معرفی و دانلود کتاب کودک من 1: راهنمای عملی والدین از بارداری تا سه‌سالگی

عکس جلد کتاب کودک من 1: راهنمای عملی والدین از بارداری تا سه‌سالگی
قیمت:
۷۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کودک من 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کودک من 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کودک من 1: راهنمای عملی والدین از بارداری تا سه‌سالگی

از آن‌جا که نگرانی‌های والدین به محض آگاهی از این‌که به زودی عضو جدیدی به خانواده‌شان اضافه خواهد شد، شروع می‌شود، استفاده از منابع راهنما و آموزشی، از اهمیت بالایی برخوردار است. کتاب کودک من 1، توسط سمیرا افشاری نژاد و با ویراستاری علمی آسیه اناری تالیف شده تا یک منبع آموزشی مفید و کامل برای والدینی باشد که در انتظار تولد فرزند خود هستند.

درباره‌ی کتاب کودک من 1

یکی از مهم‌ترین اتفاقات زندگی بسیاری از افراد که ممکن است آن‌ها را دچار نگرانی‌هایی کند، فرزنددار شدن و ورود یک عضو جدید و کوچک به خانواده‌ی آن‌هاست. به‌خصوص اگر والدین در حال گذراندن اولین تجربه‌ در پذیرفتن نقش پدر و مادر باشند، با چالش‌ها و نگرانی‌های بیشتری روبه‌رو خواهند بود. بنابراین اگر در شرایطی هستید که باید خود را برای پذیرش یک نقش جدید آماده کنید و وارد دنیای والدگری شوید و نگرانی‌های شما روزبه‌روز در حال افزایش هستند، بهتر است بدانید که تنها نیستید و این نگرانی، احساس مشترکی میان همه‌ی پدر و مادرهاست. مادران جوان، اغلب با احساس نگرانی بیشتری دست و پنجه نرم می‌کنند؛ چرا که علاوه بر دغدغه‌ی تربیت فرزند و یافتن شیوه‌ی درست رفتار با او، ترس‌ها و نگرانی‌های مرتبط با بارداری و زایمان را نیز به دوش می‌کشند. اما دست روی دست گذاشتن و صرفاً نگران بودن، کاری از پیش نمی‌برد. بهتر است از فرصت باقی‌مانده استفاده کنید و به سراغ منابع آموزشی‌ای بروید که شما را برای ورود به این جهان جدید، آماده می‌کنند. کتاب کودک من 1، یک راهنمای کاربردی و عملی برای مادران باردار است و آن‌ها را از زمان بارداری تا 3 سالگی کودک، همراهی می‌کند.

چالش‌های دوران بارداری از یک طرف، و نگرانی برای انجام رفتارهای درست برای تربیت او و نشان دادن واکنش‌های به‌جا در مقابله با مشکلات کوچک و بزرگی که برای نوزاد پیش می‌آیند از طرف دیگر، مادران جوان را احاطه می‌کنند. قبل و حین دوران بارداری بهتر است چه کارهایی انجام داد؟ چه مواردی هستند که باید در این دوران حتماً از آن‌ها دوری کرد؟ سه‌ماهه‌ی اول، دوم و سوم بارداری چه ویژگی‌هایی دارند و بهتر است در هر کدام چه رفتارهایی داشت؟ این‌ها، سوالاتی هستند که معمولاً ذهن مادران جوان را به خود مشغول می‌کنند و از طرفی، تعدد منابعی که سعی در پاسخگویی به این سوالات دارند، آن‌قدر زیاد است که ممکن است حتی گاهی باعث سردرگمی مادر شوند. نگرانی‌ها و سردرگمی‌های دوران بارداری، صرفاً به مادرانی که در حال گذراندن اولین تجربه‌ی خود هستند، اختصاص ندارد و ممکن است افرادی که در انتظار فرزند دوم یا سوم خود هستند را نیز درگیر کنند. چطور باید فرزند/فرزندان قبلی را از ورود این عضو جدید به خانواده باخبر کنند؟ یا چه آمادگی‌هایی باید برای فرزندان قبلی ایجاد شود تا واکنش بهتری نسبت به تولد خواهر یا برادرشان داشته باشند؟ فصل اول کتاب کودک من 1، به دوران بارداری اختصاص داده شده است؛ اگر شما هم در انتظار تولد فرزندتان هستید و با هر یک از این چالش‌ها روبه‌رو شده‌اید، مطالعه‌ی این اثر می‌تواند برای شما بسیار راهگشا باشد.

