معرفی و دانلود کتاب بهترین مواد غذایی دوران بارداری و شیردهی

عکس جلد کتاب بهترین مواد غذایی دوران بارداری و شیردهی
قیمت:
۱۶,۴۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بهترین مواد غذایی دوران بارداری و شیردهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بهترین مواد غذایی دوران بارداری و شیردهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بهترین مواد غذایی دوران بارداری و شیردهی

کتاب بهترین مواد غذایی دوران بارداری و شیردهی نوشته‌ی پیام فرح بخش و گلبرگ شعبانی، با معرفی مواد غذایی مناسب به مادران کمک می‌کند تا عوارض و مشکلاتی که در دوران بارداری و شیردهی با آن‌ها مواجه می‌شوند را به راحتی پشت سر بگذارند.

درباره‌ی کتاب مواد غذایی دوران بارداری و شیردهی:

بارداری و شیردهی یکی از فرآیندهای مهم در طول تاریخ است که نسل انسان از این طریق صدها هزار سال ادامه یافته است. مشکلات متعددی در دوران بارداری گریبان‌گیر افراد می‌شود. دانشمندان این دوران را به سه ماهه اول، دوم و سوم تقسیم‌بندی نموده‌اند؛ تا از این طریق عوارض آن را مورد بررسی قرار دهند. در سه ماه اول تهوع، بی‌حالی، خستگی و خواب آلودگی علایم آزاردهنده هستند. در سه ماهه دوم شکم به آرامی بزرگ خواهد شد و فعالیت‌های فیزیکی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. همچنین در این دوران گرفتگی عضلات، خواب مادر را دچار اختلال خواهد کرد. در سه ماهه سوم به دلیل بزرگ شدن شکم حرکت‌های روزمره و خواب تحت تأثیر قرار گرفته و حرکات جنین موجب درد و ناراحتی در مادر می‌شود.

برای دوران بارداری و شیردهی از نسل‌های قدیم تاکنون توسط فامیل و اطرافیان توصیه‌های تغذیه‌ای زیادی شده که امکان دارد بیشتر آن‌ها جنبه علمی نداشته باشند. در این شرایط دانشمندان و پزشکان زیادی در این حوزه ورود پیدا کردند و سعی در تصحیح این باورهای غلط داشته‌اند. به همین دلیل مادران باید با رجوع به پزشکان متخصص و خواندن کتاب‌های مفید در این زمینه، این دوران را به خوبی پشت سر بگذارند.

امکان دارد یک سری از مواد غذایی معرفی شده توسط کتاب بهترین مواد غذایی دوران بارداری و شیردهی (The 100 Healthiest Foods to Eat During Pregnancy) در ایران وجود نداشته باشد اما به دلیل گسترش ارتباطات و از بین رفتن مرزهای جغرافیایی دیر یا زود این مواد غذایی وارد کشور خواهند شد و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.

در بخشی از کتاب بهترین مواد غذایی دوران بارداری و شیردهی می‌خوانیم:

از جمله غذاهایی است که به دلیل داشتن سدیم و پتاسیم فراوان برای کاهش تهوع صبحگاهی مفید است. علاوه بر این سوپ از جمله غذاهای مخلوطی است که به آسانی مصرف شده و زود هضم می‌باشد. سوپی که می‌خواهید انتخاب کنید بهتر است نمک کمتری داشته باشد، از مواد ارگانیک تهیه شده باشد و خالی از منوگلوتامات سدیم باشد، البته سدیم کمتر به معنای عدم مصرف نمک و سدیم نیست زیرا سدیم در درمان تهوع، استفراغ و توازن مایعات بدن کمک می‌کند. اما میزان زیاد آن فشار خون را افزایش می‌دهد که برای سلامت جنین مضر است.

