معرفی و دانلود کتاب کوالایی که دیگه می‌تونه!

عکس جلد کتاب کوالایی که دیگه می‌تونه!
قیمت:
۱۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کوالایی که دیگه می‌تونه! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کوالایی که دیگه می‌تونه! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کوالایی که دیگه می‌تونه!

ریچل برایت در کتاب کوالایی که دیگه می‌تونه! داستان کوالایی به نام کوین را به تصویر می‌کشد که خارج شدن از منطقه‌ی امن زندگی‌اش، یعنی درخت محبوبش، برای او دشوار است. برای همین است که از خوشی‌های بسیاری جا می‌ماند. روزی روزگاری، وقتی خطری جانش را تهدید می‌کند و مجبور می‌شود از درخت پایین بیاید، متوجه می‌شود که این کار آن‌قدرها هم که فکر می‌کرده، دشوار نبوده... لازم به ذکر است که کتاب حاضر برنده‌ی جایزه‌ی برگزیده‌ی کودکان سینزبری و جایزه‌ی کتاب اسکار بوده و رتبه‌ی دوم کتاب‌های پرفروش وب‌سایت آمازون را به دست آورده است.

درباره‌ی کتاب کوالایی که دیگه می‌تونه!

خانم‌ها و آقایان، با کوین آشنا شوید: بچه‌کولایی که دلش می‌خواهد همه‌چیز همان‌طور که هست باقی بماند و هیچ‌چیز تغییر نکند!

در کتاب کوالایی که دیگه می‌تونه! (The Koala Who Could) نوشته‌ی ریچل برایت (Rachel Bright) قرار است داستان کوین را بخوانید. حتماً می‌دانید که کوالاها روی شاخه‌های پهن اُکالیپتوس زندگی می‌کنند. ماجرا از این قرار بود که در رابطه با کوین مشکلی وجود داشت: او همیشه‌ی خدا به درخت‌اش چسبیده بود. حیوانات دیگر، آزاد و رها به این‌طرف و آن‌طرف می‌رفتند و با خیالی آسوده با یکدیگر بازی می‌کردند؛ اما راستش را بخواهید، کوین جرأت جدا شدن از درختش را نداشت. روی درخت، همه‌چیز به نظرش امن می‌آمد، اما پایین درخت -یعنی جایی که کوین هیچ‌گاه نرفته بود- برایش زیادی ترسناک، زیادی ناامن، زیادی شلوغ و بیش‌ازحد غریب بود.

معرفی و دانلود کتاب کوالایی که دیگه می‌تونه!

دوستان کوین از پایین درخت صدایش می‌زدند و دلشان می‌خواست این بچه‌کوالای دوست‌داشتنیِ خاکستری‌رنگ از بالای درخت دل بِکَنَد و با آن‌ها بازی کند؛ اما کوین انگار نه انگار. او ترجیح می‌داد به جای آن‌که به دنیایی ناشناخته قدم بگذارد، توی آفتاب به درخت بچسبد، چرتی بزند و یک مشت برگ بجود. حتی اگر این کار گاهی خسته‌کننده به نظرش می‌آمد، بهتر از این بود که تغییری در زندگی‌اش ایجاد شود.

ماجرا به همین منوال ادامه داشت تا این‌که یک روز، خرسک آمد پیش کوین و از او دعوت کرد با آن‌ها بازی کند. تقریباً مطمئن بود که پاسخ کوین «نه» است. با این حال پیشنهادش را مطرح کرد و فهمید که درست حدس زده. کوین قبول نکرد با او بازی کند و به خرسک گفت که کارهای چسبانکی دارد؛ باید به درخت بچسبد...

خرسک که از کوین ناامید شد، پیش دیگر دوستانش رفت. آن‌ها شروع کردند به گفت‌وگو با هم، رقصیدن و خندیدن. کوین که آن‌ها را در آن حال می‌دید، در دل خود آرزو کرد که کاش می‌توانست روی زمین، پایین درخت، کنارشان باشد...

گاهی وقت‌ها، هرچقدر هم که تلاش کنیم اوضاع را ثابت نگه داریم، تغییر ناگزیر اتفاق می‌افتد. برای کوینِ کتاب کوالایی که دیگه می‌تونه! نیز چنین چیزی رخ داد. روزی او -مثل همیشه- نشسته بود روی شاخه‌ی برخت و برگ اکالیپتوسش را می‌‌جوید که ناگهان صدای تق‌تقی توجه او را به خودش جلب کرد: دارکوبی به شاخه‌ی درخت نوک می‌زد.

دوستان کوین یک صدا فریاد زدند: «شاخه را ول کن و بیا پایین، ما می‌گیریمت...»

اما گوش کوین به این حرف‌ها بدهکار نبود. چطور توقع داشتند درختِ عزیز همیشه امنش را ول کند و خود را رها سازد؟ مگر بهای ماندن روی شاخه چه چیزی می‌توانست باشد؟

می‌دانیم که موقعیت‌ها و تجربیات جدید برای برخی از ما می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. گاهی نیز دشوار می‌شود به این موضوع که نمی‌خواهیم منطقه‌ی امن‌مان را رها کنیم، اعتراف کرد. در کتاب حاضر می‌خوانیم که کوین از هر بهانه‌ای استفاده می‌کرد تا روی درخت بماند و پایین نیاید. ریچل برایت این بینش را در اختیار ما می‌گذارد که اگر بخواهیم، می‌توانیم دشواری‌ها و خطرات فراوانی را هنگام خارج شدن از منطقه‌ی امن‌مان تصور کنیم، اما آیا همه‌ی این خطرات اتفاق می‌افتند؟! چقدر محتمل است اوضاع از چیزی که فکر می‌کنیم آسان‌تر رقم بخورد؟ با مطالعه‌ی این کتاب یاد می‌گیریم که اغلب تهدید‌هایی که در چنین لحظاتی تصور می‌کنیم، در واقعیت محقق نمی‌شوند. ریچل برایت در کتاب حاضر به ما نشان می‌دهد که اگر از منطقه‌ی امن خود خارج شویم و چیزهای جدیدی را امتحان کنیم، اتفاقات خوبی برای‌مان می‌افتد. اتفاقاتی که ممکن است حسابی شگفت‌زده‌مان کند!