معرفی و دانلود کتاب کودک من 1

با اتمام نگرانی‌های مادر از دوران بارداری و فرایند زایمان، نگرانی‌های جدیدی به جای آن‌ها ظاهر می‌شوند، که به شیوه‌ی صحیح رفتار با نوزاد برمی‌گردند. فعالیت‌های والدین در دوران تولد تا یک‌سالگی که می‌توانند در رشد کودک بسیار تاثیرگذار باشد، و طرز برخورد درست با هر یک از چالش‌هایی که تا به حال با آن‌ها روبه‌رو نشده‌اید، ممکن است از مسائلی باشند که ذهن شما را درگیر می‌کنند. خلق‌وخوی کودک، حواس، گریه‌ها، غذاخوردن، خوابیدن، سبک دلبستگی و اضطراب جدایی، مواردی هستند که در فصل اول کتاب کودک من 1 به آن‌ها پرداخته شده تا راهنمای والدین جوان باشند. در ادامه نیز به دوران یک تا سه‌سالگی پرداخته شده که نویسنده در این بخش به صورت دقیقی مسائلی چون مشکلات خواب کودک، راه رفتن، صحبت کردن، استقلال و اولین تجربه‌های اجتماعی مانند رفتن به مهدکودک را، مورد بررسی قرار داده است.

سمیرا افشاری نژاد، نویسنده‌ی کتاب، مشکلات رفتاری و پرخاشگری کودکان، بازی و تفکر از 12 ماهگی تا 3 سالگی و اختلالات دوران کودکی مانند اوتیسم، کم‌توانی ذهنی و بیش‌فعالی و کمبود تمرکز را نیز به شکل مفصلی در این کتاب شرح داده است. اگر به تازگی وارد دنیای والدگری شده‌اید و یا در انتظار تولد فرزندتان هستید، کتاب کودک من 1، می‌تواند منبع جامعی برای آموزش نکات این دوران باشد.

ویراستاری علمی این اثر به عهده‌ی آسیه اناری بوده و انتشارات نسل یاسان آن را به چاپ رسانده است.

کتاب کودک من 1 برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این راهنمای آموزشی را به تمام مادران جوان که در آستانه‌ی فرزنددار شدن هستند و یا فرزند نوزاد زیر 3 سال دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب کودک من 1: راهنمای عملی والدین از بارداری تا سه‌سالگی می‌خوانیم

نوزادان غرایز و بازتاب‌های گوناگونی دارند، همچنین حواس آنها از بسیاری جهات به طور حیرت‌انگیزی قوی است. معمولاً در ابتدا رفتار او بسیار اتفاقی و غیرقابل‌پیش‌بینی است؛ ساعات خواب و بیداری‌اش تنظیم نیست و مفهوم گرسنگی و سیری را نمی‌فهمد. گاهی اوقات با چرت ده‌دقیقه‌ای در بعد از ظهر تمام شب را بیدار می‌ماند، اما گاهی اوقات تمام شب را می‌خوابد. بعضی از روزها، ساعت‌ها بدون دلیل گریه می‌کند اما روز بعد کاملاً ساکت و آرام است. واکنش جسمانی کودک و فهم نوع خلق و مزاج او بهترین راهنما برای مراقبت از او در روزهای اول است و کتاب‌ها و راهنماهای تربیتی کودک برای شما مناسب نیست. در روزهای اول، کودک نیاز به محیطی دارد که زندگی درون رحم را برایش شبیه‌سازی کند. نیازهای او ساده، تکراری و آنی هستند و باید به سرعت برطرف شوند. بنابراین مراقب باید به نیازهای کودک بسیار حساس باشد و با کوچک‌ترین علامتی واکنشی متناسب نشان دهد. اگر واکنش مراقب درست و بجا باشد تنها یک ماه بعد از تولد، کودک احساس امنیت و آرامش خواهد کرد. او به‌تدریج نیازهای خودش را می‌شناسد و درمی‌یابد هر وقت نیازی داشته باشد نیازش برطرف خواهد شد. پس نسبت به اطرافیان خوشبین می‌شود و اعتماد خواهد کرد. سپس رابطه‌ی مراقب و کودک شکل می‌گیرد و بعد از شکل گرفتن این رابطه همه چیز به طور معجزه‌آسایی برای هر دو آن‌ها دلپذیر و آسان می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
مشکلات رایج والدین در فرزندپروری
نکات تربیتی تکمیلی
فصل اول: بارداری
فصل دوم: تولد تا یک‌سالگی
فصل سوم: یک تا سه‌سالگی
فصل چهارم: مشکلات رفتاری
فصل پنجم: بازی و تفکر
فصل ششم: اختلالات دوران کودکی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کودک من 1: راهنمای عملی والدین از بارداری تا سه‌سالگی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل یاسان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات212
زبانفارسی
شابک978-622-98066-1-6
موضوع کتابکتاب‌های مادر و بارداری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کودک من 1

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کودک من 1

برای دریافت کتاب کودک من 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.