معرفی و دانلود کتاب کوره راه رهایی

عکس جلد کتاب کوره راه رهایی
قیمت:
۱۶۱,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کوره راه رهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کوره راه رهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کوره راه رهایی

عادل محرمی زمانی در کتاب کوره راه رهایی تاریخ، اسطوره، فانتزی، هیجان و ماجراجویی را با یکدیگر ترکیب می‌کند. این کتاب اولین جلد از مجموعه‌ی ریسمان رهایی است و داستان پسری به نام آناگ را روایت می‌کند که خانواده‌اش را از دست داده و از سر ناچاری با پزشک شهر همراه می‌شود تا انتقام خانواده‌اش را بگیرد. چه کسانی خانواده‌ی آناگ را کشته‌اند،‌ قصد پزشک از کمک به آناگ چیست و چرا آناگ باید به یک جنگجوی تمام‌عیار تبدیل شود؟

درباره‌ی کتاب کوره راه رهایی

بسیاری از داستان‌های قهرمانی با نبرد میان خیر و شر شروع می‌شوند. شخصیت‌های اصلی این‌ کتاب‌ها نیز افرادی هستند که هیچ‌وقت فکر نمی‌کردند روزی به یک قهرمان بدل شوند؛ اما یک اتفاق می‌تواند زندگی آن‌ها را دگرگون کند. احتمالاً با خواندن این سطور مثال‌های زیادی به ذهنتان برسد. مانند مجموعه‌ کتاب‌های هری پاتر،‌ نارنیا یا ارباب حلقه‌ها. اما همه‌ی این نمونه‌ها را نویسندگان خارجی نوشته‌اند. در گذشته نمونه‌های این نوع روایت‌ها از نویسندگان ایرانی بسیار کمتر بود؛ ولی خوشبختانه در طی این سال‌ها چندین مجموعه بر اساس افسانه‌ها و اسطوره‌های ایرانی پدید آمده‌اند. عادل محرمی زمانی ازجمله نویسندگانی است که با توجه به نیاز و علاقه‌ی مخاطبان نسبت به داستان‌های فانتزی و قهرمانی، تصمیم به نوشتن سه‌گانه‌ی ریسمان رهایی گرفت که اولین جلد آن کتاب کوره راه رهایی نام دارد.

پیش‌درآمد ریسمان رهایی با داستانی از آغاز جهان شروع می‌شود. انسان‌ها کشورها را بنا نهادند و برای گرفتن سرزمین‌های دیگر، خون یکدیگر ریختند. آن‌ها برای مقابله با تهدیدهای برون‌مرزی، از نیروهای فراطبیعی به‌جامانده از دوران باستان کمک گرفتند. اما ارتباط و همگام‌سازی با دیگر دنیاها، موجودات پلید و تاریک را به زمین فراخواند؛ چیزی که نیمی از بشر را نابود کرد. این‌جا بود که 9 نور به کمک انسان‌ها آمدند و همگام‌سازی را موقتاً متوقف کردند. آن‌ها دانشی نامحدود به بازماندگان زمینی دادند و سرزمینی یک‌پارچه به وجود آوردند. سه دسته‌ی پژوهندگان، کمان‌داران و ایندراها نظمی بی‌مانند را پدید آورده بودند؛ اما در آغاز کتاب کوره راه رهایی، خطری همیشگی آن‌ها را تهدید می‌کند. خطر باز شدن دروازه‌‌ای برای ورود دوباره‌ی موجودات پلید.

آناگ پسری به‌ظاهر لاغر، ضعیف، تلخ و ناامید است که شبی برای ماجراجویی از شهر خارج می‌شود. او بیرون از شهر به خواب می‌رود و با صدای آتش و گوشت سوخته بلند می‌شود. شهر را آتش زده‌اند و فقط چند نفر از این آتش جان سالم به در برده‌اند. بهت و حیرت و بعد بی‌حسی مطلق بر آناگ چیره می‌شود. پزشک شهر هم که در زمره‌ی بازماندگان است، به آناگ پیشنهاد می‌دهد که به او بپیوندد و آناگ بعد از تردید،‌ با پزشک همراه می‌شود. ماجرای اصلی کتاب کوره راه رهایی این است که آن‌ها باید برای به دست آوردن قدرت و جلوگیری از باز شدن دوباره‌ی دروازه‌ی بین دو دنیا، نیروی هفت گوی را جذب کنند. پزشک آناگ را با استفاده از تمرین‌های سخت تعلیم می‌دهد و او را به سفرهای پرماجرا می‌برد.

کتاب کوره‌راه رهایی با تلفیق اسطوره‌،‌ تاریخ دوران هخامنشی (کوروش کبیر و کمبوجیه) و جغرافیای شهرهای ایران و دیگر کشورها،‌ داستانی جذاب و پرکشش دارد که بی‌تردید دنبال کردن آن برای خوانندگان کتاب‌های فانتزی لذت‌بخش است. انتشارات متخصصان اولین کتاب از سه‌گانه‌ی ریسمان رهایی نوشته‌ی عادل محرمی زمانی را منتشر کرده است.