محتویات سوپ می‌تواند شامل مرغ، گوشت و یا ماهی باشد. سوپ مرغ نیاسین، ریبوفلاوین، سلنیوم و پروتئین شما را تأمین می‌کند. سوپ گوشت شامل محتویات سوپ مرغ میباشد بجز سلنیوم. سوپ ماهی علاوه بر محتویات سوپ مرغ دارای امگا 3 نیز می‌باشد هیچکدام از سوپ‌های بیان شده نسبت به یکدیگر رجحان ندارد و بهتر است در صورت نداشتن حساسیت از هر 3 نوع استفاده نمایید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: سه ماهه اول بارداری
فصل دوم: سه ماهه دوم بارداری
فصل سوم: سه ماهه سوم بارداری
فصل چهارم: شکایات شایع دوران بارداری
فصل پنجم: دوران شیردهی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بهترین مواد غذایی دوران بارداری و شیردهی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات وارستگان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-600-6252-39-1
موضوع کتابکتاب‌های مادر و بارداری، کتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بهترین مواد غذایی دوران بارداری و شیردهی

فرزانه 🎑
۱۴۰۲/۶/۱۲
خوبه ولی یه سری چیزا برای الان دیگه نیست مثلا کلا خوردن جگر رو برای خانم بادار منع کردن باعث سقط میشه.
لیلا نوروزی
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
سلام وقت بخیر کتاب خوبیه ولی کاش بیشتر ان غذا‌هایی که هفته به هفته نیاز بود مصرف بشه رو میگفت
Narjes Jakestani
۱۴۰۱/۱۰/۱۲
خیلی خوب بود اطلاعات خوبی راجع به رژیم غذایی و تغدیه توی هر دوره از بارداری بهم داد
F
۱۴۰۲/۱/۶
بسیار جامع و کامل بود فقط کاش مینوشتن هفته به هفته چی مصرف بشه بهتره
آمنه هدایت
۱۴۰۲/۶/۱۲
اصلا دوست نداشتم من فکر میکردم خیلی جامع تر و کامل تر باشه
خدادادی
۱۴۰۱/۶/۱۶
من ازاین کتاب راضی بودم وبه دردم خورد
Masoume
۱۴۰۱/۲/۲۷
بسیار کامل و جامع
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب بهترین مواد غذایی دوران بارداری و شیردهی

برای دریافت کتاب بهترین مواد غذایی دوران بارداری و شیردهی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.

راهنمای دوران بارداری، تغذیه در دوران بارداری، تغذیه در دوران بارداری و شیردهی، تغذیه در دوران بارداری ماه اول، تغذیه در سه ماهه اول بارداری، تغذیه در سه ماه اول بارداری، تغذیه در سه ماهه دوم بارداری، تغذیه مناسب در سه ماهه اول بارداری، بهترین تغذیه در سه ماه اول بارداری، تغذیه در 3 ماه اول بارداری، تغذیه سالم در سه ماهه دوم بارداری، تغذیه مناسب در سه ماهه دوم بارداری، تغذیه در سه ماهه ی دوم بارداری، تغذیه در سه ماهه سوم بارداری، تغذیه در دوران بارداری سه ماهه سوم، تغذیه صحیح در سه ماهه سوم بارداری، بهترین تغذیه در سه ماه سوم بارداری، تغذیه مناسب در سه ماهه سوم بارداری، تغذیه مادر در سه ماهه سوم بارداری، تغذیه در 3 ماه سوم بارداری، تغذیه در شیردهی، تغذیه مناسب در شیردهی، تغذیه مادر در شیردهی، تغذیه در دوران شیردهی مادران، تغذیه در مادران شیرده، مادران شیرده تغذیه، مادران شیرده چه غذاهایی بخورند، دوران شیردهی چی نخوریم، دوران شیردهی تغذیه، رژیم دوران شیردهی، در دوران شیردهی چه غذاهایی نخوریم، The 100 Healthiest Foods to Eat During Pregnancy، دانلود PDF کتاب مواد غذایی دوران بارداری و شیردهی، دانلود کتاب مواد غذایی دوران بارداری و شیردهی PDF