معرفی و دانلود کتاب 1000 روز طلایی و تکرار نشدنی

عکس جلد کتاب 1000 روز طلایی و تکرار نشدنی
قیمت:
۱۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 1000 روز طلایی و تکرار نشدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 1000 روز طلایی و تکرار نشدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 1000 روز طلایی و تکرار نشدنی

تا چه اندازه به سلامت جسم و روان فرزندانتان اهمیت می‌دهید؟ کتاب 1000 روز طلایی و تکرار نشدنی، نوشته‌ی نوذر نخعی یک راهنمای جامع و کامل برای والدین و به‌ویژه مادران است که جهت نگهداری و حفاظت از جنین و کودک نوشته شده. این کتاب مراقبت‌هایی را که در طول 270 روز بارداری و 730 روز پس از تولد کودک ضروری هستند، برای شما بیان می‌کند.

درباره‌ی کتاب 1000 روز طلایی و تکرار نشدنی

بسیاری از والدین میان فرزندآوری و فرزندپروری تفاوت خاصی قائل نمی‌شوند و گاهی به‌اشتباه آن‌ها را با هم یکسان می‌دانند. حال آنکه فرزندپروری اتفاقی بسیار مهم‌تر و البته دشوارتر است که به مراقبت‌های 24‌ساعته نیاز دارد.

به‌همین‌دلیل لزوم آموزش‌های کافی در زمینه‌ی دوران بارداری و پس از آن، بسیار احساس می‌شود. نوذر نخعی در کتاب 1000 روز طلایی و تکرار نشدنی با نگاهی ویژه به این اتفاق مهم در زندگی زوج‌ها، اثری را خلق کرده است که به‌عنوان راهنمایی مهم و کاربردی استفاده می‌شود. از نظر او و با استناد به گزارش صاحب‌نظران و مجامع جهانی، بسیاری از مشکلات جسمانی و رفتاری در سنین بزرگسالی، ریشه در دوران کودکی و به‌ویژه هزار روز ابتدایی رشد دارند. از این منظر، دانشمندان نیز معتقدند که اگر وضعیت جسمانی و روانی هر انسانی را با توجه به 1000 روز ابتدایی زیست او (شامل دوران جنینی تا اواخر دو‌سالگی) مطالعه کنیم، بسیاری از حفره‌های جسمی، روانی و اجتماعی او قابل پیش‌بینی خواهد بود.

کتاب 1000 روز طلایی و تکرار نشدنی به شما کمک می‌کند که دید جامع‌تری نسبت به مسئله‌ی تربیت کودک و مراقبت‌های بارداری به دست آورید و فرزندان سالم‌تری را از نظر جسمی و روحی پرورش دهید.

اثر حاضر را انتشارات کتابدار به قلم دکتر نوذر نخعی به چاپ رسانده و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب 1000 روز طلایی و تکرار نشدنی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر را به همه‌ی مادرانی که قصد بارداری و فرزندآوری دارند، به تازگی باردار شده‌اند و یا نوزادی را به دنیا آورده‌اند، توصیه می‌کنیم. همچنین خواندن این کتاب برای پدران و همه‌ افرادی که وظیفه‌ی تربیت کودک و فرزندپروری را برعهده دارند، بسیار مناسب خواهد بود.

با نوذر نخعی بیشتر آشنا شویم

دکتر نوذر نخعی دارای دکترای تخصصی پزشکی است که در زمینه‌ی پزشکی اجتماعی فعالیت می‌کند. او مدرک دکتری خود را در سال 1380 و از دانشگاه علوم پزشکی شیراز دریافت کرده و هم‌اکنون در مرکز تحقیقات علوم اعصاب فعالیت می‌کند.

در بخشی از کتاب 1000 روز طلایی و تکرار نشدنی می‌خوانیم

تلومرها کلاهک‌های انتهای رشته‌های دی‌ان‌ای هستند. همانند پوشش پلاستیکی انتهای جالباسی برای جلوگیری از ریش‌ریش شدن لباس‌ها.

تلومرها نقشی تعیین‌کننده در سلامت و طول عمر ما دارند، به طوری که با اندازه‌گیری تلومر تا حدی سن افراد را تخمین می‌زنند! سلول‌های ما بارها و بارها در طول زندگی تکثیر می‌شوند. کار تلومر جلوگیری از ریش‌ریش شدن رشته‌های دی‌ان‌ای در فرایند تقسیم سلولی است. تلومرها با هر تقسیم سلولی کوتاه و کوتاه‌تر می‌شوند تا زمانی که به حدی مشخص برسند. بعد از آن کم‌کم مرگ سلول‌ها فرا می‌رسد. کوتاه بودن تلومرها مساوی است با کم شدن عمر توأم با سلامت فرد، و مهیا شدن زمینه برای ابتلا به انواع بیماری. غذای ناسالم، فعالیت فیزیکی کم، استرس و زندگی در فضای ناآرام و عاری از محبت از جمله عوامل کوتاه شدن تلومرهاست. تاثیر تمام عوامل به ویژه در هنگام لقاح و در 1000 روز اول بسیار بسیار بیشتر از سایر دوران است. نکته مهم این است که طول تلومرهای مادر در مقایسه با پدر تاثیر بیشتری بر اندازه تلومر نوزاد دارند.

پدر و مادر هم از طریق سازوکار وراثت و هم ایجاد محیطی مناسب برای رشد جنین، نقشی اساسی در وضعیت تلومر کودکان‌شان دارند. می‌توان نتیجه گرفت که آثار منفی عوامل محیطی (مثل استرسِ زمان بارداری، آلودگی‌های شیمیایی، تغذیه نامناسب، زندگی ناامن، محل‌های ناامن و غیره) در نسل‌های بعد نیز می‌تواند خود را نشان دهد. جای امیدواری است که می‌توان سرعت کوتاه شدن تلومرها در کودکان را با تغذیه مناسب، حمایت عاطفی و فعالیت فیزیکی آن‌ها جلوگیری نمود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: اهمیت 1000 روز اول
بخش دوم: چه باید کرد؟
سخن آخر: توصیه‌های کلی
پرسش پایانی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 1000 روز طلایی و تکرار نشدنی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کتابدار
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات40
زبانفارسی
شابک978-600-241-246-1
موضوع کتابکتاب‌های مادر و بارداری، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب 1000 روز طلایی و تکرار نشدنی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب 1000 روز طلایی و تکرار نشدنی

برای دریافت کتاب 1000 روز طلایی و تکرار نشدنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.