معرفی و دانلود کتاب کیلومتر 11 جاده‌ی قدیم ارومیه به سلماس

عکس جلد کتاب کیلومتر 11 جاده‌ی قدیم ارومیه به سلماس
قیمت:
۲۵۰۰۰ 12500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کیلومتر 11 جاده‌ی قدیم ارومیه به سلماس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کیلومتر 11 جاده‌ی قدیم ارومیه به سلماس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کیلومتر 11 جاده‌ی قدیم ارومیه به سلماس

کتاب کیلومتر 11 جاده‌ی قدیم ارومیه به سلماس نوشته‌ی حامد حبیبی، داستان نویسنده‌ای جوان و منزوی است که در یک قرعه‌کشی برنده‌ی جایزه‌ی سفر می‌شود. او در این سفر گذشته، زندگی فعلی، آدم‌های پیرامون و عقایدش را مرور می‌کند. این کتاب که اولین داستان بلند نویسنده است، به‌شیوه‌ی سیال ذهن نوشته شده و روایتی و غیرخطی دارد.

درباره‌ی کتاب کیلومتر 11 جاده‌ی قدیم ارومیه به سلماس

نویسنده‌ای جوان و جامعه‌گریز در یک مسابقه برنده‌ی جایزه می‌شود. جایزه‌ی او سفر به شهر دیگری است. بنابراین تصمیم می‌گیرد به جای هواپیما، با ماشین خودش به این سفر برود. در مسیر جاده و اقامت در هتل، او تمام زندگی و گذشته‌اش را با خود مرور می‌کند و به خاطر می‌آورد.

داستان کیلومتر 11 جاده‌ی قدیم ارومیه به سلماس روایتی سیال دارد و دائماً پس‌وپیش شده و به صورتی پراکنده بیان می‌شود. در واقع همان‌طور که ذهن این نویسنده‌ی مردم‌گریز آشفته و درهم است، داستان هم به همین منوال غیرخطی پیش می‌رود و پیوسته زمانش را تغییر می‌دهد. راوی گاهی حرفش را ناتمام می‌گذارد و خواننده را در این وضعیت رها می‌کند. حامد حبیبی، نویسنده‌ی این کتاب در داستان‌های قبلی‌اش هم سراغ آدم‌های ناآرام رفته بود. این اولین داستان بلند او محسوب می‌شود که مورد توجه منتقدان هم قرار گرفته. حبیبی با داستان‌های کوتاهش شناخته می‌شود که معمولاً تحسین شده‌ و جوایز زیاد و معتبری ازجمله جایزه‌ی ادبی هوشنگ گلشیری را برای او به ارمغان آورده‌اند.

کتاب کیلومتر 11 جاده‌ی قدیم ارومیه به سلماس داستان سرراست و مشخصی ندارد و در آن اتفاق ویژه‌ای رخ نمی‌دهد. در حقیقت تمام داستان درون‌گویی نویسنده/راوی است. او عقایدش را در مورد شهر، جنگ، کودکی، افراد پیرامونش و هر چیز دیگری که با آن‌ها مواجه بوده بیان می‌کند. به نظر می‌رسد شخصیت اصلی داستان نسبت به آدم‌ها و اطرافش حساس است و در طول زندگی آسیب‌های زیادی دیده و حالا در طول این مسافرت ناخواسته تلاش می‌کند خود را بیابد.

قصه در فضایی مبهم و گنگ رخ می‌دهد که از فضای ذهنی آشفته‌ی روای نشات می‌گیرد. اما تا حدی با لحنی سرخوش و شوخ روایت می‌شود تا تلخی داستان را کمی تعدیل کند. یکی از شخصیت‌های جالب داستان که راوی همیشه از او صحبت می‌کند دوستش امیر است. امیر که به نظر نقش مرشد را برای راوی دارد، جملاتی می‌گوید که در عین سادگی و طنزآمیز بودن، نغز و هوشمندانه هستند.

حامد حبیبی در داستان‌های کوتاهش هم این‌چنین حالات متزلزل و سردرگمی را برای شخصیت‌های خود خلق کرده بود. برخی منتقدان او را نویسنده‌ای اگزیستانسیالیست می‌دانند، چون روایت‌گر شخصیت‌هایی است که دغدغه‌ی «وجود» و «بودن» دارند و همیشه درگیر آن هستند. راوی داستان کیلومتر 11 جاده‌ی قدیم ارومیه به سلماس به‌کرات از خود می‌پرسد که چه می‌کند و تا کی می‌تواند ادامه دهد؟ انتخاب آدمی عادی و روزمره به عنوان شخصیت اصلی، کمک کرده مخاطب همذات‌پنداری بیشتری با او داشته باشد و احساس، ترس‌ها و اوهام او را بهتر درک کند.