کتاب کوالایی که دیگه می‌تونه! نوشته‌ی ریچل برایت را انتشارات مهرسا منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب کوالایی که دیگه می‌تونه!

  • برنده‌ی جایزه‌ی برگزیده‌ی کودکان سینزبری
  • برنده‌ی جایزه‌ی Evening Standard Oscar's Book
  • رتبه‌ی دوم کتاب‌های پرفروش وب‌سایت آمازون در دسته‌بندی «Exploring Australia & Oceania for Children»

نکوداشت‌های کتاب کوالایی که دیگه می‌تونه!

  • کتاب کوالایی که دیگه می‌تونه! داستانی الهام‌بخش است که به شما می‌آموزد رها کنید تا چیزهای تازه‌ای به دست بیاورید. این اثر برای زمان خواب، کلاس درس و کودکان محتاط مناسب است. (South Wales Evening Post)
  • یک کتاب با پیامی اطمینان‌بخش در مورد پذیرش تغییر. (Parents In Touch)
  • اثر حاضر برای خوانندگانِ خجالتی و همچنین آن دسته از بچه‌های کوچکی که تا حدودی پرخاشگرتر هستند عالی است. (Daily Mail)
  • داستانی مسحورکننده درباره‌ی کوالایی که کشف می‌کند ریسک‌های کوچک می‌توانند به ماجراجویی‌های بزرگ منتهی شوند. (Huffington Post)
  • داستانی الهام‌بخش درباره کوالای محتاطی که می‌آموزد خارج شدن از منطقه‌ی آسایش می‌تواند به ماجراجویی‌های بزرگی منجر شود. (The Mail Online)
  • یک داستان قافیه‌دار با حس خوب. مناسب بلند خواندن است. (Sunday Independent)
  • هیچ چیز در کتاب کوالایی که دیگه می‌تونه! نبود که دوستش نداشته باشم. کتاب کوالایی که دیگه می‌تونه! اثر شگفت‌انگیزی است. حتماً باید آن را امتحان کنید. (Evening Echo (Cork))
  • تصویرسازی عالی کتاب کوالایی که دیگه می‌تونه! با متن قافیه‌دار آن هماهنگ است. (School Library Journal)
  • جیم فیلد چه صحنه‌های لذت‌بخشی را برای همراهی با روایت جذاب و سرگرم‌کننده‌ی ریچل برایت خلق کرده است! (Red Reading Hub)
  • کتاب کوالایی که دیگه می‌تونه باعث می‌شود بخندید، گریه کنید و هرشب قبل از خواب آن را بخوانید. (Booktopia)
  • قافیه‌های ریچل عالی هستند... یک کتاب آفتابی پر از سرگرمی! (ReaditDaddy)
  • یک داستان خنده‌دار در مورد مقابله با تغییر و غلبه بر نگرانی‌ها. (Amazon)
  • داستانی فوق‌العاده، سرگرم‌کننده و شاد برای خواندن و به اشتراک گذاشتن. (Reading Zone)
  • کتاب کوالایی که دیگه می‌تونه! یک داستان عالی برای کودکان محتاط است. (Inis)
  • این ایده که نمی‌توان ترس‌ها را از بین برد، اما می‌توان شیوه‌ی مدیریت آن‌ها را فرا گرفت پیامی پیچیده است که به طرز شگفت‌انگیزی می‌توانید آن را اجرایی کنید. (Evening Standard)

کتاب کوالایی که دیگه می‌تونه! برای چه کسانی مناسب است؟

ریچل برایت کتاب کوالایی که دیگه می‌تونه! را برای کودکان متعلق به رده‌ی سنی سه تا هفت سال به رشته‌ی تحریر درآورده است.

در بخشی از کتاب کوالایی که دیگه می‌تونه! می‌خوانیم

کوین همیشه دوست داشت موقع استراحت، توی آفتاب به درخت بچسبد،‌ چرت بزند و یک مشت برگ بجود.
و خب بعد از همه‌ی این کارها، به یک استراحت درست و حسابی نیاز داشت.
آخر می‌دانی؟ چون زیاد حرکت نمی‌کرد، آن بالا برایش امن بود۔
به نظرش پایین درخت، زیادی ترسناک، زبادی سریع، پر سروصدا، بزرگ و زیادی عجیب و ‌غریب بود!
نه‌خیر۔ کوین دوست نداشت از جایش تکان بخورد و از تغییر خوشش نمی‌آمد۔

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کوالایی که دیگه می‌تونه!
نویسنده
مترجمسارا عاشوری
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-600-9890-64-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کوالایی که دیگه می‌تونه!

برای دریافت کتاب کوالایی که دیگه می‌تونه! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.