کتاب کوره راه رهایی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های فانتزی، تاریخی و اسطوره‌ای ایرانی علاقه دارید، کتاب کوره راه رهایی را بخوانید. توجه کنید که این کتاب اولین جلد از مجموعه‌ی ریسمان رهایی است و برای ادامه‌ی ماجرا، باید دو جلد بعدی را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب کوره راه رهایی می‌خوانیم

چند روز طول کشید تا شهر از اجساد خالی و به خاک سپارده شوند. شب همان روز در باقی مانده های خانه‌ی گردهمایی، بازمانده ها جمع شده بودند. پزشک هم برای اولین بار در آنجا سر رسید و مستقیم به سمت آناگ رفت و بی هیچ مقدمه ای گفت: «حالا چیکار می خوای بکنی؟ تصمیمت برای قدم بعدی چیه؟»
آناگ که کمی متعجب شده بود در پاسخ گفت: «یعنی چی؟ منظورت چیه؟»

- یعنی اینکه می گی نمی خوای از اتفاقات دیشب چیزی بدونی؟ که کی قتل عام رو راه انداخته؟ در اصل، کی خانوادتو کشته؟

- دیگه چه اهمیتی داره؟ اونا مُرده ن. همه یه روزی میان و یه روزی هم می رن. منم قهرمان داستان فانتزی نیستم که بخوام پس از این به دنبال پاسخ برم و انتقام بگیرم.

نخستین نوشیدنی اش را امتحان کرد و با سختی تمام آن را سر کشید و ادامه داد: «افزون بر این، تهاجمی که من دیشب شاهدش بودم کسی قدرت مقابله باهاش رو نداره.»

پسر خمیازه ای کشید و گفت: «پس خواهشمندم الکی شلوغش نکن.»

- اگه من راه مقابله باهاش رو بدونم چی؟

- دلیل برای جنگیدن ندارم.

- داری؛ بگو می ترسم.

آناگ، حالتی غضبناک به چهره‌ی خود داد، ولی کوشید با لحنی خونسردانه سخن گوید: «هان!اصلاً چرا من؟ فکر کردی مرگ خانواده م اون قدر برام اهمیتی داره که بخوام یه دلیل بدونمش؟ حتی چهره ام به کسی می خوره که آماده‌ی جنگ باشه؟ یه نگاه به بدنم بنداز! به نظرت، بختِ پیروزی در چنین مبارزه ای رو دارم؟»

فهرست مطالب کتاب

پیش درآمد ریسمان رهایی
بخش یکم
فصل اوّل: پیدایش
شهر خاکستری
فصل دوم: آوند
فصل سوم: بینشی از نیرو
فصل چهارم: سوزیانا
فصل پنجم: اولین گوی و پیرمرد
فصل ششم: پیش از حرکت
فصل هفتم: لولوبی
فصل هشتم: ماننا
فصل نهم: اورارتو
بخش دوم
فصل اول: زمان حرکت
فصل دوم: بهارات گنراجیه
فصل سوم: گذشته
فصل چهارم: موهنجودارو
فصل پنجم: نابرابری دیو و اهرمن
فصل ششم: ملکه یا پوروشا
بخش سوم
فصل اول: شاهراه به چو
فصل دوم: آغاز نسیمِ اخگرافشان
فصل سوم: راه رستگاری
فصل چهارم: قدم بعدی
فصل پنجم: جدایی دیگر، وصالی دیگر
بخش چهارم
فصل اول: نُه شید
فصل دوم: ماتیکان
فصل سوم: چیرگی
فصل چهارم: ورود ناپسند
فصل پنجم: تمرین تمرین مرگ، از نو
فصل ششم: برون رفت از گمراهی، دگرسانی از کژراه
بخش پنجم
فصل اول: آمادگی
فصل دوم: فراموشی
فصل سوم: دنیایی به کل متفاوت
فصل چهارم: دروازه خدایان
فصل پنجم: درگاه خدایان
بخش ششم
فصل اول: سرآغاز نیرومند دیو
فصل دوم: ریشه ای در هِلَّس
فصل سوم: گوش سپردن
فصل چهارم: راه ارگوس
فصل پنجم: سخن
فصل ششم: گویایِ بی زبان
فصل هفتم: سوز سازش
بخش هفتم
فصل اول: آبخوست
فصل دوم: سرآوری
فصل سوم: ریشه در آب
فصل چهارم: ازخودگذشتی
بخش صفر
تنها فصل پیدایش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کوره راه رهایی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات متخصصان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات466
زبانفارسی
شابک978-622-292-945-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کوره راه رهایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کوره راه رهایی

برای دریافت کتاب کوره راه رهایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.