپیچم، اما خب، همه ناچاریم چیزهایی را فدا کنیم تا شیک به نظر برسیم.

فهرست مطالب کتاب

پانزدهم ماه ژوئن
1: نفرین‌شده از بدو تولد (خب، به‌خاطرش ازت ممنونم مامان!)
2: اگر خدایی هست، او در دوره‌ی راهنمایی رهایم کرده بود (و اینکه، چرا توی ذهن همه خدا مرد است؟)
3: چکمه‌ای از جنس درد و شرم
4: تنها مکان امن من
5: چیزهایی که در دوره‌های آموزش پرستاری از بچه‌ها در صلیب‌سرخ یاد نمی‌دهند
6: زمان برای مغز طلاست
7: کلیشه‌ی مرطوب رادیولوژی
8: خون! خون! خون به‌علاوه‌ی ناهاری دیروقت
9: دوشنبه‌ا‌ی بسیار سخت
10: فرصت‌سوزی
11: در خانه با بابایی کوچک
12: چندتا شوخی آدم‌خواری بی‌ضرر
13: سیم‌کشی ساده‌ی دندان
14: بی‌خبر از همه‌جا
15: موسیقی نجات‌بخش
16: خبر خوب، خبر بد
17: سالی که شکم پدر را برای جشن شکرگزاری پر کردیم
18: نه خیلی شبیه مِرِدیت
19: پیامدهای دوشنبه‌ی آشوب‌گری
20: راستش را بگویم، بالاخره از بعضی چیزها سر درآوردم
21: عبور از موانع، غلبه بر موانع
22: رفع یک سوء‌تفاهم
23: درس دادن و درس گرفتن
24: پایان یک دوره
25: زن زندگی
پانزدهم ماه ژوئن: وقت نمایش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کلر بودن آسان نیست
نویسنده
مترجمحمیدرضا مصیبی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات212
زبانفارسی
شابک978-600-462-753-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
33200 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کلر بودن آسان نیست

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کلر بودن آسان نیست

برای دریافت کتاب کلر بودن آسان نیست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.