نشر چشمه داستان کیلومتر 11 جاده‌ی قدیمی ارومیه به سلماس را منتشر و به علاقه‌مندان داستان و رمان‌های ایرانی عرضه کرده است.

کتاب کیلومتر 11 جاده‌ی قدیم ارومیه به سلماس برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دوستداران داستان‌های فارسی و روایت‌هایی به‌شیوه‌ی سیال ذهن پیشنهاد می‌شود.

با حامد حبیبی بیشتر آشنا شویم

حامد حبیبی (متولد 1357) شاعر و داستان‌نویس کتاب‌های کودکان و بزرگ‌سالان است. او تا کنون چهار مجموعه داستان برای بزرگ‌سالان با عنوان‌های «ماه و مس»، «آنجا که پنچرگیری‌ها تمام می‌شوند»، «بودای رستوران گردباد» و «پلک ماهی» منتشر کرده است. این نویسنده برای مجموعه‌ی «آنجا که... » جایزه‌ی ادبی گلشیری را بدست آورده و نامزد جایزه‌ی نویسندگان و منتقدان مطبوعات و جایزه‌ی ادبی روزی روزگاری شده. حامد حبیبی چندین کتاب داستان هم برای کودکان و نوجوانان نوشته که برای یکی از آن‌ها برنده‌ی نشان نقره‌ی لاک‌پشت پرنده شده است.

در بخشی از کتاب کیلومتر 11 جاده‌ی قدیم ارومیه به سلماس می‌خوانیم

خیابان جمهوری همیشه برایم شبیه چیزی است که از دست داده باشی؛ رفاقتی، کتابی یادگاری، یا یک همچو چیزی. شاید درستش این بود که خیلی آن‌جا نروم تا حسم خراب نشود، به گه کشیده نشود. امیر می‌گفت من دیگر پایم را شیراز نمی‌گذارم. بار اولی که رفته بود به قدری برایش چیزهای خوب داشت که نمی‌خواست آن‌ها را به گند بکشد. بار دوم همیشه چیزی کم دارد. می‌گفت آن‌قدر این لعنتی را گوش می‌دهی تا قداستش برایت بریزد، لطفش را از دست بدهد، برایت بشود یک آهنگ کوچه‌بازاری که حتا می‌توانی زیرِلب زمزمه‌اش کنی. چرا این کار را با خودت می‌کنی؟

پیرمرد بداخلاقی که پدرش را من کشته‌ام لیوان لب‌پریده‌ی شیرکاکائو را می‌کوبد روی میز. کار همیشه‌اش است. اخم‌وتخمش به شیرکاکائوی داغی که جلوت می‌گذارد می‌آید. هر چه باشد بهتر از آن است که لبخند بزند. لبخند مال کاپوچینوست، مال نسکافه است، مال سان‌شاین است. همان‌ جا هم درجا پولش را می‌گیرد. خدا پدرشان را بیامرزد! فکر کنم این رسم را هم از کافه‌های پاریس کش رفته‌اند؛ خوبی‌اش این است که تو را به بعد حواله نمی‌دهند، جا در جا حساب‌شان را تسویه می‌کنند. بدترین چیز این است که زیر مشمای روی میز نوشته باشند زمان استفاده سی دقیقه. چیزی شبیه فحش خواهرمادر است. شبیه یک مرخصی دوروزه در سربازی است که از ثانیه‌ی اول به دو روز بعدش فکر می‌کنی و همه‌چیز مادرت، میز، صندلی، رخت‌خواب یک سراشیبی می‌شوند که تو را دست‌به‌دست به دو روز بعد تحویل می‌دهند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کیلومتر 11 جاده‌ی قدیم ارومیه به سلماس
نویسنده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات113
زبانفارسی
شابک978-600-229-753-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۵۰۰۰ 12500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کیلومتر 11 جاده‌ی قدیم ارومیه به سلماس

برای دریافت کتاب کیلومتر 11 جاده‌ی قدیم ارومیه به سلماس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.